Zaloguj się, aby obserwować  
TwoSwords

Heroes of Might and Magic - wszystko o serii

1843 postów w tym temacie

Ja kupiłem IV pod wpływem programu w Hyperze. Serię zacząłem od homm1 z CDA. Oczywiście z trójką najwięcej czasu spędzięłm. Co do najnowszej części mogę powiedzieć, że do czasu pojawienia się update z multiplayerem siedziałem tylko w kampaniach. Potem już przy grze trzymali mnie tylko kumple, którzy co jakiś czas wołali na sesje. Super sprawa, ale nie wiem czy gdyby nie kumple to bym tak długo grałm. Mimo wszystko jestem zadowolony z gry, ale dodatki do IV sobie odpuściłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.10.2005 o 09:47, Hegemon napisał:

> ze CDProjekt wciaz sprzedaje
> wszystkich Heroesow na wszystkie sposoby to wiem / z jednej strony pochwalam a z
drugiej ganie...

Ganisz? Ale dlaczego? Jest towar, ktory firma chce sprzedawac, a konsumenci kupowac, to firma go udostepnia.
I skoro oplaca im sie za 3 letnia gre oczekiwac 60 zl (to prawda, ze z 2 dodatkami), to dla mnie oznacza to spore zainteresowanie
tytulem.


pochwalam bo to caly czas promocja, propagowanie i zgarnianie nowych graczy - no i oczywiscie mozna taniej sobie kupic komplecik jesli sie jeszcze nie ma - sam mam h1+h2 z dodatkiem z serii Tanie Granie oraz H3 ZE :)

ale zwroccie uwage, ze CDP wydaje wciaz H3 - do kazdego wydania sa osobne patche - nawet ZE wydali z bledem... dopiero ostatni wypust nie wymaga patcha - osobne patche byly do wszystkich 3-ech czesci z NK (wydania ROE+AB oraz osobne SoD) - o wydaniach z Extra Gry lub z Sagi nie wspomne.. po prostu mnaza byty... do niektorych wydan nawet byly dopiski np. ver. 1.4 CDP - i w niektorych przypadkach pojawial sie konflikt wersji - mowie oczywiscie caly czas o mulitplayerze online - bo od lat tylko to mnie interesuje jesli chodzi o serie HoMM - no i to, co mnie wkurza najbardziej to to, ze przez tyle wydan, wznowien itd. nie mogli naprawic tych dwoch bledow ktore powoduja zawieszanie sie gry jesli gramy z angielska wersja...
chodzi mianowicie o statystyki hydr oraz o czary z inferno (h3) - jesli ktos naprawde chce grac online w jakichkoliwek ligach, turniejach itd. bez zadnych problemow musi ''zalatwic'' sobie HoMM3 SoD 3.2 EN - i to jest jedyna sluszna wersja do rozgrywek online. i to nie wcale dlatego, ze ktos nie lubi spolszczen tylko polskie wersje maja inne przliczniki dla hydr i czarow w inferno - i gra glupieje - jednostki same sie ruszaja lub wywala do systemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ej na oficjalnej stronie są 3 tapety z Homm V oceńcie je..... mówią np w "Clicku" że będą to bajeczne stwory i może to nie przejśc..... mówią że takie bajkowe... no dobra ale jakby w każdej czesci były takie same jednostki to w takim razie wszytsko by nie miało sensu.... a w grach o to chodzi aby potwory - jednostki były rózne ...... i to jak najbardziej wymyslone , bajkowe.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.10.2005 o 08:32, moonman napisał:

najbardziej, z tego co pamietam, nie podobalo mi sie (w odpowiedniej kolejnosci):
- brak multi; memory leak; pole bitwy - siatka; pomysl z aktywnym heroesem, karawany, zdobywanie zamkow
- grafika i animacje (np. behemot, giermek itd.); cukierkowy klimat
- wiem, ze pozniej do dwoch pierwszych podpunktow wyszly laty, ale ja nie dalem az tak wielkiego kredytu
zaufania H4, zeby czekac w nieskonczonosc... malo tego.. po prostu poczulem sie oszukany.. dostalem nieskonczony produkt

Sprawa siatki została też załatwiona (można ją włączać lub wyłączać), zdobywanie zamków również oceniam jako krok wstecz. Co do grafiki animacji i cukierkowego klimatu (zarzucany on jest każdej serii po kolei tak samo :), to jest kwestia gustu. Jednym się podoba bardziej innym mniej ale nie można powiedzieć że to jest poważny zarzut.
W każdym bądź razie widzę, że na twoją negatywna ocenę wpłynęły wrażenia początkowe. Za wypuszczenie do sprzedaży wersji beta powinieneś obciążać jednak producenta a nie samą grę.
I pamiętaj, że jak wieszasz psy na grze polemizując z jej fanami, to mowicie o 2 różnych grach. Ty psioczysz na wersję beta w która grałeś kiedyś, a on broni wersji ostatecznej (a na wersje beta też pewnie psioczył :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.10.2005 o 19:24, A-cis napisał:

Sprawa siatki została też załatwiona (można ją włączać lub wyłączać)jako krok


wiem, ze siatke mozna wlaczyc i wylaczyc... ale co ona daje? dla mnie pole walki bylo nieczytelne... w h3 jak ktos ma speed 9 to wiem czy dojdzie do celu czy nie.. w h4 ciezko mi sie bylo odnalezc na tej drobniutkiej szachownicy - po screenach h5 widze, ze bedzie ciekawie i taktycznie - tez kwadraty jak w h4 (wolalbym hexy z h3) ale duze i czytelne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A myślicie, że w cześci piątej będą dobrze zrównoważone zamki ?

Porównując część III i IV (obie bez dodatków) to mi się wydaje, że jednak część IV miała lepszy balans. Wiem, że jak grałem losowym zamkiem, to którykolwiek bym nie dostał, potrafiłem tak samo dobrze grać. Natomiast w części III nie lubiłem opcji losowej, bo bałem się trafić na cytadele (chyba, chodzi mi o zamek z hydrami). Albo ja nie umiałem tym grać, albo zamek był kiepsko zbalansowany. BTW Uważałem pozatym, że ograniczenie gildii magii w niektórych zamkach (cytadela tylko 3 poziomy, a nie był to jedyny zamek) też je znacząco zubożało, a właściwie nie było nic w zamian.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2005 o 17:28, Feniks napisał:

A myślicie, że w cześci piątej będą dobrze zrównoważone zamki ?

Porównując część III i IV (obie bez dodatków) to mi się
wydaje, że jednak część IV miała lepszy balans. Wiem, że jak grałem losowym zamkiem, to którykolwiek bym nie dostał, potrafiłem
tak samo dobrze grać. Natomiast w części III nie lubiłem opcji losowej, bo bałem się trafić na cytadele (chyba, chodzi mi
o zamek z hydrami). Albo ja nie umiałem tym grać, albo zamek był kiepsko zbalansowany. BTW Uważałem pozatym, że ograniczenie
gildii magii w niektórych zamkach (cytadela tylko 3 poziomy, a nie był to jedyny zamek) też je znacząco zubożało, a właściwie
nie było nic w zamian.


z tego co mozna wyczytać w necie lub czasopismach to według twórców mają byś zrównowazone..... w czwórce i trójce nie były zrównoażone...... w zamku siły nie było owgóle magii a w trójece zgodze sie z toba ze w jednym z zamków wieza byla rozbudowana do poziomu 3 i to komplikowało gre......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście... HoMM3 i 4 były grami słabo zbalansowanymi.
W trójce zbyt potężne były: Necropolis, Tower, nie wspominającj już o dodatkowym couflux (z feniksami)
Zaś czwórka miała cały ten bałagan z bohaterami, poza tym każda armia dysponująca dżinami z academy łatwo wygrywała bitwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na rosyjskim forum zostało udzielonych pare odpowiedzi na temat nowych Bohaterów:
- Hexy zostaną zastąpione kwadratami. --> akurat to było wiadomo od dawna ;]
- Nie będzie, żadnych bohaterów z poprzednich gier
- Prawdopodobnie autorzy map nie będą mogli ingerować w parametry SI
- Pomimo, że podstawowym językiem jest angielski, autorzy już zaczęli tłumaczenie na rosyjski. Obie wersje pojawią się jednocześnie. --> Akurat to nas chyba mało obchodzi ;D Ciekawe jak z wersją PL.
- System magii nie będzie przypisany do żadnej frakcji. Szczegóły na ten temat zostaną wyjawione w listopadzie
- Pojawi się Gral
- Zanim gra trafi do sprzedaży ma pojawić się demo.
- pojawi sięzarówno edytor map jak i generator
- Bohaterowie niektórych klas będą mogli bezpośrednio uczestniczyć w walce
- Nie będzie rozróżnienia między atakami wręcz a na odległość tak jak to miało miejsce w części 4
- pojawiąsię podziemia
- Populacją będzie zwiększać się tygodniowo
- Armie nie będą mogły podróżować bez boatera
- Nie będzie systemu budowy budynków do rekrutacji znanego z części 4
- Rozmiar pola bitwy będzie zależał od ilości jednostek w stosach
- Podczas gdy postacie i potwory będą w 3D ich portrety będą ręcznie rysowane
- Gracze będą mogli wykonywać wszystkie czynności za poocą myszy, bez wykorzystania klawiatury
- Nie będzie karawan
- Jednostki nie będą zdobywać doświadczenia
- pozostanie morale i jego negatywne skutki
- W trakcie gry będzie dużo filmów i większość historii będzie opowiadana poprzez nie
- Nie będzie możliwości burzenia miasta i budowy innego typu, ponieważ nie ma sensu budowanie miasta ludzi na terenie nieumarłych
- Slad zostawiany przez bohatera będzie świadczył o kierunku ruchu, rasie i jej sile
- Bohaterowie pokonani w walce będą "czuli się bardzo źle" z powodu fizycznych i psychicznych ran --> cokolwiek by to miało znaczyć ;D
- Wielkość pola bitwy nie zależy od rodzaju jednostek
- Gracz będzie mógł obracać i przybliżać kamerę zarówno na mapie, podczas walki i w mieście
- Nienawiśc między stworami (jak anioł i diabeł) powrócą
- Budowa zamku będzie miała wpływ na wzrost populacji
- Artefakty noszone przez bohatera nie będą widoczne, gdyż "computer mógłby oszaleśobliczając to wszystko" :D
- Każdy bohater będzie posiadał unikalne zdolności
- Będzie istniała pojedyńcza historia z połączonymi kampaniami
- Steve Fawker, twórca serii Warlords jest konsultantem technicznym a Rob King pisze muzykę dla H5
- Będą maszyny oblężnicze (ballista, napiot pierwszej pomocy itp)
- Pojawią się artefakty dodające bonusy do zdobywanego doświadczenia
- Academy będzie mogło tworzyć mini-artefakty dla jednostek
- Pojawią się pewne umiejętności bohatera mające wpływ na losowe użycie zaklęć (jeśli rzucający ma niski poziom magii, silne czary mogą się nie powieść lub nawet obrócić przeciwko niemu)
- Jak wcześniej bohaterowie będą tracić punkty ruchu podczas wsiadania i wysiadania z łodzi
- Będą neutralne potwory
- Stosy mogą być dzielone tylko na mapie, nie podczas walki
- Będą dwa różne parametry: inicjatywa i szybkość
- Każdy stos będzie posiadał własny cykl ruchu. Po aktywaji Obrony, stos zyskuje bonus 30% do Obrony do końca tury i czas czekania w nowej turze zostaje skrócony o połowę
- Bohater także czeka na swoją kolej i tylko będzie mógł się poddać lub uciec gdy aktywny
- Smoki zajmują 4 pola podczas bitwy
- Umiejętność Wraith: Harm Touch nie będzie zależała od ich ilości w stosie
- Horned Overseers będą mogły tworzyć samobójczą eksplozję
- Archer traci umiejętność atakowania powierzchni po ulepszeniu do Marksmena
- Jednostki wskrzeszone przez Anioły pozostają po bitwie
- Powstanie coś w rodzaju Civilopedi w pomocy w grze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2005 o 19:46, Daimon_Frey napisał:

- Pojawi się Gral

Przecież był (w 4-ce też występował)

Dnia 17.10.2005 o 19:46, Daimon_Frey napisał:

- pojawią się podziemia

Też były.

Dnia 17.10.2005 o 19:46, Daimon_Frey napisał:

- Populacją będzie zwiększać się tygodniowo
- Armie nie będą mogły podróżować bez boatera
- Nie będzie systemu budowy budynków do rekrutacji znanego z części 4
- Nie będzie karawan
- Będą maszyny oblężnicze (ballista, napiot pierwszej pomocy itp)

Powrót do starszych wersji :)

Dnia 17.10.2005 o 19:46, Daimon_Frey napisał:

- W trakcie gry będzie dużo filmów i większość historii będzie opowiadana poprzez nie

Mam nadzieję że z mozliwością wyłączenia :)

Dnia 17.10.2005 o 19:46, Daimon_Frey napisał:

Bohaterowie pokonani w walce będą "czuli się bardzo źle" z powodu fizycznych i psychicznych ran
cokolwiek by to miało znaczyć ;D

Prawdopodobnie po porażce, do następnej walki bohater przystąpi z niskim morale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2005 o 20:51, A-cis napisał:

> - Pojawi się Gral
Przecież był (w 4-ce też występował)

> - pojawią się podziemia
Też były.


Wiem, po prostu tłumaczyłem wszystko jak leci. Ominąłem tylko to że będzie woda :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2005 o 20:54, Daimon_Frey napisał:

po prostu tłumaczyłem wszystko jak leci. Ominąłem tylko to że będzie woda :D

A o tym też poinformowali ?!!! :))))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2005 o 17:47, Monastor napisał:

Rzeczywiście... HoMM3 i 4 były grami słabo zbalansowanymi.
W trójce zbyt potężne były: Necropolis, Tower, nie wspominającj
już o dodatkowym couflux (z feniksami)


Czy ja wiem? Mnie w Nekropoliach zawsze przeszkadzało to, że pierwszymi jednostkami miotającymi były lisze. Na początku było ciężko. No i do tego słabe Smoki Cienia. Jak na 7-my poziom, to nie mają imponujących statystyk.
Tower (Forteca) juz prędzej można uzać za najlepszą siedzibę.
Ale ja i tak najbardziej cenię sobie Rampart (Bastion) :) Za klimat i za krasnoludy.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2005 o 21:00, walgierz napisał:

> Rzeczywiście... HoMM3 i 4 były grami słabo zbalansowanymi.
> W trójce zbyt potężne były: Necropolis, Tower, nie
wspominającj
> już o dodatkowym couflux (z feniksami)

Czy ja wiem? Mnie w Nekropoliach zawsze przeszkadzało to, że
pierwszymi jednostkami miotającymi były lisze. Na początku było ciężko. No i do tego słabe Smoki Cienia. Jak na 7-my poziom,
to nie mają imponujących statystyk.
Tower (Forteca) juz prędzej można uzać za najlepszą siedzibę.
Ale ja i tak najbardziej
cenię sobie Rampart (Bastion) :) Za klimat i za krasnoludy.
Pozdrawiam

Ale za to ilość szkieletów bywała ogromna... Zwłaszcza w WoGu, gdzie jednostki zdobywały doświadczenie szkielety były śmiercionośną bronią :)

Lisze co prawda szybko ginęły, ale także potrafiły się dać nieźle we znaki.

A KOŚCIANE SMOKI były rzeczywiście słabe, ale i tak nie używam ich za często.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak muzyka
-z pola bitwy -nie zabardzo chociaz do bitew pasuje :)
- akademia - fajna
- elfy - jak to uslyszalem to przypomniala mi sie walka z herosow 4 a w jakiejs 40 sekundzie tp juz jest stare bulgarskie techno ale ogolnie to moze byc w kazdym badz razie do sylvan nie pasuje ale dla ucha przyjemne .
- necropolis - az sie pszestraszylem ( i o to chodzi :)
- pieklo - zawiodlem sie
- loch - tu tez sie zawiodlem :(
- haven - poaskudstwo
menu - fajna

Ogolnie to slaba muzyka :( .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2005 o 14:10, pieknykot napisał:

Ogolnie to slaba muzyka


jestem tego samego zdania - jedynie Necro trzyma poziom

moim zdaniem w ogole Necro będzie najklimatyczniejszym miastem w H5 - sądząc po muzyce, screenach, artach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować