Zaloguj się, aby obserwować  
Lord_Avatar

Warhammer 40.000 Dawn of War 2 - pomysły, domysły i nadzieje... [M]

8729 postów w tym temacie

No pięknie, finał ostatniej, jakże męczącej misji i też zaliczyłem crasha;/ Ech kolejnego podejścia prędko nie będzie. W ogóle mam problem z oceną tego dodatku. Z jednej strony kampania ucieka od powtarzalności misji, z drugiej jest przecież dużo krótsza (no w końcu to dodatek). Fabularnie jest dużo ciekawiej - zdrada, statek widmo, tajemnice przeszłości - ale w praktyce nie czułem specjalnej ekscytacji. Nudne, przegadane odprawy i (co za przypadek) dużo chaotyczniejsze starcia niż w podstawce. Nie ma czasu cieszyć się miazgą jaką robimy z wrogów, nie ma czasu specjalnie planować posunięć (bo i jakich posunięć jak ciągle przemy do przodu i wyrzynamy tłumy wrogów) bo to co się dzieje na ekranie to zwyczajny burdel. Do tego zwiększony stopień trudności też nieco dziwi - po to jest primarch aby (jak ktoś chce) pomęczyć się ze zbuffowanymi jednostkami kompa i niepotrzebnie serwuje się to już na normalu. A jek się nie umie sensownie misji złożyć że trzeba się do tego uciekać to niech się panowie z rerika wezmą za coś innego... Nowy bohater nie urzekł mnie - kompletnie bezpłciowy i po kilku próbach grania nim poszedł w odstawkę. Szumnie ogłaszane wybory i zepsucie naszych "blad rejwens" to pic na wodę. Podsumowując kampania niby lepsza a gorsza;p
Last Stand dostało dwóch bohów więc na chwilę zabawy wystarczy, a multi leży i kwiczy. Dla kogo jest wiec ten dodatek? Dla tych co wezmą go z sentymentu do jedynki, albo dla wiernych fanów dufa (zostało ich jeszcze chociaż kilku?). Pomysł kupienia samego dodatku gdy nie ma się podstawki to bezsens. Za podobną kasę otrzyma się dużo więcej kupując właśnie podstawkę. A mając ją? Poza ładnie zrobionym Chaosem (i może Sądem Zgnilizny z kampanii) nie ma tam nic czego by można było żałować...
Dla tych co się jeszcze zastanawiają nad kupnem - dodatek nie wnosi nic nowego w ideę podstawki - rozbudowuje ja o nową rasę i przy okazji psuje kilka mało ważnych rzeczy jak balans i stabilność. Ot tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak można narzekać na eldara skoro mają jedne z najsilniejszych (jeżeli nie najsilniejsze) t1/t2. Eldar to bardzo mocna i solidna rasa, nie ma na co narzekać że coś jest u nich za słabe. Wolne prismy to efekt zmniejszenia szybkości wszystkich pojazdów w grze. Razem z pijanymi kierowcami w środku (pathing, yay!) nie opłaca się za bardzo robić pojazdów innych niż walkery czy też bloodcrusher, który o dziwo jest szybki i nie ma takich problemów z pathingiem. Balansowe zmiany z patcha są nawet dobre, relic nie udziwnia jak to zrobił w poprzednich patchach, zobaczymy jak to wyjdzie w praniu. Chaos jako całość jest cholernie OP. Śmieszne jest też że aktualnie 90% gier na auto to gry z chaosem, a każdy gracz chaosu na jakąkolwiek uwagę dotyczącą swojej gry zaczyna nas obrażać, wyzywając od noobów, braku micro/macro itepeitede, bo chaos jest okej rasą i to my nie umiemy grać. Przypomina mi się słynne "blame the game, not the player" z gr.org, a moją jedyną ripostą teraz i zawsze na ten tekst jest "FUCK YOU!".

Co do kampanii, lepsza fabularnie niż ta z podstawki, jednak gracze którzy pamiętają pierwszego dawn of wara powinni zwrócić uwagę na to, że ZNOWU JAKIŚ SUPERDEMON ZAGRAŻA BEZPIECZEŃSTWU SEKTORA/GALAKTYKI I MUSIMY MU NAKU*WIĆ. Meh, to przecie było w jedynce. Tak samo motyw zdrajcy i naku*wienia mu. Reric chyba myślał, że nikt nie zauważy powielenia kampanii z jedynki przy nowej grafice, wybuchach i jednostkach, lub też brakło im pomysłu na coś ciekawego więc użyli sprawdzonego schematu. Co do samego Ulkaira, ten boss został totalnie przez relica przebajerzony. Ja zastanawiałem się, czy gram w DoW2 czy w WoWa. Miliardy hp, udziwnili też jego skille (normalnie jak była walka z bossami to okrzyki bohaterów pozwalały na uniknięcie niektórych ataków lub też ZROZUMIENIE jak działają). Teraz to ja nie wiem za bardzo co robi to jego tupnięcie, jakaś aura czy kij wie co, bełt ma zasięg na całą arenę na której walczymy, flakochwyt to praktycznie instakill dla czegokolwiek co złapie + regeneracja życia. Ja osobiście zjechałem go do pewnego poziomu hp (zostało mu tam nie wiem, z 20-30k hp, i co mu trochę zjechałem to szybko odnawiał do tego poziomu i praktycznie przez 20 minut kombinowałem co tu zrobić żeby go dobić - i straciłem cierpliwość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm
Co do kampanii większych zastrzeżeń nie miałem
Ostatni Boss na normalnym poziomie trudności nie sprawił większych problemów sam FC wytrzymywał 4-7 ciosów a z Kronikarzem na plecach to był pikuś Avitus w Armorku Terminatora z Kosiarka robił z Bosa mielonke elegancko ścinał mu HP.


Co do multi nie grałem jeszcze i nie spieszy mi się.
Wiedziałem że tak będzie iż wszyscy będą grali Chaosem bo nowa Rasa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W seri Warhammer zawsze ceniłem taką hmm... "epickość". Nie wiem pamiętam pierwsze obejrzenie intra za Dow pierwszego i wiedziałem "oho będzie jazda" tu troszeczkę było tego jakby mniej moim zdaniem. Powinni zastanowić się nad dodaniem paru potyczek chociaż takich z prawdziwego zdarzenia. Takich prawdziwych które trudno ogarnąć. Coś ja rozmiar bitew w Supreme Commander tyle ze no w DOW. Ale to tylko moja opinia:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z Eldarem jest taki problem, że ile T1 ma jako tako zbalansowane to od T2 jest absurd bo Wraithguardy to najopłacalniejsza opcja: heavy armor 1800hp, solidny damage na wszystko za 400/50 - tak poprosze. Wlasnie dlatego Eldar jest totalnie popsuty - jednostki z t2 i T3 sa fatalnie zbalansowane. Po co Eldar ma robic drozsze Warp Spidery, kiedy sa wyraznie slabsze i maja ponad dwa razy mniej hp od upiornej strazy - bzdura! Juz nie mowiac o tym, ze termosy sa tansze i lepsze - Rada nie. Warp Storm to chyba najgorszy "nuke" obecnie. ikona Eldara ma byc mobilność a tymczasem ma najwolniejsze pojazdy w grze... rozumiem, ze juz nie skacza jak w starym DOWie ae absolutnie nie mogę zrozumiec czemu pojazdy antygrawitacyjne sa wolniejsze od czołgów?! Poza tym jeśli Warp gate''y FS maja infiltrację żeby nie były useless to czemu te, które ma WSE i WL tez jej nie mają?!

a i tak Blood Crushery biją Eldarowi wszystko poza Wraithlordem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co, ciekawe jest że wszyscy narzekają na bugi, crashe, itp, a ja nie miałem ani jednego, zarówno w podstawce Dow 2, jak i w nowym dodatku, który już ukończyłem, powoli zaczynam trenować grę sieciową. (nawiasem mówiąc w końcu zrobili przyzwoitą kampanię, naprawdę niezła).
Może po prostu mam szczęście :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ta, tylko Eldar ma naprawdę dobre jednostki i dobrze się one scalują. A WSy często widuję jak gram na Eldara (w sensie, jak nie wylosuje mi chaosu na auto, to te kilka gier jest zwykle z Eldarem) i nie są oni bezużyteczni. Bo z Wraithguardami wystarczy że pojazd stanie w miejscu i mamy naku*wianie d-cannonami, albo podlecą banszetki i robią z exarchą racichacichai i kthxbai. Wczoraj w nocy Eld zrobił w t1 2x gu i 2x shee z WSE, w t2 2x WG i WSy. Nosz, niczym podejść nie mogłem przez 2x shee (potem 1x shee, bo ubiłem jeden squad ale to dla sma i tak zabójcza ilość), a na dystans Wraithguardzi robili młynek. Dreadnought pożył chwilkę, raz go bodajże zmusiłem go do retreatu, ale za drugim razem granat WSów i shee + wg = papu drednot. Całe szczęście że wygrałem na VP :/ WG są silne, fakt, ale wystarczy związać je w cc i są bezużyteczne. Taki Bloodcrusher bez problemu doleci do WG i albo retreat albo chaos robi focus i papu. Na bloodcrushery robi się właśnie WG albo Brightlance + WS z granatem. Na gr.org jest repek jak eldar rozdupca bodajże 11 bloodcrusherów, 2x brightlance, banszetki i wsy. A powtarzam raz jeszcze, nerf szybkości dostały WSZYSTKIE pojazdy (no, oprócz Bloodcrusherów które są śmieszne i są najszybszymi "pojazdami" w grze), co niektórzy ocenili jako dobry krok w zrobieniu z pojazdów WSPARCIA dla piechoty. Tylko ta nowa "szybkość" w połączeniu z koszmarnym pathingiem więcej szkodzi niż naprawia. Nie wiem jak szybkie będą pojazdy po patchu 2.2, ale powinni jeszcze poprawić pathing i powinno być git.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Banshee nie bija Bloodcrusherów w CC, nawet Chaos lord ich nie bije bo maja bodajze 60% melee resistance
owszem Brighlance/Wraithguard + granat Warp Spiderow jakos daja rade ale za ten koszt Chaos juz ma 3 Blood Crushaery ktore ze wsparciem hero czy co tam jeszcze ma z t1 nie dosc ze to wszystko zabija to jeszcze wjada do bazy i zabija to co zdolalo uciec... poza tym Wraithguardy raczej nie uciekna ze starcia wrecz bo sie za wolno ruszaja nawet po nacisnieciu "X". Wniosek? najlepsza kontra jaka ma Eldar na Blood Crushery to Wraithlord i bicie ewentualnych plaguemarines. Jesli jest slabo z resource''ami to pozostaje brightlance ale to slaba opcja... co do pojazdów to tak nerf do speeda dostały wszystkie pojazdy ale rezultat jest taki, ze Eldar ma najwolniejsze pojazdy co w polączeniu z małą iloscia hapeków czyni je bezużytecznymi. prosty przyklad Fire Prism, "superpojazd z t3" za 450/135 ma 450hp i 4.5 szybkosci, Blood crusher z t2 za 350/45 ma 600hp i 6.5 szybkosci - to jest balans albo skalowanie jednostek? to jest jakis absurd i totalna bzdura juz nie wspominajac o fluffie, codexach i tym jak dobry powinien byc Fire Prism a nie jest...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.03.2010 o 17:18, Teokrata napisał:

Banshee nie bija Bloodcrusherów w CC, nawet Chaos lord ich nie bije bo maja bodajze 60%
melee resistance
owszem Brighlance/Wraithguard + granat Warp Spiderow jakos daja rade ale za ten koszt
Chaos juz ma 3 Blood Crushaery ktore ze wsparciem hero czy co tam jeszcze ma z t1 nie
dosc ze to wszystko zabija to jeszcze wjada do bazy i zabija to co zdolalo uciec... poza
tym Wraithguardy raczej nie uciekna ze starcia wrecz bo sie za wolno ruszaja nawet po
nacisnieciu "X". Wniosek? najlepsza kontra jaka ma Eldar na Blood Crushery to Wraithlord
i bicie ewentualnych plaguemarines. Jesli jest slabo z resource''ami to pozostaje brightlance
ale to slaba opcja... co do pojazdów to tak nerf do speeda dostały wszystkie pojazdy
ale rezultat jest taki, ze Eldar ma najwolniejsze pojazdy co w polączeniu z małą iloscia
hapeków czyni je bezużytecznymi. prosty przyklad Fire Prism, "superpojazd z t3" za 450/135
ma 450hp i 4.5 szybkosci, Blood crusher z t2 za 350/45 ma 600hp i 6.5 szybkosci - to
jest balans albo skalowanie jednostek? to jest jakis absurd i totalna bzdura juz nie
wspominajac o fluffie, codexach i tym jak dobry powinien byc Fire Prism a nie jest...


To trzeba grać tak, żeby mu dużo w T1 nie zostało. Poza tym WL na BC polecam biegać, BC skroi go w kilka sekund... Jak już to kombinacja WS i BR/WL/Banshee(tak, Banshee z egzarchą byle). Aura odporności to jest 40%, a głównym problemem z BC teraz jest skopany upkeep a nie sam jego koszt. Fakt, że FP jest skopany nerfem speeda jest na tyle oczywisty, że nie trzeba tego powtarzać w co drugiej wiadomości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hym, odkrywam powoli kolejne sekretne poziomy gry chaosem. Jeżeli znudzi nam się spamowanie bloodcrusherów, pospamujmy Bloodlettersów. Teleport + warp shift = podejdziemy do wszystkiego co może nam zrobić kuku i to ROZPIE*DOLIMY. Predator z upem do armora vs 3x Bloodlettery = 2 sekundy. Nawet nie zdążył się ruszyć jak zobaczyłem ikonkę teleportu. Tylko zakręcił się w kółko jak kazałem mu odjechać, RERRIIIC TY KU...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.03.2010 o 17:40, ReVanMg napisał:

To trzeba grać tak, żeby mu dużo w T1 nie zostało. Poza tym WL na BC polecam biegać,
BC skroi go w kilka sekund... Jak już to kombinacja WS i BR/WL/Banshee(tak, Banshee z
egzarchą byle). Aura odporności to jest 40%, a głównym problemem z BC teraz jest skopany
upkeep a nie sam jego koszt. Fakt, że FP jest skopany nerfem speeda jest na tyle oczywisty,
że nie trzeba tego powtarzać w co drugiej wiadomości.


Blood Crusher jest IMBA bo: jest tani, nie ma upkeepu, ma melee resistance, bije mocno kazdy typ jednostki, jest najszybszym pojazdem w grze, który ma na wejściu jeszcze 2 dobre skille, nic tylko spamowac...

WUT - Banshee z Egzarchem to moga blood crusherowi lakier zdrapac do poki jest pojazdem z melee resistance, bez Egzarcha wogole nic mu nie robia... co innego gdyby byl super heavy infantry jak tyran guard...

jedyna sensowna opcja Eldara na Blood crushery to Wraithlord, najlepiej z lanca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

post z forum RELICa podsumowujacy sytuacje:

The game is broken. Devs know it.

They have a fix for the most urgent balancing.
Why not release the damn thing instead of waiting around? If you find more bugs/balances release a patch 2.21!

"Hey, we know what''s wrong! We know how to fix it! It''s easy-peasy! But guess what! WE WONT RELEASE IT RIGHT AWAY!!!! HAHAHAHA! We want to see people cry in the forum about how we totally screwed up balancing with Chaos Rising! We enjoy it!"


narzekałem na Blood Crushery? narzekałem na totalnie nie wyskalowane Eldarowe t2 i t3? narzekałem na to, ze Eldar ma najbardziej kruche (Falcon 500hp, Fire Prism 450hp SIC!) i najwolniejsze pojazdy w grze? to może ponarzekam na to jak blood lettery wsparte na przykład chains of torrment zabijaja wszystko SM i nie tylko im? Ta jednostka jest za mocna, ten skill jest za mocny. genesteelery nie dosć, że droższe to przy takich bloodletterach sa jak dzieci... w wystarczyło dac im tylko teleport, ale nie musza byc IMBA! narzekalem na to jak slabo ma Tyranid z chaosem w t1 i dalej? jak beznadziejnie useless sa sporemines w porownaniu z wysadzajacymi sie kultystami? pamietacie spore mines kiedys? mogly przchodzic tunelami i wysadzaly sie od razu - to bylo IMBA teraz wlasnie tacy sa kultysci za swoje jedyne 210 rekwizycji, teraz wlasnie tak IMBA jest Chaos!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi bo dziś zacząłem przygodę z Chaos Rising, oczywiście crasha zaliczyłem ale nie o to się rozchodzi :D CHodzi mi o ten poziom splugawienia, po chyba 3 misji wzrósł mi o 1 poziom. Jak go można się go pozbyć bo jakoś nie lubię być splugawiony :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Będą dalsze wybory ścieżki w trakcie kampanii. No i oczywiście przedmioty typu ''Redemption'', dające np -90 do pancerza, w dalszej kolejności Seal''e też zmniejszające korupcję. No i przedmioty jednorazowego użytku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.03.2010 o 22:45, Wilkv napisał:

Będą dalsze wybory ścieżki w trakcie kampanii. No i oczywiście przedmioty typu ''Redemption'',
dające np -90 do pancerza, w dalszej kolejności Seal''e też zmniejszające korupcję. No
i przedmioty jednorazowego użytku.


A te przedmioty po misji mi zmniejszą na stałe czy muszę je non stop nosić ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jojcz o Eldara bo to MOCNA RASA I KONIEC. Jeżeli ktoś narzeka na coś słabego u Eldara => chyba boli go mózg. A co ja mam powiedzieć o Razorbacku? Też jest superszybki, ma pijanych kierowców, dmg dostał lekkiego buffa i teraz COŚ może zdziałać czasami, a w t3 nie dostaje fajnego upa do tarczy. A predator? Chaosowy pred na khornie ładnie popiernicza sobie po polu walki, a ja smowym predem ledwo uciekam przed idącymi terminatorami z clawami (40 hp preda i przez pół mapy mnie gonili zanim wystrzelałem, żal). Bloodletterów już nie komentuję, żal nad żalami. Chaos od strony balansu jest praktycznie do zrobienia od nowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszą lub zwiększą Ci o podaną wartość. Czyli jak masz +10 Corruption na starcie, item zmniejsza o 4, to po misji będziesz mieć +6 Corruption, po następnej w tym samym sprzęcie +2, a po kolejnej 0.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lepiej robić misje na zmniejszenie korupcji bardziej się opłaca i lepsza zabawa :D

Dziwne jakoś że nikt nie narzeka na spaw Scoutow z szotami bo w dużej ilości to wymiata piechotę -.-
O Bohaterze już nie wspomnę jak to dostał kilka strzałów i się położył na ziemi ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

niestety - Chaos, tyranidzi, Eldarowe T2-T3 i wszystkie pojazdy w tej grze sa do zrobienia od nowa...
albo wymagaja naprawdę solidnego i obszernego balans patcha bo tak zle chyba jeszcze nie bylo....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować