Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Cyberpunk 2077 będzie dopracowany jak Red Dead Redemption 2

8 postów w tym temacie

Spoiler

 

Życzę Redom tego, choć realnie patrząc - ciężko to będzie osiągnąć. Mówię tu i o poziomie dopracowania na premierę i o sprzedaży 19 mln. w kwartał.

Mimo mojej wielkiej sympatii do Redów, to po prostu nie ta liga co Rockstar. Mam poniekąd bezpośrednie porównanie - bo przechodzę teraz zarówno RDR2 jak i Wiedźmina 3 (na PS4, na PC już skończyłem premierowo, dawno temu). Jak mam więcej niż 2 godziny, to siadam do RDR2, jak mniej to do W3, bo są tam questy, które spokojnie można "machnąć" w pół godzinki. Pomijając wszystko inne (grafikę, animacje, poziom dopracowania detali, etc.) to śmiem twierdzić, że gra Rockstara, po jednym premierowym patchu, jest bardziej doszlifowana niż Wiesław już po skończeniu wsparcia technicznego.

W RDR2 nie widziałem ani razu żadnych latających koni, wozów i tym podobnych cudów. Koń mi się nigdzie nie zaklinował, nie utknął, a kolizja obiektów w grze Rockstara po prostu niszczy to co widzę w rodzimym produkcie.

W Wiedźminie 3 (wersja GOTY, bodajże 1.60 - taki numerek wyświetla się w menu) Płotka nadal odstawia cuda, na które po prostu (z czasem) człowiek przymyka oko. Jestem teraz na Skellige i np. przed jednym ze zniszczonych mostów notorycznie mam zabawny błąd - Płotka "parkuje" na przednich kopytach, tylne nogi i zad trzyma "w górze" :D. To jeden przykład, jeden z wielu, na te pomniejsze po prostu już nie zwraca człowiek uwagi. Innych błędów też zresztą trochę jeszcze zostało - przy linii questowej Czerwonego Barona, miałem śmieszny błąd z

 

Spoiler

porońcem - ten stwór się "nie wczytał" i Baron niósł w rękach powietrze.

Spoiler

 

 

Trochę się czepiam, ale mówię w końcu o wersji połatanej, w której nadal zostało sporo błędów niestety. Na premierę było o wiele gorzej, na PC to praktycznie co dwa dni wychodziła jakaś łatka, przy czym akurat wersja PC, to i tak była najbardziej doszlifowana na start ;-). To jest świetny tytuł, dlatego sporo mu wybaczam - jednak do zapowiedzi Redów jak to CP 2077 będzie dopracowany podchodzę z dużym dystansem. Krótko mówiąc - życzę im tego, ale w to nie wierzę.

Edytowano przez Lordpilot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lordpilot napisał:
 

Życzę Redom tego, choć realnie patrząc - ciężko to będzie osiągnąć. Mówię tu i o poziomie dopracowania na premierę i o sprzedaży 19 mln. w kwartał.

Mimo mojej wielkiej sympatii do Redów, to po prostu nie ta liga co Rockstar. Mam poniekąd bezpośrednie porównanie - bo przechodzę teraz zarówno RDR2 jak i Wiedźmina 3
[cut]

Z drugiej strony, porównując wiedźmina 1 do 2, a potem 2 do 3, CDP z każdą grą robi olbrzymie postępy. Fabułą i grywalnością poziom jest zawsze wysoki, ale technicznie każda kolejna gra jest corz wyżej i oczywiście uwzględniam tu również fakt, że po prostu po iluś latach cała branża idzie do przodu. Ale o ile przy W1 technicznie Wiedźmin był dość sporo zacofany, przy W2 był trochę zacofny, to przy W3 był już w czołówce światowej.
Stąd mój wniosek, że jest szansa na dotrzymanie słowa przez REDów. Choć oczywiście nie będzie to proste i daleki był bym od stwierdzenia, że jestem tego pewien.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lordpilot napisał:
Spoiler

 

Życzę Redom tego, choć realnie patrząc - ciężko to będzie osiągnąć. Mówię tu i o poziomie dopracowania na premierę i o sprzedaży 19 mln. w kwartał.

Mimo mojej wielkiej sympatii do Redów, to po prostu nie ta liga co Rockstar. Mam poniekąd bezpośrednie porównanie - bo przechodzę teraz zarówno RDR2 jak i Wiedźmina 3 (na PS4, na PC już skończyłem premierowo, dawno temu). Jak mam więcej niż 2 godziny, to siadam do RDR2, jak mniej to do W3, bo są tam questy, które spokojnie można "machnąć" w pół godzinki. Pomijając wszystko inne (grafikę, animacje, poziom dopracowania detali, etc.) to śmiem twierdzić, że gra Rockstara, po jednym premierowym patchu, jest bardziej doszlifowana niż Wiesław już po skończeniu wsparcia technicznego.

W RDR2 nie widziałem ani razu żadnych latających koni, wozów i tym podobnych cudów. Koń mi się nigdzie nie zaklinował, nie utknął, a kolizja obiektów w grze Rockstara po prostu niszczy to co widzę w rodzimym produkcie.

W Wiedźminie 3 (wersja GOTY, bodajże 1.60 - taki numerek wyświetla się w menu) Płotka nadal odstawia cuda, na które po prostu (z czasem) człowiek przymyka oko. Jestem teraz na Skellige i np. przed jednym ze zniszczonych mostów notorycznie mam zabawny błąd - Płotka "parkuje" na przednich kopytach, tylne nogi i zad trzyma "w górze" :D. To jeden przykład, jeden z wielu, na te pomniejsze po prostu już nie zwraca człowiek uwagi. Innych błędów też zresztą trochę jeszcze zostało - przy linii questowej Czerwonego Barona, miałem śmieszny błąd z

..

Ja za to mam zupełnie odwrotne doświadczenia, grając w W3 nie miałem ani jednego poważnego buga ..poza tym, że płotka pojawiała się czasem w dziwnych miejsach (grałem na PS4).

Podczas pierwszych kilku godzin w RDR2 spotkałem się z takimi bugami jak:

- pojawieniem się modelu postaci NPC w pozycji "zresetowanej" czyli stojącej prosto, ręce rozłożone jak strach na wróble

- przesuwaniem się postaci NPC wzdłuż osi X bez animacji, tak jakby postać wczytała się na złym miejscu i engine wykonywał jej przesunięcie do pozycji docelowej, bez animacji ruchu

- dziwna deformacja głównego bohatera na koniu - dolna część ciała normalnie, natomiast od pasa w górę jakoś dziwnie powykrzywiany i obrócony o 180 stopni

i wiele innych drobniejszych.

W3 przeszedłem 3 razy i przez setki godzin  spędzonych z grą nie spotkałem sie ani razu z czymś podobnym.

Fabuły nie ma co porównywać bo W3 to RPG a RDR2 to co najwyżej gra akcji z dialogami, porównanie questów byłoby zbyt okrutne dla RDR2 w którym są one niestety bardzo płytkie i nie zapadają w pamięc.

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lordpilot napisał:
 

[...]

Myślę, że tu nie chodziło tak naprawdę o dopracowanie techniczne (bugi itp) a poziom dopracowania świata. Detale, takie jak kurczące się jaja konia ;) 

Co nie zmienia faktu, że RDR2 faktycznie ma znacznie mniej błędów niż W3, chociaż "latającego konia" już pare razy widzialem :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Eh, nie. Nie będzie.

Postanowiłem się przemóc i spróbować jednak ukończyć tego wieśka 3. Przez te 60h co obecnie mam przegrane musiałem już kilka razy dobrze zagryść zęby. Żaden hit to nie był.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shozos napisał:

Eh, nie. Nie będzie.

Postanowiłem się przemóc i spróbować jednak ukończyć tego wieśka 3. Przez te 60h co obecnie mam przegrane musiałem już kilka razy dobrze zagryść zęby. Żaden hit to nie był.

Twoje osobiste zdanie na temat gry nie determinuje czy była ona hitem czy nie, o tym świadczy sprzedaż i OGÓLNE przyjęcie. A jako, że w tym przypadku i jedno i drugie było świetne - mamy zatem do czynienia z hitem :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shozos napisał:

Eh, nie. Nie będzie.

Postanowiłem się przemóc i spróbować jednak ukończyć tego wieśka 3. Przez te 60h co obecnie mam przegrane musiałem już kilka razy dobrze zagryść zęby. Żaden hit to nie był.

Steam się z Tobą nie zgadza:

https://store.steampowered.com/sale/2017_best_sellers/

2017, 2 lata po premierze. Rok po ostatnim dodatku. Nadal w top najlepiej sprzedających się gier. Nad Call of Duty WWII, Assasin Creed Origins etc.

Co nie zmienia faktu że Cie rozumiem. Mam znajomego który potrzebuje gier trzymających go za rękę, gdzie w każdej sekundzie coś się dzieje itp. Wszystkie MMO czy gry z otwartym światem odpadają. W tym Red Dead Redemption 2, Wiedźmin, World of Warcraft, Black Desert itp.

On właśnie co roku kupuje Call of Duty i Fifę. Co ciekawe - powtarzalność w grze (jak np w Fifie) mu nie przeszkadza. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować