Zaloguj się, aby obserwować  
TwoSwords

Heroes of Might and Magic - wszystko o serii

1843 postów w tym temacie

Dnia 17.10.2005 o 19:46, Daimon_Frey napisał:

Na rosyjskim forum zostało udzielonych pare odpowiedzi na temat nowych Bohaterów:
System magii nie będzie przypisany do żadnej frakcji. Szczegóły na ten temat zostaną wyjawione w listopadzie


To może być ciekawe. Szczególnie jeśli nie będą sie dublowały czary, bo wcześniej czary z różnych zamków maiły praktycznie te same działanie a się tylko inaczej nazywały

Dnia 17.10.2005 o 19:46, Daimon_Frey napisał:

- Budowa zamku będzie miała
wpływ na wzrost populacji


To może być ciekawe, bo dotychczas to rozój niewiele dawał w tym względzie (w II była studnia która to poprawiała, a w późniejszych częściach to chyba tylko w niektórych zamkach)

Dnia 17.10.2005 o 19:46, Daimon_Frey napisał:

- Każdy bohater będzie posiadał unikalne zdolności


To mi się podoba. Ciekawe tylko czy będzie to w stylu trójki (że mógł lepiej rzucać jeden czar, czy generował jakieś pieniądze) czy będzie to bardizje widoczne

Dnia 17.10.2005 o 19:46, Daimon_Frey napisał:

- Pojawią się pewne umiejętności bohatera mające wpływ na losowe użycie zaklęć
(jeśli rzucający ma niski poziom magii, silne czary mogą się nie powieść lub nawet obrócić przeciwko niemu)


To mi się podoba, będę miał większą motywacje, żeby rozwijac magów ;)

Dnia 17.10.2005 o 19:46, Daimon_Frey napisał:

- Będą dwa różne parametry: inicjatywa i szybkość


Nie bardzo wiem o co w tym chodzi ?

Dnia 17.10.2005 o 19:46, Daimon_Frey napisał:

- Jednostki wskrzeszone
przez Anioły pozostają po bitwie


No to mi się chyba najbardziej podoba. Bo się w poprzednich częściach zastanawiałem, co to za wskrzeszenie które nie potrafi do pożądku wskrzesić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Feniks -> W "trójce" rozbudowa zamku miała wpływ na populację potworów... Cytadela i Zamek (jako budowle w każdym mieście) powiększały przyrost jednostek, robiło tak też sanktuarium graala.

Jakkolwiek w części czwartej zrezygnowano z tego rozwiązania... O ile mnie pamięć nie myli (nie grałem za dużo w nędzną czwórkę :P )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2005 o 20:12, Feniks napisał:

> - Będą dwa
różne parametry: inicjatywa i szybkość

Nie bardzo wiem o co w tym chodzi ?


Szybkość będzie mieć identyczne działanie jak w poprzednich częściahc - określi ile pól w trakcie bitwy może przejść jednostka, zapewne też będzie mieć wpływ na szybkosć armii na mapie (armia ma prędkość najwolniejszej jednostki). Inicjatywa będzie mieć wplyw na sama walkę - teraz na górze ekranu będzie specjalna belka z ikonami jednostek i na podstawie tej belki będzie można określić ktoa jednostka poruszy sie jako następna. Zapewne im wyższa inicjatywa tym szybciej jednostka uzyska pozwolenie na ruch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2005 o 20:12, Feniks napisał:

No to mi się chyba najbardziej podoba. Bo się w poprzednich częściach zastanawiałem, co to za wskrzeszenie
które nie potrafi do pożądku wskrzesić ;)


W trójce bardzo fajnie rozwiązano kwestię magii - wyszkolenie w danym żywiole nie tylko zwiększało obrażenia (jak było bodajże w dwójce) zadanych przez dane zaklęcia, ale też często zmieniało sposób, w jaki działały. Dotyczyło to także wskrzeszenia - bohater nieobeznany z magią ziemi nie dość, że wskrzeszał jakieś śmieszne ilości zabitych, to jeszcze wskrzeszeni znikali po bitwie, natomiast żołnierze wskrzeszeni przez eksperta magii ziemi pozostawali żywi. Nie jestem pewien czy dotyczyło to umiejętności archaniołów, ale całkiem możliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Muzyka popsuje grywalnosc - z taka muzyka nie chce sie grac . Co z tego ze przyciszymy muzyke ( o ile sie da ) i wlaczymy swoja bo i tak nie bedzie pasowac do klimatu . Lepiej rzeby ubisoft sie jeszcze zastanowil nad muzyka :) a tak na serio to jesli by zmienil muzyke to pewnie ta dobra na zla :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2005 o 20:43, Bambusek napisał:

Szybkość będzie mieć identyczne działanie jak w poprzednich częściahc - określi ile pól w trakcie bitwy może przejść jednostka, zapewne też będzie mieć wpływ na szybkosć armii na mapie (armia ma prędkość najwolniejszej jednostki). Inicjatywa będzie mieć wplyw na sama walkę - teraz na górze ekranu będzie specjalna belka z ikonami jednostek i na podstawie tej belki będzie można określić
ktoa jednostka poruszy sie jako następna.


Powinno to wyglądać podobnie jak w ToEE. Tzn akurat ten aspekt walki. I tego bardzo brakowało szczególnie w trójce. Trzeba to było sobie samemu wyliczać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W trójce ogólnie pod tym względem odchodzily jaja i często mialem tak, że wygralbym bitwę bez strat, ale przy jednostkach o identycznej szybkosci komputer najpierw puszczał swoja i albo mi zadał niastraty, albo odstawiał wieksze chamstwo - walil magiczny pocisk/blyskawicę w najsłabszy oddział i zaraz po tym uciekał. Dlatego info o tym, że bohater też będzie miał inicjatywę i bedzie miał turę jak normalna jednostka bardzo cieszy - skończy się takie uciekanie jak w HoMM III.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie czy jest możliwe przejście piątej kampanii HOMM IV The Gathering Storm o nazwie "Sprawa życia i śmierci" na poziomie "czempion"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.10.2005 o 21:40, kjan napisał:

Czy ktoś wie czy jest możliwe przejście piątej kampanii HOMM IV The Gathering Storm o nazwie "Sprawa życia i śmierci" na
poziomie "czempion"?


Przeszedłem wszystkie kampanie na czempionie. Jak mi przypomnisz o czym jest i jak mapa wyglada to moze Ci pomoge, choć grałem juz ze dwa lata temu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pamietam ze mialem na tylko jednej mapie powazny problem, ale w której to bylo kampaniii, ani w ktorym dodatku to nie ppomne. Na pewno? bohater byl barbarzyńcą na pierwszych poziomach i zaczyna sie bez zamku. Trzeba było kawalek przejsc na poludnie, pozniej wschod, pozniej na polnoci tam dopiero mozna bylo zdobyc zamek jak sie mialo fart i odpowiednio wczesnie sie przybylo. Zaczynalem te mape kilkanascie razy zanim zdobylem ten zamek potem to juz z gorki. Niektore mapy byly zenujaco latwe. Dwie czy trzy rozbijalo sie w 10-13 dni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta z barbarzyńcą to poprzednia, dość trudna, ale sobie poradziłem, natomiast ta, o którą pytam na samym początku jest makabrycznie trudna, masz 25 szkieletów, 35 kuszników i 5 pikinierów, bohaterka jest cienka jak pupa węża, a walczyć musisz np. z 24 magami (owszem wygrywasz, ale z armii resztki zostają i kicha)...
Ale ok, dzięki za odpowiedź, skoro Ty przeszedłeś ją (wierzę Ci) to popróbuję jeszcze i ja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A wlasnie apropo barbarzyncy to w heroes 5 nie bedzie orkow ( barbarzyncy jako bohatera tez nie stad mi sie przypomnialo :)) niestety , a ja tak lubie orków ( chyba w kazdej grze ) . Na pewnej stronie nie pamietam jakiej czytalem ze ( ale to plotki :)) w dodatku maja byc orkowie :) , i miasto typu techno-fatnasy :( . Jeszcze nie ma dema a juz o dodatku mowa :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jako, iż jestem wiernym fanem gry Heroes of Might and Magic, nie mogę doczekać się premiery piątej jej części i liczę na to, że będzie to wspaniała gra (mimo wielkiej porażki, jaką wedlug mnie była czwarta część gry). Jednak moim zdaniem nie przebije ona trzeciej części, do ktorej zawsze chętnie wracam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.10.2005 o 15:46, pieknykot napisał:

A wlasnie apropo barbarzyncy to w heroes 5 nie bedzie orkow ( barbarzyncy jako bohatera tez nie stad mi sie przypomnialo
:)) niestety , a ja tak lubie orków ( chyba w kazdej grze ) . Na pewnej stronie nie pamietam jakiej czytalem ze ( ale
to plotki :)) w dodatku maja byc orkowie :) , i miasto typu techno-fatnasy :( . Jeszcze nie ma dema a juz o dodatku mowa
:) .


Miasto techno-fantasy miało być w Armageddon''s Blade. Tyle że fani sieoburzyli, że jakieś technologie do HoMM wprowadzają i wymusili na twórcach zmianę koncepcji. Efekt jest znany - zamiast techno-fantasy mieliśmy conflux i żywiołaki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tak sobie gdzies w styczniu (jak mi sie Civ 4 znudzi) odpale HoMM IV i jeszcze raz przejde na czempionie wszystkie kampanie, także jak masz kjan czas czekać :) to na pewno udziele ci kliku rad i porad jak do tego czasu sam nie przejdziesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz to techno fantasy może wypalić. I myślę, Ze będzie podobne do tej techno nacji z EtherlordsII. W końcu ci sami autorzy, a mnie jakoś nie przeszkadzało takie pomieszanie techniki z fantasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.10.2005 o 21:39, temist napisał:

Ja tak sobie gdzies w styczniu (jak mi sie Civ 4 znudzi) odpale HoMM IV i jeszcze raz przejde na czempionie wszystkie kampanie,
także jak masz kjan czas czekać :) to na pewno udziele ci kliku rad i porad jak do tego czasu sam nie przejdziesz


Póki co, temist, przy niemobilnych strażnikach, udało mi się nieco dalej dobrnąć, ze dwa zamki zdobyć, wygrać z czerwonym parę razy, zrównując się prawie z nim siłą armii, ale co z tego kiedy nagle włącza się do akcji pomarańczowy z Aniołami, krzyżowcami, morzem kuszników itp i ...bęcki dostaję okrutne...Cóż, jeszcze nie zdecydowałem sie na obniżenie poziomu, jeszcze będę próbował, ale ...być może będę musiał poczekać do stycznia na Ciebie:)...zacznij od kampanii 5 właśnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.10.2005 o 16:50, Feniks napisał:

Teraz to techno fantasy może wypalić. I myślę, Ze będzie podobne do tej techno nacji z EtherlordsII. W końcu ci sami autorzy,
a mnie jakoś nie przeszkadzało takie pomieszanie techniki z fantasy.



Teraz to to techno-fantasy to "se moga wsadzic..", w ab to mialo sens(scalalo fabule HoMM i MM), teraz to bedzie jak wpychanie wiertarko-mlota w tylek smoka. No chyba ze to bedzie cos w stylu dwarfow w Disciples, ale wtedy bedzie to tylko plagiat, co wedlug mnie jest jeszcze gorsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.10.2005 o 23:24, Ledoke napisał:

Teraz to to techno-fantasy to "se
moga wsadzic..", w ab to mialo sens(scalalo fabule HoMM i MM), teraz to bedzie jak wpychanie wiertarko-mlota w tylek smoka.
No chyba ze to bedzie cos w stylu dwarfow w Disciples, ale wtedy bedzie to tylko plagiat, co wedlug mnie jest jeszcze gorsze.


Czy ja wiem. W końcu ma być nowy świat, więc może i to techno fantasy sprytnie wplotą w grę szczególnie, że to ma być w dodatku, a nie w podstawce, o fabule której też zresztą wszystkiego nie wiemy (tylko tyle co autorzy powiedzieli, ale nikt nie grał, chyba, że w wczesną betę)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować