Zaloguj się, aby obserwować  
Lord_Avatar

Warhammer 40.000 Dawn of War 2 - pomysły, domysły i nadzieje... [M]

8729 postów w tym temacie

Cześć jestem kameT i powiem Wam co nieco o balansie.

Może niektórzy mnie znają, inne jeszcze nie, ale pochwalę się, że w dow1 (w DC i SS) byłem bardzo długo TOP1 chaos player w ladderze i TOP 20 w laderze ogólnym.
Teraz nic się nie zmieniło i nadal gram chaosem, żeby było śmieszniej w 2v2 i 3v3 możecie mnie spotkać random.

Ofc, pochwalę się, bo czemu nie? że obecnie w 1v1 jestem ok 2000 i 2v2 i 3v3 2k+ także. Ale drużynowe jak wiemy, nie oddają skilla.
Do czego zmierzam ?

Otóż gram każdą rasą na jakimś tam poziomie i jestem każdą nacją dość dobrze ograny. W 1v1 spotykam czołówkę światową i mogę śmiało stwierdzić, że balans wygląda następująco:

nid > eldar > ig = ork >= sm => chaos
prościej nid > all
To tak ogólnie, ale wiadomo, że istnieją rózne MU, np.
chaos >= ig

Ci co narzekają, że IG jest słabe chyba zła rasę wybrali dla siebie. Ja mam obecnie najwięcej porażek właśnie z ig Często jest tak, że nieważne co zrobię ig i tak wygra, bo ig zdobywa mape i walczy jednocześnie, a chaos musi blobować się z heretykami, żeby coś ubić. Ale IG gra się o wiele ciężej, dlatego można przyjąć, że chaos >= ig.

Balansu na dzień dzisiejszy nie ma, ogarniający nid, ma jednostki tak tanie, ze może sobie robić geny, zajmowac mapę i jeszcze zabijać jednostki za 700 req jednostką za 300req. Jakby tego było mało wyplucie 2 karnifexów albo 3 zoanów w 20min to std.
Relic chyba nie ma pojęcia o balansie, chociażby autarchini, którą znerfowali po 2 miesiącach próśb, dobrze, że nie w lipcu...

Nie ma co liczyć na balans, przy 6 rasach nigdy go nie będzie, a tymbardziej przy 18 herosach, który znacznie może podnieść imby rasy. Jak chcecie balansu to grajcie w sc2. Albo po prostu grać only for fun, a nie dla rankingów. I tak zawsze znajdzie się ktoś lepszy od Was.

Btw: zgodzę się, że mankamentem tej gry są lagi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pogrywam od bety IG i powiem że jest dość fajna co i krucha
Ogarnięty chaos ja bez problemu pojedzie
A jak jest jeszcze CL na mapie +ma t2 to jest beztroskie wyżynanie gwardzistów :D

Mancia nadrabia ich kruchość ale jest przesadzona na moje oko :P
Balans jaki taki był do momentu dania kopa Tyranidowi w tym momencie najwięcej problemów z nim mam jak trafi się ogarnięty gracz
Wypas się gra 4fun ale miło widzieć że z tej gry masz np wygląd ale skoro stwierdzili że gracze oszukują w public game to co im zrobisz to ze ma wygląd nie znaczy że jest pro graczek spotykałem ludzi z 3 rasami na 60 i gnoiłem ich od samego początku IG @.@
To tylko fajny wygląd :D

Lagi są bo wpadli na zarombisty system p2p do rozgrywek i każdy może umyślnie lagować opcjami i gra raczy go wykopać na koniec rozgrywki :P
Ja niestety tak nie mogę za dobry komp mam i w najwyższych ustawieniach i tak mam ponad 60-70klatek

Ale dzieci kukurydzy tak robia a potek wywalaja osobe co nie laguje i ustawiają mniejsze opcje
Za to tez powinny być kary

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.04.2011 o 00:12, kameT napisał:

Ci co narzekają, że IG jest słabe chyba zła rasę wybrali dla siebie. Ja mam obecnie najwięcej
porażek właśnie z ig Często jest tak, że nieważne co zrobię ig i tak wygra, bo ig zdobywa
mape i walczy jednocześnie, a chaos musi blobować się z heretykami, żeby coś ubić. Ale
IG gra się o wiele ciężej, dlatego można przyjąć, że chaos >= ig.


IG generalnie ma kilka MU w których walczyć można w miarę solidnie (Techmaryna, Warboss, w sumie Mek, ale ja go nigdy nie spotkałem w 1v1), ale kilka to istne pedalstwo. Nie licząc kochanych przez wszystkich WSE i imbapo IG ma koszmary po grach z:

Knobem- chodzący żart. W T1 na niewidce i granatach może bez problemu wykurzyć Gwardzistów z okopów tak by po chwili zostali zmasakrowani przez wesołych shoota. Ale to nie koniec, bo nadchodzi shotgun w t2- insta kill dla oddziału. Na dodatek jak Ork się postara to i 1 strzałem ściągnie Catsów. Potem zrzucamy Kommando i jeszcze weselszym granacikiem mielimy to, co zostało z IG+ tanbustaz na wypadek gdyby wjechała chimka bądź Mantysia.

Plague Champion- Chaos to najpaskudniejszy MU dla IG. W T1 dostaje mocno wciry od ticsów i CSM, a potem jest już tylko gorzej. Bez w miarę wczesnego AV odparcie Bloodcrushera jest pieruńsko trudne. A potem AoE Flamy CLa, Flamy Sorca i- przede wszystkim- pierdy PC i już nasze oddziały nie istnieją. A czemu BC jest taki przesrany? Głównie przez granaty dla mnie- jeśli trafi to MUSZĘ wycofać swoje oddziały, bo inaczej wszyscy padną w kilka sekund. I tak uciekasz przed chmurami, bloodcrusherami i granatami by po chwili okazało się, że mapa należy do Nurgle''a. Yeee....

W sumie ostatni pacz dał IG więcej możliwości w T2- stormy z infiltracją, w końcu przydatny Autocanon i tańsze ogryny. T3 również zyskało na użyteczności dzięki obniżce ceny Lemana (ale dalej Executioner jest do dupy). Ale przez nerf Kotów T1 nie jest wesołe szczególnie gdy gram Komuszkiem, bo on w T1 jest beznadziejny.

MasterChiefGT

Mancia nadrabia ich kruchość ale jest przesadzona na moje oko :P

Adin: pojazd z 375 HP nie może nadrabiać kruchości. To jest rola Ogrynów czy Chimery.
Dwa: ostatnio chyba ani razu w T2 nie zrobiłem manci. Ludzie nauczyli się już to kontrować. Ci ogarnięci ( ale chyba nie mogę mówić o ludziach ogarniętych skoro moim najwyższym "osiągnięciem" było spałowanie Bluefoota- tego od Livecasta) nie wpieprzają oddziałów w jedną kulkę krzyczącą "pi***olnij mnie rakietą! PROOOSZĘĘĘ". Poza tym, gdy Manta trafi to widać ją na mapie, więc wróg wysyła tam jaką jednostkę av i po chwili Manta staje się słodkim wrakiem. Folę palnąć artylerią generała IG. Albo przy Chimerce odpalić Loyal to the end- przy tym Rakietnica się chowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W miarę ogarnięty gracz ale prawda jest taka że grając 3v3 spotyka się mało ogarniętych i mancia robi wielkie kuku nawet nidowi bo prowadza armie w kupie wystarczy wyprzedzic ich ruch i ślepo wchodzą w czerwoną kropkę :P
I właśnie tylko kilka razy spotkałem się z osobami które postanowiły ja zniszczyć :D

Ale masz rację Na Gwardie wystarczy jaki kolwiek Walker :D
A jak ludzie narobią mase gwardzistów z plazmami to jest uczta dla 2 dredów chaosu przerobionych na korna x3

Ale wypaśnie pada gwardia od granatników jakichkolwiek jedna seria i już 1/3 hp w plecy za zieloną osłona @.@

Grając 3v3 większość gier tłukę przeciwnika po swojej stronie
I to jest śmieszne jak się daje taki PC tłuc IG
Ogryni są opłacalni i ciesze się że jednak tańsi zostali ale i tak 90 energii za pakerów :E jak oni w ręcz biją :P
To już sztormy powinny energię kosztować x3

Leman Russ i tak mało opłacalny dalej jest rzadko go widzę w rankingach jak i w public lepiej poczekać trochę i zrobić wujka Benka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.04.2011 o 14:48, MasterChiefGT napisał:

W miarę ogarnięty gracz ale prawda jest taka że grając 3v3 spotyka się mało ogarniętych
i mancia robi wielkie kuku nawet nidowi bo prowadza armie w kupie wystarczy wyprzedzic
ich ruch i ślepo wchodzą w czerwoną kropkę :P
I właśnie tylko kilka razy spotkałem się z osobami które postanowiły ja zniszczyć :D


W 1v1 zwykle gościu widząc czerwona plamę (nawet jeśli to jest flata) to wciska x''a, a po chwili w naszym HQ szaleje Dred. W 3v3 nie gram.

Dnia 14.04.2011 o 14:48, MasterChiefGT napisał:

Ale masz rację Na Gwardie wystarczy jaki kolwiek Walker :D
A jak ludzie narobią mase gwardzistów z plazmami to jest uczta dla 2 dredów chaosu przerobionych
na korna x3


Dred nie chodzi za darmo- mimo wszystko to dosyć spory wydatek. Poza tym. Dobrze umieszczony Lascanon z odpowiednim wsparciem (LG z meltą, Komuch z okiem) pozwala na pokonanie Dreda bezproblemowo. Na dodatek dzięki buffowi można pobawić się Stormami z infą.

Dnia 14.04.2011 o 14:48, MasterChiefGT napisał:

Ale wypaśnie pada gwardia od granatników jakichkolwiek jedna seria i już 1/3 hp w plecy
za zieloną osłona @.@


Biegaj, rzucaj flary jak grasz komuchem.

Dnia 14.04.2011 o 14:48, MasterChiefGT napisał:

Leman Russ i tak mało opłacalny dalej jest rzadko go widzę w rankingach jak i w public
lepiej poczekać trochę i zrobić wujka Benka


Zamilcz. Teraz inwestycja w Cytryna jest bardzo opłacalna- jako wsparcie działa wręcz pięknie. W jednej grze 3xIG i 3xCSM widziałem 5 Cytrynek ownujących kolcowatych. Problem jedynie jest z upami. Vanquisher jest całkiem całkiem, ale on tylko lekko zwiększa dmg przeciw pojazdom, ale daje wspaniały zasięg. Z kolei exe to już bzdura- obrażenia przeciw czemukolwiek są za małe. No i spodziewałem się czego innego- jeżdżącego Plasma Canona, tymczasem on strzela jakimś gównem. Sad Shveid is sad.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nieulepszone 2 x LR sa gorsze niż Benek :P taka jest prawda po użyciu działa zostaje LR może 20% :P
Ale masz rację Vanquisher robi swoje :D Ten zasięg to potęga :PP

Gwardzisci i tak nie mają zasięgu do atakowania heretykow na dystans :P

A dred szaleje w bazie jak nie zrobisz nic na pojazdy a jak wpadną ci dwa to pozamiatane

Grając chaosem lubię Bloodcrusherem wyżynać beztrosko IG a jak garsz do tego CL to gwardia siedzi w bazie
Niestety up sentinela tez sporo kosztuje jak dobrze pamiętam chyba 100/40 już dawno go nie robiłem

Każdy ma zalety jak i wady ale największym błędem IG jest ulepszenie sierżanta ktore może i jest tanie ale zabieram nam 6 miejsca A daje 3 jednostki...

IG powinna isc w Ilość ale cóż tak nie jest ^^''

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.04.2011 o 16:37, MasterChiefGT napisał:

Każdy ma zalety jak i wady ale największym błędem IG jest ulepszenie sierżanta ktore
może i jest tanie ale zabieram nam 6 miejsca A daje 3 jednostki...

IG powinna isc w Ilość ale cóż tak nie jest ^^''


Wut? Sierżant, chociaż 1, to mus. 6 osobowa ekipa Gwardistów jest przerażająco padiwa, ich obrażenia wywołują uśmiech politowania, a na dodatek drugi oddział kosztuje. Poza tym, tańsze uzupełnienie dla nacji, która ma problemy z rekwą jest zbawienne. No i mając 12 osobowy oddział z plazmą możemy ładnie zmaksymalizować obrażenia wywołaniem determinacji + dorzucamy Loyal to the end, gdyż wróg będzie chciał skasować oddział bez możliwości odwrotu i jest okej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.04.2011 o 11:38, Ecko09 napisał:

W Retribution również można importować save''y jak to było w Chaos Rising?

Nie, niestety Chaos Rising nie wpływa w żadnym stopniu na rozgrywke w Retri.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.04.2011 o 11:42, Darkstar181 napisał:

> W Retribution również można importować save''y jak to było w Chaos Rising?
Nie, niestety Chaos Rising nie wpływa w żadnym stopniu na rozgrywke w Retri.

Ale niektóre staty z multi się importują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.04.2011 o 23:51, kameT napisał:

Games Workship szykuje jakąś nowość dla RT, czy ktoś wie coś więcej ?


nieee... jeszcze nie, wiecej platnych DLC w stylu Dark Angels?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Reric powinien poprawić system punktowania w Retardzie. Wylosowało mi gościa, jestem faworytem- super, dostanę 20 czy 10 punktów. Ile dostałem? 70. Po jakimś czasie zaczyna się fala porażek i spadłem o...100 punktów. A po 2 wygranych mam z powrotem liczbę przed spadku. WTF? Reric MUSI to naprawić, przez to W/L mam na minusie :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słyszeliście ostatnie wieści? Last Stand jako oddzielny produkt za 10$ i pełny soundtrack DoW II za 16$ na itunes... Na złą drogę schodzi Rerik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.04.2011 o 23:07, Laston napisał:

Słyszeliście ostatnie wieści? Last Stand jako oddzielny produkt za 10$ i pełny soundtrack
DoW II za 16$ na itunes... Na złą drogę schodzi Rerik


W zasadzie rozumiał bym posunięcie gdyby od początku Last Stand i soundtrack były płatne. Ale pierw dawać coś za darmo a potem jednak chcieć za to pieniędzy to kretynizm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.04.2011 o 23:13, Nagaroth napisał:

W zasadzie rozumiał bym posunięcie gdyby od początku Last Stand i soundtrack były płatne.
Ale pierw dawać coś za darmo a potem jednak chcieć za to pieniędzy to kretynizm.

Na stronie community jest napisane w newsach, że to jak ktoś nowy będzie chciał to kupi sobie LS jako osobny produkt z możliwością zrobienia upgrade do pełnego DoW2: Retri. Nie jest to więc tak, że posiadaczom normalnej wersji Retri nagle ten tryb zabiorą. Pomysł według mnie jest słaby - równie beznadziejna próba wydojenia marki co DLC z Dark Angels.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.04.2011 o 23:07, Laston napisał:

Słyszeliście ostatnie wieści? Last Stand jako oddzielny produkt za 10$ i pełny soundtrack
DoW II za 16$ na itunes... Na złą drogę schodzi Rerik

Ech ? Przecież soundtrack DoW II jest (był ?) darmowy. Sam sobie ściągnąłem parę dni przed premierą z filefront.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować