SiniS

Rower - temat dla maniaków rowerowych

3156 postów w tym temacie

Dnia 28.05.2015 o 07:08, Citkowsky napisał:

Póki co pogodowo tragedia, w tym roku chyba raz byłem się przejechać. Ale na zapartego....


Ja już w tym sezonie taki upadek zaliczyłem, że od tygodnia nie wsiadam na rower. Potłuczony jestem strasznie. ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrego u-locka lepiej szukać na allegro czy w lokalnych sklepach rowerowych? A jeżeli na allegro to podałby ktoś wartego uwagi sprzedawcę? Jeżeli będzie to naprawdę dobry sprzęt jestem w stanie zapłacić nieco więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.07.2015 o 18:37, Tyler_D napisał:

Dobrego u-locka lepiej szukać na allegro czy w lokalnych sklepach rowerowych? A jeżeli
na allegro to podałby ktoś wartego uwagi sprzedawcę? Jeżeli będzie to naprawdę dobry
sprzęt jestem w stanie zapłacić nieco więcej.


Najważniejsze, żeby był firmy Kryptonite.
Ze sklepów rowerowych to polecam CentrumRowerowe.pl - kupowałem tam wiele razy, wiele rzeczy i ani razu mnie nie zawiedli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę temat jest bardziej zdechły od samego Tutanchamona, ale zaryzykuję:
Czy ma ktoś jakieś doświadczenie z MTB na kole 650b? Trend na duże toczydła się umacnia i coraz trudniej dostać nowy rower wyższej klasy na 26 calach, do których bądź co bądź się przyzwyczaiłem. Opinie na ten temat są różne, często dość rozbieżne, szczególnie ciekawią mnie wrażenia związane z napędem (nowe dwurzędowe korby, które najczęściej spotykam w ofertach), czy przełożenie na dużej tarczy (39T przykładowo) i najcięższej (11T) na kasecie pozwoli rozpędzić się do wyższych prędkości niż powiedzmy 44T i 11T (klasyczna "trójka" na trzyrzędowej korbie i najmniejsza koronka na kasecie) przy kole 26-calowym? Często spotykam się z większymi średnicami kół na trasach rowerowych, ale na 3x9 nie mam problemów z wyprzedzaniem takowych, wina napędu czy rowerzystów, którzy powiedzmy nie chcą się forsować? Na logikę większe koło powinno iść lepiej i lepiej utrzymać osiągniętą prędkość, ale nie wiem czy te nowe napędy faktycznie pozwolą ja osiągnąć.
Ponieważ wieje tutaj niezłym pustkowiem będę po trzykroć wdzięczny za jakąkolwiek sugestię ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko rozbija się o kadencję – ale zakładając, że chciałbyś utrzymać stałą kadencję to większe koła + więcej zębów na zębatce przy korbie przełoży się na większą prędkość – pytanie tylko, czy mięśnie podołają :) Prawdopodobnie znajdziesz inne przełożenie, które Ci będzie bardziej pasować i pod względem osiąganej prędkości niewiele się zmieni. Zabawa ze zmianą napędu ma sens kiedy czujesz, że zaczyna Ci brakować przełożeń. Jasne – zmiana kół poniekąd może Ci właśnie taki problem zapewnić.

Wszystko można policzyć – jest do tego taki kalkulator: http://www.bikecalc.com/speed_at_cadence
Wybierz sobie rozmiar koła i porównaj osiągane prędkości przy zadanej kadencji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki mate, nie wiedziałem że taki kalkulator istnieje :) Niemniej wyniki studzą nowo nabyty zapał na kupno nowego roweru- z obliczeń wynika, że 44x11 (przy korbie trójrzędowej) na 26-calowym kole zapewni mi wyższą prędkość niż 39x11 (korba dwurzędowa) na 27,5 calach. Ponieważ interesujący mnie model występuje w tym drugim zestawieniu obawiam się, że nie poprawię wyników nawet pomimo mniejszej wagi owego rowerka.
Zostaje mi remont dotychczasowego złomu ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś tu jest posiadaczem jakiegoś Cruisera? :P Ja niestety dowiedziałem się, że z powodów zdrowotnych nie mogę jeździć na rowerach w pozycji pochylonej (czyli chyba będę zmuszony sprzedać swój MTB :< ). Ale nie ma tego złego, bo mogę jeździć, ale tylko na miejskich/cruiserach - chodzi o w miarę wyprostowaną pozycję w czasie jazdy.
No i przeglądam te cruisery od kilku dni i nie wiem... Ogólnie szukam takiego, żeby nie był zbyt hipsterski i żeby miał min. 3 biegi. Na allegro znalazłem jakąś Electrę Lux 1 zmodyfikowaną, że ma Nexusa 3, ale za 2 tys. Znalazłem też rower polskiej firmy Medano Artist Mono, który w sumie najbardziej mi się chyba podoba, ale ma jakąś kierownice od BMXa?
W sumie nie wiem o co chcę zapytać. Czy ktoś ma cruisera i czy dobrze mu się na nim jeździ i faktycznie jest tak wygodnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.07.2016 o 00:08, kodi24 napisał:

Dzięki mate, nie wiedziałem że taki kalkulator istnieje :) Niemniej wyniki studzą nowo
nabyty zapał na kupno nowego roweru- z obliczeń wynika, że 44x11 (przy korbie trójrzędowej)
na 26-calowym kole zapewni mi wyższą prędkość niż 39x11 (korba dwurzędowa) na 27,5 calach.
Ponieważ interesujący mnie model występuje w tym drugim zestawieniu obawiam się, że nie
poprawię wyników nawet pomimo mniejszej wagi owego rowerka.
Zostaje mi remont dotychczasowego złomu ;p

a co to za problem kupić tarczę o takiej ilości zębów jaka cię interesuje do nowego roweru albo zamówić od razu rower z taką tarczą jaką chcesz? teraz to chyba większość rowerów mtb ma dużą tarczę z 39 zębami (bo więcej nie potrzeba:P). a jak chce się coś szybszego to nie kupuje się mtb tylko np. crossa. nie rozumiem też takiego rozumowania w którym wyniki uzależnia się tylko od przełożeń. prawda jest taka, że najważniejsza jest kadencja.
co do rozmiaru kół to wszystko zależy od indywidualnych upodobań. jedni wolą jeździć na mniejszych kołach (bo zwrotniejsze) a inni na większych (bo szybsze).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie będę wymieniał napęd z 36T na 40T (Shimano do 11-rzędówek większych teraz nie robi, w sumie szkoda :p), więc powinno być nieco lepiej. A kadencja nie jest dla mnie szczególnie istotna bo lubię jeździć na twardo (wolniej kręcić ale jechać stosunkowo szybko), więc z reguły stawiam na przełożenie właśnie ;) O ile oczywiście topografia na to pozwala. Obecne rowery MTB XC zdają się mieć stricte terenowe przeznaczenie (co nie jest głupie w kontekście obecności rowerów crossowych na rynku), trójrzędowych korb z dużym blatem w takowych już się nie spotyka. Ja potrzebuję jednak bardziej uniwersalnego rowerka ze względu na charakter tras w mojej okolicy- teren bywa tu na ogół za ciężki dla crossówek a asfaltu i płaskich, tartanowych ścieżek też jest dość sporo. No i wyjazdy w góry. Można by się pokusić o kupno i nowego MTB i szosówki, ale prawdę mówiąc nie mam już gdzie tego złomu trzymać ;)

Plan jest taki: wywalić jednorzędowy napęd i wstawić trójrzędowy (w korbach dwurzędowych niczego interesującego z większym blatem nie znalazłem), zamontować przednią przerzutkę i voilà :)
Kompromis osiągnięty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeśli kadencja nie jest dla ciebie istotna to robisz błąd. trudno też mówić w takiej sytuacji o chęci "poprawy wyników". poza tym szkoda napędu jeżdżąc ciągle na twardych przełożeniach ale... każdy robi jak chce :) hehe nie pozostaje ci nic innego jak kupić rower przełajowy :D przełożenie bardziej szosowe a i w teren się nadaje (wystarczy obejrzeć któreś zawody w cyclocrossie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku siła mięśni góruje nad kardio, chociaż pracuje nad tym kiedy mam czas ;) Zawsze tak było i zawsze bardziej wolałem obciążać nogi niż pompę, także dla poprawiania efektów. W tej chwili dążę do wypośrodkowania procesu (rozmaite ćwiczenia poza samym rowerkiem), niemniej nadal mniej energii tracę cisnąc "po twardości". Napęd i tak wymieniam raz na kilka lat, dla świętego spokoju (mimo iż nawet podstawowe modele Deore dawały radę, a co dopiero sztywne jak skała XT/XTR, jedyne co tak naprawdę dostawało w dupę to łańcuch). Co się tyczy przełajówek- są fascynujące, ale rower który wybrałem nie waży dużo więcej i jest nieco bardziej pancerny (co przy mojej masie i niezbyt dużych umiejętnościach może mieć znaczenie).
Tak czy inaczej pierwszą połowę sezonu nadal będę spędzał na moim starym MTB XC (bo to rower z duszą), drugi ma być nagrodą za systematyczne zrzucanie sadła (czyli będę miał dodatkowy cel ;p), ewentualnie do lokalnych maratonów MTB :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanko: czy ktoś mógłby polecić jakiś DOBRY zacisk do sztycy siodłowej karbonowej? Mam Miche X carbon system i trzymanie jest słabiutkie :p Sztyca opadła mi już kilka razy, po dzisiejszym dokręceniu całkowicie wyrobił się łeb śruby dociskowej i jam mi teraz padnie (dajmy na to 30km od domu) to na trasie jej nie poprawię, lepiej chyba od razu przeciąć śrubę i wymienić zacisk na lepszy. Miał ktoś z Was podobny problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej! Szukam roweru MTB dla dziewczyny. Znalazłem Krossa Lea F1 z 2016 za 880zł. Ktoś byłby w stanie powiedzieć, czy warto to brać? A może lepiej dopłacić jakieś 200-300 zł do czegoś lepszego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się