• 0
Johnny_Bravo

Neverwinter Nights 2 - oficjalny temat pomocy technicznej

Pytanie

Witam,

Temat ten został założony z myślą o osobach, które mają problemy z instalacją, uruchomieniem lub działaniem gry Neverwinter Nights 2.

Przed napisaniem posta prosiłbym o sprawdzenie, czy problem nie został już rozwiązany na jednej z poprzednich stron tego tematu lub w naszej bazie pomocy technicznej: http://www.gram.pl/pomoc_lista.asp?g=671

Osoby, które chcą podyskutować o samej grze lub mają problemy z przejściem jakiejś misji zapraszam do tematu "Neverwinter Nights 2": http://www.gram.pl/forum_post.asp?tid=112&u=1510

Z góry informuję, iż wszystkie posty niezwiązane z problemami technicznymi będą usuwane, a użytkownicy je publikujący po otrzymaniu ostrzeżenia zostaną zdegradowani.

Wątek ten będzie wątkiem przypiętym przez tydzień, po tej dacie zostanie on uwolniony. Proszę więc osoby, które nie chcą by temat ten widniał u nich jako podpięty o przetrzymanie tego tygodnia i powstrzymanie się od narzekania:P.

Najnowszy patch do polskiej wersji językowej jest już dostępny i można go pobrać przez aktualizator gry. [M]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2227 odpowiedzi na to pytanie

  • 0

U mnie na przykład, po minimalizacji wyskakuje błąd. Co ciekawe, tylko przy próbie minimalizacji na ekranie głownym o.O
W grze działa ok. Dziwne ale prawdziwe ;)
1.03 eng.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Witam wszystkich mam dość poważny problem mianowicie gra mi się nie odpala a wygląda to tak jak na załączonym obrazku próbowałem różnych metod. Żaden z luncherów w katalogu z grą nie chce mi działać wyjątkiem jest luncher toolsetu no, ale to ina bajka przecież. Mój sprzęt to AMD Athlon xp 2600+ 1916Mhz, 1,5Gb ram kingston 400Mhz, Asus A7N8x-E Deluxe, DIAMONDMAX PLUS 10 160Gb, Geforce fx 5900xt. Przypuszczam że kłopoty może sprawiać karta ale głowy nie daję i prosze o pomoc mile widziana także informacja od osób które też mają "szczęście" posiadać wyżej wymnienioną kartę graficzną czy działa im gra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 17.12.2006 o 01:30, R4zoR napisał:

AMD Athlon xp 2600+ 1916Mhz

Sprawdź czy w biosie nie masz opcji Athlon XP SSE instruction set lub podobnej (ze słowem SSE). Jeżeli jest i jest wyłączona, to ją włącz. Mimo, że gra ma skompilowany osobny exec pod procesory AMD, to wymaga się działania zbioru instrukcji SSE pochodzących z Intel Pentium, a dostępnego opcjonalnie dla Athlona XP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 17.12.2006 o 03:27, Olamagato napisał:

> AMD Athlon xp 2600+ 1916Mhz
Sprawdź czy w biosie nie masz opcji Athlon XP SSE instruction set lub podobnej (ze słowem SSE).
Jeżeli jest i jest wyłączona, to ją włącz. Mimo, że gra ma skompilowany osobny exec pod procesory
AMD, to wymaga się działania zbioru instrukcji SSE pochodzących z Intel Pentium, a dostępnego
opcjonalnie dla Athlona XP.


Sprawdzałem bios od góry do dołu ale opcji takiej nie znalazłem. Spróbuje jeszcze zaktualizować bios może to cos da. Natomiast mam cichą nadzieje że patch 1.03 będzie lekarstwem na całe zło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 11.12.2006 o 14:09, Johnny Bravo napisał:

Patch 1.03 do polskiej wersji językowej powinien pojawić się w przeciągu dwóch tygodni,
czyli do końca grudnia.


Po pierwsze przepraszam że odpisuje na twojego "doklejonego" posta ale być może będziesz wiedział komu przekazać info by poprawić polską wersję NWN2.

1. Na samym początku gry Brevil (czy jak mu tam) i Amie mają nie swoje polskie głosy, Brevil gada że "stracił czar" tyle że jest wojownikiem a Amie gada męskim głosem.
2. Na cmentarzu koło kapłana cieni po użyciu dzwigni wyskakuje tekst "You hear a sound of metal grinding on stone coming from the hallway".
W sumie polska wersja jak narazie nie jest taka zła (taka dobra też nie jest niestety)...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 17.12.2006 o 12:22, Viper napisał:

W sumie polska wersja jak narazie nie jest taka zła (taka dobra też nie jest niestety)...

Polska wersja jest całkiem niezła - jeżeli chodzi o jakość tłumaczeń i ich hehe zawartość, to jest bardzo dobrze. Problemy jakie widać, to sprawy raczej techniczne - być może te problemy są i w oryginale tylko, że tam mogły nie zostać wychwycone. Może być tak, że wszystkie teksty są przetłumaczone, ale gra używa nieodpowiednich plików.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 17.12.2006 o 13:02, Mroczny Kubus napisał:

Mam problem mianowcie gdy otwieram komnate z wsolplemienicami Slaana nic sie nie dzieje. Slaan
wmawia mi ze nadal ich nie uwolnilem. NIe wiem co zrobic ;/

To zły temat do pytania o takie rzeczy. Po pierwsze musisz zagadać do sierżanta jaszczurów i problem rozwiązany.
Właściwy temat do rozmów o grze jest tutaj:
http://www.gram.pl/forum_post.asp?tid=112&u=1838#end

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 17.12.2006 o 03:27, Olamagato napisał:

> AMD Athlon xp 2600+ 1916Mhz
Sprawdź czy w biosie nie masz opcji Athlon XP SSE instruction set lub podobnej (ze słowem SSE).
Jeżeli jest i jest wyłączona, to ją włącz. Mimo, że gra ma skompilowany osobny exec pod procesory
AMD, to wymaga się działania zbioru instrukcji SSE pochodzących z Intel Pentium, a dostępnego
opcjonalnie dla Athlona XP.

Nie jest to problemem. Co ciekawe . do wersji 1.0, gra się odpaliła bez zarzutu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Coś co może pomóc wielu osobom. Przepraszam, że po angielsku, ale nie miałem czasu na tłumaczenie. Tekst pochodzi z forum Bioware.

początek
INTRODUCTION
What follows is a guide to some of the things you can do to increase the graphical performance of Neverwinter Nights 2. Keep in mind that these are just suggestions for various things you can do and settings you can alter in order to increase the framerate. It is important to note that changing graphical settings to increase the performance can have a negative effect on the quality of the graphics. It is encouraged that you play around with the various settings in order to settle on a balance between performance and visual quality that you find agreeable.


WHAT ELSE CAN BE GOING ON?
The following are some things you can do outside of Neverwinter Nights 2 to improve its performance.

Applications running in the background: While playing Neverwinter Nights 2, having some non-critical applications also running can seriously reduce the amount of system resources available to run the game. This could be especially important to lower-end systems. A few examples could be downloading music, running other games, having a spreadsheet open, etc.

Miscellaneous Hardware: Unplugging non-critical hardware such as cell phones, bluetooth devices, controllers and external video devices can also free up resources that would otherwise be unavailable to the game.

Dual core CPUS and dual video cards: Sometimes, turning off the extra CPU or video card (SLI or Crossfire modes) can lead to an increase in performance.


SYSTEM SPECS USED
The machine used for most of this guide contains the following hardware:
Intel Pentium D 2.8GHz CPU
1GB RAM
nVidia 7800GT 256MB Video Card


THE BIG 5
The following five settings have been found to have the greatest impact on the framerate. Of course, depending on the makeup of the area that you are in, some could yield little results, or even none at all.

Resolution: Adjusts width and height of the screen. As a general rule of thumb, the smaller the resolution, the greater the framerate given the same graphical settings. However, in most cases, going below 1024x768 will not significantly increase the framerate, if at all.

Shadow Options: This setting alters the amount and type of shadows drawn. On some systems, this can have a very significant effect on the performance of the game. Changing this setting to either Low or None can double your framerate, maybe more.

Point Light Shadows: Allows shadows to be cast from point lights (torches, fires, etc.). This options only affects areas that have a significant amount of light sources. Indoors areas usually have the greatest negative impact on performance as they are more likely to be lit by torches, fires, etc. By turning this option off, it is possible to have a significant increase in your framerate.

Water Reflections and Water Refraction: Enables reflectivity and detailed refraction of water, respectively. As with the Point Light Shadows setting, these two options have varying effects depending on the area you are in. Only areas that have water in them will affect the framerate. Also, the more water you have visible on-screen will mean a greater performance drop in the framerate. Turning either or both of these off can yield a significant increase in framerate.

Normal Mapped Terrain: Enables normal mapping on terrain textures, increasing the lighting detail on terrain. Only outdoor areas are affected by this setting. Turning off this setting and can have a very noticeable effect on the framerate.


AND THE REST...
Below is a quick rundown of the possible effects the settings not listed above can have on your experience with Neverwinter Nights 2. It is important to note that depending upon the type of hardware in your system and also the design of the area you are in, some effects will be more or less noticeable than what is stated.

Texture Resolutions: Dictates which size texture set to use. There is usually a negligible difference between Low and Medium. There is, however, a small decrease in performance on High.

Draw Distance: Allows you to bring the far clip pane in closer for better performance. There isn''t any remarkable difference in performance between 100 and 300. Once you start dropping below 100, that''s when you can start seeing a noticeable improvement. The dramatic difference comes in around 65 and below.

Full Screen: Whether or not to play the game in Full Screen mode. Playing the game in Full Screen mode should yield a slight increase in framerate over playing in Windowed mode.

Softer Shadows: Softens the edges of shadows. No discernible difference when Shadow Options set to None or Low (as expected). Very slight drop in fps on Medium and High.

Character Shadow Map Size: Size of the shadow map used for detailed character shadows. Used for characters within a certain proximity of the camera. Also used for point light shadows. When Shadow Options is set to None or Low, there will be no difference in the framerate. When Shadow Options is set to Medium and High, a negligible difference exists between 512 and 1024. Changing this setting to 2048 can have a small impact in the framerate. Having the Point Light Shadows set to ON can greatly increase the impact of this setting, depending upon the number of point lights near the camera.

High Res. Env. Shadow Map: Size of the shadow map used for environmental objects further off in the distance. Only affects framerate when Shadow Options set to High. 2048 has a small drop in framerate. 4096, on the other hand, can drop the framerate considerably.

Low Res. Env. Shadow Map: Size of the shadow map used for environmental objects closer to the camera. Only affects framerate when Shadow Options set to High. 2048 has a negligible difference in fps. 4096 drops the framerate a little bit.

Bloom Effects: Enables "Bloom" effect which softens lighting and edges. Can have a negligible to a very slight drop in fps with most video cards.

Enable Light Sources From Party Members: When enabled, any light sources that are active on a party member will be displayed even when you aren''t actively controlling that party member. When Shadow Options is set to off, this will have a negligible difference in framerate. The higher the Shadow Options setting, the greater the drop in framerate. Also, it depends on how many characters you have in your party, as well as the equipment they are wearing.

Texture Minification Filtering: Minification filtering controls how a texture is interpolated when a scene pixel maps to multiple texture pixels (i.e. the texture has less than a one-to-one correspondence with the screen). Very small difference in framerate, even when set to Anisotropic and the Maximum Texture Anisotropy (see below) is set to High.

Texture Magnification Filtering: Magnification filtering controls how a texture is interpolated when a scene pixel maps to less than one texture pixel (i.e. the texture has greater than a one-to-one correspondence with the screen). Negligible difference between Point and Linear. Anisotropic can have a very small impact on the framerate when Maximum Texture Anisotropy (see below) is set to High.

Mip-map Filtering: Mip-map filtering governs how the video card blends between two different mip-maps. Negligible difference in framerate between None, Point and Linear.

Maximum Texture Anisotropy: No difference in framerate unless either Texture Minification Filtering or Texture Magnification filtering is set to Anisotropic, at which point the difference is usually very small.

Number of Lights per Object: This setting determines the maximum number of light sources that will influence each object in the game. The difference between the available options is negligible.

EAX Settings: Sometimes, disabling EAX can improve game performance.


SUGGESTED SETTINGS
Below you will find settings that have been suggested by our testing staff for various video cards. Keep in mind that these are only suggestions for settings and that different system configurations will yield results that deviate from those indicated for a specific video card. The number shown in parentheses after the video card is the average framerate (measured in frames per second) experienced across various areas in the Neverwinter Nights 2 Campaign.

ATI 9800 256MB (20-30fps):
Shadow Options - OFF
Texture Resolutions - LOW
Normal Mapped Terrain - OFF
Point Light Shadows - OFF
Softer Shadows - OFF
Character Shadow Map Size - 512
High Res. Env. Shadow Map - 1024
Low Res. Env. Shadow Map - 1024
Bloom Effects - OFF
Enable Light Sources From Part Members - OFF
Texture Minification Filtering - POINT
Texture Magnification Filtering - POINT
Mip-map Filtering - NONE
Maximum Texture Anisotropy - LOW
Water Reflections - OFF
Water Refraction - OFF

ATI X1300 256MB (20-30fps):
Shadow Options - OFF
Texture Resolutions - LOW
Normal Mapped Terrain - OFF
Point Light Shadows - OFF
Softer Shadows - OFF
Character Shadow Map Size - 512
High Res. Env. Shadow Map - 1024
Low Res. Env. Shadow Map - 1024
Bloom Effects - OFF
Enable Light Sources From Part Members - OFF
Texture Minification Filtering - LINEAR
Texture Magnification Filtering - LINEAR
Mip-map Filtering - POINT
Maximum Texture Anisotropy - LOW
Water Reflections - OFF
Water Refraction - OFF

ATI X1600 512MB (30-40fps):
Shadow Options - LOW
Texture Resolutions - HIGH
Normal Mapped Terrain - ON
Point Light Shadows - ON
Softer Shadows - ON
Character Shadow Map Size - 1024
High Res. Env. Shadow Map - 2048
Low Res. Env. Shadow Map - 2048
Bloom Effects - ON
Enable Light Sources From Part Members - ON
Texture Minification Filtering - ANISOTROPIC
Texture Magnification Filtering - ANISOTROPIC
Mip-map Filtering - LINEAR
Maximum Texture Anisotropy - HIGH
Water Reflections - OFF
Water Refraction - ON

ATI X1900 512MB (30-40fps):
Shadow Options - LOW
Texture Resolutions - MEDIUM
Normal Mapped Terrain - ON
Point Light Shadows - ON
Softer Shadows - ON
Character Shadow Map Size - 512
High Res. Env. Shadow Map - 1024
Low Res. Env. Shadow Map - 1024
Bloom Effects - ON
Enable Light Sources From Part Members - ON
Texture Minification Filtering - LINEAR
Texture Magnification Filtering - LINEAR
Mip-map Filtering - POINT
Maximum Texture Anisotropy - LOW
Water Reflections - ON
Water Refraction - ON

nVidia 6800GT 256MB (30-40fps):
Shadow Options - LOW
Texture Resolutions - MEDIUM
Normal Mapped Terrain - OFF
Point Light Shadows - OFF
Softer Shadows - OFF
Character Shadow Map Size - 1024
High Res. Env. Shadow Map - 2048
Low Res. Env. Shadow Map - 2048
Bloom Effects - ON
Enable Light Sources From Part Members - ON
Texture Minification Filtering - ANISOTROPIC
Texture Magnification Filtering - POINT
Mip-map Filtering - POINT
Maximum Texture Anisotropy - LOW
Water Reflections - OFF
Water Refraction - OFF

nVidia 7800GT 256MB (30-50fps):
Shadow Options - LOW
Texture Resolutions - HIGH
Normal Mapped Terrain - OFF
Point Light Shadows - OFF
Softer Shadows - OFF
Character Shadow Map Size - 1024
High Res. Env. Shadow Map - 2048
Low Res. Env. Shadow Map - 2048
Bloom Effects - OFF
Enable Light Sources From Part Members - ON
Texture Minification Filtering - ANISOTROPIC
Texture Magnification Filtering - LINEAR
Mip-map Filtering - LINEAR
Maximum Texture Anisotropy - HIGH
Water Reflections - OFF
Water Refraction - OFF


CONCLUSION
Please remember that this guide you''ve just read is merely a starting point to better the performance of Neverwinter Nights 2 for you. As visual quality varies greatly from person to person, there will undoubtedly be settings that you may not wish to lower or turn off in order to maintain graphics that appeal to you. If you''re still having trouble with performance, check out the section in the readme file entitled, "11. Contact Information and Technical Support."

We hope you enjoy playing Neverwinter Nights 2 as much as we have enjoyed making it.
koniec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Dalej mam ten problem. Rozpakowywanie modułu w nieskończonośc przy wchodzeniu do Dzielnicy handlowej po wykonaniu questu z emisariuszem Waterdeep. I na pewno nie jest to wina ani wadliwej instalacji, ani braku miejsca na dysku, ani komputera, bo kilka innych osób też ma to samo. Wczytywanie wcześniejszego save też nie pomaga. Co jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Witam.

Mam mały problem z aplikacją do aktualizacji gry. Wiem, że nie ma jesze łatek do polskiej wersji i, że pewnie nie musze uzywac tej aplikacji to uaktualnienia gry ale zawsze wygodniej jest kliknac zeby program sam wszytsko sciagnal.

Wiec oto komunikat:

"D:\Gry\.....\nwupdate.exe

This aplication has failed to start because the application configuration is incorrect. Reinslalling the application max fix this problem."

Oczywiscie reinstalacjia nic nie dała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Mały test na R9500 64MB, 1GB RAM - po uruchomieniu gaśnie ekran - pojawia sie info, że kata ma poniżej 128MB i performance może byc kiepski - i gra się wyłącza, więc prawdę piszą - performance jest tak kiepski, że go nie ma:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 17.12.2006 o 18:24, XPSonline napisał:

Witam.

Mam mały problem z aplikacją do aktualizacji gry. Wiem, że nie ma jesze łatek do polskiej wersji
i, że pewnie nie musze uzywac tej aplikacji to uaktualnienia gry ale zawsze wygodniej jest
kliknac zeby program sam wszytsko sciagnal.

Wiec oto komunikat:

"D:\Gry\.....\nwupdate.exe

This aplication has failed to start because the application configuration is incorrect. Reinslalling
the application max fix this problem."

Oczywiscie reinstalacjia nic nie dała.


skorzystaj z jednego z linkow:

ftp://ftp2.gram.pl/pub/pl/neverwinter_nights_2/inne/neverwinter_nights_2_pl_updater_105.zip

lub

http://nwn2patch.obsidianent.com/NWN2Update105.exe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Mam nadzieję, że na poniższym zestawieniu gierka będzie lepiej śmigała niż Gothic III, napiszcie czy się nie mylę ???

Barton 3200+
GF 6600GT
RAM 1,2 GB

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

proszę jeszcze raz o pomoc. Dlaczego NWN 2 na moim sprzęcie po 10minutach gry wyrzuca do windows i niemożna w ogóle gra. Mój komputer to AMD Athlon XP 2600+ , 512RAM DDR 400, ATI RADEON 9550. Proszę o pomoc bo niewiem jak mam gra. Dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Ogarnia mnie deprecha normalnie, zaktualizowałem bios płyty głównej jednak nic to nie dało komunikat windowasa o zamknięciu aplikacji jak wyskakiwał tak wyskakuje i gra mi się nie uruchamia przez żaden z luncherów. Dlatego mam pytanie do ogółu forumowiczów czy ktoś miał podobny problem i czy sobie z nim poradził, a jeżeli tak to jak. Przypominam mój sprzęt to AMD Athlon xp 2600+ 1916Mhz, 1,5Gb ram kingston 400Mhz, Asus A7N8x-E Deluxe, DIAMONDMAX PLUS 10 160Gb, Geforce fx 5900xt. widze że siwy29168 jest krok przede mną bo gra mu się odpala, u mnie jak na razie zbiera kurz na pułce a posiadamy tego samego athlona xp. Teraz moje podejżenia pada na płyte główną, ale to takie wróżenie z fusów dlatego prosze o pomoc każde info na temat tego czy gra działa z którymś z wymienionych przeze mnie podzespołów bedzie dla mnie cenne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 17.12.2006 o 21:32, Pablor napisał:

Mam nadzieję, że na poniższym zestawieniu gierka będzie lepiej śmigała niż Gothic III, napiszcie
czy się nie mylę ???

Barton 3200+
GF 6600GT
RAM 1,2 GB

Niestety się mylisz, na moim sprzęcie NWN2 działa nieporównywalnie gorzej niż Gothic 3 (sprzęt masz w podpisie).
NWN2 jest grą która niestety nie dorównuje optymalizacji nawet niesławnego (ze względu na wymagania) Gothic 3:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się