Zaloguj się, aby obserwować  
sathorn1

Poczta Polska. Czyli narzekanie, zrzędzenie i grupowe bluzganie.

907 postów w tym temacie

Jak doręczą za późno, to i tak odszkodowanie się należy,
więc dobrze, że bez problemów wypłacili :)

Niewykonaniem usługi powszechnej jest:
1) utrata przesyłki rejestrowanej w obrocie krajowym, przy czym za utraconą uważa się przesyłkę rejestrowaną, niedoręczoną w terminie 30 dni od dnia nadania,
2) doręczenie przesyłki rejestrowanej lub zawiadomienia o próbie jej doręczenia po upływie 14 dni od dnia jej nadania.


Dnia 26.01.2014 o 13:51, Piotrbov napisał:

to jest odpowiedź na posta dodanego przez Narmo


Też o tym słyszałem. W pewnych rejonach będzie fajny bajzel,
za to w niektórych było terminowo, przynajmniej niedawno.

Jednak mapa placówek InPost... oj, ktoś się działających może naszukać.

Pojawiła się jakaś w pobliżu w sklepie. Zajrzałem i nic. Zapytałem przez formularz... odpisali, że już aktywna. Kilka razy jeszcze poszedłem i zawsze nic. Później odpisali, że już zamknięta i niedługo usuną. Raczej nigdy nie działała, ale przez jakieś 5 miesięcy była zaznaczona. Więc z mapą placówek Poczta na razie wygrywa, zdarzają się zaznaczone 120 m dalej, ale jednak są.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.01.2014 o 15:16, tsk napisał:

Niewykonaniem usługi powszechnej jest:
1) utrata przesyłki rejestrowanej w obrocie krajowym, przy czym za utraconą uważa się
przesyłkę rejestrowaną, niedoręczoną w terminie 30 dni od dnia nadania,
2) doręczenie przesyłki rejestrowanej lub zawiadomienia o próbie jej doręczenia po upływie
14 dni od dnia jej nadania.


To to wiem. W liście na odpowiedź reklamacyjną dokładnie napisali te ustawy itd. Ogólnie bardzo mnie zadowoliło, że żadnych kłótni nie ma itd. jest reklamacja, nie wywiązali się z umowy, to płącą odszkodowanie. Jak czytam to gdyby coś było podobnego z firmami kurierskimi, to tak łatwo by nie było wywalczyć cokolwiek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Różnica pewnie stąd, że dla przesyłek są dwie ustawy: prawo pocztowe i prawo przewozowe. Listy podpadają pod pierwszą.

Według drugiej za opóźnienie tak od po prostu nie trzeba oddawać (musi powodować szkodę), więc kurierzy skoro nie muszą, to tego nie robią. Zaproponują dopłacenie do gwarantowanego terminu doręczenia.

Poczta sama z siebie też nie sypnie złotówkami, jak polecony priorytet mi się sporo spóźnił - ale trochę przed terminem niewykonania usługi, to wypłacili dokładnie 75 groszy (czyli zwrot za opcję priorytet, jak ustawa każe).

Ale rzeczywiście plus, że Poczta w miarę szybko odpowiada na reklamacje i przestrzega zasad.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I dzisiaj zapowiedź zwiększenia też ceny paczki mini do 8,50 zł.
Więc jutro ostatni dzień na zrobienie zapasów, a później ogólna podwyżka
pewnie w związku z przetargiem, jak Narmo pisał.

Ale i tak mniej więcej wychodzi, że listy będą opłacalne do 1 kg,
a na cięższe do 2 kg zostaje mini.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie że tu ale nie chcę odkopywać trupów.

Jak to jest z DHLem bo od nich chyba paczki z tego co pamiętam nie miałem. Jak nie będzie mnie w domu to paczka ląduje ... gdzie? Do odbioru osobistego w DHL Service Point w danym mieście?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie jest tak, że kurier powinien zostawić kartkę z numerem telefonu, żebyś umówił się na ponowne dostarczenie paczki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.03.2014 o 21:27, Tyler_D napisał:

Jak to jest z DHLem bo od nich chyba paczki z tego co pamiętam nie miałem. Jak nie będzie
mnie w domu to paczka ląduje ... gdzie? Do odbioru osobistego w DHL Service Point w danym
mieście?


U mnie to wygląda tak, że kurier dzwoni na komórkę i dalej uzgadniamy co z tą przesyłką zrobić. U mnie to na przykład jak jest przesyłka z DHL, to dzwoni kurier i umawiamy się (jak zawsze), że zostawi przesyłkę w pobliskim sklepie i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odbierasz przesyłkę z jakiegoś tam warzywniaka czy innych delikatesów? Ja tam specjalistą nie jestem ale z tego co się orientuję oficjalnie kurier nie może a chyba nawet nie ma prawa zostawić paczki ''gdzieś'', albo on albo odbiorca.

Faellan
- nie wiem dlatego pytam. :-) Pierwszy raz się przymierzam do zakupy a jedyną formą dostarczenia jest DHL.

A co do telefonów - mam taką pracę że nie zawsze jestem w stanie odebrać, stąd pojawia się mały problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.03.2014 o 22:01, Tyler_D napisał:

Odbierasz przesyłkę z jakiegoś tam warzywniaka czy innych delikatesów? Ja tam specjalistą
nie jestem ale z tego co się orientuję oficjalnie kurier nie może a chyba nawet nie ma
prawa zostawić paczki ''gdzieś'', albo on albo odbiorca.


Robi to od dłuższego czasu (ciągle ten sam kurier - jako osoba) za moją zgodą telefoniczną.

Jest znacznie lepiej, niż np. kurier DPD, który bez żadnego kontaktu zostawia przesyłkę na działce (jakoś ją ukrywa, by nie było z zewnątrz ją widać) i podpisuje się moim nazwiskiem, że to jakby ktoś z rodziny odebrał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie zmienia to faktu że nadal mam lekki problem i nadal nie wiem co to są te całe Dehaelowe Service Pointy ... i gdzie wyląduje moja paczka pod moją nieobecność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.03.2014 o 22:14, Tyler_D napisał:

Nie zmienia to faktu że nadal mam lekki problem i nadal nie wiem co to są te całe Dehaelowe
Service Pointy ... i gdzie wyląduje moja paczka pod moją nieobecność.


Zadzwoń do infolii DHLu i się zapytaj co i jak. I po sprawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

23 tego miesiąca zamówiłem sobie w pewnym sklepie coś. Przesyłka priorytetowa z numerem nadania opłacona. Dzisiaj mamy 29, paczki nie ma, a na stronie info "Nieudane doręczenie". Szlag mnie chyba trafi. Co oznacza ten status? Czy to normalne, że po takim czasie dopiero się obudzili, że coś może być nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2014 o 21:10, Damianuss1 napisał:

23 tego miesiąca zamówiłem sobie w pewnym sklepie coś. Przesyłka priorytetowa z numerem
nadania opłacona. Dzisiaj mamy 29, paczki nie ma, a na stronie info "Nieudane doręczenie".
Szlag mnie chyba trafi. Co oznacza ten status? Czy to normalne, że po takim czasie dopiero
się obudzili, że coś może być nie tak?


W sensie, że masz porąbanego listonosza, który nie wrzuca awizo do skrzynki i twoja przesyłka czeka na poczcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2014 o 21:39, Piotrbov napisał:

W sensie, że masz porąbanego listonosza, który nie wrzuca awizo do skrzynki i twoja przesyłka
czeka na poczcie.

Myślisz, że to może tak wyglądać? Przy jednostce pocztowej jest wpisane cały czas miasto, z którego ta paczka miała wystartować. Tak jak w tym linku:

http://emonitoring.poczta-polska.pl/?numer=00959007731188496364

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2014 o 22:12, Piotrbov napisał:

Jeśli tak, do nadawca źle zaadresował przesyłkę.

Z tego co czytam to może być rzeczywiście przyczyna. Dziwne bo zawsze jak biorę kuriera to wszystko z tego sklepu do mnie leci pięknie. Tym razem zabrakło 2zł i już wtopa z pocztą polską ehhh.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2014 o 22:17, Damianuss1 napisał:

Z tego co czytam to może być rzeczywiście przyczyna. Dziwne bo zawsze jak biorę kuriera
to wszystko z tego sklepu do mnie leci pięknie. Tym razem zabrakło 2zł i już wtopa z
pocztą polską ehhh.


Napisz to do sprzedawcy i niech się z Pocztą Polską skontaktuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2014 o 22:19, Piotrbov napisał:

Napisz to do sprzedawcy i niech się z Pocztą Polską skontaktuje.

Miałeś rację. Źle zaadresowana, a właściwie to niepełny adres.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.01.2015 o 16:34, zerohunter napisał:

Czy paczka może do mnie wrócić, jak wysłałem ją wczoraj opcją 24H, a dziś w miejscu docelowym
mają zamknięte?


Wątpię, zostanie doręczona w następnym dniu roboczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować