Zaloguj się, aby obserwować  
Morfieusz

Neverwinter Nights 2 - Polskie Patche, Łaty, HotFixy - oczekiwania, problemy, zmiany i wszelakie inne sprawy :) [M]

3095 postów w tym temacie

Ech. Liczyłem, że wstane, odpale pc, a tam już będzie na mnie patch czekał. Niestety nic z tego. Swoją drogą ciekawe trochę ciężko Obsidianowi i CDP wysłać coś sobie przy 9 godzinnej różnicy czasu. Jedni kończą pracę gdy drudzy zaczynają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy teraz znowu zacznie się standardowe milczenie po obu stronach.
Czy będzie jakieś wyjaśnienie nic nie mówiące.
Czy może pojawi się patch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.01.2007 o 12:07, Bafometus napisał:

wy naprawde uwierzyliscie w to ze bedzie ten patch 1.03 ? nic was widze zycie nie nauczylo.


właśnie że uwierzyłem i zaczynam żałować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam podejrzewać, że patch PL będzie od razu w wersji 1.04 i pojawi się równocześnie z wszystkimi innymi wersjami językowymi (zakładając, że nieoficjalne zapewnienia pracowników Obsidianu były rzetelne). Może to oznaczać, że w tej chwili wypuszczenie wszystkich patchy jest opóźniane przez prace nad najbardziej zapóźnionym patchem. Może więc być tak, że premiera wersji 1.04 czeka, aż zakończy się przygotowywanie wersji polskiej lub rosyjskiej (Rosjanie leżą jeszcze z wersją 1.01). Poniekąd byłoby to słuszne bo jednorazowo ucięłoby wszelkie wszystkie problemy z wypuszczeniem kolejnych wersji dla różnych języków w innym czasie, ale jednocześnie opóźniałoby to premierę każdej kolejnej wersji patcha - czyli i tej na którą czekamy. Zysk byłby w tym, że wszyscy mieliby równocześnie i lamenty na multiplayera zniknęłyby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.01.2007 o 13:14, Olamagato napisał:

Zaczynam podejrzewać, że patch PL będzie od razu w wersji 1.04 i pojawi się równocześnie z
wszystkimi innymi wersjami językowymi (zakładając, że nieoficjalne zapewnienia pracowników
Obsidianu były rzetelne). Może to oznaczać, że w tej chwili wypuszczenie wszystkich patchy
jest opóźniane przez prace nad najbardziej zapóźnionym patchem. Może więc być tak, że premiera
wersji 1.04 czeka, aż zakończy się przygotowywanie wersji polskiej lub rosyjskiej (Rosjanie
leżą jeszcze z wersją 1.01). Poniekąd byłoby to słuszne bo jednorazowo ucięłoby wszelkie wszystkie
problemy z wypuszczeniem kolejnych wersji dla różnych języków w innym czasie, ale jednocześnie
opóźniałoby to premierę każdej kolejnej wersji patcha - czyli i tej na którą czekamy. Zysk
byłby w tym, że wszyscy mieliby równocześnie i lamenty na multiplayera zniknęłyby.


A to jest dla mnie kompletnie bez sensu.
Jeżeli mają 1.03 PL to czemu go nie wypuszczą i czekają na 1.04 PL.
Tak żeby wszyscy mieli równą wersje 1.04.
Przecież na 1.04 możemy czekać mając już 1.03.
Podejrzewam ze mają problemy z 1.03 PL.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jakie informacje teraz nam podadzą.
Pewnie kończą się opcje wymówek.
Ale kit nic nie mówię, może ten patch się w końcu ukarze.
Chyba byłaby już pora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.01.2007 o 13:45, pat-i-mat napisał:

Jeżeli mają 1.03 PL

Nie mają. Z tego co było napisane wynika, że prace nad wersją 1.03 zostały przerwane i skupiono sie na 1.04. Oczywiście 1.04 zawiera wszystkie poprawki dokonane w 1.03.

Dnia 23.01.2007 o 13:45, pat-i-mat napisał:

to czemu go nie wypuszczą i czekają na 1.04 PL.

Wiesz jak się przygotowuje patche? Najprostsza metoda, to poprawianie gotowej działającej gry w kolejnej wersji - przez wprowadzenie poprawionych plików nie zależących od wersji językowej. W przypadku wersji lokalnych dodatkowo trzeba wprowadzić poprawki lokalizacyjne (np. wysyłane przez CDP) do plików językowych (np. teksty, czcionki, dźwięki, filmy, dodatkowe pliki uwzględniające gramatykę i kierunek tekstów) i to wszystko musi ze sobą zagrać. Warunkiem koniecznym zbudowania patcha jest działanie poprawionej gry w nowej wersji zgodnie z poprawkami, które naniesiono. W tym momencie jeżeli wszystko *wydaje się* w porządku ma się niezabezpieczoną prealfę w nowej wersji i nowej wersji językowej.
Do tego trzeba jeszcze dołożyć na nowo zabezpieczenia do samej gry (najczęściej firmy trzeciej; takie same jakie były lub nowe). W tym momencie można dopiero przygotować patcha lub mastera (do tłoczenia DVD) w nowej wersji.
Samo przygotowanie patcha, to często odpalenie programu, który na podstawie różnic między dwoma kompletnymi wersjami gier (działającej starej i działającej nowej) przygotowuje plik zawierający tylko różnice między nimi (jako bazę danych) lub różniące się pliki. Generuje się plik patcha, który będzie albo zawierał całe pliki (jezeli są małe), albo tylko zmiany w nich (jeżeli są duże), albo zawsze całe pliki, albo zawsze tylko zmiany. Zależy to od systemu patchującego firmy trzeciej. W niektórych przypadkach gier dodatkowo wprowadza się zabezpieczenia do samego gotowego pliku patcha, tak aby był on stosowalny tylko do gier uznanych przez program zabezpieczający za oryginalne (tak jest np. w Cywilizacji 4).
Przygotowany plik patcha wysyła się do działu jakości, który na masterze w starej wersji aplikuje nowego patcha i gruntownie sprawdza działanie gry w nowej wersji. To testowanie gry może trwać od kilku godzin do kilku tygodni zależnie od narzędzi jakie zostały w tym celu wyprodukowane przez developpera. Przetestowany patch to wersja beta i czasem jest przez niektóre firmy udostępniany dla użytkowników do wyłapania pozostałych błędów. Wersja beta jest sprawdzana jeszcze przez lokalnego wydawcę i jeżeli wszystko jest w porządku, to dostaje ona status finalnej. Jezeli jednak coś nie jest w porządku, to trzeba zgłosić błędy i wszystko wraca, albo do etapu poprawek podstawowych (sam początek), albo lokalizacyjnych i cała karuzela jest rozkręcana od nowa.

Dnia 23.01.2007 o 13:45, pat-i-mat napisał:

Przecież na 1.04 możemy czekać mając już 1.03.

Przygotowywanie dwóch wersji jednocześnie oznacza, że musisz mieć dwie "karuzele" i praktycznie robić podwójnie tą samą pracę. Na dodatek dochodzą nowe poprawki lokalizacyjne, jakie wyłapało się w międzyczasie, a które muszą dotrzeć do developpera. Dlatego zawsze jest to trudna decyzja czy "opłaca się czasowo" robić dwie prace po sobie czy doganiać peleton przez zajęcie się tylko wersją nowszą (w której może być więcej do poprawiania i testowania).

Mam nadzieję, że niczego nie pomerdałem w tym zgrubnym opisie, ale pozwala to zrozumieć "dlaczego tak długo".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

[...]

Dnia 23.01.2007 o 14:38, Olamagato napisał:

Mam nadzieję, że niczego nie pomerdałem w tym zgrubnym opisie, ale pozwala to zrozumieć "dlaczego
tak długo".



Jednego nadal jest nie jasne:

1. Jeżeli maja problemy z patchem 1.03 to skąd wniosek że tych problemów nie będzie w wersji 1.04.
Chyba najpierw muszą poprawić patcha 1.03 aby potem zabierać się za 1.04.
Chyba, ze dla polaków robią wersję 1.04, która będzie zawierać i poprawki z 1.03 i 1.04. Ale raczej wątpię w ten scenariusz.
Więc są dwie wersje wydarzeń:
Albo Obsidian pracuje nad patchem 1.04 i patchami dla innych krajów (czyt. 1.03 PL) zajmie się później.
Albo czeka na materiały lokalizacyjnymi od CDP, który spóźnia się z nimi, lub nie dostarczono ich w całości.
Najgorsze byłoby to, że obie wersje wydarzeń mają miejsce.

2. Dlaczego dostajemy sprzeczne informacje co do tego kiedy ma się co ukazać i na czym stoją prace.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ap o co nam 1.03 i 104.... poczekajmy od razu na 1.05 bo pewnie też będzie ''niedługo'' ;] Zastanawiam się jak zostanie wynagrodzone to, że mamy wszyscy wadliwy produkt, który wbrew zapowiedziom i informacją na pudełku nie pozwala na grę w internecie ;] Z serwera, o którym było parę stron temu skorzystają 64 osoby, a co z resztą? ;] No chyba, że się mylę bo jeszcze nigdy nie grałem w NWN2 przez net ;]]]]]]]]

Widać teraz to 90% single-playerowców, których pisało Atari.... a w zasadzie to to dotyczy też graczy nie grających przez sieć bo ponoć poprawia MASĘ błędów i optymalizuje, źle zoptymalizowany kod...

Dobra już nie marudzę ;] Po porstu żal dupę ściska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.01.2007 o 15:06, pat-i-mat napisał:

1. Jeżeli maja problemy z patchem 1.03

Mieli. Najwyraźniej 1.03 został przerwany na etapie wstępnego testowania.

Dnia 23.01.2007 o 15:06, pat-i-mat napisał:

to skąd wniosek że tych problemów nie będzie w wersji 1.04.

Bądą. Albo inaczej są. Skoro nie wiadomo jakiego rodzaju problemy były, to nie ma o czym dyskutować. Prawdopodobnie mogło byc tak, że gra w wersji 1.03 nie chodziła prawidłowo i nie nadawała się do publikacji bez kolejnych poprawek i kolejnego testowania.

Dnia 23.01.2007 o 15:06, pat-i-mat napisał:

Chyba najpierw muszą poprawić patcha 1.03 aby potem zabierać się za 1.04.

Przecież Ci napisałem, że to w ogóle nie tak się dzieje. Patch jest finalnym produktem, który przygotowuje się mechanicznie w kilka minut lub maksymalnie godzin przez porównanie ostatecznych wersji gry. Budowanie pliku patcha jako takiego nie jest problemem, lecz zaaplikowanie najnowszych poprawek do gry i poprawek językowych, tak żeby działała ona bez zarzutu. Najwięcej czasu zajmuje lokalizacja błędów, poprawianie ich i testowanie.
Zauważ, że dla Amerykanów patch 1.02-1.03 lub 1.02-1.03 jest zwykłym patchem "między wersjami". Natomiast dla nas 1.03-1.03 lub 1.02-1.04 będzie patchem krytycznym bo 1.02 jest wytłokiem premierowym.

Dnia 23.01.2007 o 15:06, pat-i-mat napisał:

Chyba, ze dla polaków robią wersję 1.04, która będzie zawierać i poprawki z 1.03 i 1.04.

Tak właśnie ze słów Migem''a wynika.

Dnia 23.01.2007 o 15:06, pat-i-mat napisał:

Albo Obsidian pracuje nad patchem 1.04

Tak w tej chwili zapewne jest.

Dnia 23.01.2007 o 15:06, pat-i-mat napisał:

i patchami dla innych krajów (czyt. 1.03 PL) zajmie się później.

Tym raczej nie byłoby sensu się zajmować skoro wersji 1.03 PL nigdy nie byłoby na rynku.
Zauważ, że skoro CDP musiało wysyłać do Obsidiana polskiego mastera 1.02 PL, to znaczy, że polska wersja miała na tyle odmienne zmiany w stosunku do angielskojęzycznej 1.02, że trzeba było je uwzględnić.
SPEKULACJA: Bardzo możliwe też, że w Obsidianie "zapomnieli", że polska wersja premierowa nie powstała na wersji 1.0 lecz 1.02, a patch 1.03 został przygotowany na podstawie nieistniejącej polskiej wersji 1.0 co byłoby oczywistym błędem i prawdopodobną przyczyną błędnego działania patcha. Taka przyczyna "problemów" jest prawdopodobna skoro konieczne było wysyłanie 1.02 PL do Obsidiana.

Dnia 23.01.2007 o 15:06, pat-i-mat napisał:

Albo czeka na materiały lokalizacyjnymi od CDP, który spóźnia się z nimi, lub nie dostarczono ich w całości.

Co rozumiesz przez "w całości"? Poprawki lokalizacji nigdy nie są w całości jeżeli w międzyczasie znajduje się kolejne błędy do poprawienia. Poza tym, o ile wiadomo poprawki do lokalizacji dla 1.03 PL zostały wysłane 18 grudnia, a jest prawdopodobne, że kolejne uzupełnienie lub aktualizację wysłano w styczniu lub jest dosyłane na bieżąco w miarę zbierania się większej ich ilości.

Dnia 23.01.2007 o 15:06, pat-i-mat napisał:

2. Dlaczego dostajemy sprzeczne informacje

Nie są sprzeczne. Są skąpe. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak czekając ,dochodze do wniosku może CDP zapodało by gdzie i w jakim pliku co poprawić i sami byśmy to zrobili :) tanio szybko i wygodnie wiem że nie wszyscy są programistami ale ludzie co na tym się znają szybko by to zrobili i byśmy sobie grali dalej tylko ze na wersji gry już 1.03 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

[...]

Dnia 23.01.2007 o 14:38, Olamagato napisał:

tak długo".


Bardzo wyczerpujący i piękny opis ale mam jedną wątpliwość - co mnie to wszystko obchodzi!! Nie obchodzi mnie również proces produkcyjny samochodu i lokomotywy spalinowej - ja chcę ją po prostu mieć. Przez zwłokę w wydaniu patcha mam mnóstwo technicznych niedociągnięć a w tym brak trybu MP...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować