Zaloguj się, aby obserwować  
fanfilmu_pl

Grafika 3D

304 postów w tym temacie

Dnia 17.08.2008 o 19:54, ziptofaf napisał:

> Zgadza się - trialowa Maya osadza na pracach znaki wodne (niestety nie wiem jakiej

> wielkości) oraz nie można do niej instalować plug-inów. Poza tym jest w pełni funkcjonalna.


Może i jest, ale trzeba dużo danych o sobie podać przed ściągnięciem :)


Czyżbyś miał coś do ukrycia ? ;P ... poza tym zawsze możesz tam ''pościemniać'' trochę :>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.08.2008 o 20:13, k13 napisał:

Czyżbyś miał coś do ukrycia ? ;P ... poza tym zawsze możesz tam ''pościemniać'' trochę :>

no tak tylko pamiętaj, że w internecie też nie jesteś anonimowy i przydałoby się, gdybyś podał prawdziwe dane. W dodatku jest fakt, iż jak raz ściągniesz, to już więcej tego (przynajmniej podając prawdziwe dane) nie ściągniesz. Z innej strony ciekawe jest, czemu oni chcą tak dużo danych...

Tak czy siak jestem przeciw ściemnianiu w internecie... albo sie protestuje przeciwko wszelkiemu ściemnianiu, albo sie to akceptuje na całej linii (z tym, że w grupie "ściemniaczy" jest wiele trolli :p)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.08.2008 o 20:27, elekrin napisał:

> Czyżbyś miał coś do ukrycia ? ;P ... poza tym zawsze możesz tam ''pościemniać''
trochę :>
no tak tylko pamiętaj, że w internecie też nie jesteś anonimowy i przydałoby się, gdybyś
podał prawdziwe dane. W dodatku jest fakt, iż jak raz ściągniesz, to już więcej tego
(przynajmniej podając prawdziwe dane) nie ściągniesz. Z innej strony ciekawe jest, czemu
oni chcą tak dużo danych...

Tak jest też przy próbie instalacji Visual Studio, 3ds Maxa i Borland C++. A to dlatego, że pewnie te dane odsprzedają firmom trzecim, aby "spamować" nas telefonicznie i mailowo...

Dnia 17.08.2008 o 20:27, elekrin napisał:

Tak czy siak jestem przeciw ściemnianiu w internecie... albo sie protestuje przeciwko
wszelkiemu ściemnianiu, albo sie to akceptuje na całej linii (z tym, że w grupie "ściemniaczy"
jest wiele trolli :p)

Cóż, właśnie się zarejestrowałem. Rzecz jasna, troszkę naściemniałem - numeru telefonu przecież nie podam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.08.2008 o 20:29, ziptofaf napisał:

Tak jest też przy próbie instalacji Visual Studio, 3ds Maxa i Borland C++. A to dlatego,
że pewnie te dane odsprzedają firmom trzecim, aby "spamować" nas telefonicznie i mailowo...

dlatego nie należy podawać tylu informacji ;) maila zrozumiem, ale telefonicznie...

Dnia 17.08.2008 o 20:29, ziptofaf napisał:

Cóż, właśnie się zarejestrowałem. Rzecz jasna, troszkę naściemniałem - numeru telefonu
przecież nie podam.

i teraz stajesz się posiadaczem 30dniowej wersji, pewnie szybciej ten czas upłynie, niż nauczysz sie korzystać :p (bo o ile pamiętam, to Maya miała właśnie 30 dni, choć to może był 3ds max... a nie pamiętam :/)

jak byś szukał jakieś tutoriale, to ja kiedyś znalazłem taką strone : http://www.max3d.pl/tutorials.php

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.08.2008 o 20:38, elekrin napisał:

> Tak jest też przy próbie instalacji Visual Studio, 3ds Maxa i Borland C++. A to
dlatego,
> że pewnie te dane odsprzedają firmom trzecim, aby "spamować" nas telefonicznie i
mailowo...
dlatego nie należy podawać tylu informacji ;) maila zrozumiem, ale telefonicznie...


> Cóż, właśnie się zarejestrowałem. Rzecz jasna, troszkę naściemniałem - numeru telefonu

> przecież nie podam.
i teraz stajesz się posiadaczem 30dniowej wersji, pewnie szybciej ten czas upłynie, niż
nauczysz sie korzystać :p (bo o ile pamiętam, to Maya miała właśnie 30 dni, choć to może
był 3ds max... a nie pamiętam :/)

jak byś szukał jakieś tutoriale, to ja kiedyś znalazłem taką strone : http://www.max3d.pl/tutorials.php


Maxio ma ograniczenie czasowe ... Maya ma ograniczenie funkcyjne :>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.08.2008 o 21:48, Bartek 93 napisał:

Że tak się wtrącę... po grzybka wam 3Dmax, May? Przecież nawet darmowy blender umie czynić
cuda... a i obsługa jest równie prosta :)


To zależy, ja próbowałem Blender''a Wings3d ( czy jak to się ten program nazywa(ł) ) i żaden z nich nie dawał mi takiej umm ''wygody'' jak maxio ... fakt że program jest diabelnie drogi, ale jest tego wart. A tak poza tym to Max i Maya są używane przez większość developerów, więc jak się człowiek chce wkręcić w ten biznes, bądź stworzyć moda do jakiejś gry, to powinien mieć jakieś pojęcie o tych aplikacjach :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> To zależy, ja próbowałem Blender''a Wings3d ( czy jak to się ten program nazywa(ł) )
> i żaden z nich nie dawał mi takiej umm ''wygody'' jak maxio ... fakt że program jest
> diabelnie drogi, ale jest tego wart. A tak poza tym to Max i Maya są używane przez większość
> developerów, więc jak się człowiek chce wkręcić w ten biznes, bądź stworzyć moda do jakiejś
> gry, to powinien mieć jakieś pojęcie o tych aplikacjach :P
Tak, lecz nie wiem, czy warto na poczxątek kupować drogiego Max''a (no właśnie.. ile on kosztuje?), skoro do czasu "profesjonalizmu" i tak wyjdzie nowa, lepsza, równie droga wersja :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.08.2008 o 13:31, Bartek 93 napisał:

Tak, lecz nie wiem, czy warto na poczxątek kupować drogiego Max''a (no właśnie.. ile
on kosztuje?), skoro do czasu "profesjonalizmu" i tak wyjdzie nowa, lepsza, równie droga
wersja :)


3ds max jest dość "tani" - bodajże 2000$ za wersję "prawie pełną" i 10000$ za pełną.
Tu masz cennik polski:
http://www.procad.pl/pf/page/me/cennik/85845_Autodesk_3ds_Max_2009.html

EDIT
Dostępna jest jeszcze wersja "studencka" za ok. 400 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się zaczyna przygodę dopiero z grafiką 3D, to nie ma powodu kupować od razu Maxa, czy Mayi. Blender w zupełności wystarczy, potem dopiero można, jak zobaczymy, że się to nam podoba i nieco się poduczymy (bo przecież w podstawowych założeniach wszystkie te programy są bardzo podobne), to wtedy można zainwestować w inny program.

A wiecie jaka jest prawda? Ludzie, którzy naprawdę znają Blendera robią w 100% profesjonalne prace, w niczym nie ustępujące tym z innych programów. Tak naprawdę wyznacznikiem jakości nie jest program, tylko umiejętności i talent twórcy, więc spokojnie można zostać przy Blenderze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.08.2008 o 15:47, MKRaven napisał:

Jeśli się zaczyna przygodę dopiero z grafiką 3D, to nie ma powodu kupować od razu Maxa,
czy Mayi. Blender w zupełności wystarczy, potem dopiero można, jak zobaczymy, że się
to nam podoba i nieco się poduczymy (bo przecież w podstawowych założeniach wszystkie
te programy są bardzo podobne), to wtedy można zainwestować w inny program.

A wiecie jaka jest prawda? Ludzie, którzy naprawdę znają Blendera robią w 100% profesjonalne
prace, w niczym nie ustępujące tym z innych programów. Tak naprawdę wyznacznikiem jakości
nie jest program, tylko umiejętności i talent twórcy, więc spokojnie można zostać przy
Blenderze.


Wiesz w prawie wszystkich programach możesz wymodelować dowolną figurę. Różnica jest taka że w jednych zrobisz to szybciej a w innym wolniej, a finalny efekt w dużej mierze zależeć będzie od ''renderer''a'' jaki został użyty ( v-ray, final-render, brazil, mental ray, maxwell renderer itd ), oraz dodatkowych plug-in''ów do np symulacji cieczy, dymu, ubrań, ognia, włosów itd. I tu jest taki problem że większość z tych popularnych wtyczek dostępna jest wyłącznie dla tych najbardziej znanych aplikacji ( Max, Maya, Cinema, XSI ) ... przynajmniej tak było jak kiedyś sprawdzałem.
I jak już wyżej napisałem. Większość narzędzi do tworzenia gier posiada dodatkowe wtyczki głównie do maxa, maya''i i XSI, umożliwiające wyexportowanie z nich obiektów. Oczywiście od czasu do czasu powstaną dodatkowe exportery stworzone przez fanów, ale ja osobiście za takimi nie przepadam.

:>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chce się stworzyć w pełni zaawansowaną animację postaci, to trzeba z darmowego Blenderka zrezygnować i użyć Mayi, która jest w tym znacznie lepsza. Do projektowania i wizualizacji nie ma nic lepszego niż 3D Studio MAX. Z tymi dwiema aplikacjami Blender się nie może równać, mimo że rzeczywiście pozwala stworzyć oszłamiające rzeczy. I tak jak już inni wspomnieli - w poważnym przemyśle filmowym/growym na próźno szukać Blendera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.08.2008 o 16:53, Zelgadis napisał:

Jeśli chce się stworzyć w pełni zaawansowaną animację postaci, to trzeba z darmowego
Blenderka zrezygnować i użyć Mayi, która jest w tym znacznie lepsza. Do projektowania
i wizualizacji nie ma nic lepszego niż 3D Studio MAX. Z tymi dwiema aplikacjami Blender
się nie może równać, mimo że rzeczywiście pozwala stworzyć oszłamiające rzeczy. I tak
jak już inni wspomnieli - w poważnym przemyśle filmowym/growym na próźno szukać Blendera.


No oczywiście bo profesjonalne (tj. płatne) programy mają wiele licencji, których darmowy Blender nie posiada. I tak ja np. miałem ostatnio sytuację, w której poleciłem do zrobienia projektu domu Blendera. Tyle, że no tego potrzebna była możliwość wstawienia w takim projekcie rzeczywistych opraw lamp, czyli powinny albo być wgrane, albo możliwe do zaimportowania, czego niestety Blender nie posiada a 3D Studio bodaj tak.

Nie zapominajmy, że Blender to darmowy program dla tych, którzy fascynują się grafiką 3D, a nie dla tych, którzy na niej zarabiają i potrzebują bardzo specjalistycznych opcji. Dalej będę upierał się, że w Blenderze można stworzyć "artystyczną" pracę nie ustępującą jakością tym z innych programów, ale do profesjonalnych i specjalistycznych zastosowań to Blender się nie nadaje i nie ma co ukrywać. W końcu za coś się w tych płatnych programach płaci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dobra panowie... przekonaliście mnie... ściągne sobie triala i albo się nie przekonam i zostane na Blenderze, albo użyje sposobu "na WW3"
No właśnie... co wybrać... Maxa czy May''e

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2008 o 22:06, Bartek 93 napisał:

No dobra panowie... przekonaliście mnie... ściągne sobie triala i albo się nie przekonam
i zostane na Blenderze, albo użyje sposobu "na WW3"
No właśnie... co wybrać... Maxa czy May''e


Większość ludzi bardziej chwali sobie Maya, ale do Maxa znajdziesz znacznie więcej tutoriali itd. Zależy też do czego będziesz używał programu, bo jeśli na przykład chcesz tworzyć modele do gier, to tu również górą jest 3ds.

Najlepiej chyba jednak jest ściągnąć triale obu programów i zobaczyć, który nam będzie bardziej odpowiadał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2008 o 22:06, Bartek 93 napisał:

No dobra panowie... przekonaliście mnie... ściągne sobie triala i albo się nie przekonam
i zostane na Blenderze, albo użyje sposobu "na WW3"

Zabrzmiało jak pozycja ''łóżkowa''... nie mam nic przeciwko!
Szczerze mówiąc różne są sposoby. Ja akurat robiłem ostatnio formata, więc przy okazji mogłem kontynuować pracę z 3ds, ale myślę, że odpowiednia zabawa w rejestrze czy nawet cofnięcie zegara powinny załatwić sprawę.

P.S.
Z tego co wiem, 3ds max dobrze radzi sobie z filmami typu Storm Hawks czy... nawet Shrek. Oczywiście będzie to ''ojeezuuuuś'' trudniejsze niż w Maya, ale z tego co wiem jest to do zrobienia. Ale takie męczarnie lepiej zostawić uber zawodowcom :) Of corz bez pluginów wspomagających animację to tu nawet nie ma co gadać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolejne próby zabawy cell-shadingiem z domieszką post-processingu.
Smutne jest to, że znajduję tylko taki cell-shading jak z takich różnorakich bajek 3D, a efektu podobnego do Storm Hawks (takie fajne 2d-like, ale 3D. Ciężko wytłumaczyć, to trzeba zobaczyć, polecam youtube!) po prostu nie mogę uzyskać. Ale cóż, zanim poleci do kosza, nie może się zmarnować.
Obrazek 2 - model pojazdu widocznego hen daleko. O.

20080825192726

20080825192908

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.08.2008 o 19:29, WorldWar3PL napisał:

Kolejne próby zabawy cell-shadingiem z domieszką post-processingu.
Smutne jest to, że znajduję tylko taki cell-shading jak z takich różnorakich bajek 3D,
a efektu podobnego do Storm Hawks (takie fajne 2d-like, ale 3D. Ciężko wytłumaczyć, to
trzeba zobaczyć, polecam youtube!) po prostu nie mogę uzyskać. Ale cóż, zanim poleci
do kosza, nie może się zmarnować.
Obrazek 2 - model pojazdu widocznego hen daleko. O.


Pierwszy obrazek fajny ... zwłaszcza niebo ... a na drugim szczerze mówiąc nic nie widzę oprócz czego przypominającego kontener :P

A co do filmów robionych w 3ds''ie to nie wiem czy są ''ojeeeezuuuuuś'' trudniejsze do zrobienia niż w Maya''i :P
Zresztą wszystkie przerywniki z gier Blizza były w 3dsie robione .. przynajmniej tak kiedyś pisało na stronie discreet''a :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.08.2008 o 19:29, WorldWar3PL napisał:

Kolejne próby zabawy cell-shadingiem z domieszką post-processingu.
Smutne jest to, że znajduję tylko taki cell-shading jak z takich różnorakich bajek 3D,
a efektu podobnego do Storm Hawks (takie fajne 2d-like, ale 3D. Ciężko wytłumaczyć, to
trzeba zobaczyć, polecam youtube!) po prostu nie mogę uzyskać. Ale cóż, zanim poleci
do kosza, nie może się zmarnować.


Jest taki plugin renderer do 3dmaxa, nazywa sie Illustrate, sadze ze tego wlasnie szukasz. On jest wlasnie do celshadingu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować