Zaloguj się, aby obserwować  
fanfilmu_pl

Grafika 3D

304 postów w tym temacie

Niebo było niebieskie - zmieniłem kolorki i jasność + gammę w Irfan View i ... wyszło to cudo! :) Jestem zachwycony.
Terrorite
Wielkie dzięki, lecę szukać triala. Co prawda na obrazkach nie widzę niczego, co miałoby przypominać te różnorakie dziwadła które chcę osiągnąć (efekt najbliższy Storm Hawks, no po prostu dla mnie to ideał takiej animacji komputerowej w stylu kreskówki), ale program wygląda, jakby miał sporo opcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.08.2008 o 21:30, Terrorite napisał:

Wiem dokladnie o co Ci chodzi, Storm Hawks i Galactic Football tez.

Dokładnie, te drugie kiedyś też podawałem, ale wypadła mi nazwa z głowy :)

Dnia 25.08.2008 o 21:30, Terrorite napisał:

Mysle ze da sie to
zrobic w Illustrate.

Mówisz? W takim razie... dzięki :) Żeby tak wiedzieć z czego korzystali twórcy... może by napisać do nich maila?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.08.2008 o 12:46, WorldWar3PL napisał:

Żeby tak wiedzieć z czego korzystali twórcy... może
by napisać do nich maila?


Mozesz, ale wydaje mi sie ze sie rozczarujesz, takie studia albo maja wlasne oprogramowanie albo korzystaja z komercyjnych bardzo drogich pakietow. Ale tez na pewno Cie nie zastrzela, najwyzej grzecznie odpowiedza ze niestety ale nie moga udzielic takiej informacji. Wiec piszac maila nic nie tracisz a zyskac mozesz wiele :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem galerię Illustrate i... no kurczę, jak się ma umiejętności, to się wsio stworzy.
Ghost in the Shell - http://www.davidgould.com/Gallery/Images/StandAloneComplex2.jpg

A poniżej te, które moim zdaniem najbardziej przypominają efekt, o którym mówiłem.
http://www.davidgould.com/Gallery/Images/ProjectSHIM_C.jpg
http://www.dav idgould.com/Gallery/Images/APC.jpg
http://www.davidgould.com/Gallery/Images/CrowMec h.jpg

Żeby tak były tutoriale do tego...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.08.2008 o 16:20, WorldWar3PL napisał:

Żeby tak były tutoriale do tego...

Ej, ale nie potrzebny Ci w sumie tutorial do Illustrate. Scene sobie modelujesz w 3dmax, potem w renderer->render->assign renderer i wybierasz Illustrate.

A zreszta tu np. masz podstawy: http://imm.sheridanc.on.ca/imm2005/dayald/WA/tutorial/tut-1.htm
a w samym Illustrate z tego co pamietam tez jest plik help z tutorialem. Podstawy opanujesz a potem to juz wiesz, metoda prob i bledow :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dorwałem się do Illustrate ( http://www.davidgould.com/Illustrate/Products.htm) - trial, działa jak pełna wersja przez bodajże 30 dni.
Co mogę powiedzieć? Ma mnóstwo zalet, ale jeszcze więcej wad - i skupię się na tym drugim.
Program ma gdzieś oświetlenie, które tworzymy i inne ustawienia - czy to DoF w kamerze 3ds max, czy cienie, Illustrate! to po prostu ignoruje - przez co żeby uzyskać ''crispy look'' będę musiał tworzyć DoF już po renderze, z pomocą mapki z-depth. Kiszka, co? Przez te oświetlenie, niestety, program wydaje się być niezwykle ograniczony.
Będę szukał w jakichś tutorialach czy coś, może znajdę radę na ten szkopuł...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten pierwszy próbowałem, ale jakoś się... nie sprawdza. Zanim usłyszałem o Illustrate cały internet przetrząsnąłem. Chociaż tego drugiego już nie widziałem... postaram się go jeszcze dzisiaj sprawdzić. :)
Mówię, spróbuję pokombinować też z oświetleniem w samym Illustrate. Już ten depth of field przeboleję, bo dzięki mapce Z-depth (Której, uwaga, nie można zrenderować w Illustrate, trzeba specjalnie przestawiać się na 3ds max! Parodia jakaś) można uzyskać świetny efekt już po zrenderowaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłem zachwycony Pencil +2, ale te wszędobylskie Watermarki mogą człowieka przyprawić o migrenowy ból głowy... ;-) Jak już mówiłem, przeszukałem niemal cały internet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie to chyba najprosciej byloby znalezc cos w stylu NaturalShaders tylko CellShaders. W kazdym razie, poszukamy razem moze cos wykombinujemy.
A tak na marginesie, ile to jest 41k jenow? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A Brazilem probowales? Spojrz tutaj
http://en.wiki.mcneel.com/default.aspx/McNeel/BrazilFeatureList.html#Anchor_Toon

Toon and NPR

Brazil includes non-photoreal (NPR) effects such as toon shaders.

(Car)Toon shaders cooperate with photoreal shaders so you can mix glass, brushed metal and toon in a single scene without losing the ability to do indirect-illumination, depth-of-field or any other effect.

You can specify the behaviour of fills and inks including:

* Multi-level paint fills (discrete colors applied based on luminosity)
* Gooch type fills, (continuous gradient)

A co najciekawsze teraz mozna sciagnac Brazil Learning Edition i cieszyc sie tym swietnym rendererem za free.

http://www.splutterfish.com/sf/WebContent/Rio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.08.2008 o 10:30, k13 napisał:

Hmm nie mogę się zdecydowac ktory kolor wybrac i dopracowac :(


Jeśli miałbym wybierać, to wziąłbym zielony, albo szary. Całość nieco przybrudzić itd. i będzie git ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.08.2008 o 10:30, k13 napisał:

Hmm nie mogę się zdecydowac ktory kolor wybrac i dopracowac :(

Wybalansuj pomiędzy szarym, a bordowym, z naciskiem na szary. Dla większego balansu możesz dać słabe odcienie ciemniejszego brązu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lol ... no to juz nie wiem co wybrac ... osobiscie szary i bordo mi sie najbardziej podobaja ... hmm moze po prostu zrobie oba :>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.08.2008 o 11:33, k13 napisał:

Lol ... no to juz nie wiem co wybrac ... osobiscie szary i bordo mi sie najbardziej
podobaja ... hmm moze po prostu zrobie oba :>

Sigh... no to już musisz się zastanowić, czy obraz ma mieć jakąś barwę, czy po prostu być martwym modelem ;) Zrób dwa obrazy, jeden szary (ale wtedy i zderzak musi być nieco odbarwiony), a drugi np. bordowy (i zbalansuj kolory dla kontrastu). Potem je otwórz jeden obok drugiego, porównaj i wybierz taki, który ci się bardziej podoba.
Robienie dwóch naraz mija się moim zdaniem z celem, gdyż obraz traci wtedy swoją oryginalność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować