Zaloguj się, aby obserwować  
Moras1990

Prawo Jazdy

3451 postów w tym temacie

Badania na kategorię A to inne badania niż na B, aczkolwiek nie spodziewałbym się dużych różnic. PKK wyrabiany jest od ręki po przyniesieniu kompletu dokumentów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.08.2015 o 21:51, zerohunter napisał:

OK, a jak przykładowo się okaże, że mam jedno oko trochę gorzej widzące, to mogę dostać
np. terminowe PJ? I wtedy też B mogę mieć terminowe?

Za "trochę gorzej widzące oko" dostaniesz co najwyżej wymóg prowadzenia pojazdu z odpowiednią korektą wzroku (szkła, okulary). Badania będą prowadzone na kategorię A (a także jej niższe wersje, jeśli poprosisz) i lekarza nie będzie interesować, czy masz już prawo jazdy. Termin poprzednio zdobytych kategorii nie ulega skróceniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aha, czyli na egzaminie i przy kontroli będę musiał mieć okulary, trochę lipa, chyba będę podpatrywał xD Ale wada nie jest duża, gdzieś ok. 0,75, tak mi kiedyś powiedzieli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i już mam 2 godziny za sobą, jutro już będę trenował na zablokowanym Gladiusie, wady nie wykryto, w dodatku miły pan doktor popytał czy nie chcę czasem ścigacza kupić, jak to A2 teraz działa, i przedłużył mi także termin na B;]

A do Was pytanie, to sygnalizacja różniąca się w detalach ma takie ogromne znaczenie?

20150816203029

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.08.2015 o 20:30, zerohunter napisał:

A do Was pytanie, to sygnalizacja różniąca się w detalach ma takie ogromne znaczenie?


Różni się o tyle, że sygnalizacja z pierwszego obrazka zezwala na zawracanie, w drugim przypadku nie można zawracać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz zwykłe i kierunkowe. Te drugie oznaczają, że przy skręcaniu nie będziesz musiał nikogo przepuszczał, także pieszych, bo wszystkie kolidujące kierunki mają czerwone światło. Przy zwykłych skręcając w lewo musiałbyś ustąpić jadącym prosto z przeciwnego kierunku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Inaczej. Sygnalizatory ze strzałkami pokazują ci kierunki, które jako jedyne na skrzyżowaniu mają zielone. Wszyscy inni mają czerwone, także piesi. Jeżeli jest pokazana tylko strzałka w lewo, to można jechać tylko w lewo bez zawracania itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest teraz jeśli nie zdam teorii, a zapiszę się na praktykę? Przepisy da się wykuć na blachę, ale ryzyko zawsze jest, z tym że teraz można popełnić nawet do 6 błędów, ale jakbym miał jechać 2 razy do WORDu to mi się to nie za bardzo opłaca finansowo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdajesz sobie sprawe, ze on nie o to pytal ;)?

Strzalka kierunkowa w lewo NIE POZWALA Ci na zawracanie, bo wymusza jazde w lewo tylko i wylacznie. Strzalka kierunkowa ''lewo+dol'' umozliwia zawracanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bullshit.

Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych:

§ 96. 2. Sygnał w kształcie zielonej strzałki, nadawany przez sygnalizator S-2, zezwalający na skręcanie w lewo, zezwala również na zawracanie z lewego skrajnego pasa ruchu, chyba że jest to zabronione znakiem B-23.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.08.2015 o 11:33, bVarador napisał:

§ 96. 2. Sygnał w kształcie zielonej strzałki, nadawany przez sygnalizator S-2, zezwalający
na skręcanie w lewo, zezwala również na zawracanie z lewego skrajnego pasa ruchu, chyba
że jest to zabronione znakiem B-23.


Najpierw dowiedz się o czym piszesz. Sygnalizator S-2 to zielona strzałka dodatkowa obok sygnalizatora S-1 (standardowych świateł) a nie sygnalizator kierunkowy. Sygnalizator kierunkowy to S-3.

Sygnalizator kierunkowy S-3e (w lewo) nie pozwala na zawracanie. Za to S-3a już tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.08.2015 o 10:45, Piotrek_K napisał:

Zdajesz sobie sprawe, ze on nie o to pytal ;)?
[...]


Teraz już mam pewność, ale wolalem przekazać pełną informację na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra, a jak jest taka zwykła strzałka, w lewo, bądź zawracanie na zielono, ale obok jest znak zakaz zawracania, to wg. kolejności niby pierwsze sygnalizacja świetlna, ale potem jest znak i nie możemy zawrócić tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.08.2015 o 18:27, zerohunter napisał:

Dobra, a jak jest taka zwykła strzałka, w lewo, bądź zawracanie na zielono, ale obok
jest znak zakaz zawracania, to wg. kolejności niby pierwsze sygnalizacja świetlna, ale
potem jest znak i nie możemy zawrócić tak?

Pierwszeństwo sygnalizacji dotyczy wyłącznie ustalania pierwszeństwa. Sytuacja, w której znak zakazuje zawracania, a sygnalizator na zawracanie zezwala (strzałka w dół) nie powinna mieć miejsca i byłaby błędem zarządcy drogi.

Domyślam się, że może chodzić o inną sytuację, ale musisz wyrazić się precyzyjniej. Jaki to dokładnie rodzaj sygnalizatora ("zwykła" strzałka? Czyli kierunkowa czy warunkowa)? Znak stoi przed sygnalizatorem czy za nim i za skrzyżowaniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.08.2015 o 17:25, zerohunter napisał:

Nie uważacie tego pytania za co najmniej podchwytliwe?


Wyprzedać na przejściach można tylko na skrzyżowaniach o ruchu kierowanym (z sygnalizacją lub osobą kierującą ruchem). Na podstawie tego zdjęcia trudno mi powiedzieć czy to było jedno z nich, a pewnie to było nagranie. Jeżeli sygnalizacja była, ale mrugało tylko żółte, to należałoby całe skrzyżowanie potraktować jako zwykłe, bez ruchu kierowanego. W każdym razie nie widzę tutaj nawet miejsca na manewr wyprzedzania, bo z prawej zaczyna się zwężenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować