olcia13

Kolektyw na gram.pl? - temat ogólny

2947 postów w tym temacie

Dnia 4.11.2019 o 20:52, Piterus_Von_Drackus napisał:

Miesięcy cztery pełne minęły... Kontaktu brak...

Prawda :( na maile/telefony zero odpowiedzi... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie pozwolę na to, żeby moja strona przez was upadła. Jeśli Kolektyw nie zostanie naprawiony do piątku 27 grudnia 2019 roku, to sprawa wejdzie na drogę prawną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta chwilowa przerwa techniczna na ja.gram.pl trwa nieco zbyt długo. Nie było też żadnej informacji dotyczącej jakichkolwiek działań, a tym bardziej likwidacji. W przypadku likwidacji powinna być podana informacja odpowiednio wcześniej, by można było zabezpieczyć dane - ba! powinno być przygotowane narzędzie pozwalające na stworzenie lokalnej kopii zapasowej treści i zawartości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę liczycie na odpowiedź? Przecież ten portal upadł we wszystkich swoich płaszczyznach na najpodlejsze dno. Użytkowników Kolektywu, w tym mnie, pracownicy gram zwodzą już od roku. Dla niezorientowanych - w ramach współpracy z gramem kilkanaście portali działało na serwerach Gram w ramach programu "Kolektyw". Działało i przestało, bo wyłączyli nam serwery bez jakiegokolwiek ostrzeżenia i nie dali nawet możliwości odzyskania plików i innych danych stron.

Na początku pracownicy gram zabierali głos (raz na kwartał...), że już za momencik naprawią Kolektyw i wszystkie nasze portale znów zaczną działać. Później stwierdzili, że Kolektyw nie działa, bo przecież weszło RODO (i związku z tym serwery padły rok od jego wprowadzenia...) i trzeba podpisać nowe umowy - szkoda, że nas o tym wcześniej nie poinformowali. Sam, żeby się tego dowiedzieć, musiałem założyć nowe konto na Facebooku - stare zablokowali po jednej czy dwóch wiadomościach, na maile oczywiście nie odpisywali, olewali wszelkie inne próby kontaktu. Po przesłaniu wszelkich wrażliwych danych do tej całej nowej umowy - zero odzewu. Po przypomnieniu się pracownik gram zasłonił się, że trzeba poczekać na odpowiedź z działu prawnego. Po kilkunastu dniach dalszego czekania dostałem odpowiedź, że w sumie to prawnik ten jest na urlopie i wróci za dwa tygodnie, a wtedy to już na pewno się do nas zgłoszą z nowymi umowami i naprawą serwerów.

 

No nie zgadniecie - znów mnie olali. Trzy tygodnie później wysłałem kolejnego maila z pytaniem, o co chodzi. Brak odpowiedzi. Zadzwoniłem więc na numer tego pracownika - usłyszałem, że już za tydzień wszystko będzie działać. Znów nie zgadniecie - nie działało, za to pracownik zmienił numer i nie miałem już możliwości jakiegokolwiek skontaktowania się z nikim. Dziecinada!

 

Wczoraj znów przypomniałem się za pomocą nowego konta na Facebooku. Wiecie, co mi odpisano? Że w 2019 roku Kolektyw został wyłączony i mam się zgłosić po backup danych. I teraz powiedzcie mi - czy te ich wszystkie wersje nie są ze sobą w sprzeczności? Powiedzcie mi - czemu nie mogli po prostu wysłać wszystkim użytkownikom najpierw informacji, że wyłączą kolektyw, a później oddać nam nasze pliki i dane? Po co robili ten cały cyrk z umowami i innymi odwlekaniami tej sprawy?

 

Gram.pl upadło na dno. Nie wierzę w to, że naprawdę wyślą mi pliki mojej strony. Nawet jeśli - co z tego? Kto po roku jej nieobecności na nią wróci? Dlaczego Gram zniszczyło mi portal, który za rok stuknęłoby 20 lat działalności?

Tu żadne posty na martwym forum nie pomogą. Tu trzeba zrobić ogromny ferment na wszelkich mediach społecznościowych (przede wszystkim na Wykopie) i podesłać opis sprawy do wszystkich growych mediów, by same napisały artykuły na ten temat i by nikt nie zamierzał już z Gramem współpracować ani z niego korzystać. Zasłużyli sobie na to.

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim pokrzywdzonym użytkownikom dawnego Kolektywu zalecam pilne skontaktowanie się z Gramem - jakimś cudem jego pracownicy podesłali mi pliki mojej strony. Na PW mogę udzielić więcej porad czy informacji.

Tak dla kontrastu opowiem też anegdotę: konkurencyjny wobec Gramu serwis Gry-Online również posiadał podobny do Kolektywu program - tzw. Federację. Niedawno jej serwery też zostały niespodziewanie wyłączone. Jak możemy jednak przeczytać na forum Przygodoskopu, po interwencji admina tego forum Gry-Online nie tylko podesłało backup strony w ciągu kilku, góra kilkunastu godzin, ale nawet tymczasowo przywróciło do życia serwery, żeby wspomniany portal w żaden sposób nie ucierpiał. Różnica w podejściu do drugiej osoby jest aż nadto widoczna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dobra, to żeby była jasność w temacie oraz zero niedomówień. Jak sprzątamy wszystkie tematy, to sprzątamy...

Kolektywy: 

Na tę chwilę jesteśmy w trakcie wydawania danych, które są po naszej stronie właścicielom Kolektywów z racji tego, iż usługa sama w sobie nie będzie przez nas już dalej prowadzona. Czy będziemy chcieli do tematu kiedyś wrócić? Nie wiem, trudno mi na ten temat coś powiedzieć więcej. W związku z tym wszystkich zainteresowanych zwrotem danych znajdujących się na naszych serwerach w związku z Kolektywem proszę o kontakt mailowy (gdzieś go podawałem nawet tutaj, więc będzie łatwiej z namierzeniem). Mailowo postaram się nakreślić czego potrzebujemy z naszej strony do wydania danych, aby poszło to sprawnie.

I tak jak wspominałem już Adadid (którego z tego miejsca bardzo serdecznie pozdrawiam...) sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana niż "o wyłączyli i mają gdzieś". Z naszej strony, redakcyjnej, możemy tylko serdecznie przeprosić za całe zamieszanie i cieszymy się, że wreszcie, po długim czasie walki z naszej strony, możemy oddać Wam wszystkim dane przypisane do poszczególnych stron. Więc jeszcze raz - proszę o kontakt mailowy, najlepiej z konkretną nazwą kolektywu, aby było wiadomo o kogo chodzi na michal.grabowski@gram.pl lub @action.pl. 

Edit:

A, w sumie to jeszcze jedno - temat zapewne zamknę, ponieważ jako, że status kolektywów można uznać za zaginiony w akcji, to raczej nie ma powodu, aby trzymać temat otwarty. W kwestiach związanych z odzyskiwaniem danych po prostu piszcie mailowo i postaram się na każdy z nich odpowiedzieć oraz ustalić, na kiedy przewidziane będzie przekazanie danych. Na ten moment idzie to dość sprawnie (mimo wielu miesięcy problemów, co dla mnie samo w sobie jest absudrem...), więc myślę, że w najbliższych dniach/tygodniach jak będziecie się osobiście zgłaszać, to będziemy w stanie dodać was do kolejki oczekujących.

No i tyle chyba ode mnie w takim razie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.