Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Battlefield V oficjalnie zaprezentowany

15 postów w tym temacie

Ciekaw jestem z czym wyskoczą. Wg prezentacji - rzeczy można odblokować tylko grając. Brak premium pass-a itp. Czyli model z Battlefront 2. Chyba nie będą tak głupi żeby wyskoczyć z mikrotransakcjami? To w końcu EA i DICE. MUSZĄ to jakoś popsuć. 

Jestem ciekaw czy jakaś część tego trailera to gameplay. Bo jeżeli tak to całość jest mocno stylizowana. Ilość postprocessów zatrważa. 

Czego na trailerze nie widać - system zniszczeń doprowadzili do tego stopnia że można mapę zrównać z ziemią. Co zrodziło pewien problem - mianowicie doszli do momentu gdzie obrońcy nie mogli się nigdzie kryć. To samo z atakującymi. Więc zamiast tego wprowadzono system umocnień. Tzn będzie można budować zapory przeciwczołgowe, ściany, worki z piaskiem i inne umocnienia. Coś ala Fortnite? Brzmi ciekawie ale czas pokaże jak to wygląda w praktyce.

Żołnierze mają skórki. Pisali o tym jak Twój żołnierz będzie unikalny i będzie się rozwijał itp itd etc... a wychodzi na to że można zmienić strój i twarz. Jak w Battlefront 1. Lepsze to niż nic. Szkoda że nie pokusili się o więcej. 

Najciekawsze jest coś innego. Przerobili system zniszczeń i animacji. Teraz zniszczeniu ulega wszystko, włącznie z terenem. Więc nie zdziwcie się jak ktoś z granatem przeciwpancernym zrobi dziurę w ziemi żeby się okopać. A później użyje system fortyfikacji żeby faktycznie się okopać. System animacji został do tego dopasowany. To co widać na trailerze - to ma być w grze. Duża eksplozja blisko gracza przewróci go na ziemię. Można wstać lub poruszać się np na plecach się bornić (co czyni Cie mniejszym celem). To akurat fajne. 

No i ostatnia rzecz. Mapy mają być przeogromne. Do tego stopnia że spadochroniarze będą w grze. Mało tego - mówili o systemie "company". W kompanii zbieracie jakoś (cholera wie jak) sprzęt itp. Na zdjęciu pokazywali że żołnierz ma ileś czołgów, samolotów itp. Może coś jak z Battlefront 2? Tylko battlepoints zostają między starciami. I można za nie kupować np czołgi. Jeżeli by można je było zrzucać na spadochronie to był by bardzo fajny system. Jesteście okrążeni? Zrzuć czołg i spróbuj się wydostać. 

Generalnie jak EA/DICE mocno podpadli tak trzeba przyznać, znowu pokazali coś fajnego. Teraz tylko czekamy na wieści co do tego - ile nas to będzie kosztować. Bo znająć ich skopią to jakoś do premiery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak zapowiadali, faktycznie nic już nie będzie takie same. Zapowiedź niestety mierna, nie z powodu tytułu lecz formatu. Jestem rozczarowany zarówno EA jak i odzewem społeczności. EA zawiniło w aspekcie przekazywania informacji, przed główną konferencją odbył się pokaz dla mediów i trwał aż trzy godziny, zawierał gameplay oraz szczegółowe omówienie mechanik.

Tutaj pojawia się problem ze społecznością. Widać negatywne komentarze odnośnie wyglądu (niezbyt mroczny jak na drugą wojnę światową), steampunkowych elementów w postaci ramienia bohaterki widocznej na zwiastunie jak i obecności kobiet na polu bitwy. Podobny głosy pojawiały się przy "battlefield 1" i choćby figurki w edycji kolekcjonerskiej, dlatego jestem pewien, że głosy krytyki w większości ucichną po przemierze gry. Niestety pokazuje to też jaka jest różnica generacji, duża część oczekiwała powrotu do obecnych czasów mimo, takie życzenia napływają głównie od osób które urodziły się za późno, żeby pamiętać "Battlefield 1942".

"Battlefield V", tak jak Dariuszp wspomniał, będzie posiadać wiele rewolucyjnych aspektów dla całej serii. Od razu spieszę ze sprostowaniem odnośnie budowania, to będzie dostępne tylko w wyznaczonych punktach na mapie jak np. flagi, których gracze będą chcieli strzec skoro wraca stary system podboju.

O wiele ciekawsze jednak wydają się mechaniki interakcji. Dużo osób boi się, że gra będzie bardzo szybko i zbliży się tym samym do stylu konkurencji. Mają prawo tak myśleć po obejrzeniu krótkiego fragmentu rozgrywki. DICE postanowiło, że pójdą bardziej w realizm i dodali system interakcji. Znika magiczna aura lecząca lub rozdająca amunicję, aby się uleczyć należy faktycznie sięgnąć do apteczki. Amunicja jest mocno ograniczona, dlatego ważne będzie podnoszenie amunicji z ciał poległych żołnierzy. Zmieniono również zasady reanimacji. Teraz już każdy ma możliwość reanimacji, jednak jest to wolny proces (około 5 sekund) i nie ma możliwości reanimacji wielu osób w krótkim czasie, tak jak to miało miejsce do tej pory. Najciekawsze jest jednak to, że rannego żołnierza możemy teraz przenieść w bezpieczne miejsce do reanimacji. Twórcy dodali fizykę do ciał, dlatego leżące na ziemi ciało zostawi ślad, powoduje to również możliwość "popychania" innych graczy.

Jeszcze dwa ważne aspekty, o których pamiętam, to brak wskazywania przeciwników oraz brak pełnej regeneracji zdrowia. Zdrowie gracza podzielone jest na kilka segmentów, jeśli zostajemy postrzeleni to regenerujemy się jedynie do najbliższego segmentu. 

Dużo zmienia się w kwestii broni, system odrzutu jest teraz unikalny dla każdej z nich, co więcej dodano penetrację, dlatego będzie można zestrzelić przeciwnika chowającego się za osłoną. Będzie to możliwe jednak w zależności od grubości przeszkody, odległości oraz kalibru używanej przez nas broni.

Dużo ważnych nowości i zmian znalazło się również w klasach postaci. Klasy mają teraz archetypy, co pozwala na większą swobodę w wybranym przez nas stylu gry. Archetypy wyznaczają konkretny cel naszej postaci, czy grając jako assault chcemy skupić się na niszczeniu czołgów, a może chcemy skoczyć ze spadochrony za linię wroga i po cichu likwidować przeciwników. 

To jest tylko mała część informacji, które zapamiętałem, jednak niestety nie zostały one podane podczas konferencji i gracze nie wiedzą tak naprawdę co jest takiego rewolucyjnego w nowej odsłonie.

Osobiście cieszę się z powrotu do drugiej wojny i obecnie wygląda to na największy tytuł w historii DICE, który być może będzie cieszył się popularnością o wiele dłużej niż poprzednie tytuły, choćby z racji możliwości stworzenia własnego żołnierza. Rozgrywka brzmi bardzo interesująco i wygląda na to, że każdy nasz ruch będzie miał znaczenie dla nas i dla naszego zespołu. Czekam z niecierpliwością i mam nadzieję, że podczas E3 DICE przekona obecnie obrażone osoby do siebie.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak, trailer mnie napewno nie zachęca. Ale to o czym piszecie koledzy na dole, już tak. Jestem bardzo ciekaw. Dawno już nie było rewolucyjnej części battlefielda. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niby wszystko fajnie (to o czym piszą koledzy na dole), ale dlaczego nic nie powiedzieli o żadnej postaci transgender? Mocno przyglądałem się w trakcie trailera i żadnego azjaty też nie ma :/ Przepraszam czy my mamy XIX wiek? Trzeba iść do przodu DICE! Ale sama gra może być dobra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niezła kaszanka, wogóle akcje w trailerze w 100% wyreżysowane niemyślcie, że gdy będziecie grąć z 10 letniemi dziecmi na serwerach to gra tak będzie wyglądać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że oprócz gender, pojawią się też postacie homoseksualne, bo tych na trailerze nie stwierdziłem ;/.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Afro69 napisał:

Mam nadzieję, że oprócz gender, pojawią się też postacie homoseksualne, bo tych na trailerze nie stwierdziłem ;/.

Chyba będziesz musiał zadowolić się Panią komandos z protezą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Johno napisał:
To jest tylko mała część informacji, które zapamiętałem, jednak niestety nie zostały one podane podczas konferencji

To skąd masz te rewelacje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

o przepraszam, pominąłem 1 akapit wypowiedzi zawierający "odbył się pokaz dla mediów" - teraz już wszystko jasne.

Dla mnie jako medica konieczność sięgania do apteczki to zmiana na gorsze - w ferworze walki nie ma na to czasu. Podobnie reanimacja 5 sekund oznacza dla mnie wielokrotnie wolniejsze levelowanie - jako słaby strzelec skupiałem się głównie na leczeniu i podnoszeniu teammates.

Częściowe leczenie (tylko do najbliższego segmentu) oceniam pozytywnie, chociaż wiadomo, że będę miał trudniej. Ale przynajmniej OP gracze latający ze strzelbami w close quarters nie będą tak masakrowali wszystkich wkoło. Wcześniej po 3 sekundach schowania się za ścianą leczyli się sami. Teraz każde ich trafienie będzie powolutku redukować ich HP o ile ktoś nie podrzuci im apteczki. Przez to będą znacznie częściej ginąć, bo bieganie w kółko by się wyleczyć już nie wystarczy.

System skórek NA PEWNO będzie ich sposobem na monetyzację. Brak premium passa zrekompensują sobie wielokrotnie wyższymi przychodami od wielorybów płacących po 100 dolarów za premium skiny - fortnite doskonale tego dowodzi. Mi się to nawet podoba bo na grę wydam mniej - premium passa kupować nie będę, a na skiny nie wydam ani grosza, bo kompletnie mnie nie obchodzą i nie mają dla mnie żadnego znaczenia. Co innego 90% społeczeństwa z wybujałym ego, które wprost uwielbia stroić się w piękne ciuszki, nawet wirtualne.

 

I teraz odnośnie 1 komentującego:

"W kompanii zbieracie jakoś (cholera wie jak) sprzęt itp. Na zdjęciu pokazywali że żołnierz ma ileś czołgów, samolotów"

Jak dla mnie oznacza to tyle, że gracze z wyższym levelem będą OP. Ty będziesz zap**ał na piechotę, a oni sobie będą zrzucać czołg po 20 razy i cię rozjadą. Całkowicie zrujnuje to balans pojedynków i zapewne wymusi na low-levelowych graczach kupowanie waluty premium, żeby nakupić sobie pojazdów i móc dorównać starszym - kolejny sposób na monetyzację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

https://kotaku.com/heres-our-first-look-at-battlefield-v-which-goes-back-1826271285

https://www.cdaction.pl/news-53506/battlefield-v-co-wiemy-wideo-galeria.html

"Kotaku udało się potwierdzić, iż w grze nie pojawią się loot boksy, a za prawdziwe pieniądze kupimy wyłącznie kosmetyczne dodatki"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest więcej info. Dodali trochę survivalu i zmian. Niektóre fakty mamy przekręcone.

Oznaczenie przeciwników jest w grze. Ale ma to chyba działać w obrębie oddziału i 1 przeciwnik na raz. Tzn musisz się zdecydować jaki cel przekażesz innym, co jest ważniejsze. Snajper czy czołg? 

Umocnienia w wyznaczonych punktach Ale mapa podobno jest nimi usiana.

Ten 5s revive to blad. Teraz podnieść Cię może każdy żołnierz na polu bitwy ale długo to trwa i leczy tylko odrobinę. Medyk robi to dużo dużo szybciej i może leczyć w całości.

Brak aury akurat jest fajny. Trzeba zabierać broń i amunicję z trupów. Podnosić apteczki itp. więc rola medyka i inżyniera jest ważniejsza. Tak samo umocnienia. Każdy będzie mógł postawić worki z piaskiem ale np ckm ustawi tylko inżynier.

I chyba amunicję można dostać tylko w punktach zaopatrzenia więc koniec że snajperami siedzącymi w krzakach na skraju mapy. Będą nieefektywni. Gra się skupi bardziej na około punktów uporu.

Ogólnie wygląda to fajnie. Jeżeli jedyne co można kupić za gotówkę to kosmetyka tak jak w Overwatch i nowe mechaniki i animacje nie będą miały 1000 błędów to może to być naprawdę świeży i ciekawy BF.

Nie wiem co się tak kobiet czepiliscie. BF to nie symulator i sporo kobiet w to gra. Więc dorzucili kobietę na okładkę.

Ostatnia rzecz - NIE DA SIE ZROBIC ZOLNIEDZA. Można zmienić głowę i ubranie jak w Battlefront 1

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piomink napisał:

I teraz odnośnie 1 komentującego:

"W kompanii zbieracie jakoś (cholera wie jak) sprzęt itp. Na zdjęciu pokazywali że żołnierz ma ileś czołgów, samolotów"

Jak dla mnie oznacza to tyle, że gracze z wyższym levelem będą OP. Ty będziesz zap**ał na piechotę, a oni sobie będą zrzucać czołg po 20 razy i cię rozjadą. Całkowicie zrujnuje to balans pojedynków i zapewne wymusi na low-levelowych graczach kupowanie waluty premium, żeby nakupić sobie pojazdów i móc dorównać starszym - kolejny sposób na monetyzację.

Nie jestem pewien czy chodzi o kompanię czyli oddział ale mechaniki zostały wyjaśnione następująco. Oddział grając razem zyskuje punkty doświadczenia. Te przyznawane są za czynności takie jak leczenie, zaopatrzenie, ocalenie członka oddziału, itp. (podobne bonusy mieliśmy w ostatnim battlefieldzie). Za punkty dowódca oddziału może wezwać pocisk V1 (jak na zwiastunie), zrzut zaopatrzenia, zasłonę dymną, dodatkową ciężką broń mającą ograniczony czas użytkowania, i w końcu zrzut pojazdu dla swojego zespołu (może to być np. czołg).

Myślę, że jest to ciekawa ewolucja zapoczątkowanych pomysłów w BF1 oraz Battlefront 2. Nie ma w grze głównego dowódcy tak jak to miało miejsce w BF2142, BF3 i BF4 ale dowódca oddziału ma przybliżone opcje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dariuszp napisał:

Oznaczenie przeciwników jest w grze. Ale ma to chyba działać w obrębie oddziału i 1 przeciwnik na raz. Tzn musisz się zdecydować jaki cel przekażesz innym, co jest ważniejsze. Snajper czy czołg? 

Ten 5s revive to blad. Teraz podnieść Cię może każdy żołnierz na polu bitwy ale długo to trwa i leczy tylko odrobinę. Medyk robi to dużo dużo szybciej i może leczyć w całości.

Nie wiem co się tak kobiet czepiliscie. BF to nie symulator i sporo kobiet w to gra. Więc dorzucili kobietę na okładkę.

Ostatnia rzecz - NIE DA SIE ZROBIC ZOLNIEDZA. Można zmienić głowę i ubranie jak w Battlefront 1

 

Faktycznie, mój błąd, przeczytałem materiały jeszcze raz i 5 sekund wzięło się z innego miejsca, natomiast proces trwa "kilka sekund" jak to ujęli i tak jak napisałem, nie ma możliwości reanimacji jeden po drugim, trzeba odczekać moment. 

Jeśli chodzi o tworzenie żołnierza, są informacje, które podają, że jesteśmy w stanie stworzyć kilku żołnierzy (coś w rodzaju presetów). Stworzonego żołnierza możemy zmieniać w dowolny sposób (płeć, twarz, malowanie na twarzy, fryzura, zarost, ubiór począwszy od nakryć głowy, kurtek lub mundurów, spodni, dodatków, protezy, itp.). Następnie gracz ustala archetyp postaci, który bazuje na drzewku umiejętności i można w dowolny sposób dopasować go do swoich potrzeb. Dla przykładu archetypem może być assault koncentrujący się na eliminowaniu czołgów lub jedynie piechoty. Jako przykład archetypu tzw. "egzotycznego" (te są bardzo dobre tylko do jednego zadania) podano zwiadowcę, który skrada się na tyłach wroga używając stłumionego SMG, archetyp ten posiada dodatkowe umiejętności jak "cichy odgłos kroków", "rzucanie nożami" oraz "dym". Do tego dochodzi możliwość dostosowania drzewa specjalizacji jak np. "zwinność", "pancerze przeciwlotniczy" lub "odporność na ostrzał".

Im więcej gramy daną klasą tym większy dostęp mamy do specjalizacji i archetypów.

Podobnie jest z bronią oraz pojazdami. Możemy stworzyć preset dla czołgu oraz danej broni, wybrać specjalizację oraz wygląd. Na wygląd składać ma się 5 do 7 slotów, które nie mają wpływu na to jak broń działa. I tak jak w przypadku postaci, im dłużej gramy używając pojazdu lub broni tym więcej specjalizacji mamy dostępnych.

Odnośnie kobiet oraz protezy, niestety wydaje mi się, że jest tutaj różnica zdań wynikająca po prostu z punktu widzenia. Owszem, kobiety faktycznie nie były często spotykane na froncie ale były. Tak samo nie jest powiedziane, że oddział widoczny na zwiastunie to oddział armii, osoby, które nie dostały się do armii dołączały do partyzantki. 

Kwestia sporu o protezę to już kwestia połączenia woli zmiany wyglądu od dewelopoera oraz braku wyobraźni i ignorancji młodych ludzi, którzy wyśmiewają pomysł a nie zdają sobie sprawy, że faktycznie takie sytuacje miały miejsce. Rzadko ale miały. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować