Zaloguj się, aby obserwować  
fanfilmu_pl

Grafika 3D

304 postów w tym temacie

Stwierdziłem, że uczenie się wyłącznie z tutków 3d Max jest równie głupie co uczenie się języka obcego jedynie z rozmówek... nauczysz się coś robić, ale i tak z tego nic nie załapiesz... Postnowiłem kupić jakąś książkę o tym... "Biblia 3Ds Max 08" wygląda całkiem spoko. Co o tym sadzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2008 o 20:43, Terrorite napisał:

Jesli mowisz o nurbs primitives to sa to po prostu obiekty zrobione z plaszczyzn nurbs.
Ale bryla nie moze byc nurbs bo nurbs to splain, za to moze byc z nich zbudowana.

Zatem o to mi chodziło. Wiele razy spotkałem się z takim określeniem, więc go używam.
To że mogę model stworzyć z wielu róznych narzędzi, to też wiem.

Dnia 01.09.2008 o 20:43, Terrorite napisał:

Tak to zapewne powazny argument :)

Żaden argument. Nie uważam się za eksperta, ale trochę wiedzy mam ;)

Dnia 01.09.2008 o 20:43, Terrorite napisał:

A ja mam wierzyc na slowo bo Ty tak powiedziales? To zaprezentuj kilka swoich prac. Popatrzymy.

Twoja sprawa czy uwierzysz ;) GS zamknąłem, ale za małą próbkę można uważać postać w tle na nim.
Mogę stworzyć coś nowego i to zaprezentować, ale szczerze mówiąc nie mam na to czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2008 o 21:02, Zelgadis napisał:

Zatem o to mi chodziło. Wiele razy spotkałem się z takim określeniem, więc go używam.
To że mogę model stworzyć z wielu róznych narzędzi, to też wiem.


Ale wlasnie o to chodzi, bo potem ktos zaglada do tematu i nagle: Nooo jak ja mam stworzyc te bryle NURBS. Szukam w opcjach i nie ma, ratunku! Kwestia nazewnictwa, Ciebie nic nie kosztuje przeciez jesli uzyjesz poprawnej nazwy a ludzie potem nie beda mieli problemu. Moze akurat tutaj ten temat jest maly, ale kto wie czy sie nie rozwinie. Ty, ja i pare innych osob tutaj zna sie na modelowaniu wiec dla nich to zaden problem. Ale ci ktorzy dopiero zaczynaja przygode z 3d moga miec problemy. Wiec szanujmy ich i nasz czas. Thats all ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2008 o 21:21, Terrorite napisał:

Ale wlasnie o to chodzi, bo potem ktos zaglada do tematu i nagle: Nooo jak ja mam stworzyc
te bryle NURBS. Szukam w opcjach i nie ma, ratunku! Kwestia nazewnictwa, Ciebie nic nie
kosztuje przeciez jesli uzyjesz poprawnej nazwy a ludzie potem nie beda mieli problemu.

Zrozumiałem aluzję ;) Następnym razem postaram się precyzyjniej używać słów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2008 o 14:06, Terrorite napisał:

> Na moim GS mam rendy z blendera które robiłem,powiedzcie co sądzicie? :)

Popracuj na materialami, te szklo masz bardzo nieciekawe, krotko mowiac nie wyglada jak
szklo. W 3D nawet nieco gorszy model mozna wyciagnac w gore dobrymi texturami. W druga
strone to niestety nie dziala. Poza tym jesli uzywasz cieni to je zmiekczaj, takie ostre
wygladaja dosc nienaturalnie. I nie przesadzaj z iloscia odbic i refrakcji, no chyba
ze chcesz zaprezentowac mozliwosci renderera a nie swoja prace. Poza tym modeluj modeluj
modeluj i sie nie poddawaj, dobrze Ci idzie. ;)


To co napisałeś wiele dla mnie znaczy naprawdę :) Ale w tym problem że nie wiem jak się zmiękcza cienie,może ty wiesz jak to zrobić w blenderze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.09.2008 o 23:31, Terrorite napisał:

> To co napisałeś wiele dla mnie znaczy naprawdę :) Ale w tym problem że nie wiem
jak się
> zmiękcza cienie,może ty wiesz jak to zrobić w blenderze?

http://www.cgsutra.com/blender_tutorials/b0010_lighting_in_blender/lighting_in_b lender.php


Nic mi nie wyświetla na tym linku :( mógłbyś go poprawić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2008 o 17:01, Sareth14 napisał:

> > To co napisałeś wiele dla mnie znaczy naprawdę :) Ale w tym problem że nie
wiem
> jak się
> > zmiękcza cienie,może ty wiesz jak to zrobić w blenderze?
>
> http://www.cgsutra.com/blender_tutorials/b0010_lighting_in_blender/lighting_in_b
lender.php

Nic mi nie wyświetla na tym linku :( mógłbyś go poprawić?

usuń spacje między "b" a "lender"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2008 o 18:00, Terrorite napisał:

A ja z kolei proponuje bardzo fajny program do modelowania 3D. Jesli ktos chce sie pobawic
to

http://www.pixologic.com/zbrush/trial/

A tu zwiezly opis programu:
http://www.digit.pl/artykuly/33829.html

Program jest osobna aplikacja i nie wymaga zadnego innego softu do 3D.


bawilem sie trialem i naprawde jest to potezne narzedzie do modelowania :)
Troche przerobilem standardowa poze postaci. Oto co wyszlo (podkreslam ze to bylo jakis juz czas temu robione :) ) http://gemgreg.deviantart.com/art/zbrush3-test-58672229

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2008 o 23:51, gemGreg napisał:

bawilem sie trialem i naprawde jest to potezne narzedzie do modelowania :)
Troche przerobilem standardowa poze postaci. Oto co wyszlo (podkreslam ze to bylo jakis
juz czas temu robione :) ) http://gemgreg.deviantart.com/art/zbrush3-test-58672229


Szkoda tylko ze teraz jest tylko w wersji trial, poprzednie byly jako learning edition bez timelimitu. No ale nawet te 30 dni to lepiej niz nic :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.09.2008 o 18:19, WorldWar3PL napisał:

Pytanie - macie jakieś pomysły na kolejne detale w tym landing padzie?
Obrazek 2 = bez meshsmootha.


Dodaj zwisające kable :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.09.2008 o 18:19, WorldWar3PL napisał:

Pytanie - macie jakieś pomysły na kolejne detale w tym landing padzie?
Obrazek 2 = bez meshsmootha.


Mógłbyś te kolce (?) trochę do zewnątrz odgiąć/przechylić (ale samą górną część)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.09.2008 o 19:06, WorldWar3PL napisał:

Hm. Rozumiem, że ma to być tuba, którą potem wygnę? Mhm, okej ;-)


Nie eeeee, dwa splajny i bevel profile. Po 1. masz duzo wieksza kontrole nad ksztaltem i po 2. latwiej. :)

Czekaj, dam Ci przyklad.

Proste :)

Rysujesz 1. splajn - koleczko o srednicy jaka ma miec ten sznurek. Potem 2. splajn - line. 2 wezly wystarcza, potem dodajesz nastepne przez Edit Spline - Refine. Potem sobie ustawiasz sobie wezly jak potrzebujesz. Potem wybierasz uwazaj line nie koleczko, Bevel Profile->Pick Profile i klikasz na koleczko i voila! :)

Btw. Dlatego zaczynasz od 2 wezlow zeby latwiej panowac nad nimi podczas przemieszczania ich w 3 rzutach. I pamietaj o 2 rzeczach, na koniec dajesz wezlom type -> smooth i im wiecej wezlow tym bardziej szczegolowy efekt koncowy.

20080904192941

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie łatwiej narysować linie ( splines->line )
A następnie włączyć parę funkcji ( zaznaczone na obrazku )
I zamienić ( convertować ) na editable poly ? ;P

20080904203514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie prosciej, bo Twoj typ modelowania sprawdzi sie tylko w przypadku okregu albo wielokata, a ja przedstawilem metode ktora pozwala na zrobienie dowolnego ksztaltu dowolnie wygietego, zrob to samo np z gwiazda albo wielokatem nieregularnym, za pomoca Twojej metody to se ne da. A tak to juz bedzie mial na przyszlosc wiedze jak to wykorzystac do innych celow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować