Zaloguj się, aby obserwować  
Moras1990

Prawo Jazdy

3451 postów w tym temacie

Dnia 14.04.2015 o 16:50, Tyler_D napisał:

Słuchajcie - czy zawsze i wszędzie przed każdym skrzyżowaniem o ruchu okrężnym musi być
ten niebieski znak z trzema białymi strzałkami? Albo inaczej - jak je rozpoznać?


Ten znak informuje kierowców, że wjeżdżają na rondo. Faktycznie znak = rondo. Dla przykładu w moim mieście jest zwykłe skrzyżowanie przerobione na rondo (nie było przebudowy, więc na pierwszy rzut oka wygląda jak zwykłe - mapka google''a https://www.google.pl/maps/place/51°24''51.1"N+19°40''10.4"E/@51.414199,19.66955,470m/data=!3m2!1e3!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0?hl=pl ).

Dnia 14.04.2015 o 16:50, Tyler_D napisał:

I drugie pytanie - jakie macie sugestie co do wybierania godzin jazd? W weekendy? Popołudniami?
Wieczorem? Nocą? Wiem że ''nocki'' są obowiązkowe ale chętnie posłucham rad tych co już
zdali.


Dobrze jest przetestować swój wzrok przy różnym oświetleniu, czyli dobrze jest wybrać noc oraz zmierzch. Cała reszta to po prostu dostosowanie się do natężenia ruchu i ewentualnie jakiś znaków ograniczonych czasowo (np. parkowanie w dni robocze i weekendy potrafią się różnić).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tego nie kumam, robię sobie któryś z kolei test z płyty i jak na razie idzie mi kiepsko ...

Mam filmiki gdzie dojeżdżając widzę znak - no romb, biała obwódka, żółty środek i pytanie czy zbliżam się do drogi z pierwszeństwem przejazdu - zaznaczyłem ''tak'' i co? Wychodzi że to była błędna odpowiedź. O co kaman? To chyba po prostu zwykły błąd ...

Pytanie o zachowanie się pojazdu na śniegu/lodzie:

- pojazd będzie reagował na wszystkie ruchy kierownicą
- gwałtowne hamowanie spowoduje poślizg

I takie pytanie dodatkowe - te gwałtowne ruchy kierownicą czym zaoowocują?

Albo pytanie o jakość i bezpieczeństwo jazdy podczas deszczu - na początku ulewy, po paru godzinach czy po deszczu ...

I jeszcze jedna rzecz której nie rozumiem - kiedy możemy przejechać przez skrzyżowanie bez zatrzymywania się?

Co byście wybrali i dlaczego?


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.04.2015 o 18:00, Tyler_D napisał:

Mam filmiki gdzie dojeżdżając widzę znak - no romb, biała obwódka, żółty środek i pytanie
czy zbliżam się do drogi z pierwszeństwem przejazdu - zaznaczyłem ''tak'' i co? Wychodzi
że to była błędna odpowiedź. O co kaman? To chyba po prostu zwykły błąd ...


Technicznie rzecz biorąc, to jesteś na drodze z pierwszeństwem, zbliżasz się natomiast do drogi podporządkowanej. Przynajmniej ja to tak rozumiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Weszły już te wymogi na ekojazdę? Jest trudniej?

Ja zdawałem jeszcze w październiku, udało się za drugim podejściem. Pierwszy egzamin zawaliłem na łuku :) Stres mnie zjadł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Predkosc minimalna okresla znak C-14, a ten rzadko widuje (chyba tylko przed tunelami). W przepisach nic o tym nie wspominaja, jest tylko wzmianka, ze pojazd musi umiec rozpedzic sie do co najmniej 40km/h. Wiec teoretycznie moglbys jechac 10km/h i nikomu nic do tego.

Warto jednak brac pod uwage, ze Policja moze zatrzymac kierowce za jazde tymi 20km/h jako ''utrudnianie innym kierujacym''.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Heh ... no bo mam fotkę autostrady i pytanie czy jadąc autem 30km/h łamię zasady ruchu drogowego. Okazuje się że nie.

Rozumiem to że pytania są podchwytliwe, że często decydują detale ale robiąc je od paru godzin nie mogę wyjść poza te 61 punktów w szczytowym momencie. Tak samo jak np: zatrzymywanie się przed przejazdem ze stopem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.04.2015 o 18:00, Tyler_D napisał:

Pytanie o zachowanie się pojazdu na śniegu/lodzie:

- pojazd będzie reagował na wszystkie ruchy kierownicą


Nie będzie lub będzie reagować w sposób opóźniony (np. przy niedostosowaniu prędkości do manewru skrętu, na zaśnieżonej/oblodzonej, samochód nie skręci od razu (lub wcale) w wybranym kierunku, pojedzie do przodu pchany siłą pędu.).

Dnia 14.04.2015 o 18:00, Tyler_D napisał:

- gwałtowne hamowanie spowoduje poślizg


Oczywiście.

Dnia 14.04.2015 o 18:00, Tyler_D napisał:

I takie pytanie dodatkowe - te gwałtowne ruchy kierownicą czym zaoowocują?


Jakbyś jechał po lodzie, to nawet zwykłe ruchy mogą spowodować wpadnięcie w poślizg, nie mówiąc o gwałtownych.

Dnia 14.04.2015 o 18:00, Tyler_D napisał:

Albo pytanie o jakość i bezpieczeństwo jazdy podczas deszczu - na początku ulewy, po
paru godzinach czy po deszczu ...


Nawierzchnia robi się mokra, co za tym idzie, robi się ślizga. Jakość jazdy spada, bezpieczeństwo jest, jeśli się odpowiednio zachowasz. Trzeba zwolnić i nie wyprzedzać wszystkiego, co się pojawi przed tobą. ;)

To tak ogólnie o nawierzchni. Jeśli mówimy tu o porządnej ulewie, dochodzi jeszcze fakt ograniczonej widoczności. Zdarzało mi się jeździć w takich ulewach, że wycieraczki na najwyższych obrotach robiły syzyfową pracę, bez żadnych efektów. Wyobraź sobie, co może się stać, gdy jedziesz szybko ekspresówką, dookoła auta, a ty mało widzisz? :P

Dnia 14.04.2015 o 18:00, Tyler_D napisał:

I jeszcze jedna rzecz której nie rozumiem - kiedy możemy przejechać przez skrzyżowanie
bez zatrzymywania się?


O ile to nie jest to pytanie podchwytliwe lub może go nie rozumiem, to odpowiedź brzmi: na zielonym lub gdy nie ma znaku B-20 albo gdy mamy pierwszeństwo. :D

Dnia 14.04.2015 o 18:00, Tyler_D napisał:

Co byście wybrali i dlaczego?


To. Jak kiedyś chodziłem na kurs, to mówiono mi, by nie słuchać rad starszych/starych kierowców (ponieważ ich uczono kiedyś a przepisy się zmieniają, a oni do kodeksu nie sięgają - coś w tym jest :D), więc jeśli jakąś wiedzę z mojego pisania przyswoisz, to na własną odpowiedzialność. Z drugiej strony, podchodzenie do pewnych zagadnień z uwzględnieniem logiki, może owocować błędnymi stwierdzeniami i i odpowiedziami, które nie mieszczą się w "kluczu".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.04.2015 o 18:00, Tyler_D napisał:

Mam filmiki gdzie dojeżdżając widzę znak -

Zrob zdjecie tego pytania to sie zobaczy.

Dnia 14.04.2015 o 18:00, Tyler_D napisał:

Pytanie o zachowanie się pojazdu na śniegu/lodzie:
[...]

To mam nadzieje, ze latwe ;) ?

Dnia 14.04.2015 o 18:00, Tyler_D napisał:

I takie pytanie dodatkowe - te gwałtowne ruchy kierownicą czym zaoowocują?

Wpadnieciem w poslizg, utrata kontroli nad pojazdem lub tzw. ''zarzuceniem tylu''.

Dnia 14.04.2015 o 18:00, Tyler_D napisał:

I jeszcze jedna rzecz której nie rozumiem - kiedy możemy przejechać przez skrzyżowanie
bez zatrzymywania się?

Kiedy mamy sygnalizacje swietlna (zielone swiatlo), mamy Policjanta, ktory wskazuje, ze moge jechac (jak zielone swiatlo sygnalizatora), gdy mam pierwszenstwo przejazdu, gdy moge OPUSCIC skrzyzowanie (o tym czesto ludzie zapominaja) albo gdy znajdujac sie na drodze podporzadkowej, nie ma innych uczestnikow na drodze glownej, gdy nie mamy znaku stop lub linii BEZWARUNKOWEGO zatrzymania (biala ciagla linia).

PS. Linia WARUNKOWEGO zatrzymania (biale trojkaty) nie wymaga zatrzymywania gdy nie ma takiej koniecznosci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dyskutowaliśmy poprzednio, niektóre pytania testowe (egzaminacyjne raczej nie) są niejasne.

Dnia 14.04.2015 o 18:00, Tyler_D napisał:

Mam filmiki gdzie dojeżdżając widzę znak - no romb, biała obwódka, żółty środek i pytanie
czy zbliżam się do drogi z pierwszeństwem przejazdu - zaznaczyłem ''tak'' i co? Wychodzi
że to była błędna odpowiedź. O co kaman? To chyba po prostu zwykły błąd ...

Pytanie było, czy zbliżasz się do drogi z pierwszeństwem, znak ten informuje, że już znajdujesz się na drodze z pierwszeństwem. Niestety znak ten oznaczać może również rozpoczęcie tejże drogi, więc semantyka słowa "zbliżać się" również tutaj daje się zastosować. Z tego co wiem, w bazach próbnych są podobne pytanie z dokładnie przeciwną odpowiedzią. Niestety nie ma na to rady.

Dnia 14.04.2015 o 18:00, Tyler_D napisał:

Pytanie o zachowanie się pojazdu na śniegu/lodzie:
- pojazd będzie reagował na wszystkie ruchy kierownicą

Na takiej nawierzchni oczywiście nie na wszystkie.

Dnia 14.04.2015 o 18:00, Tyler_D napisał:

- gwałtowne hamowanie spowoduje poślizg

To akurat logiczne.

Dnia 14.04.2015 o 18:00, Tyler_D napisał:

I takie pytanie dodatkowe - te gwałtowne ruchy kierownicą czym zaoowocują?

Tu akurat chyba niechcący połączyłeś treść dwóch zdań poprzednich... :>

Dnia 14.04.2015 o 18:00, Tyler_D napisał:

Albo pytanie o jakość i bezpieczeństwo jazdy podczas deszczu - na początku ulewy, po
paru godzinach czy po deszczu ...

Natrafiłem na to na egzaminie, rzeczywiście nie takie proste. Odpowiedź z uzasadnieniem znalazłem później: Najmniej bezpiecznie jest na początku ulewy, kiedy na drodze tworzy się szczególnie mało przyczepna mieszanka wody i zanieczyszczeń. Później zanieczyszczenia zostają zmyte i jest nieco lepiej.

Dnia 14.04.2015 o 18:00, Tyler_D napisał:

I jeszcze jedna rzecz której nie rozumiem - kiedy możemy przejechać przez skrzyżowanie
bez zatrzymywania się?

A jakie masz dostępne odpowiedzi?

Dnia 14.04.2015 o 18:00, Tyler_D napisał:

Jaki jest dolny limit prędkości dla auta na autostradzie?

Nie ma dolnego limitu prędkości.

@DumDam
Nie jest trudniej, jeżeli ktoś się uczy od nowa jeździć, bądź stosował ekojazdę w ramach codziennego użytkowania swojego pojazdu. Dla pozostałych może być problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aleście mnie zasypali ... to inne pytanie. Te zasady zdawania co roku się chyba zmieniają ale ... jak nie zaliczę wewnętrznej teorii przed jazdami to ... co? Zdaję do skutku za free? Czy jak to działa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.04.2015 o 20:42, Tyler_D napisał:

Aleście mnie zasypali ... to inne pytanie. Te zasady zdawania co roku się chyba zmieniają
ale ... jak nie zaliczę wewnętrznej teorii przed jazdami to ... co? Zdaję do skutku za
free? Czy jak to działa?

Zapytaj swojej szkoły, różne metody stosują. Jedne każą powtórzyć egzamin nieodpłatnie, inne nakażą Ci najpierw wykupić dodatkowe godziny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.04.2015 o 20:47, Tyler_D napisał:

Dodatkowe godziny czego...? Teorii? :o

Dodatkowe godziny jazd. Egzamin wewnętrzny zdaje się przecież teoretyczny i praktyczny. Wewnętrzny teoretyczny w przypadku niezaliczenia po prostu powtarzasz. Po minucie, dziesięciu, czy po tygodniu, zależy jak wolisz.

Wybacz, słowa "teoria" nie doczytałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, teoria. :P

Co do tego to hm ... no gość stwierdził że on nikogo do wykupowania jazd nie namawia a tym bardziej tego nie żąda, jesteśmy dopiero po teorii, na dniach egzamin wewnętrzny z niej no i początek jazd. Jakby o nie chodziło to wiadoma sprawa. Na razie to zależy mu na tym byśmy zdali to jakoś w miarę gładko i szybko bez podchodzenia x razy ... tyle że to nie takie proste. xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, bo u mnie oba egzaminy wewnętrzne odbywały się po zakończeniu całego procesu szkolenia (teoretycznego i praktycznego). Widać nie jest to regułą.

Nie jest proste? Nikt nie obiecywał, że będzie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.04.2015 o 21:03, Hellmut napisał:

Ciekawe, bo u mnie oba egzaminy wewnętrzne odbywały się po zakończeniu całego procesu
szkolenia (teoretycznego i praktycznego). Widać nie jest to regułą.


Ja po teorii miałem test całkowicie niezobowiązujący, napisaliśmy, sprawdziliśmy sobie odpowiedzi i tyle.

A wewnętrzny teoretyczny niby był płatny od próby, ale na dobrą sprawę w wyznaczonym czasie (pół godziny chyba) można było próbować do upadłego, nie pamiętam ile razy próbowałem ;P Ale już potem na normalnym egzaminie poszło bez problemu za pierwszym. Chociaż przyznam, że miałem łatwy zestaw, w tym dwa identyczne pytania różniące się nieco szykiem zdania tak naprawdę. :D

Także generalnie, Tyler, nie ma się co bać - pytania bywają głupie, ale też czasem jest to na korzyść :P nie wiem czy już się zdążyło coś zmienić ale pamiętam, że w tych programikach był jakiś skromny procent wszystkich pytań teoretycznych, więc ciężko tak naprawdę po nich ocenić sam egzamin ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ej, czegoś nie kumam. Mam pytanie - droga dwukierunkowa, jednopasmówka z dwoma pasami ruchu na każdy kierunek, pasy są przedzielone dłuższymi liniami przerywanymi, po prawej stronie mam torowisko dla tramwaju i widzę jakieś kilkadziesiąt metrów przede mną że nadjeżdża tramwaj i pytanie - czy mogę poruszać się po torowisku ... No teoretycznie nic nie stoi na przeszkodzie, tramwaj nie wyjedzie znikąd i teoretycznie jest zawsze szansa by wrócić na któryś ze swoich pasów ale ... takie coś jest imho dziwne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować