Zaloguj się, aby obserwować  
TwoSwords

Heroes of Might and Magic - wszystko o serii

1843 postów w tym temacie

Masz mieć wszystkie zamki. Na mapie jest 5 - te miasteczko, ktore na samym poczatku zdobywasz i 4 zamki w podziemiach. To prościutka misja: ukończyłem ją samymi Aniłami. Łatwiej jest jak masz Skrzydłą Anioła. Mozesz je oddac temu wróżbicie - chyba 10 czy więcej Aniołów za nie dawał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.12.2005 o 18:03, Budyn napisał:

Mam pytanie- jak przejść 2 misję kampanii "Odrodzenie Erathi"?. Mam już 2 zamki, zabijam wrogów
i nic. Czy ktoś mi pomoże?


To zależy o którą dokładnie kampanię w Odrodzeniu Erathii ci chodzi. Jeśli o Long Live The Queen, misję w której masz anioły to sprawa jest dość prosta: pod ziemią przeciwnik ma cztery zamki w każdym rogu mapy. Kluczem do sukcesu jest posiadanie dwóch armii: jednej która będzie zdobywać zamki, a druga, która będzie niszczyć słabszych bohaterów wychodzących z drugiej strony i próbujących odebrać ci zamki, czy przejść przez teleport. Bardzo pomaga też zdobycie artefaktu skrzydła anioła na półn.-zach. mapy (nawet za cenę sporych strat).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.12.2005 o 18:00, shinian napisał:

Aj tam Elfów nigdy za wiele;)


1 Elf to o jednego za dużo. :P
Po tym co napisałeś widać, że służba zdrowia nie ma się zbyt dobrze (joke)

-->Bambusek

"A potem wstyd im będzie" ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.12.2005 o 18:28, kamilimaciek1 napisał:

Niemogę się już doczekać premiery zbieram już kase :)


Ja tak samo. Aż mi ślinka cieknie jak widze te zapowiedzi w prasie i na necie. ;-D To będzie wielka gra!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy wie może ktoś gdzie mogę dostać lub pobrać jakąś aktualizację do Heroes of Might and Magic IV. Chciałbym w sieci sobie pograć, a nie mam takiej możliwości. Wiem, że IV już jest stara, ale bardzo mi się podoba ta gra. Szkoda tylko, że nie mogę porywalizować z kimś innym. W sumie od niedawna mam internet, dlatego wcześniej tym się nie interesowałem.
Będę wdzięczny, jeśli ktoś chociaż trochę mi pomoże. na wszelki wypadek podaję mój nr GG 8038747

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.12.2005 o 17:15, moonman napisał:

czy WoG jako multi jest doceniony przez graczy ocen sam
wejdz na zone, postaw gre, opisz: WoG i poczekaj na przeciwnika


Nie potrzebuję. Nie odpowiedziałeś na pytania - grałeś dłuższy czas w woga czy nie? Bo jeśli nie, to nie powinieneś tak się o nim wypowiadać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.12.2005 o 19:40, Arxel napisał:

> czy WoG jako multi jest doceniony przez graczy ocen sam
> wejdz na zone, postaw gre, opisz: WoG i poczekaj na przeciwnika

Nie potrzebuję. Nie odpowiedziałeś na pytania - grałeś dłuższy czas w woga czy nie? Bo jeśli
nie, to nie powinieneś tak się o nim wypowiadać.


jak sie wypowiadac? zacytuj prosze (koniecznie)

pisalem, ze WoG glownie do offline sie nadaje - chociaz faktycznie - szybko zlalem ten dodatek - chyba jeszcze szybciej niz H4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 08.12.2005 o 20:59, moonman napisał:

jak sie wypowiadac? zacytuj prosze (koniecznie)


Cholercia, zaszło nieporozumienie. To Furbacca "zjechał" WoGa. Sorry za pomyłkę.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2005 o 13:16, Arxel napisał:

Cholercia, zaszło nieporozumienie. To Furbacca "zjechał" WoGa. Sorry za pomyłkę.


A tak przy okazji, żeby nie było niedomówień, w trybie solo przeszedłem chyba 4, czy 5 map, próbowałem przejść pierwszą kampanię, później jeszcze byłem namawiany na rozgrywki hot seat... Przykro mi to stwierdzić, lecz za każdym razem coraz bardziej się zniechęcałem :/. Wreszczcie, jak juz zresztą wcześniej wspominałem, uzyłem magicznej kombinacji klawiszy "shift + delete". I wróciłem do czwórki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2005 o 21:08, Furrbacca napisał:

> Cholercia, zaszło nieporozumienie. To Furbacca "zjechał" WoGa. Sorry za pomyłkę.

A tak przy okazji, żeby nie było niedomówień, w trybie solo przeszedłem chyba 4, czy 5 map,
próbowałem przejść pierwszą kampanię, później jeszcze byłem namawiany na rozgrywki hot seat...
Przykro mi to stwierdzić, lecz za każdym razem coraz bardziej się zniechęcałem :/. Wreszczcie,
jak juz zresztą wcześniej wspominałem, uzyłem magicznej kombinacji klawiszy "shift + delete".
I wróciłem do czwórki.


Kampanie w WoGu to rzeczywiście szajs niewąski, i na ich podstawie można sobie wyrobić złą opinię o dodatku...

Reasumując, WoG najlepiej sprawdza się jako urozmaicenie dla maniaków trybu hot seat. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Kilka rzeczy chciałbym wyjaśnić odnośnie WoGa.

I. Zarzut, jakoby to miała być skolonowana czwórka. Pomijając oczywiste wręcz różnice oraz brak wszelkich wad czwórki, to zacznijmy od tego, że istotnie WoG powstał jeszcze na długo ZANIM pojawiła się czwórka. Tak samo jak początki realizacji koncepcji Dowódców czy język skryptów. Istotnie, począwszy od wersji bodajże 3.57 (lub 3.56, głowy nie dam) pewne, choć dość nieliczne elementy (głównie grafiki) zostały zapożyczone z H4, ale do rozwiązań z samej gry ma się to nijak. Przy okazji stwierdzenie, jakoby dowódcy mieli wyglądać gorzej od tych pokracznych, tęczowych miniaturek z H4 pozwolę sobie uznać za żart ;).

II. Zarzut, jakoby miałby być tylko dla ludzi grających w multi, a przy okazji obalając stwierdzenie, że teraz wogle tylko gra się w multi... Wśród graczy HoMM3 można wyróżnić dwie bardzo wyraźne grupy -
PIERWSZA, to ''stratedzy'' - grupa, która uważa, że gra strategiczna jest po to, by używać strategii i koniec - ci najczęściej właśnie zostają namiętnymi graczami multi, a bardziej niż np nowy smok interesuje ich wprowadzenie lepszego balansu do gry. Ci ludzie albo wogle nie grają w WoGa, albo próbują go dostosować do swych potrzeb (najczęściej wyłączając większość opcji). Poznać ich można najczęściiej po tym, że próbują jak najszybciej i najskuteczniej wybić wroga.
DRUGA grupa to ''poszukiwacze przygód'' - zwykle fani, którzy w HoMM widzą coś więcej niż tylko grę i tylko strategiczną. Ci z kolei grają głównie w trybie single i najbardziej lubią kampanie (fabuła!). grają dlatego, by grać, a nie by wygrać. dla nich nie jest ważne, czy ork zada 5 obrażeń, czy 8 - ważne jest na przykład, że w grze pojawił się nowy obiekt na mapie, który można zwiedzić. I ci z reguły uwielbiają WoGa oraz większość jego nowości. Naczęściej też grają w ten sposób, aby mapkę wyczyścić do końca z wszystkich potworów i lokacji - dla czystej przyjemności, choć mogliby wygrać już dwie godziny temu. Zrozumiałe więc jest, dlaczego cenią sobie każdą nową jednostkę i każdy nowy budynek.

Dlaczego o tym mówię - bo te dwie grupy po prostu wzajemnie się NIE PRZENIKAJĄ. jeśli więc ktoś gra tylko w multi, to najprawdopodobiej nie zna nikogo, kto gra w single i vice versa - stąd wrażenie jednego z przedmówców, że teraz to wogle gra się tylko w multi, a do single nie ma po co wracać.

Nie mniej jednak, WoG został również przygotowany dla trybu multiplayer, a ostatnio nawet od fanów wyszła wersja WoGa TE (Tournament Edition), która do tego jest wyspecjalizowana. I o ile "prawdziwemu fanowi" H3 zechce się zapoznać z ogromem możliwości WoGa i ogromną możliwością zmian dotychczas używanych kombinacji/strategii/taktyk to myślę, że może w WoGu zasmakować. Dodam też, że w sieci cały czas odbywają się turnieje on-line WoGa i wielu graczy woli jednak urozmaiconą wersję H3, niż jedynie SoD.

III. początkowe zniechęcenie do WoGa (ale na litość! po 5 mapach??? ja nawet przetrwałem wszystkie kampanie czwórki, którą uważam, za kompletną porażkę, z mniejszym współczynnikiem grywalności niż nawet H1) - WoG ma po prostu bardzo, BARDZO dużo opcji. Ich początkowy zestaw, zarówno jak kampanie istotnie mogą nie przypaść do gustu. Natomiast jeśli się poświęci te pół godziny na krótkie przetestowanie każdej z opcji i dobranie sobie własnej konfiguracji (zaznaczając, że niektóre konfiguracje mogą graniczyć z absurdem nawet!), to okazać się *może*, że zdanie na temat WoGa jednak ulegnie zmianie.

IV. nowe miasto w WoGu (a nawet 3 projekty już są realizowane, z czego jak na razie 2 mają szanse ukończenia) - ciągle w trakcie realizacji. Nie wiadomo, czy któryś zostanie w pełni ukończony i dodany do finalnej wersji WoGa (3.59).

V. Instalacja WoGa - do instalacji potrzebna jest wersja SoD (którą MOŻNA zainstalowac bez AB, jak również bez podstawowej wersji H3) lub Heroes III Complete (zwana także Złotą Edycją).

VI. już kilka razy słyszałem opnię, że trójka jest wystarczająco urozmaicona (czego na pewno nie można powiedzieć o czwórce!) - faktem jest, że pod względem grywalności H3 była prawie ideałem - NIE MNIEJ JEDNAK - jak słusznie ktoś już zauważył - po kilku latach grania nawet i to może się znudzić - a najlepszą receptą na przedłużenie życia takiej gry jest jeszcze więcej jednostek, jeszcze więcej możliwości, jeszcze więcej artefaktów, lokacji, umiejętności, etc, a w rezultacie - więcej strategii. I to właśnie daje WoG.

VII. stwierdzenie, że WoG jest gorszy od postawoweych wersji H3.... to chyba jakiś nonsens - przecież jeśli w WoGu wyłączy się wszystkie opcje to conajwyżej będzie TAK SAMO dobry, jak zwykła wersja H3, a jakoś nie wierzę, aby jakiś gracz nie znalazł dla siebie ani jednej użytecznej opcji w WoGu. Jeśli znajdzie choćby jedną (np wyłączenie przekombinowanego czaru fly, zwiększanie siły ataku wieżyczek w miastach lub powiedzmy nowy obiekt taki jak sfinks z jego zagadkami) to i tak WoG okaże się lepszy niż zwykły SoD.

----------------------------------------------------

Jeśli komuś WoG nie przypadł do gustu, to pewnie już nie przypadnie. Ale WoG nad chociażby HoMM4, czy nawet nad nadchodzącą HoMM5 ma tę przewagę, że można go ściągnąć za darmo i bez żadnej straty usunąć, jeśli nie spełni naszych oczekiwań. Natomiast H4 bazowała na popularności części trzeciej oraz naiwności fanów serii i z reguły nie spełniła oczekiwań graczy - tyle, że tu już wielu fanów poczuło się zwyczajnie oszukanych. No i poza tym WoGa można jednak do indywidualnych gustów dostosować :)

I na koniec: pozdrowienia dla wszystkich fanów WoGa na tymże forum! Mam nadzieję, że nie zanudziłem nikogo na śmierć tym "strasznie długim" postem :P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.12.2005 o 01:22, Acid-Dragon napisał:

I na koniec: pozdrowienia dla wszystkich fanów WoGa na tymże forum! Mam nadzieję, że nie zanudziłem
nikogo na śmierć tym "strasznie długim" postem :P.


Dzięki ;) Nie zanudziłeś mnie, bo zdażało się że czytałem jeszcze dłuższe posty. A z tobą zgadzam się w 100% i myślę że jeśli niektórzy sobie przemyślą co napisałeś to może przestaną tak głośno krytykować WoGa.
PS: Podoba mi się charakteryzacja drugiej grupy graczy - okazuje się że jestem "poszukiwaczem przygód" :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po dłuższym graniu w HoM&M 4 zacząłem sobie grać w "trójkę". I muszę powiedzieć że grafika III i jej animacja wydaje się po IV bardzo prymitywna. Również to bieganie po młynach i wiatrakach co tydzień jest irytujące.
Dopiero teraz pełniej doceniam rozwiązania IV :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to właśnie animacja w IV wydaje się bardzo archaiczna. Trójka o wiele lepiej wygląda pod kazdym względem, jeśli chodzi o grafikę. Można chyba powiedzieć, że jestem konserwatywnym fanem serii. ;-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.12.2005 o 02:17, A-cis napisał:

Po dłuższym graniu w HoM&M 4 zacząłem sobie grać w "trójkę". I muszę powiedzieć że grafika
III i jej animacja wydaje się po IV bardzo prymitywna.


Weź poprawke na to kiedy H III było zrobione.

Dnia 15.12.2005 o 02:17, A-cis napisał:

Dopiero teraz pełniej doceniam rozwiązania IV :)


Dobrze prawisz:D Po przeczytaniu tego posta natchneło mnie, aby pograć w HIV, więc pewnie zainstaluje sobie również HII :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.12.2005 o 08:30, HumanGhost napisał:

Dla mnie to właśnie animacja w IV wydaje się bardzo archaiczna


A co powiesz na to co zapowiada się w HV?
To przecież zbytnie nowatorstwo:D

Dnia 15.12.2005 o 08:30, HumanGhost napisał:

Można chyba powiedzieć, że jestem konserwatywnym fanem serii. ;-D


Ja jako konserwatywny fan serii jestem scepytcznie nastawiony do HV te nowe rozwiązania graficzne są ZŁE!!;-)

A tak przy okazji miałem zadać pewne pytanie, odnośnie liczby potworów, kryje się pod opisami: "mnóstwo", "horda" itd.
I co zainstalowałem sobie HII i nie wiem dlaczego nacisnełem na wyświetlenie pliku Readme.txt (po polskiemu Czytajto.txt) i..
żeby nie trzymać dłużej w napięciu wyskoczyło mi:
"
Terminy używane do określania liczby potworów:
Mało 1 do 4
Parę 5 do 9
Grupa 10 do 19
Mnóstwo 20 do 49
Horda 50 do 99
Tłum 100 do 249
Mrowie 250 do 499
Setki 500 do 999
Legion 1000 i więcej"

:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Owszem, na początku byłem nastawiony bardzo sceptycznie do nowego sposobu przedstawiania świata i pełnego 3D. Ale z upłyuwem czas, po obejrzeniu kilku filmików z gry i całej masy screenów doszedłem do wniosku, że to może być coś fajnego. Niczego nie przekreślam zanim w to nie zagram. :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować