Zaloguj się, aby obserwować  
fanfilmu_pl

Grafika 3D

304 postów w tym temacie

Spokoooojnie, spokojnie. Do teksturowania to jeszcze daleko, bo jeszcze wnętrze choćby bez detali bo i tak go widać nie będzie, trochę detali z zewnątrz (oryginał jest asymetryczny, więc po odbiciu tej połowy jeszcze trochę pracy będzie), widoczne w realu tłumiki, chłodnica, no i założyłem sobie, że auto będzie stało na skrawku toru wyścigowego, więc sam widzisz, że do zabawy materiałami to jeszcze dość daleko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chwaliłem się w innym topicu, pochwalę tutaj.
Co sądzicie o tym? Trochę czasu mi to zajęło ;-)
W drodze jest model smoka. Skończę - pochwalę się ;-)
Nie używałem żadnych pluginów. Program to trial 3ds max (z tego co pamiętam aż 60 dniowy !)

Co do siatek - render robiony z wnętrza obiektu.

Czas renderowania jednej klatki na moim PC - ~20 minut
Czas renderowania na porządnym PC - 1,5 minuty.

20080814120105

20080814120927

20080814120938

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2008 o 22:51, Volvox napisał:

> Witam :) Od niedawna interesuje się grafiką w 3D... na komercyjne programy mnie
nie stać,
> więc używam Blendera... Co sądzicie o mojej pierwszej racy?

Wyglada na strasznie niskie. W dodatku tekstura podlogi ma zbyt dusze kafelki.

ono jest tylko szeeeerokie, bardzo szerokie... a co do parkietu, to spoko... najwyraźniej tylko ja mm tak duże "kafle" ,jak to nazwałeś, na podłodze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.08.2008 o 12:10, WorldWar3PL napisał:

Chwaliłem się w innym topicu, pochwalę tutaj.
Co sądzicie o tym? Trochę czasu mi to zajęło ;-)
W drodze jest model smoka. Skończę - pochwalę się ;-)
Nie używałem żadnych pluginów. Program to trial 3ds max (z tego co pamiętam aż 60 dniowy
!)

Co do siatek - render robiony z wnętrza obiektu.

Czas renderowania jednej klatki na moim PC - ~20 minut
Czas renderowania na porządnym PC - 1,5 minuty.


WoW ... chórki wyszły niesamowicie ( jak na bezpluginowe ) :)
Użyłeś noise''a do tego, czy samemu skleciłeś taką texturkę ( bo chyba widać na sciankach polygonów niewielkie nieprzeźroczyste paski :) )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zrobiłem cylinderek, potem go ''collapsnąłem'' (podejrzewam, że po polsku to będzie ''załamałem''), i dałem modyfikatory Noise i Push. Potem stworzyłem Particle Flow, który przyjął kształt cylindra (a we właściwościach cylindra wyłączyłem Renderable, żeby go nie było widać). Dalej zostało bawienie się oświetleniem i ustawieniami.

Mówiąc paski masz na myśli te cieniutkie linie widoczne po lewej i po prawej? Kompletnie nie wiem jak ich się pozbyć ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2008 o 17:53, WorldWar3PL napisał:

Najpierw zrobiłem cylinderek, potem go ''collapsnąłem'' (podejrzewam, że po polsku to
będzie ''załamałem''), i dałem modyfikatory Noise i Push. Potem stworzyłem Particle Flow,
który przyjął kształt cylindra (a we właściwościach cylindra wyłączyłem Renderable, żeby
go nie było widać). Dalej zostało bawienie się oświetleniem i ustawieniami.

Mówiąc paski masz na myśli te cieniutkie linie widoczne po lewej i po prawej? Kompletnie
nie wiem jak ich się pozbyć ;-)


Chodzi mi o texture particli a nie sposób ich rozmieszczenia ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2008 o 17:57, WorldWar3PL napisał:

Ah. Wybacz ;-)
Znalazłem jakąś na goglach, o taką.


Hmm takim czymś udało się stworzyć tak super wyglądającą chmurę ? Nic tylko pogratulować :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Of corz przyznaję, że trochę upiększyłem pracę. Jak? Kolory - przeciągnąłem półprzezroczystym, dwukolorowym gradientem w gimpie - 5 sekund roboty ;-). Tu masz oryginał, naga prawda ;-)
Według niektórych wygląda nawet lepiej ;>

20080816180439

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2008 o 18:04, WorldWar3PL napisał:

Of corz przyznaję, że trochę upiększyłem pracę. Jak? Kolory - przeciągnąłem półprzezroczystym,
dwukolorowym gradientem w gimpie - 5 sekund roboty ;-). Tu masz oryginał, naga prawda
;-)
Według niektórych wygląda nawet lepiej ;>

I tak wygląda bardzo dobrze ( przed retuszem ) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze szybkie pytanko na temat Twojej ostatniej pracy na GS''ie.
W jaki sposób robiłeś akcesoria? Bawiłeś się podstawą (tu extrude, tu poligon i jedziemy z nową częścią), czy np. karabin robiłeś oddzielnie i po prostu go ''doklejałeś''?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2008 o 18:11, WorldWar3PL napisał:

Jeszcze szybkie pytanko na temat Twojej ostatniej pracy na GS''ie.
W jaki sposób robiłeś akcesoria? Bawiłeś się podstawą (tu extrude, tu poligon i jedziemy
z nową częścią), czy np. karabin robiłeś oddzielnie i po prostu go ''doklejałeś''?


Akurat to jest miotacz płomieni :P ... jest to połączenie kilku elementów .. Tube, cylinder z extrudem, rury/kable to zwykły spline z włączoną opcją renderinkgu i zamieniony na obiekt editablePoly .... czyli tak ogólnie to jest on oddzielną częścią całego pojazdu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie, ale przydałoby się więcej detali. Klamka, bardziej dopracowane nadkole (jego środek), ew. nawet jakieś wgniecenia - i po oteksturowaniu nikt się nie pozna, że to render :P

////
Szczerze mówiąc nigdy nie przepadałem za blenderem (bo chyba w tym robisz?). 3ds max + jeśli masz możliwość, Zbrush robi swoje :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spoko spoko -to nie jest model w wersji końcowej. Jeszcze takie detale jak wycieraczki itp. będą (klamek nie będzie, tylko takie "pypcie" bo tak jest też w oryginale). Eeeeee??!! Wgniecenia? Toż ja nie robię sceny po wypadku jakiejś! Detali będzie tyle co w oryginale, a co proponowałbyś zmienić wewnątrz nadkoli? Bo w prawdziwym samochodzie jest tam taka właśnie blacha, więc nie wiem co miałbym zrobić?

Render jest jakości -1/6 ;) bo wszystko jest powyłączane, żeby się 30s robił :D .

Co do 3D studia to może i ma więcej ustawień renderingu i teksturowania, ale za to podobno Blender jest lepszy do modelowania, a nie zapominajmy, że jest darmowy. Jednak kilka tyś. zł jak się grafiką nie zajmuję profesjonalnie to nie chce mi się na 3D studio wywalać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

albo w sieci jeszcze gdzieś G-Max''a się znajdzie :P
Bądź Maya ...wersja trialowa/testowa ogranicza się chyba tylko do znaków wodnych i rozdziałki rendera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się - trialowa Maya osadza na pracach znaki wodne (niestety nie wiem jakiej są wielkości) oraz nie można do niej instalować plug-inów. Poza tym jest w pełni funkcjonalna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.08.2008 o 19:48, Lesz3yk napisał:

Zgadza się - trialowa Maya osadza na pracach znaki wodne (niestety nie wiem jakiej są
wielkości) oraz nie można do niej instalować plug-inów. Poza tym jest w pełni funkcjonalna.


Może i jest, ale trzeba dużo danych o sobie podać przed ściągnięciem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować