Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Sztuczna inteligencja stworzona przez Google pokonuje esportowców

8 postów w tym temacie

Warto podkreślić, że Polak jako pierszy pokonał AlphaStar w bezpośrednim pojedynku. Cały pokazowy mecz profesjonalnych graczy SCII z SI zakończył się co prawda wyraźnym zwycięstwem sztucznej inteligencji (10:1), ale dzięki temu jednemu zwycięstu nie można mówic o porażce żywych graczy. Już pomijam sens przeprowadzania takich nierównych pojedynków. Nie dość, że SI ma wiele oczywistych przewag w tego typu grze, to jeszcze AlphaStar dostał bonus w postaci podglądu całej mapy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podsumujmy:

AI miało dostęp do replayów swoich przeciwników, w drugą stronę już nie.

AI nie korzysta z takiego samego "interfejsu" co przeciwnicy co przekłada się na lepszą precyzję.

I jeszcze "gra na dwóh monitorach".

I to niby prezentuje jego wyższość...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zadymek napisał:

Podsumujmy:

AI miało dostęp do replayów swoich przeciwników, w drugą stronę już nie.

AI nie korzysta z takiego samego "interfejsu" co przeciwnicy co przekłada się na lepszą precyzję.

I jeszcze "gra na dwóh monitorach".

I to niby prezentuje jego wyższość...

zadymek napisał:

Podsumujmy:

AI miało dostęp do replayów swoich przeciwników, w drugą stronę już nie.

AI nie korzysta z takiego samego "interfejsu" co przeciwnicy co przekłada się na lepszą precyzję.

I jeszcze "gra na dwóh monitorach".

I to niby prezentuje jego wyższość...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zadymek napisał:

Podsumujmy:

AI miało dostęp do replayów swoich przeciwników, w drugą stronę już nie.

AI nie korzysta z takiego samego "interfejsu" co przeciwnicy co przekłada się na lepszą precyzję.

I jeszcze "gra na dwóh monitorach".

I to niby prezentuje jego wyższość...

Dodaj jeszcze do tego że efektywna ilość kliknięć AI jest ok 1-20 krotnie wyższa niż gracza.

AI w trakcie walki miało 900APM, i trzeba zaznaczyc że AI nie klika kilkurotnie tej samej komendy więc to było pełne 900 komend na sekundę. Autor tekstu i większośc komentatorów nie zrozumiała co się działo podczas tych meczów ale przecież nie można odpuścić sobie takiego chwytliwego tytułu.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ehh ten brak możliwości edycji komentarzy, pomyłka oczywiście chodziło mi o 'na minutę'.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostatni mecz był najbliższy symulowaniu gracza. Wcześniejsze mecze udowodniły jedynie, że AI jest mądrzejsze, bo może korzystać z wielu udogodnień i cheatów. Mówiąc udogodnień mam na myśli możliwość równoczesnego wydawania poleceń dla jednostek rozsianych po całej mapie, podczas gdy gracz musi stracić czas na przeskakiwanie z okienka na okienko. Doskonale to pokazuje jeden z meczów Alfastar z Maną, gdzie Komputer szczypał jego armię stalkerami z każdej strony. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie to Gregario wyjaśnił wszystko... AI wygrało bo WIDZIAŁO całą mapę, KAŻDY ruch przeciwnika od początku do końca. W każdym dowolnym momencie AI widziało jak rozbudowane są bazy przeciwnika, ile ma jednostek i gdzie się przemieszcza. Bardzo wyrównane...

Dodatkowo wydawanie kilkudziesięciu komend na sekundę, atakowanie z każdej strony w jednym momencie, gdzie żywy gracz musi "przesunąć" mapę, zaznaczyć jednostki, wydać polecenia, wrócić do poprzedniego miejsca, zaznaczyć jednostki, wydać im polecenia itp itd. 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować