Zaloguj się, aby obserwować  
darth_16

Medieval 2: Total War: Temat Ogólny

5725 postów w tym temacie

Dnia 25.08.2014 o 22:23, Isil napisał:

Ruszył nowy mod pod Medievala: Europa Barbarorum II - 7. lat pracy nad modem, a robota
jak w Rome II ;-)


Mod byłby rewelacyjny gdyby AI było bardziej agresywne. Gram Rzymem i nikt nie chce mnie zaatakować. A włączyłem poziom Hard na kampanię jak i bitwy. Co więcej czytam posty innych użytkowników społeczności TW i oni mają ten sam problem. To co jest siłą tego moda to naprawdę spora praca przy zachowaniu realiów historycznych. No i ten klimacik jak rzymianie mówią o włosku. Czeka ich jeszcze sporo pracy przy AI, a jak to poprawią to mod będzie rewelacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.09.2014 o 22:57, sylwasss napisał:

> Ruszył nowy mod pod Medievala: Europa Barbarorum II - 7. lat pracy nad modem, a
robota
> jak w Rome II ;-)

Mod byłby rewelacyjny gdyby AI było bardziej agresywne. Gram Rzymem i nikt nie chce mnie
zaatakować. A włączyłem poziom Hard na kampanię jak i bitwy. Co więcej czytam posty innych
użytkowników społeczności TW i oni mają ten sam problem. To co jest siłą tego moda to
naprawdę spora praca przy zachowaniu realiów historycznych. No i ten klimacik jak rzymianie
mówią o włosku. Czeka ich jeszcze sporo pracy przy AI, a jak to poprawią to mod będzie
rewelacja.

Spróbuj pobrać AI podane pod tym linkiem


Jeszcze nie próbowałem, ale AI tego modera w innych submodach dawało radę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy po odkryciu ameryki niektóre prowincje zaczynają się dzielić na mniejsze? Chodzi o to że widziałem mapki tylko Europy i północnej Afryki oraz Europy, północnej Afryki i kawałka Ameryki. Na tej drugiej w Afryce jest więcej prowincji. A jeszcze nie doszedłem do tak późnej daty gry bo zawsze kończę wcześniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W końcu udało mi się dotrwać do końca Medka. :) Do tej pory grałem tylko na normalu (taką mam zasadę - póki nie przejdę gry na normalu, to nie ruszam wyższych), ale byłem bliski rozpoczęcia od zera na wyższym. Końcówka niestety jest klasycznie nudna, może nie tyle co w Rome (tam nie było czarnej śmierci która może ciekawe rzeczy stworzyć), ale jednak. Screen poniżej. Rozumiem, że na najtrudniejszym poziomie mogę się spodziewać wyzwania? Bo sama gra Wenecją była banalna, raptem 3 (słownie: trzy) bitwy rozegrałem własnoręcznie.

20140915160805

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.09.2014 o 18:22, Firefly94 napisał:

SS znam i mam, ale przemóc się nie mogę. Coś w tym modzie mi nie trybi, ale nie wiem
co. :P


Rozumiem :P Zawsze można sprawdzić jeszcze Bellum Crucis 6.3, ale nie wiem czy będzie Ci się podobał, skoro SS Cię odrzuca :P Zawsze można też spróbować pograć jednak na wyższym poziomie trudności nacją, która ma więcej wrogów wokół siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedyne mody, które mi się podobają to Bello Mundi i Europa Barbororum, które mają więcej wspólnego z Rome''m niż M2. :P Wszakże najpierw skończę pozostałe dwie kampanie z królestw, ale to chyba na trudnym. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Polecacie mod (poza third age) który przenosi nas w czasie i robi to naprawdę świetnie? Ew. odnosi się do Pieśni Lodu i Ognia? Ale niekoniecznie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest jakiś mały mod który doda mi możliwość zaczęcia wieloma frakcjami na początku i usprawni kilka rzeczy? Nawet może tylko dodać te frakcje grywalne.

rozwiązany, zmodyfikowałem descr i śmiga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.
Mam do Was kilka pytań, mam nadzieję, że pomożecie? Jaką frakcję polecicie niedoświadczonemu graczowi (nie musi być chrześcijańska)? Najlepiej, żeby miała jakieś konkretne jednostki (głównie piechota i konnica, łucznicy mnie średnio interesują) w późniejszej fazie gry, ale żebym i w 1100 roku nie miał wielkich problemów jeśli chodzi o walkę. Najlepiej, żeby państwo, którym mam grać, nie było otoczone ze wszystkich stron wrogami. Zależy mi na tym, abym mógł się obronić. Ponadto wiecie może jak szybko się dorobić? Nie interesują mnie oczywiście kody. Wiem, że można to zrobić np. budując kopalnie. Czy w każdym mieście dochód z kopalń będzie taki sam? Jeśli nie od czego to zależy? Czy są jeszcze jakieś budowle, których np. dochody są zależne od miasta? Czy grając w Miedieval 2 powinienem już od pierwszych lat podbijać czy może najpierw zadbać o rozwój swoich terenów? A może jakieś sojusze? Jeśli dane państwo daje mi ofertę zostania wasalem powinienem ją zaakceptować? Co to zmienia? Ostatnie pytanie - czy grając państwem chrześcijańskim warto jest podbijać państwo papieskie?
Może macie jakieś rady czy ciekawostki, które mi pomogą zrozumieć grę lub macie może jakieś taktyki?
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.06.2015 o 16:36, Zachlany napisał:

Witajcie.
Mam do Was kilka pytań, mam nadzieję, że pomożecie? Jaką frakcję polecicie niedoświadczonemu
graczowi (nie musi być chrześcijańska)?


Niemcy, czy jak to tam się zwało w tej części. Co prawda są otoczeni ze wszystkich stron, ale dają radę. Przyjemnie się gra także Rosją, ale tam trzeba uważać na dezerterujące armie.

Dnia 10.06.2015 o 16:36, Zachlany napisał:

Ponadto wiecie może jak szybko się dorobić?


Ja zawsze plądrowałem miasta wroga ^_^ ogólnie nie należy utrzymywać jakiegoś specjalnego wojska, w miastach tylko straż miejska, w zamkach jakieś podstawowe garnizony pozwalające na szybką reakcję w razie czego. I największy dochód jest z miast właśnie.

Dnia 10.06.2015 o 16:36, Zachlany napisał:

Czy grając w Miedieval 2 powinienem
już od pierwszych lat podbijać czy może najpierw zadbać o rozwój swoich terenów?


Ogólnie warto wiedzieć do czego dążyć. Np. grając Hiszpanią dążyć do podbicia całego półwyspu Iberyjskiego, a Anglią całych Wysp itp. Należy jak najszybciej podbić kilka neutralnych prowincji i jak się uda to wyeliminować jakąś mniejszą frakcję (typu Szkocja czy Portugalia).

Dnia 10.06.2015 o 16:36, Zachlany napisał:

A może jakieś sojusze?


Z jakimś tam sąsiadem można utrzymywać dobry sojusz, dla zabezpieczenia granicy chociaż z jednej strony. A drugiego w tym czasie lać póki papież się nie wkurzy.

Dnia 10.06.2015 o 16:36, Zachlany napisał:

Ostatnie pytanie - czy grając państwem chrześcijańskim warto jest podbijać
państwo papieskie?


Nie bardzo, ale możesz próbować. Wtedy nie będzie już zwoływania krucjat, które są bardzo ciekawym elementem w tej grze (oczywiście atakując papieża zaraz sam się staniesz celem krucjaty).

Dnia 10.06.2015 o 16:36, Zachlany napisał:

Może macie jakieś rady czy ciekawostki, które mi pomogą zrozumieć grę lub macie może
jakieś taktyki?


Musisz ograć kilka państw i wtedy zobaczysz który model Ci się podoba. Mnie bardzo fajnie się grało Węgrami, ale grałem bardzo ostrożnie, skubałem tylko jednego sąsiada na raz.
I pamiętaj - zamki na granicach, miasta wewnątrz. Zamek z konnicą pozwoli Ci na szybkie tłumienie buntów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na początek polecam Danię - ma bardzo mocną piechotę i to już na początkowym stadium. Co do dochodów - podatki, kopalnie, handel i rolnictwo. Na początku bez ekspansji na "neutralne" tereny nic zdziałasz - im więcej prowincji, tym więcej pieniędzy w skarbcu (kieruj się ku morzu, bo handel morski jest niezwykle dochody). Co się tyczy dyplomacji: na początku podpisuj prawa handlowe i sojusze ze wszystkimi - te ostatnie dadzą Ci na początku trochę czasu, bo prędzej czy później wygasną i będziesz prowadził wojnę ze wszystkimi. Jeśli chodzi o wojnę między frakcjami chrześcijańskimi: warto mieć w Stolicy Piotrowej swojego człowieka, który patrzy przychylniej na wybryki niż obcokrajowiec. Jeśli masz więcej pytań - wal śmiało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje, na pewno skorzystam z Waszych porad :) . Jeszcze jedno, jak zajmować porty? Niekiedy dostaje takie misje, lecz jeszcze ich nie wypelnialem. Z tego co pamiętam to port nie jest jak miasto, nie można go oblegać czy okupować w ten sam sposób co jakies zamki, wioski czy fortece.
Gra stara dosyć, 9 lat, a na poprzednie pytanie jeszcze tego samego dnia uzyskalem odpowiedz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Portów się nie zajmuje, porty można blokować - stąd te misje. Podpływasz flotą, klikasz PPM na porcie i voila - zablokowany.
Gra dość stara, ale drugi Medieval to wedle wielu najlepsza odsłona serii TW, więc aktywność jest zrozumiała. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.06.2015 o 15:56, Zachlany napisał:

Gra stara dosyć, 9 lat, a na poprzednie pytanie jeszcze tego samego dnia uzyskalem odpowiedz
:)


Dla mnie tylko Gruntz posiadają większy współczynnik miodności do ilości lat od premiery ;p Gra jest kapitalna, mam edycję premierową i szkoda, że nie była na Steama. Jak tylko wrócę do domu to zainstaluję i pogram. Jeszcze tylko Empire mnie tak zauroczył, ale to już inne klimaty. A Rome II mnie kompletnie odrzucił. Shogun czeka na Steamie na lepsze czasy.

Co do portów to już dostałeś odpowiedź, ja dodam tylko, że warto dodatkowo jeszcze utrzymywać jakąś flotę na wypadek agresji, bardzo często pierwszym wrogim gestem na Twoje państwo jak blokada portu. Chociaż raczej da się w zablokowanym porcie budować statki, więc nic straconego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy piechotą mogę sobie "odblokować" taki port? Czy tylko statkami? Jest sens inswestowania we flotę?
Co do starych gier to jeszcze jakiś czas temu grałem w Warcraft 3 z dodatkiem. To było coś...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować