Zaloguj się, aby obserwować  
Lord_Avatar

Warhammer 40.000 Dawn of War 2 - pomysły, domysły i nadzieje... [M]

8729 postów w tym temacie

Dnia 04.04.2009 o 00:34, Szalony_Max napisał:

Nie słyszałem żeby taki Warhammer FB - ON-Line odniósł jakiegoś wielkiego sukcesu na
miarę WoW-a, więc całe to zamieszanie może tylko odbić się źle na przyszłych produkcjach
z 40 milenium w tle, bo skoro rozgrywki on-line nie zapewniły graczy to po co trudzić
się w osadzaniu innych gier w tym uniwersum.


WAR to świetna gra i jest głównie skupiona na PvP stąd mniejsza ilość dziczy, bo część ludzików preferuje PvE z ciekawszymi instancjami, typu WoW. A i ciężko będzie jakiejkolwiek grze odebrać WoWowi tron króla gier MMO, bo jest to gra dobra oraz ma ogromną liczbę graczy. I to głównie temu WoW ciągle utrzymuje swój tron. Dużo graczy -> abonament -> duża kasa -> robimy wszystko, żeby kasa dalej była, co wiąże się z ciągłym rozwojem gry tak, aby przyciągała właśnie coraz większe rzesze abonentów oraz utrzymywała przy niej aktualnych.

Dnia 04.04.2009 o 00:34, Szalony_Max napisał:

Jak dla mnie obecnie jednym z lepiej adaptujących może nie do końca uniwersum W40k jest
Blizzard ze swoim Starcraftem cześć Uno a w drodze Due, gdzie część pomysłów na jednostki
zaczerpnął z rami Eldarów, Tyranidów i Space Marines.


Starcraft =/= Warhammer 40k. Te "światy" są bez porównań, tzn. Wh40k jako "świat" bije to Starcraftowe gówno na głowę. Z drugiej strony jest to "dzieło" Blizzarda, a firma ta doskonale radzi sobie z tworzeniem gier, więc wszystko w tym świecie może być naginane na potrzeby gier tworzonych przez Blizzarda. A tak właściwie o so chozi z "rozwijaniem" świata w Starcrafcie? To, że pierwsza część miała bardziej rozbudowaną kampanię, w której wpływa się na losy jednego sektora (bah, to chyba nawet nie jest sektor) i w drugiej części mamy odkrywać TAJEMNICE WSZECHŚWIATA I SEKRETY XEL''NAGI, ale skala konfliktu pozostaje ciągle marna, podobnie jak całe tło fabularne. Imo światy te nie mogą być porównywane (obrażamy wtedy Wh40k :]), bo Wh40k stworzony został jako tło do figurkowca i mimo to posiada naprawdę świetne tło fabularne razem z systemami, frakcjami i ich historiami, różnorodnością postaci, jednostek oraz "bohaterów". GW "rozwija" świat wydając nowe Codexy lub inne materiały, albo też ogłaszając światowe kampanie, gdzie to gracze figurkowca mają wpływ na rozwój konfliktów 40 milenium. Określona jest tylko ogólna sytuacja wszechświata oraz pełno jest smaczków w postaci różnorodnych planet oraz imperialnych i nie tylko organizacji, z których każda skupia się na innych celach, ale wciąż pozostają ogromne możliwości w tworzeniu własnych światów oraz układów na potrzeby kampanii, albo też tworzenia ich przez samych graczy w scenariuszach do gier TT, albo też na potrzeby gier komputerowych. I dlatego Reric czy też inna firma która w przeszłości tworzyła lub stworzy w przyszłości gry w tym uniwersum jest uzależniona od aprobaty tego co stworzyła przez GW, czym nie musi się przejmować Blizzard. Generalnie to, co zostało wymyślone na potrzeby DoWa jest kanonizowane przez GW i staje się częścią tego ogromnego świata. Blizzard cały rozwój świata sprowadza do wymyślenia króciutkich historyjek nowych jednostek, coby jakoś ładnie to wyglądało w czasie gdy koreańce będą napieprzały 1v1 o grube milyjony w galach e-sportowych organizowanych na wzór największych walk bokserskich w niedalekiej przeszłości czy też teleturniejów o zonki, teczki i inne gówna które wciska się zwycięzcą. "Dobra" gra komputerowa w uniwersum Wh40k musiałaby stać się czymś w rodzaju Total Wara ale o niespotykanej dotąd skali, albo tez serii takich Total Warów, z których każdy skupiałby się na innym aspekcie czterdziestkowego życia. Świat Starcrafta to Starcraft, a Starcraft jest całym światem.

tl;dr
Starcraft jest dla pip.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.04.2009 o 01:21, Hamynelypham napisał:

WAR to świetna gra /.../

Mnie właśnie to boli że gra dziejąca się w świecie który ma doskonałą historię i ciekawie zarysowane tło fabularne [WAR] nie wzbudza zainteresowania ludzi.
Niepojęte jest tez dla mnie dlaczego cześć wydawców / twórców nie bierze przykładu z Blizzarda i nie dopieszcza swoich produkcji po premierze, bo jeśli gra będzie skupiała wokół graczy to ci mogą przyciągnąć nowych, czyli dodatkową gotówkę. Co to za sztuka zrobić wielką kampanię reklamową gdzie obiecywane są cuda na kiju a otrzymujemy ledwie patyczek po lodach, przykład najnowsze Empire: Total War.

Dnia 04.04.2009 o 01:21, Hamynelypham napisał:

Starcraft =/= Warhammer 40k. /.../

Racja Warhammer 40K bije dość mocno Starcrafta pod względem historycznym / fabularnym jako całe uniwersum i tego nie da się ukryć.
Jednak panowie z Blizzarda czerpią i adaptują z uniwersum młotka na swoją modłę jednostki, strony konfliktu na swoją modłę i to im wychodzi bardzo dobrze i tego nie ukrywają. Co ciekawe potrafili z tej mieszanki zapożyczeń i własnych koncepcji stworzyć grę która pomimo 10 lat na karku (w branży to całe eony), potrafi i dalej przyciąga graczy. Ja nawet jak ja odpalę raz na 2-3lata to lubię pograć w tryb single bo jest po prostu ciekawy.
Relic niestety pomimo "błogosławieństwa" GW i licencji na czerpanie z uniwersum warhammera ile się da, jakoś za bardzo nie potrafi (nie chce ? :)) sklecić kolejnych gier, jeden bardzo dobry DOW1 się trafił, które by gracza po ich opaleniu walnęły mentalnie w głowę i świat dla niego nigdy by już nie był taki sam. Ja miałem coś takiego tylko przy odpaleniu DoW-a 1, podobnie jak chyba większość graczy. Kolejne dodatki po postu były,a w "Dwójka" owszem da się w nią pograć ale jakoś dla mnie bez większych rewolucji.

Dnia 04.04.2009 o 01:21, Hamynelypham napisał:

Starcraft jest dla pip.

Niekoniecznie bo miliony Koreańczyków nie mogą się mylić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.04.2009 o 10:12, Szalony_Max napisał:

> Starcraft jest dla pip.
Niekoniecznie bo miliony Koreańczyków nie mogą się mylić :)


Jedzmy gówno. Miliony much nie mogą się mylić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.04.2009 o 10:12, Szalony_Max napisał:

> Starcraft jest dla pip.
Niekoniecznie bo miliony Koreańczyków nie mogą się mylić :)


Przecież powiedział że jest dla pip nie?? xD (taki żart jakby co)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.04.2009 o 01:21, Hamynelypham napisał:

Świat Starcrafta to Starcraft, a Starcraft jest całym światem.

Inne były początki obu światów - WH40k zaczął się od gry figurkowej, a SC od gry komputerowej. Oba uniwersa doczekały (w obu przypadkach na różnym poziomie) się książek i innych gadżetów. WH40k ma oczywistą przewagę w tym, że zwyczajnie jest dużo starszy, a i posiada pewne elementy zaczerpnięte z FB, który jest jeszcze starszy :) Jest dużo prawdy w tym co piszesz, jednak nie zgodzę się, że Starcraft miał słabą fabułę. Jako całe uniwersum Starcraft w porównaniu do WH40k jest uboższy, wypada pod tym względem dużo gorzej, jednak kampanię jako całość miał dobrą, spokojnie nadającą się na serię dobrych filmów s-f. Blizzard tworząc swoje światy dużo czerpał z tych GW, jednak GW tworząc swoje przecież też nie tworzyło ich całkowicie z niczego i również inspirowali się pewnymi źródłami. Zwróć też uwagę, że pomimo tego, że uniwersum WH40k jest tak bogate to żadna kampania DoW ani ta od DoW 2 (mimo, że nie była aż taka zła) nie miała tak rozbudowanej fabuły jak SC, a to już jest coś. Oczywiście obecna także jest tutaj kwestia zmarnowanego potencjału, bo uniwersum WH40k nadaje się na stworzenie wielu interesujących kampanii. No i jeszcze jedna kwestia - nie musi ci się podobać styl gry w SC (nie każdy musi preferować gry z klasyczną rozbudową bazy i zbieraniem surowców), jednak nie jest to powodem, aby obrażać wszystkich grających w SC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siemka wszystkim
mam drobny problem z gra sieciowa moze ktos sie juz z tym spotkal chcialem zagrac z kolega i jak dostalem zaproszenie to po kliknieci na nie po paru sekundach pojawil sie komunikat wystapil blad nat nie udalo sie nawiazac polaczenia. nie wiem dlaczego tak sie dzieje wchodzac do w rozgrywki wieloosobowe nie moge tez nalezc gier ktore on zaklada i vice versa na screenie widac jak to wyglada
bede wdzieczny za pomoc

A co do starcrafta to rewelacyjna gra ale nie da sie porownywac jej z warhammerem bo to dwie zupe3ni ró?ne gry i nie maja zupelnie cech wspolnych no moze poza tym ze akcja toczy sie w kosmosie ;) ale obydwie gry sa rewelacyjne. Choc pod wzgledem fabu3y starcraft jest du?o lepszy bo z warhammerow jedynie pierwszy mial ciekawa fabułe reszta niestety bardzo kulala pod tym wzgledem

20090408020956

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki ma3y problemik.

Spoiler

Po misji w której musimy zamknąć "Angel Gates" , Jeden z naszych podwładnych, a dokładniej Tarkus, prosi o pozwolenie na sprawowanie pieczy nad "pracami porządkowymi".

Po zakończeniu misji, otrzymujemy komunikat że orkowie chcą złupić jakiś skład broni należący do gubernatora planetki.


I tu mam problem, misja się odpala, otwierają sie wrota, moi ludzie przechodzą przez nie, kończy się scenka i pojawia sie błąd, załączam screena.

Spróbowałem zacząć misje od nowa, nic to nie dało, zawsze w tym samym momencie, wyskakuje mi to samo .. ehhh.

Ma ktoś jakiś pomysł ? Bo 3 dni grania pójdzie się "kochać" :(((

20090412153212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.04.2009 o 15:32, CDS_Baxian napisał:

Ma ktoś jakiś pomysł ? Bo 3 dni grania pójdzie się "kochać" :(((

Spróbuj zmienić ustawienia graficzne, jak nie pomoże to sprawdz integralnośc plików gry. Mogę powiedzieć, że po prostu coś tobie źle się ściągnęło/zainstalowało.

Tak w ogóle to nowy patch w drodze, już jutro ma udostępniony. Nowa mapka będzie, tylko, że 3v3, eh. Czekać na ten następny, co ma być rzekomo większy, bo imo ten to chyba jakiś test... : d

===============================
Patch 1.2.1
===============================

PVP

• New Team Battle map added! "(6p) Tiber Outpost" is now available for play.

PvP Gameplay

• Implemented final fixes for the Population Cap issue as noted in Patch 1.1.3. This included reverting the temporary changes made in Patch 1.1.3.

• Tyranid Warrior Adrenal Gland upgrade damage reduced from 52 to 40

• Energy Shields no longer regenerate while active – This includes the Zoanthrope, Falcon, Hive Tyrant, Warlock, Force Commander, Mekboy and Techmarine

• Energy Shield conversion modifier reduced from .2 to .25

• Energy Shields now have an 8 second toggle on / toggle off time.

• Falcon Energy regeneration reduced from 3 to .5

• Melee damage reduction versus Rippers reduced from .25 to .3

• Zoanthrope Focus Blast now immobilizes vehicles for 12 seconds from 15

• Guardian Battle Equipment cost increased to 50/15 from 40/10

• Carnifex cost increased to 600/135 from 550/125

• Tactical Sergeant''s melee special attack reduced to 28 from 50

• "And They Shall Know No Fear" now debuffs Tactical Marine melee damage by .6

• Spore Mines can no longer enter Ravener Tunnels and Webway Gates

• Warp Spider deathspinner damage increased from 20 to 30

• Warp Spider Exarch dual deathspinner damage increased from 30 to 35

Achievements

• Fixed an issue where campaign completion achievements were sometimes not awarded

Ranking and Online Stats

• Fixed an issue where players were awarded a win in Ranked multiplayer matches after modifying local files.

Matchmaking

• Fixed an issue with automatching code to help provide better quality matches based on TrueSkill™ Rankings.

• Fixed an issue allowing players with mismatched data to be grouped together.

Miscellaneous

• Updated BugSplat error reporting to new version.

Podsumowując - w końcu nerf AG, zoanthrope nadal potrzebuje przeróbki z blastem, ene shieldy będą bezużyteczne, falcon u eldów to tylko w 3v3 dla szpanu(wszelkie AV co strzelają będą je zjadać), nerf GU(WTF! Byli w porządku, jedyna sensowna siła ognia u eldów na start, co mogła zrobić COKOLWIEK przed t2), ale za to buff WS(szkoda, że nie będą imba jak w becie, ale powinni już pasować do definicji "glass pwn cannons"), TSM będą teraz dupa w cc, pluszaki będą dostawać trochę mocniej w cc(chociaż nadal będą królami capperów), koszt fexa zwiększony o 50/10(lol, to jest nerf?). No i w końcu będzie zaliczony aczik za kampanię. xP
http://community.dawnofwar2.com/blogs/?p=561

btw Orkasom to prawie nic się nie dostało(shield meka). : ]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.04.2009 o 15:32, CDS_Baxian napisał:


Ma ktoś jakiś pomysł ? Bo 3 dni grania pójdzie się "kochać" :(((



Reinstal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.04.2009 o 15:15, Ecko09 napisał:

I jak tam te mapy wprowadzone w nowym patchu?


Mapy? :D

Dali jedną niby do 3v3, ale podobno gra się na niej jak 1v1, każdy gracz ma swojego przeciwnika. Słabo ją ludzie oceniają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.04.2009 o 19:06, Gol_Galad napisał:

btw Orkasom to prawie nic się nie dostało(shield meka). : ]


spodziewałem się jakiegoś buffa dla Eldarów w T1 bo ta rasa ma bardzo ciężko w początkowej fazie gry
nerf dla GU - WTF ?! nie naprawiono także najgorszego bohatera czyli WSE, żeby chociaż strzelał w ruchu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.04.2009 o 15:22, Teokrata napisał:

spodziewałem się jakiegoś buffa dla Eldarów w T1 bo ta rasa ma bardzo ciężko w początkowej
fazie gry

Też bym się w sumie zgodził, wraz z nerfem ich shielda(który był naprawdę potrzebny), powinni zostać jacy byli - tanie mięcho, które szybko nie padnie jak banshee czy rangers. Po prostu teraz wracają trochę platformy w użytek, ze względu na to, że robienie 3 squadów jest za drogie. Ten nerf dla GU był naprawdę głupi i przesadzony. ;/
Przynajmniej można teraz powiedzieć, że WS są jak trzeba.
>nie naprawiono także najgorszego bohatera czyli WSE, żeby chociaż

Dnia 20.04.2009 o 15:22, Teokrata napisał:

strzelał w ruchu...

WSE, najgorszy? Właściwie to on kopie zadek, szczególnie teraz gdy się używa jego przywołania WS(wystawiamy bardzo szybko 2 squady w tym samym czasie - oni teraz rządzą wraz z umiejętnościami FS i WSE, chociaż jak nawet na moment o nich zapomnisz to cały skład leży: ] ). Problemem WSE jest tylko koszt jego ekwipunku, który powinien być naprawdę zredukowany w kwestii energii, po prostu trzeba nim umieć sprytnie grać. Kompletnym dżołkiem tutaj jest perfidnie Ravener, ze swoimi tunelami - na start wbija tobie wszystkim co ma tam(ravener + 1-2 gaunty, reszta capuje), gdzie prawdopodobnie będziesz przejmował punkty(są niskie szanse, że zdołasz to obronić bez wycofywania się do bazy) - do końca gry już będziesz miał trudny orzech do zgryzienia(w sumie to będzie gg).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takie jedno pytanko, zanim już w ogóle zwieję z tego forum. No, właściwie dwa. Trzy? Tak, zostańmy przy trzech.

Bowiem, choć obiecałem sobie że nie dam panom Rericowcom zarobić za przeniesienie CH w kosmos, jak zagrałem w demo...ech, stary magnetyzm znów zadziałał. Trudno, dałem się zmanipulować jak przeciętny Imperialny fanatyk, jakoś to rozgryzę w swym sumieniu. Ergo, skoro już myślę o wydaniu tej setki, chciałbym się choć troszkę upewnić:

Primo, ile tak pi razy drzwi zajmie mi calutka kampania na Primarchu?

Secundo, czy na sieci jeszcze grają w to jakieś ludki, czy po tym kwartale od premiery ostała się tam już tylko garstka DoWdwójkowych pr0sów, którzy zjadają "spóźnialskich" na podwieczorek nawet nie odwijając z papierka?

Tertio - jak po tych wszystkich łataniach stoi kwestia stabilności program? Bo teraz zmagam się z "betą" E:TW i przyznam, że stresu z oglądaniem znienacki pulpitu lub blue screenu mam już powyżej wszystkich otworów cielesnych. ^^''

P.S. Teo, Ty nie musisz odpowiadać, doskonale wiem że DoW 2 jest wspaniały, najlepszy i bezbłędny i w ogóle koffamy go wszyscy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.04.2009 o 22:49, Dexter_McAaron napisał:



Primo, ile tak pi razy drzwi zajmie mi calutka kampania na Primarchu?


Ja wiem. Ze 20 godzin? Jakoś tak będzie. Oczywiście, jeśli chcesz dobić d0 20lvl.

Dnia 20.04.2009 o 22:49, Dexter_McAaron napisał:


Secundo, czy na sieci jeszcze grają w to jakieś ludki, czy po tym kwartale od premiery
ostała się tam już tylko garstka DoWdwójkowych pr0sów, którzy zjadają "spóźnialskich"
na podwieczorek nawet nie odwijając z papierka?


A tego nie wiem, ja za dużo nie grałem, znudziło mnie multi ;P

Dnia 20.04.2009 o 22:49, Dexter_McAaron napisał:


Tertio - jak po tych wszystkich łataniach stoi kwestia stabilności program? Bo teraz
zmagam się z "betą" E:TW i przyznam, że stresu z oglądaniem znienacki pulpitu lub blue
screenu mam już powyżej wszystkich otworów cielesnych. ^^''


Przeszedłęm gre 2 razy, raz sam, potem w co- opie, pograłem na multi, ani razu mi się nie wywaliło. Jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.04.2009 o 22:49, Dexter_McAaron napisał:

Secundo, czy na sieci jeszcze grają w to jakieś ludki, czy po tym kwartale od premiery
ostała się tam już tylko garstka DoWdwójkowych pr0sów, którzy zjadają "spóźnialskich"
na podwieczorek nawet nie odwijając z papierka?


Scena tej gry ma się tak sobie, gracze chłodno przyjęli część drugą (nie licząc "graczy" zaczynających swą przygodę z DoW od "kontynuacji"). Najmocniej widać to chociażby po kondycji polskiej sceny, która praktycznie nie istnieje, jak i po tym, że w część pierwszą (głównie DC i SS) nadal gra dużo graczy.

Także pograć jest z kim, nie wiadomo jednak, jak długo taki stan rzeczy się utrzyma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować