Zaloguj się, aby obserwować  
fanfilmu_pl

Grafika 3D

304 postów w tym temacie

Człowiek się nudzi, to i model wyprodukuje.
Tylko potem płacz z teksturowaniem...
Wziąłem materiał Blend, pobawiłem się Specular Level i Glossiness, potem dałem bumpmapkę dla metalu (której efekty niestety widać przy jeszcze jednym efekcie oświetlenia, czyli obrazek 3.
Nazwy plików tradycyjnie w 100% przypadkowe ;-) Wciskam byle co na klawiaturze a potem wychodzą jakieś śmiechy i ''jeje'' ;-)
I tak, zdaję sobie sprawę, że na obrazku 2 i 3 koła wnikają w ziemię. Big deal. ;P
Laska-z-Polski
imo zielony/niebieski

20080830150308

20080830151336

20080830151404

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chcialbym sie nauczyć tworzyć własne kształty,przedtem robiłem animacje z gotowych elementów na darmowych 3ds max 6 z płytki,jak nazywa się funkcja która pozwala na zrobienie własnego kształtu?? czy wystarczy zwykły obrazek np. z Gimpa?

PS:właśnie ściągam darmowego Blendera. hihi cos tam popróbuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Własne kształty tworzysz poprzez zmianę tych już istniejących. Zaczynasz od czego chcesz - sześcian, cyllinder, dla dziwaków chamfer box. Potem prawy klik na przedmiot - Convert to -> Editable Poly - i tu zaczyna się zabawa, teraz ogranicza Cię już tylko Twoja wyobraźnia. Dzięki extrude (tworzenie nowych polygonów poprzez ''wydłużenie'' już istniejących), inset (coś w stylu tworzenia nowego polygona w starym) itd. Musisz poeksperymentować :) W międzyczasie bawisz się też położeniem vertexów (wierzchołków) i polygonów. Jeżeli masz już wymagany kształt, ale zamiast być gładkim (jak np. mój samolot) jest dziwnie kwadratowy, używasz ''Meshsmooth'' z listy ''modifiers'' i po sprawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hah "Teraz ogranicz cię już tylko twoja wyobraźnia" to właśnie pisze na płycie z 3Ds Max 6 xD
Zaraz cos popróbuje bo Blender nie tyra i zainstaluje 3ds maxa.dzieki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.08.2008 o 17:38, WorldWar3PL napisał:

Własne kształty tworzysz poprzez zmianę tych już istniejących. Zaczynasz od czego chcesz
- sześcian, cyllinder, dla dziwaków chamfer box. Potem prawy klik na przedmiot - Convert
to -> Editable Poly - i tu zaczyna się zabawa, teraz ogranicza Cię już tylko Twoja
wyobraźnia. Dzięki extrude (tworzenie nowych polygonów poprzez ''wydłużenie'' już istniejących),
inset (coś w stylu tworzenia nowego polygona w starym) itd. Musisz poeksperymentować
:) W międzyczasie bawisz się też położeniem vertexów (wierzchołków) i polygonów. Jeżeli
masz już wymagany kształt, ale zamiast być gładkim (jak np. mój samolot) jest dziwnie
kwadratowy, używasz ''Meshsmooth'' z listy ''modifiers'' i po sprawie.



Nie zapomnij o NURBS''ach i Spline''ach ;P
A samolocik fajny ... trochę detali by mu sie przydalo :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.08.2008 o 18:21, WorldWar3PL napisał:

Szczerze mówiąc z NURBS nie korzystałem jeszcze, ale wszystko przede mną :P


Ja tylko pare razy z nich korzystałem, sprawdzają się tylko w modelowaniu pojazdów bądź innych urządzeń mechanicznych :P ( przynajmniej takie jest moje zdanie ;p )
Za to ze Spline''ów dość często korzystam =)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciezko mi idzie z 3ds,próbuję zrobić kubek,nie wiem jak wykrzywiać niektóre elementy,NP mam obiekt,ma on kształt litery O,gdy pociągnie od O takę kreskę,by to tak wyglądało O---
Nie wiem jak ostatnią wykręcić żeby wyglądało to tak: O---|
Pomocy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.08.2008 o 19:59, k13 napisał:

> Szczerze mówiąc z NURBS nie korzystałem jeszcze, ale wszystko przede mną :P

Ja tylko pare razy z nich korzystałem, sprawdzają się tylko w modelowaniu pojazdów bądź
innych urządzeń mechanicznych :P ( przynajmniej takie jest moje zdanie ;p )
Za to ze Spline''ów dość często korzystam =)

Masz może gdieś dobrego tuta opisujcego wszystkie opcje edycjji kształtów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.08.2008 o 22:21, Bartek 93 napisał:

> > Szczerze mówiąc z NURBS nie korzystałem jeszcze, ale wszystko przede mną :P

>
> Ja tylko pare razy z nich korzystałem, sprawdzają się tylko w modelowaniu pojazdów
bądź
> innych urządzeń mechanicznych :P ( przynajmniej takie jest moje zdanie ;p )
> Za to ze Spline''ów dość często korzystam =)
Masz może gdieś dobrego tuta opisujcego wszystkie opcje edycjji kształtów?

Niestety nie :( ... Ja się uczyłem z dokumentacji dołączonej do maxa ( chodzi mi o help''a ofc :P )

@Vanmati

Zapodaj screena :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co? Choć większość tutoriali to moim zdaniem ''prostota'', chyba ukończę je wszystkie - dla pewności, że żadna metoda modelowania czy inne różności mi nie uciekły przy samodzielnej nauce. Pora podwyższyć swoje umiejętności! ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.08.2008 o 23:38, WorldWar3PL napisał:

Wiesz co? Choć większość tutoriali to moim zdaniem ''prostota'', chyba ukończę je wszystkie
- dla pewności, że żadna metoda modelowania czy inne różności mi nie uciekły przy samodzielnej
nauce. Pora podwyższyć swoje umiejętności! ;-)

Hehe no polecam :P
Jak dla mnie to to są najlepiej napisane tutki jakie kiedykolwiek w życiu widziałem :P

A co do wyuczenia to nie wiem czy nawet 50% funkcji tego programu znam :P ... ale to pewnie dla tego że mnie one jak na razie nie interesują :P

@Terrorite
Pinkny kubek ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OO Stary!!
Jak ty to zrobiles??Wytłumaczcie mi co robią poszczególne funkcje w Edit Poly,ja z tego nic nie rozumiem,wiem juz co to TurboSmooth,no i troche sie bawie Polygonem.Prosze o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować