Zaloguj się, aby obserwować  
Evil_Khan

Allegro i inne - legalność sprzedaży

2905 postów w tym temacie

Dnia 12.10.2014 o 17:13, Outlander-pro napisał:

Dobra, dopiero zacząłem korzystać z allegro i mam pytanie.
Wystawiłem przedmiot na aukcję, dostałem maila, że mam pytanie od potencjalnego kupującego
- jak mam mu odpisać? Może jestem ślepy, ale przeszukałem wszystkie zakładki typu "moje
konto" i nie mogę znaleźć sekcji prywatnych wiadomości :/
Dzięki za pomoc



Zależy jak wysłał. Najczęściej w mailu masz link do kontaktu:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.10.2014 o 17:58, Alexei_Kaumanavardze napisał:

Zależy jak wysłał. Najczęściej w mailu masz link do kontaktu:)


Okej, rozkminiłem, że maila otrzymałem od Allegro, ale jak klikam "odpowiedz" to leci na maila tego co pytał :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest teraz z tymi kuponami allegro? Bo tak sobie kliknąłem w tej ich aplikacji "odbierz kupon", i się nagle dwa pojawiły. Jeden normalny za 20 zł (nic nie kupowałem więc chyba nie powinienem go dostać, ale ok), a drugi za 25 zł, którego mogę użyć w zakupach za min. 99 999,99 zł. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy druga strona w transakcji jest jakoś zmuszona do wystawienia oceny/komentarza? Czy da się coś w tej kwestii zdziałać? Bo transakcja poszła, wszystko git, ja ocenę wystawiłem, a druga strona nagle w tej sprawie milczy. Może głupie pytanie, bo dopiero zaczynam się w to bawić, no ale kminię, że dobrze jest mieć te pozytywne oceny, by mieć większe zaufanie wśród ludzi przy kolejnych transakcjach, zatem to problem jak druga strona z tym zwleka i coś tego nie robi (a wysłałem już jednego maila z przypomnieniem). Może automatycznie mi się pozytyw wstawi po jakimś czasie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2014 o 00:45, Outlander-pro napisał:

Czy druga strona w transakcji jest jakoś zmuszona do wystawienia oceny/komentarza?


Nie. Wystawienie komentarze jest wyłącznie dobrą wolą użytkownika Allegro. Oczywiście dotyczy to tylko pozytywów, w innych przypadkach ciężko mówić o dobrej woli (no może "łaskawy" neutral zamiast negatywa) :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sporo osob nie wystawia komentarzy, albo zapomina, albo ich to nie obchodzi. Ja tez czasem wystawie jak mi sie przypomni po kilku tygodniach albo pozniej. Zdarzalo mi sie wysylac przypomnienia i czasem to pomaga. Raz wyslalem przypomnienia po ok. roku i na 8 osob tylko 2 napisaly komentarz, mimo ze wytlumaczylem dokladnie troche bardziej zlozona procedure wystawiania komentarzy dla tak starych aukcji. Ale to co sprzedawalem to bylo cos specyficznego, gdzie czesc osob woli poczekac dluzej z wystawieniem, zeby zobaczyc czy nie przestanie dzialac (klucze do gier).

Jak ktos nie bedzie chcial / nie bedzie sie mu chcialo mimo przypomnien, to nic nie zrobisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

System komentarzy nie jest za dobry, ale da się z tego korzystać.

Poza oczywistym sprawdzeniem komentarzy negatywnych i neutralnych, warto również porównać liczbę stron komentarzy otrzymanych oraz wystawionych.

Jeżeli jest ich około tyle samo, lub wystawionych jest więcej - to wszystko super i śmiało można kupować, prawie na pewno będzie dobry kontakt (nie zdarzyło mi się inaczej). Tylko data musi być świeża, bo niektórzy nabili pozytywów, a później im się odechciało i aktualna jakość obsługi może być gorsza.

Natomiast, gdy u kogoś brakuje wystawionych komentarzy, lub daje wyłącznie negatywy - to polecam omijać, zazwyczaj kontakt będzie zerowy. Komuś nie chce się wystawić pozytywa, nie będzie mu się też chciało na nic odpisywać. Również nie ma co liczyć, że przeczyta informacje z formularza dostawy. Paczkę wyśle jak mu się zachce, a ewentualna reklamacja będzie kłopotliwa.


Więc kupując dość łatwo upatrzyć dobrego sprzedającego.
Sprzedając niestety klientów się nie wybierze, więc zebranie komentarzy może trochę zająć.

Ale nawet dobrze, że komentarze nie wystawiają się automatycznie, dzięki temu łatwiej kogoś sprawdzić. Inne zmiany by się jednak przydały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz spotkałem się z taką sytuacją, mimo iż na allegro sprzedawałem już niezliczoną ilość razy.
Koleś wylicytował mój zestaw PS2 Slim. Bardzo się zdziwiłem, bo w ostatnich sekundach aukcji, podbił cenę aż do 160zł, w momencie gdy takie zestawy chodzą po 100zł.
Oczywiście od dwóch tygodni nie otrzymałem wpłaty. Kontaktu zero: mejlowego, smsowego, telefonicznego.
Założyłem spór na allegro, ale oczywiście brak odpowiedzi.
Słyszałem, że są ludzie, którzy zakładają konta specjalnie by przebijać aukcje, podobne do tych, którzy sami wystawili na innym koncie, celem pozbycia się konkurencji.
Moje podejrzenia wzbudziła nazwa użytkownika: ClientXXXXXX (X to ciąg cyfr). Ponadto ma adres email, który sugeruje, że został założony tylko na potrzeby tego konta: allegroizm.95@... .
O dziwo, ma na swoim koncie 5 pozytywów i to za konkretne rzeczy, a nie np. za klucze po złotówce, kupowane celem zdobycia jak największej ilości pozytywów.
Prowizję oczywiście odpowiednio wysoką musiałem zapłacić.

Co powinienem w tym wypadku zrobić? Odpuścić czy drążyć temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 05.11.2014 o 13:24, kaczek93 napisał:

.
O dziwo, ma na swoim koncie 5 pozytywów i to za konkretne rzeczy, a nie np. za klucze
po złotówce, kupowane celem zdobycia jak największej ilości pozytywów.
Prowizję oczywiście odpowiednio wysoką musiałem zapłacić.

Co powinienem w tym wypadku zrobić? Odpuścić czy drążyć temat?


Wystąpić o zwrot prowizji i drążyć temat. Kiedy pracowałem w sądzie facet przyjechał z Wawy do Wrocławia żeby sądzić się o ramkę za 15 zł z allegro. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.11.2014 o 13:57, Ponury666 napisał:

Wystąpić o zwrot prowizji i drążyć temat. Kiedy pracowałem w sądzie facet przyjechał
z Wawy do Wrocławia żeby sądzić się o ramkę za 15 zł z allegro. :P

A czy nie muszę najpierw zaczekać 29 dni, aż zakończy się otwarty przeze mnie spór.
Swoją drogą, mam też drugiego delikwenta, który już 2 tygodnie nie wpłaca gigantycznej kwoty 5zł za wylicytowany box od gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.11.2014 o 14:21, kaczek93 napisał:

> Wystąpić o zwrot prowizji i drążyć temat. Kiedy pracowałem w sądzie facet przyjechał

> z Wawy do Wrocławia żeby sądzić się o ramkę za 15 zł z allegro. :P
A czy nie muszę najpierw zaczekać 29 dni, aż zakończy się otwarty przeze mnie spór.
Swoją drogą, mam też drugiego delikwenta, który już 2 tygodnie nie wpłaca gigantycznej
kwoty 5zł za wylicytowany box od gry.

Nie czytałem regulaminu allegro super dokładnie. Ale musisz pamiętać że sprzedaż to umowa konsensualna. Czyli taka która dochodzi do skutku w momencie jej zawarcia a nie wydania przedmiotu. Więc możesz domagać się jej wykonania od momentu jej zawarcia. I żaden wewnętrzny regulamin allegro nie stoi temu na przeszkodzie. Pamiętaj także że zwykły termin przedawnienia to 3 lata. Mimo wszystko jednak poczekaj ..... może allegro zwróci ci prowizję i opłatę za wystawienie aukcji i nie będzie potrzeby wgłębiania się dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Każdy kupon jest opisany w aplikacji. Ten 20 złotowy obowiązuje zwykle na zakupy z każdej kategorii. Warunkiem jest wartość min. 50 złotych i zakup przez kup teraz. Nieważne czy to sklep czy osoba prywatna. Poza tym allegro wysyła na maila bonusowe kupony. Ja dostałem zniżkę na zabawki i opony teraz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na automatrze mam komunikat ''oczekiwanie na zaksięgowanie płatności''. Ten serwis już tak? Ile mniej więcej trzeba czekać na otrzymanie kodu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie - sytuacja do tej pory się nie zmieniła. Nadal mam komunikat ''Status transakcji - oczekiwanie na zaksięgowanie płatności'' a na górze na niebieskim polu ''W wyniku problemu z dostępem do usługi Allegro WebAPI klienci mogą nie być księgowani. Prosimy o cierpliwość, czekamy na naprawienie problemu.''

Co robić? Pisać do automatera? Do sprzedawcy? Czekać do poniedziałku? Tylko że już do nich pisałem a sprzedawca zaznaczył że nie ma wpływu na ewentualne nieprawidłowości ze strony tego serwisu. Jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować