Zaloguj się, aby obserwować  
Lord_Avatar

Warhammer 40.000 Dawn of War 2 - pomysły, domysły i nadzieje... [M]

8729 postów w tym temacie

Wszyscy się plujecie nad tym co lepsze, a prawda jest taka że obie gry nie są strategiami w pełni tego słowa znaczeniu.

Była już dyskusja na ten temat. Gry typu starcraft, czy DoW to prędzej zręcznościówki, niźli prawdziwe strategie. A to dlatego że w nich gra polega bardziej na tym kto lepiej włada skrótami klawiatury i wydawanien rozkazów. Takie micro. Wygrywa ten kto szybciej włada myszką. Schematów rozbudowy bazy i produkcji jednostek można nauczyć się z sieci.

Ale spróbujcie takiego numeru w Europie Uniwersalis, serii Total war (chociaż ta jest nieco prostsza) czy też Cywilizacji, albo Heroes of Might and Magic. To są strategie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.01.2011 o 23:01, Darkstar181 napisał:

Wszyscy się plujecie nad tym co lepsze, a prawda jest taka że obie gry nie są strategiami
w pełni tego słowa znaczeniu.

Była już dyskusja na ten temat. Gry typu starcraft, czy DoW to prędzej zręcznościówki,
niźli prawdziwe strategie. A to dlatego że w nich gra polega bardziej na tym kto lepiej
włada skrótami klawiatury i wydawanien rozkazów. Takie micro. Wygrywa ten kto szybciej
włada myszką. Schematów rozbudowy bazy i produkcji jednostek można nauczyć się z sieci.


Ale spróbujcie takiego numeru w Europie Uniwersalis, serii Total war (chociaż ta jest
nieco prostsza) czy też Cywilizacji, albo Heroes of Might and Magic. To są strategie.


Niby tak, ale z drugiej strony przez takie "szalone" klikanie można zyskać niezbędne sekundy przewagi nad przeciwnikiem :E Bądź co bądź taktyczne myślenie też gra pierwsze skrzypce :)


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.01.2011 o 23:07, rybisiu napisał:

Niby tak, ale z drugiej strony przez takie "szalone" klikanie można zyskać niezbędne
sekundy przewagi nad przeciwnikiem :E Bądź co bądź taktyczne myślenie też gra pierwsze
skrzypce :)


Szybkie klikanie to nie taktyka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odpisujesz w większości na posta, który nie był do Ciebie. Są takie sprawy w których się z Tobą zgadzam i są takie w których nie. Nie chcę dalej ciągnąć wątku Starcrafta/Blizzarda bo to nie miejsce na to. Po prostu uważam, że to bardzo dobrze, że relic chce drugim dodatkiem uszczęśliwić fanów DOWa i takiego stylu gry. Dać im więcej niż zwykle a może i więcej niż fundusze pozwalają. Od zmiany na stanowisku lead designera, który odszedł do Blizzarda, gra zmienia się na lepszą. To bardzo dobrze, że będzie miesiąc multiplayerowej bety to tylko grze pomoże, nie zaszkodzi. Drugi dodatek do DOW 1, Dark Crusade nie miał czegoś takiego. Ja tutaj widzę progres i to, że Relic stara się zrobić pewne rzeczy lepiej niż poprzednio i uniknąć błędów z przeszłości. Stąd mój prawdziwy entuzjazm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.01.2011 o 23:34, Nagaroth napisał:

Szybkie klikanie to nie taktyka.

szybkie klikanie to klikanina i walki blobów ;-PPP

btw - ciekaw jestem czy Ci wszyscy fanboye SC 2 w tym temacie klasyfikują się choć do srebrnej ligii?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.01.2011 o 23:34, Nagaroth napisał:

> Niby tak, ale z drugiej strony przez takie "szalone" klikanie można zyskać niezbędne

> sekundy przewagi nad przeciwnikiem :E Bądź co bądź taktyczne myślenie też gra pierwsze

> skrzypce :)

Szybkie klikanie to nie taktyka.


Nie stwierdziłem że to taktyka ;] Bo samym bezmyślnym szybkim klikaniem nic nie zdziałamy.

Ale pozwala zyskać niezbędną przewagę w czasie. Bo na nic nam wymyślenie oryginalnej taktyki skoro wróg jest szybszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.01.2011 o 23:01, Darkstar181 napisał:

Ale spróbujcie takiego numeru w Europie Uniwersalis, serii Total war (chociaż ta jest
nieco prostsza) czy też Cywilizacji, albo Heroes of Might and Magic. To są strategie.

Aha, to podaj mi jeden powód dlaczego SC2 lub DoW2 nie są strategiami? Jak oczywiście wiesz, strategie czasu rzeczywistego sięgają lat 80-tych i to wcale nie Dune 2 byla pierwsza, byla tylko pierwsza w schemacie, ktory sie najbardziej rozwinał.Do niego należą też te omawiane tutaj. Ogólna idea strategii czasu rzeczywistego od samego poczatku byla taka, zeby łączyć elementy strategiczne / taktykę z koniecznością zręcznego operowania interfejsem. Miało to dać większe nastawienie na akcję i możliwość krótkich ale emocjonujących rozgrywek, ale nadal w ramach gry strategicznej. I dało. Spróbuj teraz w godzinę-dwie zagrać sobie mecza z kolegami w któryś z tytułów, co sam wymieniłeś. Total War jest slabym przykladem, bo to jest hybryda gry taktycznej w czasie rzeczywistym z klasyczną strategią turową a''la Risk. Idąc tym tropem myślenia to Dark Crusade jest prawdziwą strategią bo jest mapa strategiczna, a Winter Assault już nie.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.01.2011 o 22:48, ChrisBgnr napisał:

Blizzard jest super,
Wspiera swoje gry w pełnym tego słowa znaczeniu, więc tak - jest super. Jest też super

Taaak jest super bo wydał to samo co w 1998r. tyle że 12 lat póżniej i gracze się nie zorientowali bo tak dawno juz to było. Aha, i jeszcze zapłacą za to 3 razy.
To że Blizz wspiera i dopracowuje gry bardziej niz Relic to oczywista oczywistosc, ale w tym wypadku to imho za mało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.01.2011 o 14:10, rhyz napisał:

> się światy). Grałem we wszystkie części Dawn of War oraz we wszystkie RTSy Blizzarda

> i muszę przyznać, że tym razem, dzięki Retribution, Dawn of War II definitywnie
miażdży
> Starcrafta II i jego nudną, przegadaną kampanię tylko dla jednej rasy.
Z RTS-ami Blizzarda jest tak, że początki były świetne (War1, Star1), kontynuacje coraz
słabsze aż do całkowitego faila pt.Starcraft 2. Zeby go przebic naprawde nie trzeba wiele,
a już na pewno nie trzeba licencji Games Workshop.


Zgadzam się, kupiłem SC2 i szybko sprzedałem ... Do kitu gra. Dow2 ma przynajmniej swój klimat. Ostatnio blizard coraz gorsze wydaje tytuły. Boje się co będzie z diablo 3, ale co mi tam, i tak nie kupię. Czekam na Retribution i Shogun total war.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grałem w Dow1 bardzo długo. Grałem w DoW2 jeszcze dłużej. Gram obecnie w Sc2 i jestem w diamentowej lidze. W DoW2 byłem wielokrotnie w TOP 100 a w dow1 nawet w TOP1 chaos player.

SC2 i DoW2 to zupełnie inne gry. Nie ma nawet co porównywać ich ze sobą? Która lepsza?
Kwestia gustu i upodobań. Dla mnie osobiście DoW2 jest grą lepszą tylko pod pewnymi aspektami. Wolę klimat DoW2, gdzie mamy większy wybór ras i rozwój bohaterów niżeli SC2, gdzie mariny rozwalają czołgi w parę sec i strzelają do samolotów ze strzelb.
Dlaczego więc gram w sc2, a nie w dow2?
Otóż, Dow2 ma pewne niedociągnięcia, które mnie irytowały od dłuższego czasu. Tj: skopany matchmaching, lagi w co drugiej grze dzięki GFWL, rzadkie patche, dzięki GFWL. W starcrafcie wszystko jest ok, nie ma lagów i gry są ciekawe, dlatego, że ciągle losuje graczy o podobnym poziomie.

DoW2 nie jest złą grą. Jest nawet bardzo dobrą grą Brakuje mu trochę rzeczy, np. większą ilość upgradów dla jednostek oraz większy pool grywalnych map. SC2 bardziej przypomina DoW1, dlatego, ze są budynki, jest rozwój, jest więcej micra i macro. w Dow2 za to jest większa dynamika gry, ciągle coś się dzieje, gdzieś atakujesz, coś przejmujesz, cały czas planujesz poruszanie się jednostkami po mapie. w SC2 ważniejsza jest kolejność budowy budynków i szybkość klikania, co czyni tę grę bardziej zręcznościową niżeli taktyczną.

Na chwilę obecną sc2 >= dow2 jest dla większości dlatego, że BLIZZARD zrobił tę grę, hehe i jest lepszy balans.
Ale ciekawe jak blizz zbalansował by grę z 6 rasami ? Jeśli w Retri będzie w miarę przyzwoity balans, dobry system auto i gry bez lagów, to dla mnie DoW2 będzie grą zdecydowanie lepszą. Póki co czekam z niecierpliwością na beta testy ;) Pozdro :) kameT


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.01.2011 o 23:36, Teokrata napisał:

btw - ciekaw jestem czy Ci wszyscy fanboye SC 2 w tym temacie klasyfikują się choć do
srebrnej ligii?

Aktualnie jestem gdzieś w okolicach 15 miejsca w brązie. I? I nic. Cieszę paszczę;p Tak mnie naszło teraz i zerknąłem sobie na pożegnalnego screena z DC i... tam też cudów nie było. Ale te +1k gier x średnia 17 minut = prawie 300h tylko na sieci, nie licząc klku (marginalnych) smerfnych kont skądś się wzięło. Żeby być fanem jakiegoś tytułu nie trzeba być wcale prosem. Liczy się (a przynajmniej powienien) chyba fun?

20110123001559

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.01.2011 o 23:36, Teokrata napisał:

> Szybkie klikanie to nie taktyka.
>
szybkie klikanie to klikanina i walki blobów ;-PPP

btw - ciekaw jestem czy Ci wszyscy fanboye SC 2 w tym temacie klasyfikują się choć do
srebrnej ligii?

http://eu.battle.net/sc2/en/profile/1380154/1/rybisiu/

;] Zaczynałem od Platyny i powoli wracam na swoje ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.01.2011 o 22:25, Teokrata napisał:

no tak... walki blobów w starze są lepsze i bardziej strategiczne, ja mam void ray''e
ty masz thory a on ma mutaliski z attack groundem LOL WUT ???


No ja też nie rozumiem tego zdania

Dnia 22.01.2011 o 22:25, Teokrata napisał:

rozgrywka w DOW II jest
ileś razy bardziej złożona i daje graczowi więcej opcji niż w SC II.


...
...
...
...

Nie, po prostu nie. Mam DuFa i wiem, że to jest zdecydowanie prostsza gra. Chociażby początek- w SC2 taki terran ma sporo buildów- 1/1/1, 1rax expand, stimpush, hellion reactor itd. A tym czasem marynarz ma do wyboru tacsów bądź skałtów. Osom.

Dnia 22.01.2011 o 22:25, Teokrata napisał:

Retribution przyniesie
nową, defensywną rasę, nowe jednostki i prawdopodobnie przebalansowanie tierów poprzedzone
miesiącem multiplayerowej bety to mało? to słabo? jak na kilkakrotnie mniejsze fundsze
i grę, która wyszła 2 lata temu to słabo? mało nowości, usprawnień itp itd? bądźmy poważni!


Mało. Nic się nie zmienia w mechanice. W WA nowa rasa też miała być "defensywna", a tymczasem okazała się jedną z najagresywniejszych. No i również przed wanilią była beta, a i tak ta sama cholerna rasa była imba przez kilka miesięcy.

Dnia 22.01.2011 o 22:25, Teokrata napisał:

i jeszcze jedno - retreat button nie ratuje nikogo z sytuacji bez wyjścia - kiedy wpadniesz
w zasadzkę czy przeciwnik jest na prawdę dobry to nie uciekniesz choćbyś nie wiem ile
razy naciskał X.


Odpowiednie wyczucie momentu i już oddział szczęśliwy biegnie w stronę swojego HQ. Zresztą- jeśli straci, to nie oberwie za bardzo, bo będzie zarabiał więcej i po chwili z powrotem go wystawi ewentualnie chwilę poczeka i kupi coś mocniejszego.

Dnia 22.01.2011 o 22:25, Teokrata napisał:

co się stało? stała się cała masa fanów jedynki, którzy z nadzieją i dreszczykiem emocji sięgnęli po SC 2 i > rozczarowani zakończyli przygodę z grą na kampanii single player... to się stało. A Blizzard liczy kasę...


I miliony, które świetnie się bawią i mają gdzieś lamenty tych pierwszych. A Rerik myśli, jaki kit wcisnąć swoim nabywcom jako "NOWĄ, REWOLUCYJNĄ ZMIANĘ".

Dnia 22.01.2011 o 22:25, Teokrata napisał:

btw - ciekaw jestem czy Ci wszyscy fanboye SC 2 w tym temacie klasyfikują się choć do srebrnej ligii?


No ja akurat w platynie jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. W retribution kompletnie nie będzie xbox live, czyli osiągnięć i punktów z tym związanych. Konto z podstawki będzie bezużyteczne ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.01.2011 o 00:44, Axuwax napisał:

Mam pytanie. W retribution kompletnie nie będzie xbox live, czyli osiągnięć i punktów
z tym związanych. Konto z podstawki będzie bezużyteczne ?


Masz samego steama.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A po za tym nie wiem czemu Games Workshop nie pozwał Blizarda za wykorzystanie marine. Przecież to żywa kalka SM , nie mówiąc o popieprzonych zergach które z kolei są podróbką Tyranidów. I jak wytłumaczysz takim dzieciom jak Numen że warhammer był pierwszy ( powstał w 1987 ) a ich pierdolony Starcraft 11 lat później.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.01.2011 o 09:08, Miltek napisał:

A po za tym nie wiem czemu Games Workshop nie pozwał Blizarda za wykorzystanie marine.
Przecież to żywa kalka SM , nie mówiąc o popieprzonych zergach które z kolei są podróbką
Tyranidów. I jak wytłumaczysz takim dzieciom jak Numen że warhammer był pierwszy
( powstał w 1987 ) a ich pierdolony Starcraft 11 lat później.

Tego ty nie musisz mi pisać bo wiem o tym. Pokazałeś jaki jesteś ograniczony bo od strony historii uniwersum GW nie miał jak pozwać bo nie było czego bo to nie jest dosłowna kalka warhammera. Zresztą GW także zrzyna od innych więc nie chrzań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.01.2011 o 09:08, Miltek napisał:

A po za tym nie wiem czemu Games Workshop nie pozwał Blizarda za wykorzystanie marine.
Przecież to żywa kalka SM , nie mówiąc o popieprzonych zergach które z kolei są podróbką
Tyranidów. I jak wytłumaczysz takim dzieciom jak Numen że warhammer był pierwszy
( powstał w 1987 ) a ich pierdolony Starcraft 11 lat później.


A niby czemu miałby pozwać? I gdzie tu widzisz 100% kalkę? :E

Równie dobrze czemu twórcy gier o WWII nie pozywają się nawzajem o używanie tych samych albo podobnych jednostek. A twórcy takiego Dune 2 o interfejs sterowany myszką, a id wszystkich o gry z perspektywy pierwszej osoby.

A poza tym co z tego że W40k był wcześniej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.01.2011 o 00:23, kameT napisał:

Grałem w Dow1 bardzo długo. Grałem w DoW2 jeszcze dłużej. Gram obecnie w Sc2 i jestem
w diamentowej lidze. W DoW2 byłem wielokrotnie w TOP 100 a w dow1 nawet w TOP1 chaos
player.

wiem, ogladalem twoje repy ;-)))

Dnia 23.01.2011 o 00:23, kameT napisał:

SC2 i DoW2 to zupełnie inne gry. Nie ma nawet co porównywać ich ze sobą? Która lepsza?
Kwestia gustu i upodobań. Dla mnie osobiście DoW2 jest grą lepszą tylko pod pewnymi
aspektami. Wolę klimat DoW2, gdzie mamy większy wybór ras i rozwój bohaterów niżeli SC2,
gdzie mariny rozwalają czołgi w parę sec i strzelają do samolotów ze strzelb.
Dlaczego więc gram w sc2, a nie w dow2?


to jedne z powodów, dla których wolę właśnie DOW II

Dnia 23.01.2011 o 00:23, kameT napisał:

Otóż, Dow2 ma pewne niedociągnięcia, które mnie irytowały od dłuższego czasu. Tj: skopany
matchmaching, lagi w co drugiej grze dzięki GFWL, rzadkie patche, dzięki GFWL. W starcrafcie
wszystko jest ok, nie ma lagów i gry są ciekawe, dlatego, że ciągle losuje graczy o podobnym
poziomie.


też mi to przeszkadza, dlatego tak mnie cieszy, że w Retribution będzie miało nowy matchmaking bez GFWL

Dnia 23.01.2011 o 00:23, kameT napisał:

DoW2 nie jest złą grą. Jest nawet bardzo dobrą grą Brakuje mu trochę rzeczy, np. większą
ilość upgradów dla jednostek oraz większy pool grywalnych map. SC2 bardziej przypomina
DoW1, dlatego, ze są budynki, jest rozwój, jest więcej micra i macro. w Dow2 za to jest
większa dynamika gry, ciągle coś się dzieje, gdzieś atakujesz, coś przejmujesz, cały
czas planujesz poruszanie się jednostkami po mapie. w SC2 ważniejsza jest kolejność budowy
budynków i szybkość klikania, co czyni tę grę bardziej zręcznościową niżeli taktyczną.


mnie to właśnie odrzuca od stara

Dnia 23.01.2011 o 00:23, kameT napisał:

Ale ciekawe jak blizz zbalansował by grę z 6 rasami ? Jeśli w Retri będzie w miarę przyzwoity
balans, dobry system auto i gry bez lagów, to dla mnie DoW2 będzie grą zdecydowanie
lepszą. Póki co czekam z niecierpliwością na beta testy ;) Pozdro :) kameT

właśnie na to liczę i mam nadzieję, że tym razem relic da radę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować