Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Fallout 76 oficjalnie zapowiedziany

30 postów w tym temacie

15 godzin temu, TigerXP napisał:

No tak, bo przecież jak robią gry na starym silniku to są super stabilne, bez crashy i w ogóle bugów nie mają.

Mają, ale mniej. Zobacz sobie jak często i gęsto łatany po premierze był Wiesiek 3, a jak często Fallout 4. Ja np. z W3 miałem tylko pod górkę - crashe, błędy uniemożliwiające progress questa, i całą masę gliczy z Płotką na czele. W F4 miałem aż jednego glicza, gdy towarzysz płynął w powietrzu, a znając już silnik wiedziałem jak to naprawić (postrzelić towarzysza :D).

15 godzin temu, TigerXP napisał:

Nieprawda, w W3 zdarzają się przedmioty które można podnieść bezpośrednio z ziemi.

Właśnie, zdarzają. Piorun trafiający w samolot też się zdarza.

15 godzin temu, TigerXP napisał:

A co do silnika bethesdy, ten silnik nie jest dobrze zoptymalizowany.

Masz jakieś dowody, żeby to poprzec?

15 godzin temu, TigerXP napisał:

Ten silnik jest po prostu przestarzały i jedyne co oferuje to przestarzałą grafikę, dlatego też jego wymagania nie są jakieś kosmiczne.  

EVE Online obchodzi właśnie 15sto lecie i ciągle jadą na tym samym silniku, tak samo WoW, też im powiesz, że muszą zmienić silnik, bo jest przestarzały? Dobrze napisany kod się nie starzeje i jest łatwy do modernizacji. Niskie wymagania to chyba na plus, prawda?

15 godzin temu, TigerXP napisał:

To da się mieć więcej bugów?

Nie wiem, zapytaj Płotkę :D

Edytowano przez GThor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, GThor napisał:

Mają, ale mniej. Zobacz sobie jak często i gęsto łatany po premierze był Wiesiek 3, a jak często Fallout 4. Ja np. z W3 miałem tylko pod górkę - crashe, błędy uniemożliwiające progress questa, i całą masę gliczy z Płotką na czele. W F4 miałem aż jednego glicza, gdy towarzysz płynął w powietrzu, a znając już silnik wiedziałem jak to naprawić (postrzelić towarzysza :D).

Akurat w F4 nie grałem to się nie wypowiem. Grałem w wiele innych gier B i prawda jest taka że gdyby nie moderzy to wszystkie te gry były niegrywalne. Taki W3 był chociaż naprawiany przez studio które je stworzyło. Gry B muszą być naprawiane przez obcych ludzi.

32 minuty temu, GThor napisał:

Właśnie, zdarzają. Piorun trafiający w samolot też się zdarza.

Nie rozumiem, najpierw twierdzisz że się nie zdarzają, a teraz że jednak zdarzają. Zdecyduj się na coś.

33 minuty temu, GThor napisał:

Masz jakieś dowody, żeby to poprzec?

A co mam popierać? To że gra ma małe wymagania bo wygląda brzydko? Centralnie każda ich gra już na premierę wygląda średnio, F4 już w dniu premiery wyglądał słabo.

35 minut temu, GThor napisał:

EVE Online obchodzi właśnie 15sto lecie i ciągle jadą na tym samym silniku, tak samo WoW, też im powiesz, że muszą zmienić silnik, bo jest przestarzały? Dobrze napisany kod się nie starzeje i jest łatwy do modernizacji. Niskie wymagania to chyba na plus, prawda?

Świetne porównanie. Porównałeś dwie potężne gry MMO, gdzie zmiana silnika wiąże się z niesamowitymi kosztami, do gier bethesdy, która nie zmienia silnika bo jest po prostu leniwa i skąpa. 

37 minut temu, GThor napisał:

Nie wiem, zapytaj Płotkę :D

Spytałem, parsknęła śmiechem i napisała kopytem buggerf.... tzn daggerfall :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, TigerXP napisał:

Akurat w F4 nie grałem to się nie wypowiem.

Achh... no tak, typowe "nie widziałem ostatniej wersji to się wypowiem bo jestem ekspertem od Creation Engine". Tak coś czułem.

23 minuty temu, TigerXP napisał:

Grałem w wiele innych gier B i prawda jest taka że gdyby nie moderzy to wszystkie te gry były niegrywalne.

To nie jest prawda tylko Twój punkt widzenia. Wiele osób grało w te gry bez modów i je ukończyło (np. ja, albo mój znajomy, albo inny znajomy, albo znajomy znajomego, etc), więc to nie jest prawda. Nie naginaj rzeczywistości pod swoje widzimisię.

Nie rozumiem ludzi, którzy uważają, że np., w Skyrima nie da się grać bez SkyUI, bo się da. To, że oni nie umieją to już ich problem. Jasne, zdarzały się błędy, np. w F3 nie mogłem jednego sidequesta dokończyć, ale konsolą naprawiłem obiekty questowe i ruszyłem dalej. W W3 jak quest z szukaniem tropów w domu Barona padł, bo nie było obiektów do interakcji (na obrazu czy fragmentu w szafie) tak nic zrobić nie mogłem, tylko łaskawie czekać aż naprawią. I naprawili, 3 miesiące później, i jeszcze musiałem grać od nowa. Jeeeeej..... thanks Red!

23 minuty temu, TigerXP napisał:

Nie rozumiem, najpierw twierdzisz że się nie zdarzają, a teraz że jednak zdarzają. Zdecyduj się na coś.

Chodzi o skalę. W W3 tych obiektów jest bardzo mało, liczyć można w pojedynczych sztukach. W F4 są ich setki/tysiące wokół i wszystkie podlegają fizyce gry.

23 minuty temu, TigerXP napisał:

To że gra ma małe wymagania bo wygląda brzydko? Centralnie każda ich gra już na premierę wygląda średnio, F4 już w dniu premiery wyglądał słabo.

Wygląd to kwestia gustu. Owszem są elementy kanciaste, low poly czy z kiepskimi teksturami. Ale chyba wolę takie niż te przekomiczne drzewa z Wiedźmina na które patrzeć nie mogę bez ataku śmiechu.

23 minuty temu, TigerXP napisał:

Porównałeś dwie potężne gry MMO, gdzie zmiana silnika wiąże się z niesamowitymi kosztami, do gier bethesdy, która nie zmienia silnika bo jest po prostu leniwa i skąpa. 

Aaa no tak zapomniałem, że Ty wiesz ile kosztuje przepisanie rozwijanego od lat silnika na nowo. Pewnie w tej krainie fantazji w której mieszkasz to takie rosną na drzewach trzeba tylko nie być leniwym i sięgnąć po nie.

Edytowano przez GThor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fanboy alert! Skoro wg Ciebie F4 wygląda ładnie, z kolei natura w Wiedźminie wywołuje ataki śmiechu, to dalsza rozmowa nie ma sensu. Albo kup sobie kartkę graficzną droższą niż 100 pln, albo idź do okulisty :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, TigerXP napisał:

Skoro wg Ciebie F4 wygląda ładnie

Napisałem, że wygląda ładnie? Nie. Nie twierdzę, że to super hiper mega wypas grafika, ale nazywanie tej gry jakąś super brzydką jest też skrajnością. Jest IMHO przyzwoita i tyle.

46 minut temu, TigerXP napisał:

kolei natura w Wiedźminie wywołuje ataki śmiechu

A to nie wygląda przekomicznie wg Ciebie

Ładny słoneczny dzień, a drzewa wyginają się niczym zboże podczas huraganu, do tego te dźwięki jakby gdzieś coś płonęło. Jak nie wiesz jak wygląda natura, bo może zapomniałeś to ku przypomnieniu:

 

48 minut temu, TigerXP napisał:

Albo kup sobie kartkę graficzną droższą niż 100 pln, albo idź do okulisty

Mam kartę graficzną za 1300zł, a u okulisty byłem w piątek (na badaniach okresowych), stwierdził, że nie ma się do czego przyczepić.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, GThor napisał:

 

Wg Ciebie F4 wygląda ładnie. Z kolei W3 już nie i żeby to udowodnić wrzuciłeś filmik prawdziwej natury nagrany w 4k? Czy Ty jesteś poważny? :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, TigerXP napisał:

Wg Ciebie F4 wygląda ładnie. Z kolei W3 już nie i żeby to udowodnić wrzuciłeś filmik prawdziwej natury nagrany w 4k? Czy Ty jesteś poważny? :) 

Jeny człowieku, czy Ty w ogóle czytasz ze zrozumieniem co ja piszę, czy po prostu prowadzisz krucjatę bo śmiałem powiedzieć coś złego nie "idealnego" Wiedźmina? Po raz drugi: NIGDZIE NIE NAPISAŁEM, ŻE FALLOUT 4 JEST ŁADNY, A WIEDŹMIN 3 NIE. Napisałem tylko, że wolę okazjonalnie obiekty lowpoly/lowres niż np. te drzewa w Wiedźminie i pokazałem konkretnie o co mi chodzi, wrzuciłem filmiki żeby były dowodem wizualnym odnośnie tego co piszę. Drzewa się po prostu tak nie zachowują jak w Wiedźminie 3, oddziaływanie wiatru jest wręcz karykaturalne co burzy mi immersję bardziej niż owa brzydota Fallouta 4.

Dla Ciebie gra w którą nie grałeś jest brzydka i słaba graficznie. Ok. Dla mnie bardziej słabe są te drzewa niż grafika w F4. Chyba mam do tego prawo, żeby tak uważać? A jeżeli Ty osądzasz grę po grafice, to cóż...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, GThor napisał:

Dla Ciebie gra w którą nie grałeś jest brzydka i słaba graficznie. Ok. Dla mnie bardziej słabe są te drzewa niż grafika w F4. Chyba mam do tego prawo, żeby tak uważać? A jeżeli Ty osądzasz grę po grafice, to cóż...

Ty widzę też masz problemy z rozumieniem tekstu czytanego. Cała nasza rozmowa tyczy się grafiki i to grafikę oceniam, nie grę. Która swoja drogą ssie, ale to temat na inną rozmowę :P 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, TigerXP napisał:

Cała nasza rozmowa tyczy się grafiki i to grafikę oceniam, nie grę.

Rozmowa tyczyła się silnika, co jakoś zeszło tylko na grafikę, czyli render, który jest kawałkiem silnika i jeżeli mają to dobrze odseparowane to wymiana nie jest problemem. Same trzewia silnika, jak zarządzanie bytami, ECS i relacje, obsługa assetów, dźwięków i cała masa innych rzeczy - jaki jest sens żeby to pisali na nowo? Algorytmy za tym stojące nie zmieniły się od 30 lat jak nie więcej i się nie zmienią. A do tego przeogromne wsparcie dla modów, mało która gra takie zapewnia. Zawsze przy pisaniu od nowa pojawiają się błędy, które już były wcześniej rozwiązane (znam to z autopsji). Nie ma żadnego logicznego powodu, aby to robić. A na pewno nie po to, aby dogodzić zacietrzewionym umysłom, że nowy silnik to panaceum na wszystkie bolączki graficzne. To jest bardzo płytkie myślenie.

Idąc tym tokiem myślenia to:
Unity jest przestarzałe! Wyszło 12 lat temu, żadnej gry się na tym zrobić nie da hurr durrr!
Unreal Engine jeszcze bardziej! Ten silnik ma 20 lat. W ogóle co to za szmelc! Przestarzała grafika! Wywalić, skasować, napisać od nowa!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować