Zaloguj się, aby obserwować  
s2nto

Disciples III - Renaissance

617 postów w tym temacie

Dnia 25.06.2010 o 15:12, Bambusek napisał:

Na razie tylko jedna rzecz mi sięw grze nie podoba - całkowita bezużyteczność dodatkowego
strzału elfich łuczników. Jako umiejętność aktywna wymaga odpalenia, a to kończy turę
jednostki. Efekt jest taki, że nie ma żadnego znaczenia czy strzelę raz teraz i raz w
następnej turze czy też dwa razy w następnej. Wychodzi dokładnie na to samo.

Gdzies na forum wyczytalem, ze jednostki strzelajace nie sa zwiazane wrecz, czyli moga nadal strzelac? Jak to dziala? Nie mam jeszcze gry, ale troche mnie niepokoi taki brak logiki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.06.2010 o 22:14, rhyz napisał:

Gdzies na forum wyczytalem, ze jednostki strzelajace nie sa zwiazane wrecz, czyli moga
nadal strzelac? Jak to dziala? Nie mam jeszcze gry, ale troche mnie niepokoi taki brak
logiki...


Zasadniczo działa to tak, że po prostu nawet jak koło strzelca stoi wróg to nic się nie dzieje - łucznik dalej może sobie walić do dowolnej jednostki na mapie. Jest to pewnie pozostałość jeszcze po poprzednich częściach - wtedy też nie było czegoś takiego jak uniemożliwianie strzałów.

W ogóle można też ruszyć się na maksymalny zasięg i normalnie atakować: strzelać, używać zdolności, czarować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.06.2010 o 21:54, czupryn napisał:

Hm a jak jest z mapami do multi, jest ich wiele?


Mapek obecnie jest 5 :/ Z tego co słyszałem to w dodatku ma być edytor, ale na razie trzeba grać na tym co dali albo liczyć na nowe mapy w patchach.

Dnia 25.06.2010 o 21:54, czupryn napisał:

Co do tych zbroi, kiedy gramy w multi, to kiedy zdobywamy zbroję, nie na naszego bohatera,
to staje się ona bezużyteczna, czy możliwe jest jej przerobienie (lub chociaż sprzedanie).


Można sprzedać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2010 o 00:41, Bambusek napisał:

Mapek obecnie jest 5 :/ Z tego co słyszałem to w dodatku ma być edytor, ale na razie
trzeba grać na tym co dali albo liczyć na nowe mapy w patchach.

Z tego co wiem to takowy będzie (jest? coś mi się obiło o uszy że pl wersja ma już go posiadać) właśnie w patchu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2010 o 00:39, Bambusek napisał:

Zasadniczo działa to tak, że po prostu nawet jak koło strzelca stoi wróg to nic się nie
dzieje - łucznik dalej może sobie walić do dowolnej jednostki na mapie. Jest to pewnie
pozostałość jeszcze po poprzednich częściach - wtedy też nie było czegoś takiego jak
uniemożliwianie strzałów.

W ogóle można też ruszyć się na maksymalny zasięg i normalnie atakować: strzelać, używać
zdolności, czarować.

Dzieki za wyjasnienie. Nie podoba mi sie takie rozwiazanie, rozumiem ze poprzednio tak bylo: w sytuacji gdy jednostki sie nie ruszaly, bylo to logiczne. Przy obecnej mechanice moim zdaniem logicznym byłby wybór: ruch albo strzał oraz blokowanie strzelania w melee. Szkoda, bo tego pewnie już nie poprawią w patchach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zależy jeszcze gdzie ta jednostka stoi, jeśli z boku to nie blokuje linii strzału i takowy powinien być możliwy. inna sprawa że "mocni krótkodystansowy" )czyli na sąsiednie pole) strzał powinien nie tylko być możliwy, ale i zadawać dodatkowe obrażenia ze względu na wysoką energię pocisku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2010 o 13:55, S1G napisał:

zależy jeszcze gdzie ta jednostka stoi, jeśli z boku to nie blokuje linii strzału i takowy
powinien być możliwy. inna sprawa że "mocni krótkodystansowy" )czyli na sąsiednie pole)
strzał powinien nie tylko być możliwy, ale i zadawać dodatkowe obrażenia ze względu na
wysoką energię pocisku

Tak jest, wielkość obrażeń powinna być modyfikowana o odległość i ewentualne przeszkody występujące po drodze do celu. Czyzbyśmy szli w kierunku wyzszości bitew HoMM nad bitwami z Disciples? Jak dla mnie to oczywisty przykład, chociaż nie mówię, że w HoMM jest idealnie bo nie jest.
Ideałem bitew jest dla mnie gra "Ascension to the throne", jak ktos grał w te wszystkie tytuly to pewnie przyzna mi racje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Parę godzin z Disciples III już spędziłem, przeszedłem pierwsze trzy mapy kampanii Imperium i pomyślałem sobie, że pograłem wystarczająco, aby podzielić się swoimi pierwszymi wrażeniami. ;)

Ogólnie gra mi się bardzo sympatycznie i póki co nie odczuwam nudy. Ale jest parę rzeczy, niekoniecznie związanych z samą rozgrywką, które mi się nie spodobały:

Zacznę od tej dla mnie najgorszej, czyli limitu aktywacji/dezaktywacji. Nie obchodzi mnie, że do momentu przeinstalowania/zmiany systemu, niezależnie od ilości dokonanych instalacji gry zużywana jest tylko jedna aktywacja i teoretycznie limity 5 dla aktywacji i 15 dla dezaktywacji powinny wystarczeć na parę lat. Jestem przeciwny tego typu "zabezpieczeniom" i gdybym wiedział o nich wcześniej, to gry prawdopodobnie bym nie kupił.

Druga sprawa - brak znanych z poprzednich części gry różdżek i podziału na jednostki duże/małe. Krok wstecz moim zdaniem.

AI - tragiczne nie jest, ale są momenty, w których trudno mi zrozumieć zachowanie komputera. Najbardziej dziwi mnie sytuacja, gdy komputer atakuje strażnika tego czegoś, co teraz robi za substytut różdzek - na polu bitwy mamy sobie samotnego strażnika, którego jedną ze zdolności jest przyzywanie żywej zbroi (w przypadku Imperium, dla pozostałych ras przyzywane są inne jednostki). Jakież było moje zdziwienie, gdy mój strażnik, kiedy zostało mu zaledwie kilka hp, przyzwał sobie takiego stworka i... jednostki komputera zaczęły atakować tego przyzwańca, zamiast jednym ciosem dobić strażnika (stały obok niego!) i wygrać w ten sposób walkę (potworki przywołane giną razem z tym, który je przyzwał). Walkę oczywiście wygrałem, mimo że od początku wydawało się, że nie mam szans. I nie miałbym, gdyby komputer nie robił takich głupot. Co prawda gram na normalu, a nie hardzie, ale takie zachowanie jest akurat tak głupie, że zdziwiłbym się widząc je nawet na najłatwiejszym poziomie trudności. Co więcej - zdolność tego przyzywania (jak zresztą większość wszelkich zdolności, co też uważam za niesamowicie głupie) jest nieograniczona i można sobie przyzywać nowego stworka w każdej turze tworząc małą armię. A przecież wystarczyłoby ograniczyć użycie zdolności do 1 na walkę, albo nałożyć jakiegoś cooldowna na kilka tur. Z tego samego powodu zdolność wojownika do wskrzeszania poległych towarzyszy jest przegięta, na co mam kolejny przykład. Walczę z grupą sterowaną przez komputer złożoną z czterech słabszych jednostek (~500hp) i jednej mocniejszej (~2000hp). Słabsze poległy szybko, został twardziel. Twardziel ten ubił jedną z moich jednostek, po czym mój bohater co turę wskrzeszał tę jednostkę obok twardziela. Ten oczywiście konsekwentnie w każdej turze na nowo ją dobijał i tak w kółko - moja postać wskrzesza jednostkę, twardziel ją dobija. Proces kończy się, gdy pozostałe z moich jednostek twardziela dobiją wygrywając w ten sposób walkę. To wprost rewelacyjny przykład tego, jak dużym błędem twórców jest brak nałożenia limitów użyć/czasowych na zdolności podczas pojedynczej walki.

Z serii nie zniknęło coś, co mnie wkurza od pierwszej części - trwające kilkanaście sekund efekty czarów, na czas których graczowi odbierane jest sterowanie, czego nigdy nie zrozumiem :). Efekty (jak i cała grafika) bardzo ładne, ale ile razy można oglądać trwającą ~15 sekund animację zstępującego z niebios aniołka przywracającego mizerne 250hp. Aż strach grać arcymagiem, który może czarować dwa razy na turę...

Polonizacja - nie jestem przeciwnikiem pełnych polskich wersji i nie prowadzę ani nie rozumiem krucjaty przez wielu prowadzonej przeciwko pełnym lokalizacjom. Ale przyznać muszę, że ta w Disciples 3 średnio przypadła mi do gustu. Przede wszystkim odzywki jednostek na polu bitwy - no po prostu masakra. Goblin mówi "Goblin", Lambert mówi "Lambert", paladyn mówi "Cios paladyna"... Z rzadka się coś ambitniejszego wśród tych tekstów trafi. Jednostki się na tym polu bitwy co chwilę przedstawiają, czy o co chodzi? Dobrze chociaż, że głosy aktorów podkładających głosy pasują do postaci/jednostek. Niestety niesamowicie drażni mnie lektor z intra i wstawek przed misjami - jak już się próbuje wczuwać, to robi to moim zdaniem strasznie sztucznie, poza tym te wstawki przed misjami czyta zdecydowanie zbyt wolno. Ale wśród innych opinii przeczytałem, że niektórym się podoba, więc zależy to pewnie od indywidualnych interpretacji i preferencji :). Wielu np. uważa Henryka Talara za wybitnego aktora, a ja na tego człowieka po prostu nie mogę patrzeć ani go słuchać, kwintesencja sztuczności jak dla mnie. No ale wracając do tematu - teksty, które padają podczas kampanii Imperium są strasznie prymitywne i w moim odczuciu za dużo w nich słówek pokroju "och" czy "cha cha cha", a sama Inoel tekstami sprawia wrażenie jakiejś Barbie z wróżkolandii. Możliwe, że teksty na tym poziomie były również w oryginalnej wersji językowej, niemniej nie podobają mi się. Może dalej będzie lepiej.

No, to by było na tyle. W poście opisałem rzeczy, które mi się w D3 PL nie podobają, ale chciałbym zaznaczyć, że naprawdę dużo więcej jest takich, które mi się podobają i grę uważam za udaną. O zaletach może innym razem ;). Pewnie jeszcze coś naskrobię, gdy zajdę dalej w kampanii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2010 o 15:15, rhyz napisał:

Tak jest, wielkość obrażeń powinna być modyfikowana o odległość i ewentualne przeszkody występujące po drodze do celu. Czyzbyśmy szli w kierunku wyzszości bitew HoMM nad bitwami z Disciples?


Chyba sobie zapomniałeś, że w Disciples3 jest coś takiego jak chybienie. Jeżeli tor lotu pocisku jest z daleka albo zza przeszkody, to prawdopodobieństwo trafienia jest proporcjonalnie mniejsze.
Oj jakie to nieraz było irytujące :/ Szansa na trafienie 99%, a i tak spudłowałeś. Było tak w D2, a w D3 się nasiliło; w szczególności na hardzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akurat teraz chociaż można mniej więcej przewidzieć szansę trafienia (zależy od zręczności lub zwinności celu). W D2 3/4 jednostek miała trafianie w okolicach 75-80% a i tak zdarzały się 3 pudła pod rząd. Bo tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.06.2010 o 11:16, Bambusek napisał:

W D2 3/4 jednostek miała trafianie w okolicach 75-80% a i tak zdarzały się 3 pudła pod rząd. Bo tak.

Już nie wspominając o jedynce, gdzie nieraz zdarzały mi się sytuacje, że mój mag nie trafiał w sześć jednostek naraz ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.06.2010 o 12:01, Pawciu45 napisał:

Muszę mieć konto na Facebooku czy mogę napisać to w komentarzach pod ,,Tygodniem z grą
Disciples" ?


Konto na FB, ale założenie go nie jest trudne i nie boli ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.06.2010 o 12:07, Laid_back napisał:

Konto na FB, ale założenie go nie jest trudne i nie boli ;)


Nie trudne, nie boli, lecz jest totalnie bezsensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.06.2010 o 11:40, Laid_back napisał:

Zapraszam do konkursu na gramowym Facebooku - do wygrania koszulki z Disciples III :)
http://www.facebook.com/grampl

1) czy podczas zakładania konta trzeba podać prawdziwe informacje? Bo z powodu konkursu (niezależnie od nagrody) z prywatności nie zrezygnuję, prawdziwych na pewno nie podam ( Nie mieszam życia realnego z wirtualnym, więc z zasady nie zakładam kont na tego typu portalach, w tym naszej klasie). No chyba że potem ew byście się kontaktowali w sprawie "namiarów" choćby przez maila, wtedy mogę ew fałszywkę założyć
2) Jutra znaczy dzisiaj do północy czy jutro do północy? przydało by się uścislenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Nie trzeba, na żadnym portalu społecznościowym nie ma obowiązku podawania swoich danych
2. Jakby było do jutra do północy, to byśmy napisali do jutra włącznie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.06.2010 o 12:38, Laid_back napisał:

1. Nie trzeba, na żadnym portalu społecznościowym nie ma obowiązku podawania swoich danych

Oki jak guzik "zarejestruj się" zacznie z łaski swojej działać to wezmę udział (bo póki co mimo wyłączenia noscripta oraz adlbocka po jego kliknięciu co najwyżej Fx pyta czy chcę zapamiętać hasło, natomiast nie ma żadnego informacji o założeniu konta, błędzie, strona ta sama a zalogować się nieda. czyli tylko Firefox zauważa że go kliknąłem, natomiast sam portal już nie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować