Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Cyberpunk 2077 - CD Projekt RED dobrze wie, że wielu z was nienawidzi FPP

30 postów w tym temacie

Konsolwcy mają za dużo w du***h nie ma co się dziwić na ich platformę nie ma innych gier niż te z widokiem TPP.

Cyberpunk i FPP to najlepsze co może być i tak trzymać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie chcą zrobić widoku zza pleców, bo nie potrafią, a tylko idą na łatwiznę. Musieliby zrobić animacje tych skoków, ślizgów i reakcji po tych implantach, a to wymagałoby większej pracy. Najłatwiej sobie to ułatwić przesuwającym się ekranem jako oczy bohatera, niż pokazać postać w pełnej animacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie może być FPP. Tylko niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego nie mogą dać opcji przełączania pomiędzy FPP i TPP, jeśli chcą trafić do większej ilości odbiorców. Oczywiście, rzadko której grze udaje się zrobić to dobrze. Zwykle widać, że gra była projektowana pod jeden tryb, a drugi jest tylko jako dodatek. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tam się nie doszukiwał jakichś teorii, że nie robią widoku zza pleców, bo nie potrafią. Potrafią patrząc na Wiedźmina. FPP świetne się wpisuje w klimat tej gry, od co. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Headbangerr napisał:

Jak dla mnie może być FPP. Tylko niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego nie mogą dać opcji przełączania pomiędzy FPP i TPP, jeśli chcą trafić do większej ilości odbiorców. Oczywiście, rzadko której grze udaje się zrobić to dobrze. Zwykle widać, że gra była projektowana pod jeden tryb, a drugi jest tylko jako dodatek. 

Nie dodają, bo to nie jest pstryk i już, tylko wymaga tygodni o ile nie miesięcy programowania i testowania. Sensowna praca kamery w widoku TPP to nie jest trywialny problem do rozwiązania. Nie wspomnę już o tym, że wymaga to często wiele dodatkowej pracy z animacjami postaci. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Harveniusz napisał:
Nie wspomnę już o tym, że wymaga to często wiele dodatkowej pracy z animacjami postaci. 

Innymi słowy jak stare przysłowie powiada, jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Ja poczekam aż jakiś moder doda widok TPP.

Po za tym nie rozumiem po cholerę dali opcję konfiguracji wyglądu postaci skoro przez wiekszość gry i tak nie będziesz jej widział...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ryu_Makkuro napisał:

Po za tym nie rozumiem po cholerę dali opcję konfiguracji wyglądu postaci skoro przez wiekszość gry i tak nie będziesz jej widział...

Zawsze będziesz mógł się przejrzeć w lustrze, które sie pewnie w tym świecie znajdzie :) a tak na poważnie to poczekajcie i mam przeczucie ze Redy nas mimo wszystko jeszcze zaskocza praca kamer i widoku co za tym idzie płynnego przechodzenia kamer w kluczowych sekwencjach fabuły co było widać już na game playu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwszoosobowa perspektywa w RPG to nie jest żadna nowość czy wyjątek wiele gier dziś już uważanych za klasyki używało widoku FPP.

A te teorie spiskowe o tym że idą na łatwiznę czy też nie potrafią zrobić widoku TPP są po prostu śmieszne, zapewne trzecioosobowa perspektywa była brana pod uwagę, to nie tak że rzucili monetą i akurat wypadło na FPP. Dodanie teraz widoku TPP było by raczej niemożliwe (jeśli chodzi o jego użyteczność w gameplayu) bo widać że lokacje były projektowane z myślą o widoku z pierwszej osoby, jednak jestem pewien że prędzej czy później ktoś wypuści stosownego moda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
doctorwho napisał:

Pierwszoosobowa perspektywa w RPG to nie jest żadna nowość czy wyjątek wiele gier dziś już uważanych za klasyki używało widoku FPP.

A te teorie spiskowe o tym że idą na łatwiznę czy też nie potrafią zrobić widoku TPP są po prostu śmieszne, zapewne trzecioosobowa perspektywa była brana pod uwagę, to nie tak że rzucili monetą i akurat wypadło na FPP. Dodanie teraz widoku TPP było by raczej niemożliwe (jeśli chodzi o jego użyteczność w gameplayu) bo widać że lokacje były projektowane z myślą o widoku z pierwszej osoby, jednak jestem pewien że prędzej czy później ktoś wypuści stosownego moda.

Mówisz o teoriach spiskowych, a sam głosisz kolejną, że to byłoby niemożliwe, bo lokacje były projektowane z myślą o widoku z pierwszej osoby. Już sama walka trochę zalatywała kiczem, tymi ślizgami choćby, a jakby zrobili TPP i do tego animacje postaci to pewnie jeszcze większym kiczem zalatywałoby. Mass Effect też miał ciasne lokacje, a jakoś można było zrobić widok zza pleców. Takich gier można byłoby wymienić więcej. Wystarczy tylko chcieć. A niektórzy wolą iść  na łatwiznę. Teraz w GTA, Fallout czy Elder Scrolls mam wybór, czy chcę TPP czy FPP i każdy mógł sam sobie dopasować, komu coś odpowiadało. Niektórzy grali w jednym czy drugim trybie widoku i nikt się nikogo za to nie czepiał. Po prostu oszczędzili sobie pieniądze i czas. Po co robić skomplikowane animacje postaci, aby wyglądały one dobrze, a nie kiczowato, skoro można zrobić przesuwający się ekran, który robi za oczy bohatera. Wtedy animacji nie trzeba w ogóle, bo wystarczy zrobić tylko strzały i poruszanie dłońmi. Nie ma to jak oszczędzić sobie pracę, a ludziom wciskać, że to dla ich dobra i dla dobra gry. To wybór jest dobrem, a nie jego brak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SwietyJudasz napisał:
 
Wtedy animacji nie trzeba w ogóle, bo wystarczy zrobić tylko strzały i poruszanie dłońmi. Nie ma to jak oszczędzić sobie pracę, a ludziom wciskać, że to dla ich dobra i dla dobra gry. To wybór jest dobrem, a nie jego brak.

Widzę, że czepiłeś się tych animacji jak rzep. Głowy sobie uciąć nie dam, ale podejrzewam, że wszystkie implanty będą też w posiadaniu różnych npc w grze i będą ich używać w walce. Znaczy, że animacje prawdopodobnie są, a nie "ruch kamery i to wszystko".

Osobiście uważam, że utrapieniem byłaby gra w Cyberpunka z widokiem TPP. Choćby na takim przejściu dla pieszych jak w gameplayu. Za duży tłok, celowanie byłoby tragedią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, Crad999 napisał:
56 minut temu, SwietyJudasz napisał:
 
Wtedy animacji nie trzeba w ogóle, bo wystarczy zrobić tylko strzały i poruszanie dłońmi. Nie ma to jak oszczędzić sobie pracę, a ludziom wciskać, że to dla ich dobra i dla dobra gry. To wybór jest dobrem, a nie jego brak.

Widzę, że czepiłeś się tych animacji jak rzep. Głowy sobie uciąć nie dam, ale podejrzewam, że wszystkie implanty będą też w posiadaniu różnych npc w grze i będą ich używać w walce. Znaczy, że animacje prawdopodobnie są, a nie "ruch kamery i to wszystko".

Osobiście uważam, że utrapieniem byłaby gra w Cyberpunka z widokiem TPP. Choćby na takim przejściu dla pieszych jak w gameplayu. Za duży tłok, celowanie byłoby tragedią.

To co byłoby utrapieniem to tylko Twoje własne odczucia. W serii Assassin's Creed  nieraz były zadania czy lokacje, kiedy ściśniętych było wielu ludzi i jakoś widok zza pleców dobrze się spisywał. Wystarczy tylko chcieć. Widok TPP pozwala zresztą zresztą dostrzec więcej w takiej ciasnocie, gdyż widok skupiałby się również na tym, co mają nad głowami, a więc mógłbym widzieć więcej, bardziej przejrzyściej, co pozwoli lepiej orientować się w terenie. Ponadto zawsze mógłby być wybór przełączania między widokami, co pozwoli każdemu dopasować grę do danej sytuacji, jak mu wygodnie.

Śmiem wątpić, że mają gotowe animacje głównego bohatera, skoro żadnych animacji bohatera nie pokazali, bo przecież widok jest z oczu bohatera, a więc jest tylko ruch przesuwanej kamery. Nie ma więc żadnej animacji bohatera w czasie walki, przynajmniej nic na to nie wskazuje, bo gdyby mieli to stworzyliby również widok TPP z możliwością przełączania, bo wybór nigdy nie jest czymś, na czym gra traci. Ciężko zrobić animację różnych akrobacji, aby nie wyglądały kiczowato, więc lepiej sobie sprawę uławić, ograniczając wszystko co wyreżyserowanych cutscenkach. Taki Fallout czy Elder Scrolls mają dwa możliwości widoku, a więc od początku do końca stworzyli animacje bohatera.

PS. Artykuł właśnie jest o widoku w Cyberpunku, więc trudno bym się czegoś nie czepił, skoro o tym jest temat.

Edytowano przez SwietyJudasz
coś dopisać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Swietyjudasz

Akurat twoje postrzeganie tego jest pozbawione rozsądku. Patrząc po dorobku red ów można stwierdzić, że brak lub obecność czegoś w ich grze jest zamysłem. Zapewne mogli by dodać tpp. Tylko po co? Jeśli od samrgo początku wszystko projektują pod fpp bo liczy się dla nich immersja? Więc interakcja z otoczeniem, animacje, elementy rozmieszczone tak by łatwiejł je było dostrzec z tej perspektywy, wszystko to tworzone pod fpp. A ciasne pomieszczenia to byłby problem. Akcja dziać się ma w różnych pomieszczeniach, malutkich mieszkankach nawet. Już widzę jak w takim miejscu nagle kamera zawisa mi zaraz za szyją głównego bohatera. Bez sensu. I nie, w Mass Effecie nie było tak samo. 

A to niedopuszczalne by Redzi zrobili to tylko po to żeby było, w gorszej jakości wykonane. Musieli by znowu wszystko sprawdzić i zmodyfikować tak, aby było sugestywne również dla tych którzy grają w widoku zza pleców. 

Implanty... Sceny jak rozmowa w samochodzie z tym murzynem. Ja sobie słabo to wyobrażam w tpp. A wolę widok z tpp, ale w tej grze nie widzę dla niego miejsca. Z kolei w takim deus exie bardzo mnie denerwowało to skakanie pomiedzy dwoma widokami. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie dodają, bo to nie jest pstryk i już, tylko wymaga tygodni o ile nie miesięcy programowania i testowania. 

... podobnie jak każdy inny element każdej tworzonej gry - ever- ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SwietyJudasz napisał:

To co byłoby utrapieniem to tylko Twoje własne odczucia. W serii Assassin's Creed  nieraz były zadania czy lokacje, kiedy ściśniętych było wielu ludzi i jakoś widok zza pleców dobrze się spisywał. Wystarczy tylko chcieć. Widok TPP pozwala zresztą zresztą dostrzec więcej w takiej ciasnocie, gdyż widok skupiałby się również na tym, co mają nad głowami, a więc mógłbym widzieć więcej, bardziej przejrzyściej, co pozwoli lepiej orientować się w terenie.

Uuuu... nawet nie wiesz ile bym dał za dobrze zrobiony tryb FPP w AC. Nawet jak gry ogólnie nie lubię to widok pierwszosobowy by mnie do niej przekonał - w grach dla mnie zawsze najważniejsza była immersja. A nic tak nie wciąga jak sytuacje, w których nigdy nie będziesz mógł brać udział, widziane właśnie z 1os.

 

No ale to by twórcom przysporzyło trochę więcej problemów... wszak trzeba by było zrobić realistyczne animacje wspinaczek i skoków z widokiem z oczu. Nic tak głupio nie wygląda jak postać, która teleportuje się do kolejnego gzymsu, chwyta się parapetu o szerokości 1mm po czym nienaturalnie sięga po wystający ze ściany, poza realnym zasięgiem, kołek. Animacje musiałby być również przekonujące w swojej płynności i mechanice ruchu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja to tylko jednej rzeczy totalnie nie rozumiem. Na każdym forum, w każdej dyskusji ludzie wałkują jako doskonały przykład TPP TESy i Fallouty. Litości, przecież tam jest drewno nie animacja. Wybór niby dobra rzecz, ale nigdy nie używałem tam TPP bo się patrzeć nie dało - a wcale nie jest zwolennikiem FPP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KucharzSnaf napisał:

Konsolwcy mają za dużo w du***h nie ma co się dziwić na ich platformę nie ma innych gier niż te z widokiem TPP.

Cyberpunk i FPP to najlepsze co może być i tak trzymać.

Ta, i uberanie laleczki w fpp...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować