Zaloguj się, aby obserwować  
fanfilmu_pl

Grafika 3D

304 postów w tym temacie

@k13 Spoko samochodzik :) Falloutowaty ze tak powiem. Mozna by zrobic pare podstawowych tutoriali z opisem podstawowych funkcji programu, jak myslisz? Tylko z kolei nie wiem jak by to ludzie mieli potem wyszukiwac. :/

@Vanmati 3dmax to nie tylko EditPoly, sa prostsze narzedzia do robienia takich rzeczy. Taki kubek to Spline->Lathe, ucho->Spline->Bevel Profile, woda Cylinder-> Boolean, reszta to material proceduralny i bąbelki SuperSprayem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2008 o 14:07, WorldWar3PL napisał:

W ogóle bardzo zaciekawiły mnie NURBS''y

NURBS to w tej chwili podstawa w środowisku 3D.

Dnia 31.08.2008 o 14:07, WorldWar3PL napisał:

Ale tutków jak na lekarstwo...

Angielskich tutorali jest całkiem sporo. Ale i tak najlepiej nauczyć się z dokumentacji programu jak operować na bryłach NURBS i samemu zacząć je przekształcać. Dość rzec, że można nimi (NURBSami) zrobić model człowieka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2008 o 18:55, Zelgadis napisał:

Angielskich tutorali jest całkiem sporo. Ale i tak najlepiej nauczyć się z dokumentacji
programu jak operować na bryłach NURBS i samemu zacząć je przekształcać. Dość rzec, że
można nimi (NURBSami) zrobić model człowieka.


Bryly NURBS. Dobry dowcip. Tak na marginesie sie zapytam, wiesz co to znaczy skrot NURBS? Non-Uniform Rational B-Splines czyli Niejednolite Krzywe Wymierne Typu B. Sa 2 typy NURBS powierzchnie i krzywe, ale na pewno nie bryly. A poza tym co to znaczy podstawa w srodowisku 3D? A np. Patches to juz nie? Splines? Model mozesz zrobic tez z łat, splajnow a jak sie uprzesz to nawet przez przeksztalcanie prymitywow wymodelujesz.

@WorldWar3PL nie czytaj tych tutkow o brylach NURBS :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2008 o 19:06, Terrorite napisał:

Model mozesz zrobic tez z łat, splajnow
a jak sie uprzesz to nawet przez przeksztalcanie prymitywow wymodelujesz.

Czyli tak jak robię ja xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i bardzo dobrze, wazne jest w czym Ci sie dobrze modeluje a nie co jest czy nie jest podstawa 3D. Jesli potrafisz zrobic model przy pomocy przeksztalcen to jest to tak samo dobry model jak kazdy inny. NURBSy sa, ja wiem? Fajne, ale niekoniecznie do wszystkiego najlepsze. Do organiki pewnie tak ale do innych juz zastosowan sa po prostu prostsze i efektywniejsze rozwiazania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to Terrorite, że póki co...
// zniża głos do szeptu //
Umiem robić modele tylko metodą przekształceń...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2008 o 20:36, WorldWar3PL napisał:

Chodzi o to Terrorite, że póki co...
// zniża głos do szeptu //
Umiem robić modele tylko metodą przekształceń...


No ale dobrze napisales: "poki co". Wszystko przed Toba :) A ja mam dzis jakies totalne zacmienie umyslu, normalnie pomrocznosc jasna. Chcialem sobie wymodelowac obiekcik, no i tak siedze i jak pomysle ze to trzeba modelooooooowac, a potem te textuuuuuuuury to skonczylo sie na siedzeniu i na razie dobrze mi z tym :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2008 o 12:53, Terrorite napisał:

@k13 Spoko samochodzik :) Falloutowaty ze tak powiem. Mozna by zrobic pare podstawowych
tutoriali z opisem podstawowych funkcji programu, jak myslisz? Tylko z kolei nie wiem
jak by to ludzie mieli potem wyszukiwac. :/

@Vanmati 3dmax to nie tylko EditPoly, sa prostsze narzedzia do robienia takich rzeczy.
Taki kubek to Spline->Lathe, ucho->Spline->Bevel Profile, woda Cylinder->
Boolean, reszta to material proceduralny i bąbelki SuperSprayem.



No można by było :P ... ale ja gadać na filmiku nie będę lol :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2008 o 21:15, k13 napisał:

No można by było :P ... ale ja gadać na filmiku nie będę lol :P


To moze na poczatek zaczniemy do odpowiadania na jakies konkretne pytania. Wiesz, jak zrobic wykalaczke czy cos :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2008 o 21:22, Terrorite napisał:

> No można by było :P ... ale ja gadać na filmiku nie będę lol :P

To moze na poczatek zaczniemy do odpowiadania na jakies konkretne pytania. Wiesz, jak
zrobic wykalaczke czy cos :D


Najlepiej wystrugać :P


Kolejne pytanie ? ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2008 o 21:41, Sareth14 napisał:

A próbował ktoś w programie blender swoich sił?:P


Blender dla mnie to jedna wielka zagadka :P
Chyba jedyny program na jaki był bym w stanie się przesiąść to Maya =)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2008 o 21:41, Sareth14 napisał:

A próbował ktoś w programie blender swoich sił?:P


Ja nawet zainstalowalem, ale to nie dla mnie, no ale ja to oldskuler jestem, pierwsze 3ds w jakim pracowalem to 3dstudio R3 for DOS. ;D Poza tym w sumie co za roznica? Takie same efekty mozna osiagnac w kazdym z programow do 3D. Potrzeba po prostu cierpliwosci i dobrego opanowania warsztatu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2008 o 22:01, Terrorite napisał:

> A próbował ktoś w programie blender swoich sił?:P

Ja nawet zainstalowalem, ale to nie dla mnie, no ale ja to oldskuler jestem, pierwsze
3ds w jakim pracowalem to 3dstudio R3 for DOS. ;D Poza tym w sumie co za roznica? Takie
same efekty mozna osiagnac w kazdym z programow do 3D. Potrzeba po prostu cierpliwosci
i dobrego opanowania warsztatu.


3D Studio ... ależ to wręcz antyk xD ... nawet Maxem się nie nazywal :P ... mam chyba gdzieś do niego książkę jak chcesz :P

No i fakt ... znając metody modelowania, znasz wszystkie pogramy :P ... różnią się one między sobą tylko interfejsem :P

@WorldWar3PL

Bo ma w miarę podobny interfejs :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2008 o 13:41, Sareth14 napisał:

Na moim GS mam rendy z blendera które robiłem,powiedzcie co sądzicie? :)


Popracuj na materialami, te szklo masz bardzo nieciekawe, krotko mowiac nie wyglada jak szklo. W 3D nawet nieco gorszy model mozna wyciagnac w gore dobrymi texturami. W druga strone to niestety nie dziala. Poza tym jesli uzywasz cieni to je zmiekczaj, takie ostre wygladaja dosc nienaturalnie. I nie przesadzaj z iloscia odbic i refrakcji, no chyba ze chcesz zaprezentowac mozliwosci renderera a nie swoja prace. Poza tym modeluj modeluj modeluj i sie nie poddawaj, dobrze Ci idzie. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2008 o 19:06, Terrorite napisał:

Bryly NURBS. Dobry dowcip.

Żaden dowcip. Myślisz, że w Maya to co możesz wstawić w scenie?

>Tak na marginesie sie zapytam, wiesz co to znaczy skrot

Dnia 31.08.2008 o 19:06, Terrorite napisał:

NURBS?

Owszem, wiem. Wiem sporo o NURBS. Od dość dawna siedzę w grafice 3D.

Dnia 31.08.2008 o 19:06, Terrorite napisał:

A poza tym co to znaczy podstawa
w srodowisku 3D?

Co to znaczy? Że ułatwiają modelowanie. O to mi chodziło. Miałem napisać wszystko to, co powinno się wiedzieć zaczynając modelowanie?

Dnia 31.08.2008 o 19:06, Terrorite napisał:

@WorldWar3PL nie czytaj tych tutkow o brylach NURBS :D

Tutki? Manual w programie jest o wiele lepszy niż ''tutek''.

I proszę, nie traktuj mnie jak nooba, bo nim naprawdę nie jestem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2008 o 20:27, Zelgadis napisał:

> Bryly NURBS. Dobry dowcip.
Żaden dowcip. Myślisz, że w Maya to co możesz wstawić w scenie?


Jesli mowisz o nurbs primitives to sa to po prostu obiekty zrobione z plaszczyzn nurbs. Ale bryla nie moze byc nurbs bo nurbs to splain, za to moze byc z nich zbudowana.

Dnia 01.09.2008 o 20:27, Zelgadis napisał:

Owszem, wiem. Wiem sporo o NURBS. Od dość dawna siedzę w grafice 3D.


Tak to zapewne powazny argument :)

Dnia 01.09.2008 o 20:27, Zelgadis napisał:

I proszę, nie traktuj mnie jak nooba, bo nim naprawdę nie jestem ;)


A ja mam wierzyc na slowo bo Ty tak powiedziales? To zaprezentuj kilka swoich prac. Popatrzymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować