Zaloguj się, aby obserwować  
Lord_Avatar

Warhammer 40.000 Dawn of War 2 - pomysły, domysły i nadzieje... [M]

8729 postów w tym temacie

Dnia 05.02.2007 o 22:34, Lord Avatar napisał:

To może coś ode mnie. Kampanię z pierwszego DoW oceniam marnie - mało klimatu, drętwe dialogi
i przerysowane postacie. Wszystko to okraszone nie trzymającymi się kupy misjami i linią fabularna
poszarpaną niczym wybrzeże Skandynawii.

A według mnie najlepsza fabularnie była ta z podstawki. Szkoda, że kontynuację tej fabuły mamy jedynie w książkach. Według mnie była spójna, natomiast wątek w WA był płytki (walka o Tytana... i nic więcej). Natomiast w podstawce były zdrady, zwroty akcji itd. Nie wiem czemu uważasz ją za poszarpaną. Według mnie nie była aż tak nadmiernie skomplikowana, co nie znaczy, że była prostacka. Typowa, sprawnie napisana intryga, a wada to brak dokończenia (a książki u nas nie wyszły :/). Ta w WA była jedna ciut gorsza pod tym względem. Plus, że mieliśmy 4 różne zakończenia. Ja bym chętnie zobaczył kontynuację losów Angelosa (na podstawie dopisanych książek, lub nowy wątek).

Mój pomysł na kampanię w DoW 2: Mamy jedną kampanię liniową, w której kierujemy po kolei każdą z ras (a każda opowiada ciąg dalszy historii jak w W3). Tak chyba by było najlepiej. Mapa strategiczna jest fajna, ale zbyt wiele misji-potyczek to jednak nie jest to.

Podzielenie armii na mniejsze frakcje jest niemożliwe - problem z balansem. Twórcy by się np. wtedy głowili jak zrobić aby Alatoic miał równe szanse, jak Ulthwe itd. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.02.2007 o 04:06, Czedwik napisał:

Podzielenie armii na mniejsze frakcje jest niemożliwe - problem z balansem. Twórcy by się np.
wtedy głowili jak zrobić aby Alatoic miał równe szanse, jak Ulthwe itd. :D


Czy ja wiem czy taki problem? Bo ja bym zrobił to tak:

W głównym bydynku (zgromadzenia osnowy i ich odpowiedniki w innych Craftworldach) Alatoic mógłby rekrutować Guardnianów + Rangerów. Jako ,że cały Craftworld opiera się właśnie na Rangerach nie mielyby hardcapa i zadawaliby wieksze obrażenia (oczywiście kosztowaliby więcej), ale ich skuteczność w łamaniu morale zostałaby zmniejszona. Ulthwe jako swoją podstawową jednostkę posiadaliby Black Guardians - weteranów wielu walk, znacznie silniejszych od zwykłych Guardianów. Black Guardianie byliby podstawową jednostką aż, do Tier 2 natomiast wszystkie oddziały wojowników kastowych (Banshee, Rzniwiarze itp.) zostałyby przeniesione na Tier 2. Ilość dostępnych oddziałów kastowych zależałaby od ilości oddziałów Black Guardianów czyli jeżeli masz 3 oddziały BG to możesz miec 3 oddziały wojowników kastowych itd. To nie wszystko ale dalej nie chce mi się pisać :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A mi się śni że relic zrobi komputerowego Battlefleet Ghotic, w końcu mają już doświadczenie w ''kosmicznych" rts''ach (seria homeworld). Zresztą czytałem gdzieś spekulacje że nowa kampania miałaby zawierać jakieś elementy gier 4X. Więc może w kolejnym Dow''ie będziemy walczyć nie tylko na lądzie ale i w kosmosie'' będziemy podbijać nie prowincje jak w Dark Crusade ale całe światy-ech rozmażyłem się :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.02.2007 o 04:06, Czedwik napisał:

A według mnie najlepsza fabularnie była ta z podstawki. Szkoda, że kontynuację tej fabuły mamy
jedynie w książkach. Według mnie była spójna, natomiast wątek w WA był płytki (walka o Tytana...
i nic więcej). Natomiast w podstawce były zdrady, zwroty akcji itd. Nie wiem czemu uważasz
ją za poszarpaną. Według mnie nie była aż tak nadmiernie skomplikowana, co nie znaczy, że była
prostacka. Typowa, sprawnie napisana intryga, a wada to brak dokończenia (a książki u nas nie
wyszły :/).


Otóż to - do bólu TYPOWA i przewidywalna fabuła. Zwroty akcji wisiały na horyzoncie tak długo, że aż oczy bolały. Poszarpana, ponieważ niektóre z misji sprawiały wrażenie wcisniętych na siłę i nie pasujących do reszty.
Te z kampanii w WA były spójne i zwarte, zaś dialogi pomiędzy postaciami bywały wręcz "smakowite". W przeciwieństwie do miałkich gadek z podstawowego DoW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.02.2007 o 10:29, Dyzio Diablo napisał:

Jako ,że cały Craftworld opiera się właśnie na Rangerach


Bynajmniej. Podstawą wojsk Alaitoc (jak w większości Craftworldów) są Guardianie i ich pojazdy. Ze statkoświatu Alaitoc wywodzi się po prostu największa ilość Rangerów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.02.2007 o 14:55, Lord Avatar napisał:

Otóż to - do bólu TYPOWA i przewidywalna fabuła. Zwroty akcji wisiały na horyzoncie tak długo,
że aż oczy bolały. Poszarpana, ponieważ niektóre z misji sprawiały wrażenie wcisniętych na
siłę i nie pasujących do reszty.
Te z kampanii w WA były spójne i zwarte, zaś dialogi pomiędzy postaciami bywały wręcz "smakowite".
W przeciwieństwie do miałkich gadek z podstawowego DoW.

Cóż, kwestia gustu, według mnie ciekawszy był konflikt z podstawki. Ja nie odniosłem wrażenia, aby misje jakieś były tam wciśnięte na siłę, wręcz przeciwnie - kampania mogłaby być nieco dłuższa. Ale te kłótnie Gorgutza i Lorda Krulla z WA są niezapomniane, to fakt :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.02.2007 o 04:06, Czedwik napisał:

Podzielenie armii na mniejsze frakcje jest niemożliwe - problem z balansem. Twórcy by się np.
wtedy głowili jak zrobić aby Alatoic miał równe szanse, jak Ulthwe itd. :D


Jak najbardziej mozliwe, ale bardzo pracochłonne, a zatem wątpliwe. Ot, takie niespełnione marzenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.02.2007 o 10:29, Dyzio Diablo napisał:

> Podzielenie armii na mniejsze frakcje jest niemożliwe - problem z balansem. Twórcy by
się np.
> wtedy głowili jak zrobić aby Alatoic miał równe szanse, jak Ulthwe itd. :D

Czy ja wiem czy taki problem?

To popatrz co się dzisiaj dzieje z balansem przy "tylko" 7 rasach, bez żadnych podfrakcji ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takie rozdzielenie byłoby ciekawe, ale zwróć uwagę na jedną rzecz - każda armia wtedy by musiała dostać inne warianty. Teraz mamy 7 armii, a jaki jest problem z balansem. Wątpię, aby Relicowi udało się zrobić balans, jeśli armii miałoby być jeszcze więcej. Zawsze istniałoby ryzyko, że np. któryś zakon czy craftworld dostałby przepakowaną (lub zabugowaną jednostkę), dzięki której wygrywanie byłoby łatwe, a z patchami jak wiemy to też różnie bywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.02.2007 o 15:04, Czedwik napisał:

Takie rozdzielenie byłoby ciekawe, ale zwróć uwagę na jedną rzecz - każda armia wtedy by musiała
dostać inne warianty. Teraz mamy 7 armii, a jaki jest problem z balansem. Wątpię, aby Relicowi
udało się zrobić balans, jeśli armii miałoby być jeszcze więcej. Zawsze istniałoby ryzyko,
że np. któryś zakon czy craftworld dostałby przepakowaną (lub zabugowaną jednostkę), dzięki
której wygrywanie byłoby łatwe, a z patchami jak wiemy to też różnie bywa.


Cóż, zgadzam się na całej linii. Niemniej, byłoby miło....
Jesli tylko Relic "uparłby się" i solidnie nad tym "przysiadł" (a przy wypuszczaniu patchy brał NAPRAWDĘ pod uwage sugestie napływające od community), to byłby w stanie oddać w ręce graczy np. 4 różne schematy armii chaosu (każda wzorowana na innym Legionie) i sprawić by to wszystko miało ręce i nogi.

Oczywiście...to się nie stanie. Będę naprawdę zadowolony jeśli DoW 2 będzie zawierał obecne rasy, nieco bardziej tylko rozbudowane i zrównoważone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurna, mogliby coś w końcu powiedzieć kiedy ruszą z produkcją kontynuacji DoWa.Dodatki dodatkami ale podstawka byla wydana jakiś czas temu więc wypadałoby jakieś info gdzieś zamieścić.Bo o kontynuacji CoH czytałem gdzieś w zeszłym tygodniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Według mnie w DoW2 na początek wystarczą te rasy które już mamy. Tyranidzi i Dark Eldarzy owszem, ale dopiero w jakimś dodatku. Kieruję się tutaj oczywiście troską o dopracowanie tych ras ;) Pozatym, jeżeli te dwie rasy dojdą dopiero w dodatku, to samego DoW''a 2 będziemy mogli się spodziewać znacznie wcześniej.

Co do zmian to uważam, że można wykorzystać wiele pomysłów z CoH. Garnizony w budynkach ;) Już widze jak SM strzelają z ciężkich bolterów z okien, gdy nagle przez budynek przebija się rozgniatacz. Doświadczenie też byłoby świetną sprawą. Jednostki nabierałyby większego znaczenia z czasem. Pomyślcie tylko jak zwykli orkowie z czasem rosną, stają się ciemniejsi i funkcjonują jako normalny oddział noobów. No i oprócz nowego silnika graficznego do DoW2 (może być podrasowany z CoH) i lepszej fizyki, należałoby dopracować każdą rasę. Nie widze konieczności dodawania niezliczonej ilości jednostek, jako że można by się w tym już tylko pogubić (no ewentualnie potem w dodatku ;) ). Dla okrów miałem taki pomysł, żeby stworzyć "generator losowego wyglądu budynków". Z historii w40k wiemy, że żadne dzieło orków nie było identyczne. Dlatego według mnie nawet koszary powinny się między sobą różnić. Oczywiście pewne charakterystyczne cechy byłyby takie same (jakoś trzeba wkońcu rozróżnić koszary od sterty spluf). Byłby to zapewne miły smaczek i nie sądze, że aż taki trudny w realizacji. Eldarzy powinni otrzymać dodatkowe umiejetności i czary. Każdy gracz eldarów uwieblia micro-zarządzanie swoją armią i byłby to dla niego świetny dodatek. Dla SM nie mam zbytnio pomysłów ;) ale oczywiście dopracowanie i szlifowanie animacji jednostek to obowiązek. Nekroni mogliby otrzymać zdolność któraby zadawała obrażenia jednostkom znajdującym w pobliży ich bazy. Pamiętacie filmik na koncu kampanii DC gdy wygrywa się nekronami? Była tam mowa, że nekroni wytępili nawet bakterie na Kronusie. Czyli dałbym właśnie coś takiego co wizualnie wyglądałoby jak mgła i zmieniałoby też powoli otoczenie bazy nekronów na jałową pustynię. Dla IG dorzuciłbym masę różnych nalotów czy bombardowań. Tutaj też myśle o pomyśle zrealizowanym w CoH, gdzie za punkty doświadczenia można było odblokowywać drzewko różnych zdolności (kolejny pomysł czemu dla chaosu nie przedstawić tego drzewka jako patronat jednego z bóstw ;) ). Jedną z zalet tych "drzewek" byłoby zmuszenie gracza (mam tu na myśli głównie rozgrywkę przez internet) do aktywnej walki od początku rozgrywki. Zniwelowałoby to też efekty szybkiego techowania. Gracz musiałby walczyc/expić żeby nie było sytuacji, w której wróg niszczy go artylerią, której on sam nie ma bo nie brał aktywnego udziału w walce od początku gry. Nie wiem jak wy, ale dla mnie w40k to ciągła walka z wrogiem oko w oko, a nie chowanie się i budowanie w ukryciu wielkiej spluwy ;)

Sorry, że się tak rozpisałem, ale musiałem to z siebie wyrzucic ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym chciał, żeby Tau dostali drugiego dowódce w pancerzu XV8x, żeby Skyray to był Skyray, możliwość przezbrojenia sond i Młotka, większy arsenał dostępny dla Crisisów, dodanie Piranhii i naprawienie wyglądu Niebianina.

A co do ogółu DoWa 2, to mogliby dodać latające dla każdej rasy, nie jakieś krążowniki, tylko po 1 myśliwcu i transportowcu na rase(z zachowaniem proporcji). A dalczego bez krążwoników?? Bo taka Manta od Tau to by zajmowała pół ekranu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Farsight to dowódca niezwiązany z Imperium Tau, więc mógłby być tylko jako osobna frakcja. Jego armia nie posiada sojuszników Kroot i Vespidów, ale jego wojska są bardzo dobre w walce wręcz - efekt stoczenia wielu walk z orkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.05.2007 o 19:33, Czedwik napisał:

Farsight to dowódca niezwiązany z Imperium Tau, więc mógłby być tylko jako osobna frakcja.
Jego armia nie posiada sojuszników Kroot i Vespidów, ale jego wojska są bardzo dobre w walce
wręcz - efekt stoczenia wielu walk z orkami.



To wiem, ale w kampanii można by wpleść jakoś jego wątek, zaś w skirmiszach lub w multi mógłby być wybierany w czasie wyboru ścieżki u Tau.Np. TC byłby dostępny od początku rozgrywki. Dopiero po wyborze ścieżki byłby dostępny sk....el w XV8, do walki wręcz lub do walki z dystansu potężniejszy niż podstawowy dowódca.To miało by sens.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować