Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Jeśli Valve zmieni swoje stanowisko w sprawie udziału w zyskach i formie cyfrowej dystrybucji, to Epic Store porzuci politykę czasowej ekskluzywności

10 postów w tym temacie

"[...] wykupiona przez gracza licencja powinna być aktywna na dowolnych kontach i platformach, bez konieczności przypisywania ich do konkretnego profilu, z możliwością wybrania odpowiedniej dla siebie. Obok tego zawartość odblokowana czy kupiona na jednej platformie powinna być dostępna wszędzie, gdzie zdecydujemy się skorzystać z licencji."

O ile nie znoszę epic games (z powodów innych niż ich sklep, ale to nieistotne) to tutaj ma prawie stu-procentową rację. Prawie, bo zamiast "licencja" powinno być słowo "kopia", "sztuka" lub odpowiednik. Jeśli kupiłem grę, powininem mieć prawo zrobić sobie kopię i jak płyta się uszkodzi nie powinno to mieć żadnego wpływu na możliwość grania ze skopiowanej płyty za 50 lat (nawet z MP bez oficialnych serwerów jak np. w Baldurze). Z drugiej strony, jeżeli ktoś kupuje gry cyfrowe (czego jako kolekcjoner nienawidzę) również powinien mieć prostą możliwość zrobienia kopii (jak na gogu). Wyłączenie steama na win. xp wyraźnie pokazuje jakim problemem jest ewentualne zamknięcie tego typu usług. Kupowane przez lata gry nagle przestają działać i niewiele z tym zrobisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to trochę jak sytuacja gdzie rodzic (Epic) zabiera swojemu dziecku (Gabenowi) jego ulubioną zabawkę i mówi : "poprawisz oceny to ci oddam" ;D Tylko w tym wypadku zamiast zabawki, będzie to zaprzestanie monopolowania każdej nowej gry AAA dla swojej platformy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tylko, że znowu celowo Sweeney unika kilku faktów:

  • Steam w grudniu obniżył marżę, z 30% do 25%, a nawet 20% (w zależności od sprzedaży gry, im lepiej tym niższa marża)
  • Epic przerzuca koszty płatności na kupującego, Steam tego nie robi
  • Sam Sweeney przyznał, że 12% marża to działanie na progu opłacalności

Poza tym, tu nigdy nie chodziło o marżę. My jako gracze wychodzimy na tym najgorzej. Zablokowano nam wybór platformy, ceny gier są wyższe (mimo mniejszej marży).

Kij im wszystkim w trąbkę z takimi układami.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mu proponujke dostarczyć platformę jak Steam, ze zwrotami, recenzjami, wyszukiwarką, obniżkami i wszystkim innym. Zachować świetną obsługę klienta i wszystko inne co steam oferuje pobierając tylko 12%.

Bo mając za przeproszeniem g**nianą wydmuszkę a nie sklep i chwalenie się że tą katastrofę która już raz rozdała nasze hasła hakerom utrzymują za 12% zysków to są żarty. Najpierw niech zaoferuję to co Steam i niech to zrobią przy podziale 88-12. Wtedy powiemy Valve że tak można.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dariuszp napisał:

Ja mu proponujke dostarczyć platformę jak Steam, ze zwrotami, recenzjami, wyszukiwarką, obniżkami i wszystkim innym. Zachować świetną obsługę klienta i wszystko inne co steam oferuje pobierając tylko 12%.

Nie opłaca mu (epic games) się. Zapłaci za kilkanaście ekskluzywnych tytułów, rozda kilka darmowych indyków i zbuduje bazę ludzi, którzy nie będą chcieli odejść żeby nie stracić tego co już mają w ich sklepie. Potem może podnosić ceny, a dodatkowe (dla nas niezbędne) funkcje (recenzje, zniżki czy działające zwroty) są dla sklepu i deweloperów tylko przeszkodą, więc będą dalej tam publikować.
Sweeney ma rację żeby gry kupione w jakimkolwiek sklepie były dostępne wszędzie --- wtedy mielibyśmy dowolność i uczciwą konkurencję (płacisz temu kto oferuje najlepsze warunki) --- ale mówi to tylko po to żeby zwalić winę na steam. Nie widzę żadnych szans żeby on sam się na taki układ zgodził, pomijając już wydawców, szczególnie takich jak np. ea czy ubisoft.

Przepraszam za pogrubienie w poprzednim komentarzu. Zabezpieczenia przed XSS stoją na gram.pl na takim poziomie, że nawet plain-text kopiuje się z formatowaniem. Aż kusi żeby wrzucić jakiś skrypt w komentarzu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"wykupiona przez gracza licencja powinna być aktywna na dowolnych kontach i platformach, bez konieczności przypisywania ich do konkretnego profilu, z możliwością wybrania odpowiedniej dla siebie"

 

Tylko ciekawe, kto w tej wersji płaciłby za utrzyamnie dostepu do takich danych. Za coś w końcu trzeba utrzymać serwery które przechowują instalki czy łącza które je udostępniają. I pamiętajcie nie mówimy tu tylko o 1-2 letnich grach, ale np. Half Life 2 kupionym 15 lat temu. Za coś też trzebaby utrzymać bazy, które te wszystkie licencje by przechowywały.

Kupuję Wolfenstein 2 u Epic, bo maja taniej, a potem zasysam 50 giga od Steam bo mają lepsze łącza i potem sama gra lepiej chodzi. Ciekawe kto ile dostaje ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.04.2019 o 13:14, Sanders-sama napisał:

Wygląda to trochę jak sytuacja gdzie rodzic (Epic) zabiera swojemu dziecku (Gabenowi) jego ulubioną zabawkę i mówi : "poprawisz oceny to ci oddam" ;D Tylko w tym wypadku zamiast zabawki, będzie to zaprzestanie monopolowania każdej nowej gry AAA dla swojej platformy.

Każdej gry nie monopolizują, są devowie którzy mają w rzyci Epica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować