Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Steam zepsuł rynek pecetowy, Epic Games Store go naprawia - twierdzi były pracownik Valve

10 postów w tym temacie

Czy pan Richard przypadkiem nie zapomniał jak to było przed Steamem? Gdzie po tłoczeniu płyt, podliczeniu kosztów produkcji i opłaceniu wydawcy developer dostawał nie 70% a 25% z całości zysków?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Gram.pl napisał:

Gracze pozostaną źli przez długi czas, ponieważ kolejne exclusive'y będą się pojawiały - rok albo i dłużej. Steam będzie służył grom niezależnym i drugiej kategorii, a Epic premierom tytułów AAA. Tak w tym momencie kształtuje się perspektywa (...)

Nie obawia się natomiast bojkotu konsumentów - prognozuje, że Tim Sweeney i spółka stracą na tym nie więcej niż 10 proc. sprzedaży.

Racja, spójrzmy tylko na to, jak to wyglądało ze Steam. Już od premiery byłem zły, że moje gry zmuszają do używania tego DRM, a większość można kupić tylko tam, i bardzo starałem się nie mieć gier na Steam

...w sumie to nadal jestem zły i Valve stracił na tym jakieś 90% sprzedaży ...zapomnijcie, że cokolwiek mówiłem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Steam będzie służył grom niezależnym i drugiej kategorii, a Epic premierom tytułów AAA

xDDD Przecież oni prawie żadnego prawdziwego AAA nie mają na wyłączność służą jedynie jako druga platforma dystrybuji, wystarczy popatrzeć na the division 2 na uplay wzrost preorderów o 6 razy od monetu ogłoszenia że tylko tam i na epicku można kupić a danych o sprzedaży na epic game brak bo pewnie są niższe niz wyniki poprzedniej części na steamie. Epic jak na razie jedynie dotuje wydawców gier AAA darmowymi pieniędzmi. 

Edytowano przez ZubenPL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Serio sklepy stacjonarne pobierały (dalej pobierają?) 50%? Robisz grę, poświęcasz na nią x godzin pracy i sklep, który Ci ją po prostu sprzeda bierze z tego połowę zysków? To nie podchodziło pod jakiś haracz?

Edytowano przez MisioKGB

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZubenPL napisał:
Cytat

Steam będzie służył grom niezależnym i drugiej kategorii, a Epic premierom tytułów AAA

xDDD Przecież oni prawie żadnego prawdziwego AAA nie mają na wyłączność służą jedynie jako druga platforma dystrybuji, wystarczy popatrzeć na the division 2 na uplay wzrost preorderów o 6 razy od monetu ogłoszenia że tylko tam i na epicku można kupić a danych o sprzedaży na epic game brak bo pewnie są niższe niz wyniki poprzedniej części na steamie. Epic jak na razie jedynie dotuje wydawców gier AAA darmowymi pieniędzmi. 

Ja nie wiem, co trzeba mieć z głową nie tak, aby kupić taki Division 2 na EPIC Store, gdzie:

1. Docelową platformą jest Uplay (to samo w sumie dotyczy Steam).

2. Na obu platformach cena jest taka sama, ALE...

3. ... na Uplay można wykorzystać rabat 20%, co przy takiej wersji Gold w EPIC Store to ponad 400 zł a na UPlay ok. 320 zł.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Epic myśli że jak fortnite'a dla gimbów zrobili to zaraz cała rzesza ludzi porzuci steama i swoje biblioteki gier i poleci do nich, przecież oni prócz ekskluzywności i to w dodatku czasowej nie mają nic do zaoferowania konsumentowi, coś jak Microsoft z ich czasowymi eksami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MisioKGB napisał:

Serio sklepy stacjonarne pobierały (dalej pobierają?) 50%? Robisz grę, poświęcasz na nią x godzin pracy i sklep, który Ci ją po prostu sprzeda bierze z tego połowę zysków? To nie podchodziło pod jakiś haracz?

Tu zapewne chodzi o co innego np. w Polsce, gdy ja robiłem w hurtowni oprogramowania, to taki sklep zarabiał na grze maks 8 zł (a to było z 15 lat temu), dziś pewnie ta kwota jest jeszcze mniejsza.

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować