Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Jak chcemy widzieć Cyberpunk 2077? Felieton Trafienie Krytyczne

14 postów w tym temacie

"Społeczność fanów" nie chce trzecioosobowego Cyberpunka. Po prostu pośród gigantycznej grupy ludzi, których ten tytuł interesował/interesuje, są też tacy, ktorzy preferują TPP. I nie wiem skąd wniosek, że jest to większość. Chyba powstał tyko po to, żeby było o czym napisać ten tekst. Poza tym, czy to faktycznie shooter? Bo ja słyszałem, jak mówili, że RPG. Z wieloma możliwościami przechodzenia misji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem FPP to b. dobra decyzja Redów, ich założenie na temat imersji jest jak najbardziej prawidłowe. Jak inaczej pokazać świat w którym implanty odgrywają tak dużą rolę? Osobliwe bronie to jedno, ale tak naprawdę najbardziej "cyber" są te wszczepy które powodują, że w oczach masz skaner itd. Nie da się tego inaczej pokazać.

Jedynie co mogli ew. zrobić to zabieg jaki zastosowali w trylogi Metroid Prime, w której to swobodnie można było przechodzić między trybem TPP/FPP. Tam akurat wyszło to perfekcyjnie, bo samo przechodzenie miedzy trybami było bardzo intuicyjne, ale jednak lwia część gameplayu opierała się na skanerach zamontowanych w hełmie Samus Aran stąd głównie grało sie w widoku FPP.

Ale to tak na marginesie bo akurat w Cyberpunku tego nie widzę: twórcy musieliby stworzyć pewnie alternatywny HUD dla trybu TPP a jakoś tego nie widzę. Znaczy jest to możliwe, tylko czy potrzebne...

Tak na marginesie dla mnie większą obawą jest to, że gra jest niby RPG, ale wygląda bardziej na shootera i grę akcji. Tak wiem że juz Bethesda dawno z powodzeneiem taki mariaż gatunków stosuje, ale dla mnie coś co reklamują jako RPG powinno być bardziej, hmm, RPG-owate?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dajcie spokój z tym widokiem, ktoś to już tutaj napisał najwięcej narzekają ci którym gra się nie podoba bo to Polski tytuł, a, że konsolowe łby dostają tylko gry z widokiem TPP to, podpatrzyli to i taką wybrali sobię wadę, gdyby gra miała widok TPP to znaleźliby coś innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Ośrodki przyjemności" w głowie są "masowane" również przez jedzenie, więc dajmy temu spokój. Granie samo w sobie ma sprawiać przyjemność, ekscytować oraz wywoływać szereg innych emocji i gry mogą to robić na wiele różnych sposobów, więc wyodrębnianie tutaj sprawy widoku FPP/TPP nie ma sensu. Podobnie zresztą, jak większość tego tekstu, który z preferencji większości komentujących materiały z Cyberpunka 2077 stara się koniecznie zrobić problem, zjawisko negatywne, które trzeba wytłumaczyć lękami lub zwiększoną "wzrokowością" współczesnych graczy, lub jeszcze inaczej, w każdym razie korzystając z negatywnych skojarzeń..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem krótko, Redzi powinni po prostu zrobić możliwość wyboru miedzy widokiem z 1 osoby a widokiem z 3 osoby i każdy byłby zadowolony. Takie rozwiązanie było chociażby w Skyrim mimo ze pewnie większość grała z widokiem z 1 osoby. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.09.2018 o 20:25, Gram.pl napisał:

Po pierwsze dlatego, że jest przede wszystkim strzelanka, a w tym gatunku first-person-perspective jest czymś w rodzaju domyślnego rozwiązania. Niekoniecznie jedynego, bo na przykład takie The Division, które pod pewnymi względami nawet grę Redów przypomina, jest trzecioosobowe przecież i działa to znakomicie.

1. TPP w Division nie zadziałało. Samo strzelanie TPP jest tam do bani, a do przycelowania i tak gra używa widoku FPP - i nawet ten zrealizowano słabo. IOW Żałośnie ślamazarny cover shooter ma się nijak do pierwszego, lepszego FPS-a i to żaden argument.

Dnia 2.09.2018 o 20:25, Gram.pl napisał:

I nie tylko pod tym względem. Wiedźmin jest trzecioosbowy także dlatego, że gramy Geraltem. Nie jakimś zmontowanym w generatorze postaci wiedźminem czy wiedźminką, ale konkretną, ukształtowaną, istniejącą jako fikcyjny byt postacią. Bycie Geraltem, patrzenie jego oczami, jak w jakimś Skyrimie byłoby… dziwne.

2. Zastanowiłbym się dwa razy przed użyciem TES-ów jako argumentu w dyskusji TPP a FPP. TES-y używają obu trybów...

3. A może taka argumentacja:  
- wiedźmin Geralt jaki jest każdy widzi, i nic na to nie poradzi, to na co mu TPP?
- a więc tworzymy postać, wygląd etc dla Cyberpunk 2077 ...po to by nie patrzeć na wynik pracy z edytorem, bo jest FPP?


BTW Ja w wyborze FPP dla Cyberpunk 2077 upatrywałbym planów edycji VR.

Dnia 2.09.2018 o 20:25, Gram.pl napisał:

 Chcemy oglądać. Nawet grając.

Ja poproszę o rozwinięcie, bo za malarię nie łapię o co tu biega. Ma to coś wspólnego z tytułami Telltale i serią Call of Duty? Albo tzw twitch-shooterami?

Dnia 2.09.2018 o 20:25, Gram.pl napisał:

Bo jak się jest samemu, to trochę straszno, nie?

Kheh, heh, heh.

Dnia 2.09.2018 o 20:25, Gram.pl napisał:

Kurcze. Może. Ja wiem, że to tania i powierzchowna psychoanaliza.

Mało powiedziane, stąd tylko krok do "gry zabijają!".

Dnia 2.09.2018 o 20:25, Gram.pl napisał:

Ciekawe, nie? I prawdziwe. Poważnie, są takie badania.

I mamy wierzyć autorowi na słowo, ta?

 

PS Nie ma żadnej społeczności graczy, zwłaszcza takiej, po której można sobie pojeździć lansując swoje światłe idee. Deal with it SJWs.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 3.09.2018 o 09:47, KucharzSnaf napisał:

a, że konsolowe łby dostają tylko gry z widokiem TPP to, podpatrzyli to i taką wybrali sobię wadę, gdyby gra miała widok TPP to znaleźliby coś innego.

Aleś Ty się uczepił tych "konsolowych łbów", zresztą nie pierwszy raz. Sam jestem bardziej konsolowym graczem, ale nie mam kompletnie nic przeciwko trybowi FPP. Jakoś w Halo grało mi się znakomicie. W Skyrima też wolałem grać w pierwszej osobie, bo niby wybór (którego wszyscy w CP2077 pragną) był, ale tryb TPP w dziele Bethesdy był dosyć toporny (w zamkniętych przestrzeniach momentami wręcz wkurzający). Tu nie chodzi o to, kto na czym gra, a o "widzimisie" wybrednych graczy.

Dodam tylko, że demo mnie zachwyciło i czekam na więcej, bo dotychczasowe informacje - o ile się potwierdzą - napawają mnie niezwykłym optymizmem, także widok, czy to pierwszoosobowy, trzecioosobowy czy izometryczny osobiście mi wisi. Byle sama gra była bogata w treść.

Edytowano przez Skelldon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zadymek napisał:
 

2. Zastanowiłbym się dwa razy przed użyciem TES-ów jako argumentu w dyskusji TPP a FPP. TES-y używają obu trybów...

I jeden nadaje się tylko do robienia zdjęć, bo grę FPP projektuje się zupełnie inaczej niż TPP i zawsze jedna z perspektyw będzie kulała, jeśli są obie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, KeyserSoze napisał:

Ni. Google it. Hasło nawet podpowiem - "psychology of third person perspective games" :)

Znalazłem tylko lakoniczne streszczenie "Being in the Game: Effects of Avatar Choice and Point of View on Psychophysiological Responses During Play". Dostęp do całości oczywiście płatny, a recenzji z sieci próżno szukać. Słaby materiał na argumentację IYAM, zwłaszcza znając te ich metody (bierzemy paru studentów etc).

Rozumiem, że autor uzyskał dostęp do pełnego artykułu?

Edytowano przez zadymek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pole widzenia człowieka to około 180 stopni. Widok FPP to nie widok z oczu, ale widok przez okno od piwnicy. Ciekawie mówił o tym weteran z Iraku grający w ARMA (symulator wojenny gdzie ginie się od jednej kuli). Grał w TPP a FPP używał przy celowaniu, co jest logiczne, gdyż ludzkie ostre pole widzenia to 15 stopni. Tylko widok TPP umożliwia ogląd otoczenia podobny do widzenia ludzkiego oka. Super rozwiązanie przyjęto w Elder Scrolls, każdy mógł wybrać. Widać jednak wyraźnie, że narracja w Cyber Punk opiera się mocno na widoku FPP.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.09.2018 o 17:52, Soporowski napisał:

Pole widzenia człowieka to około 180 stopni. Widok FPP to nie widok z oczu, ale widok przez okno od piwnicy. Ciekawie mówił o tym weteran z Iraku grający w ARMA (symulator wojenny gdzie ginie się od jednej kuli). Grał w TPP a FPP używał przy celowaniu, co jest logiczne, gdyż ludzkie ostre pole widzenia to 15 stopni. Tylko widok TPP umożliwia ogląd otoczenia podobny do widzenia ludzkiego oka. Super rozwiązanie przyjęto w Elder Scrolls, każdy mógł wybrać. Widać jednak wyraźnie, że narracja w Cyber Punk opiera się mocno na widoku FPP.  

A wiesz, że gry, niektóre, korzystają (a nawet umożliwiają ustawienie) z szerszego pola widzenia? I to zarówno w TPP (Dragon's Dogma) jak i FPP (Alien's versus Predator 2). Nie rozumiem dlaczego ekipa od ARMA nie mogła tego osiągnąć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować