Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Święty Graal branży - co będzie nowym Fortnitem i kto go znajdzie?

5 postów w tym temacie

Miałem nadzieję, że autor bardziej wgryzie się w temat. Coś się dzieje, ale w zasadzie to nie wiadomo do końca co i dlaczego.

No i jeszcze perełka na koniec:

Podobnym przykładem może być DOTA 2, która szybko skopiowała pomysł League of Legends.

A może to "2" w DOTA 2 nie znajduje się tam bez powodu? A może DOTA 2 skopiowała DotA (zresztą tak jak LoL)? Nie, to zbyt szalona myśl...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Perełka:

"Podobnym przykładem może być DOTA 2, która szybko skopiowała pomysł League of Legends."

 

LoL powstał z pomysły doty, która byla wówczas modem z war3.

DoTa>LOL>DOTA 2 Przy czym dota 2 nic nie kopiowała od lol'a, a przeniosła pomysły z 1. Karny kutas dla autora felietonu.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do kopiowania serii GTA: Za czasaów VC i SA każdy chciał mieć swoje GTA... i właśnie tutaj można mówić o "fenomenie", który utrzymuje się z odsłony na odsłonę. Warto wspomnieć, że prawie każda część była na swój sposób kultowa i pojawiały się wysypy gier GTApodobnych.

Z WoW'em jest podobnie co z GTA, to była silna zanim pojawiła się gra, Warcrafty były kulowymi strategiami, aż dziw, że nie ma tutaj słowa o Hearthstone... Po za tym dziwnie się czyta jak gra 'konkurująca z fenomenem' wowa wyszła 4-5 lat po wowie, szczególnie, że jego fenomen był raczej na początku życia... (chyba bardziej zasadne byłoby wymienienie u nas kultowego Metina 2). 
Zostając jeszcze chwilę przy mmo: Gdzie tibia?

" Gdzie nie spojrzeć, tam był Minecraft. W tym przypadku aż ciężko było kopiować. Najmocniej próbował Warner Bros. z LEGO Worlds."
Sami twórcy minecrafta przyznawali, że wzorowali się klockami lego... Warto również zaznaczyć, że kiedyś istniały gry Lego Creators, które właśnie były takim pomysłem (choć nie pamiętam czy były multi).
Z tytułów walczących o miano kultowego wraz z minecraftem był roblox.

Co do Lola i doty 2 to pierwszy był mod do w3 pod tytułem dota, potem był lol, który na początku był prawie kopią 1:1 - po za zmianą grafiki, lol ewolułował, a dota 2 wróciła do korzeni.

Szkoda, że autor naprawdę nie pokusił się jakieś szukanie cech wspólnych i wyciągnięcia z tego wniosków, ponieważ wymienienie tylko trybu multi ... cóż jest  mało wnoszącą konkluzją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
weitex napisał:

Perełka:

"Podobnym przykładem może być DOTA 2, która szybko skopiowała pomysł League of Legends."

 

LoL powstał z pomysły doty, która byla wówczas modem z war3.

DoTa>LOL>DOTA 2 Przy czym dota 2 nic nie kopiowała od lol'a, a przeniosła pomysły z 1. Karny kutas dla autora felietonu.

 

 

Być może to niefortunnt dobór słów - wydaje mi się, że autorowi bardziej chodziło o to, że DOTA2 (i HotS) powstawały na fali popularności LOLa. W końcu DotA1 powstała wiele lat wcześniej, ale dopiero po sukcesie LOLa zaczęto coś z tym robić. Twórcy DOTA2 chcieli powtórzyć sukces LoLa. Tak jak po WoWie pojawił się wysyp MMORPG, a przecież sam gatunek istniał już wcześniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować