Zaloguj się, aby obserwować  
JogaTv

S.T.A.L.K.E.R. Shadow Of Chernobyl (STALKER: Cień Czarnobyla) - Temat ogólny

14906 postów w tym temacie

Dnia 14.01.2009 o 09:44, bart31 napisał:

W Stalkerze SoC quick save robisz poprzez F6, a quick load F7. Co do broni możesz kałachem
ale powiem szczerze, że nie zły jest też Viper na początku bardziej celny i naboi jest
więcej. Choć faktem jest, że wybór i użytkowanie broni to sprawa idywidualna i zależy
od danego gracza...


Co do Vipera to się zgadzam, że jest to dobra broń. Powiem nawet, że lepsza od takiego AKm 74/2U, który ma zbyt duży, wręcz nie realistyczny odrzut. Wciągu całej serii lufa idzie nawet do 50-60 stopni w górę. Natomiast Viper chowa się już przy AKm 74/2,

Spoiler

który to podrasowany wpadnie Ci w łapy w katakumbach Agropromu

.

Dnia 14.01.2009 o 09:44, bart31 napisał:

Ja naprzykład na początku chodziłem z Viperem potem AK47, w Agropromie
/.../
znaleźć lub kupić w danej lokacji.


Jeśli przemieszczamy się po Agropromie, Dolinie Mroku czy Barze to nie zastąpiony jest Obokan. Karabin ten ma stosunkowo mały odrzut przy dość dużej jak na rodzinę AK szybkostrzelności. Idealną mieszanką jest Obokan z dodatkiem tłumika (poprawia stabilność toru lotu) i celownia optycznego x2. Może to nie GP37 czy FT 200M ale z tym karabinem

Spoiler

w Yantarze czeka Cię super zabawa w heady z zombiakami

.
Natomiast jeśli latasz po Dziczy, Magazynach Wojskowych i dalej to już broń na pestki 5.56x45 mm np. TRs 301 i Wintar BC na ammo 9x39 mm (może średnio powszechna ale aż tak dużo się jej nie zużywa). TRs''a można dobrze zupgradeować poprzez dodanie granatnika (tu przez błąd w grze odpada jeśli dobrze pamiętam SGI 5k) i celownia optycznego x4. Jeśli chodzi o Wintara to jest cichy i dość szybkostrzelny jak na snajperkę. Beznadziejny jest na krótki dystans (mały magazynek) dlatego warto go mieć jako broń numer dwa. Tylko się gdzieś chować za winkiel i head za head''em.
Na wyprawę do Prypeci polecam GP37. Doskonały karabin szturmowy, który dzięki znakomitej lunecie może służyć za snajperkę. No i Wintara oczywiście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obakan nie jest za bardzo rewelacyjny, warto jak najszybciej przejść się do kryjówki Strełoka i zabrać z tamtąd AK-74/2 MA PODRASOWANĄ CELNOŚĆ w połączeniu z tłumikiem lunetą i granatnikiem z X16, miodzio broń tylko trzeba kontrolować jej stan. Polecam strzelać pojedyńczymi kulami lub krótkie serie po 3-4 naboje mnie się niszczy niż przy pełnym ogniu ciągłym oraz rzadziej się zacina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.01.2009 o 16:54, ASTAR12 napisał:

Obakan nie jest za bardzo rewelacyjny, warto jak najszybciej przejść się do kryjówki
Strełoka i zabrać z tamtąd AK-74/2 MA PODRASOWANĄ CELNOŚĆ w połączeniu z tłumikiem lunetą
i granatnikiem z X16, miodzio broń tylko trzeba kontrolować jej stan. Polecam strzelać
pojedyńczymi kulami lub krótkie serie po 3-4 naboje mnie się niszczy niż przy pełnym
ogniu ciągłym oraz rzadziej się zacina.


Dla każdego co innego. Nawet jak grałem i miałem TRs''y i takie tam to na Kordon, Agroprom wyciągałem z szafy Obokona. Plus granatnik o czym zapomniałem napisać. Z tego co pamiętam to ulepszonego Obokana

Spoiler

zabieramy Dzikowi w Dolinie Mroku

.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.01.2009 o 18:13, Bishoop napisał:

>

Qrcze,jestem chyba jedynym zwolennikiem snajperek w SoC :D Ja mógłbym na takiej SVDm2 jechać całą grę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.01.2009 o 18:51, Ajinur napisał:

Qrcze,jestem chyba jedynym zwolennikiem snajperek w SoC :D Ja mógłbym na takiej SVDm2
jechać całą grę :)


Heh, jakoś nigdy nie zwracałem na nie uwagi. Może dlatego, że trudno o pestki do nich a hajs szedł głownie na nowe Sevy i żelastwo. W ogóle lubiłem czasem wpaść na freeplayu do Prypeci z moim ukochanym GP37 albo z Tunderem i zrobić Monolitowi bajzel nie z tej ziemi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hm ... no więc po kolei. Miałem problem grając na modzie Oblivion Lost - drzwi do Sidorowicza ot tak, z niczego zamknęły się na amen i za nic w świecie otworzyć się nie chciały. Próbowałem skorzystać z patcha który ktoś mi tu zalinkował - niestety - bez rezultatu. Jako że był to sam początek gry to uznałem że zagram od nowa. Ponownie wgrałem moda - jak na razie działa ;-D. Ale do rzeczy. Żwawy wysyła mnie na początku po ulepszony kombinezon - ok, idę tam gdzie zawsze a tam chmara [ jak na ten etap gry ] bestii, jakieś pseudokoty i psy i coś a''la człowiek z długimi rękoma i nogami. Omijam to cholerstwo [ poza tym zauważyłem że część bestii ot tak "wpada" w coś w stylu czarnych dziur i teleportuje się np: za moimi plecami :D. Ubiłem te sztuki koło kombinezonu ... podchodzę ... a tam "wczytać nową lokację?" o_O Wybrałem "nie", zabrałem kombinezon dla Żwawego. Hm, a "teleportnę" się, co mi szkodzi ;p. Lokacja się wczytała ale niewiele zdążyłem zobaczyć bo rzuciło się na mnie mnóstwo ale to mnóstwo wszelakiego dziadostwa a''la Zona. Więc ... co to za lokacja ? Jest tam coś ciekawego ? I druga sprawa. Wracam do Żwawego a tu na drodze [ tam gdzie te bestie ] z 4 czy 5 bandytów o_O. A ja mam tylko pistolety i uszkodzoną dubeltówkę -_-. Chciałem ich przeczekać, na nic. Musiałem przebiec koło nich, trochę oberwałem ale ogólnie wyszedłem z tego cało. Ciekawe co mnie jeszcze czeka ;-D ?

E: literówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.01.2009 o 20:22, KŁEJK napisał:

Więc ... co to za lokacja ? Jest tam coś ciekawego ?


Jest to Dolina Mroku. Level sam w sobie taki średni.

Spoiler

Jest tam obóz bandytów i wejście do x18 oraz opuszczone gospodarstwo i brama. Co to za brama? Brama? Brama jak to brama. (cytat)

. Oprócz wypełniania questów i artefaktów nie ma tam co szukać.

Dnia 14.01.2009 o 20:22, KŁEJK napisał:

I druga sprawa. Wracam do Żwawego a tu na drodze
[ tam gdzie te bestie ] z 4 czy 5 bandytów o_O. A ja mam tylko pistolety i uszkodzoną
dubeltówkę -_-. Chciałem ich przeczekać, na nic. Musiałem przebiec koło nich, trochę
oberwałem ale ogólnie wyszedłem z tego cało. Ciekawe co mnie jeszcze czeka ;-D ?


Cóż. Życie w Zonie pełne jest uroków. Szczególnie na hell w OL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.01.2009 o 21:08, Bishoop napisał:

Cóż. Życie w Zonie pełne jest uroków. Szczególnie na hell w OL


Tu się zgadzam, ^_^ . ja sobie postanowiłem że nie zginę w zonie albo zaczynam od nowa ;) na poziomie hell oczywiście... Cóż już 11 dzień czasu gry daję radę...jakoś... W pełni zdaję sobie sprawę, że każdy wypad poza obóz może w każdej chwili skończyć się szybką i gwałtowną śmiercią.... Wiec:co max 100 -200 metrów i "skan" lornetką ( bo na radarze wrogów nie mamy) śrubki w ręce- podstawa ( bo anomalie zmieniają lokacje dość często) jak to chyba Ty wspomniałeś, tu już potrzeba "oczu dookoła głowy i głowy na karku". Najgorzej było w pierwszy dzień. Dopiero co wróciłem z kurtką dla Nimble''a po uwolnieniu go z parku maszyn. Idę sobie spać do piwniczki, a tu ze snu mnie wytrąca emisja, cóż przeczekałem, stalkerzy wyszli do ogniska i nagle poruszenie. Wybiegam z duszą na ramieniu a tam 2 psy-dogi ( silne z "efektami") 4 zombie i dwie pijawy. Godzina 1 w nocy, deszcz, błyskawice, ciemno jak w d... a ja z pistoletem z tłumikiem i obrzynem z 6 nabojami ^_^ jeszcze nigdy się tak nie przeraziłem w żadnej grze hehehe. Wbiegłem po drabinie na zrujnowany budynek i ostrzeliwałem te świecące oczka niewidzialnej pijawy, przeklinając na czym świat stoi.... Ale za to kocham S.T.A.L.K.E.R.A i OL 2.2
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak tak czytam Wasze posty, to powoli zachęcam się do zainstalowania tego moda. Nowe mutanty, losowe zdarzenia sprawiają, że naprawdę zaczynam się nad tym zastanawiać. Ale mimo wszystko dopiero jak ukończę tę grę (a jestem dopiero/już na etapie wyłączenia mózgozwęglacza, choć jeszcze się tam nie wybrałem).
Aha, w tym poście będę opisywał czego dotyczy spojler (tj. jakiej lokacji), by czytający wiedział, który spojler może już odsłonić, a który nie.
Co bardzo mi się tu podoba. Klimat. Już kilka razy podskoczyłem ze strachu na krześle. Raz w Dolinie Mroku,(spojler dotyczy wydarzeń w Dolinie mroku. Przeczytaj dopiero wtedy, gdy już wykonałeś misje związane z tą lokacją)

Spoiler

gdy wszedłem do budynku, by pomóc jednemu Stalkerowi (leżał ranny i prosił o apteczkę), a tu mi zza pleców wyskoczyła niewidzialna pijawka (choć wcześniej jej tam nie było)

.(Teraz będzie o Jantarze)
Spoiler

Lub w Jantarze z motywem nadprzyrodzonych zjawisk. Np. gdy wchodzę do laboratorium ni z tego, ni z owego skrzynia zaczyna się podnosić. Ja lekko zdezorientowany idę dalej, a nagle ta sama skrzynia "rzuca" się na mnie.

Szok. (tym razem podziemia Agropromu)

No i oczywiście pierwszy
Spoiler

kontroler (tj. ten w podziemiach Agropromu)

. Ten też mi stracha napędził. Niesamowite są też zwroty akcji w fabule. Przykładowo: (spojler dotyczy fabuły, więc jeżeli nie ukończyłeś jeszcze zadań w Jantarze i nie spotkałeś się z Doktorem nie czytaj tego. Zepsuje Ci to bardzo emocjonujący moment fabuły)
Spoiler

Biegam, szukam tego Striełoka, a po spotkaniu z Doktorem dowiaduję się, że Striełok to ja. Aż mi szczena opadła.

Ale za to właśnie uwielbiam S.T.A.L.K.E.R.''a. I z tego co wnioskuję po waszych postach, mody dostarczą mi jeszcze więcej tego typu zaskoczeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam informację dla was może nie jest nowa - ktoś wcześniej na tym forum o tym pisał, chodzi o to, że jak ma się "założone" cztery artefakty chyba "Śluz" te co chronią przed chemicznymi obrażeniami i wejdzie się do anomali chemicznej to wtedy naprawia się nam kombinezon - sam to sprawdazałem i działa ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.01.2009 o 10:01, bart31 napisał:


Zawsze się nad tym zastanawiałem,ale nie wiedziałem jak to zrobić.ALe muszą być 4 fanty które chornią przed chemikaliami? Ciężko aż tyle znaleźć,ja mam chyba 2 więc dupa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.01.2009 o 14:13, Ajinur napisał:

>
Zawsze się nad tym zastanawiałem,ale nie wiedziałem jak to zrobić.ALe muszą być 4 fanty
które chornią przed chemikaliami? Ciężko aż tyle znaleźć,ja mam chyba 2 więc dupa :)


Tak muszą być 4.... jeden dostajesz międzyinnymi (chyba, że jest to nagroda losowa) od prof. Sacharowa w Jantarze bodajże po tym jak Krygłow zrobi pomiary i bezpiecznie wróci do bunkra ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, jestem na poziomie Kordon i mam kilka pytań

skąd brać ammo, bandaże, leki ?
Czy zabicie strażników którzy pilnują przejścia jest dobrym rozwiązaniem czy będą się respawnować ( chodzi mi o przejście dzięki któremu nie będę musiał iść przez tunel kolejowy w którym ciągle występują wyładowania.)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.01.2009 o 15:39, sevrond napisał:

skąd brać ammo, bandaże, leki ?

Eee ... jak to skąd ;-) ? Z ekwipunku zabitych przeciwników, ze skrzyń rozsianych tu i ówdzie, ze metalowych skrzynek, ze skrytek, można też w ostateczności kupować te rzeczy u Sidorowicza. Początki bywają trudne ale jak dorwiesz się do jakiegoś Vipera czy dubeltówki nie będzie tak źle. ;-)

Dnia 15.01.2009 o 15:39, sevrond napisał:

Czy zabicie strażników którzy pilnują przejścia jest dobrym rozwiązaniem czy będą się
respawnować ( chodzi mi o przejście dzięki któremu nie będę musiał iść przez tunel kolejowy
w którym ciągle występują wyładowania.)

Hm ... jak zaopatrzysz się w minimum Vipera czy cosik podobnego [ byle nie pistolet czy dubeltówka ] możesz się na nich "rzucić" ale nie tak dosłownie. Dobrą taktyką imo jest zabicie tych gości późnym popołudniem lub wieczorem gdy jest ciemno ale nie aż tak ciemno jak w nocy. Wtedy to warto zasadzić się na dachu czy też strychu pobliskiego budynku i stamtąd po kolei ich zestrzelić. Kilka strzałów w klatkę lub headshoty, byle nie serią [ no chyba ze z bliska ] a padną martwi. Nie, nie będą się respawnować. W zasadzie to nie trzeba im nawet płacić, jest taki myk że po prawo [ patrząc w kierunku żołnierzy ] od strony Kordonu jest wyrwa w płocie przy moście i tam można bezproblemowo przemknąć nie będąc zaczepianym ani przez soldatów ani przez anomalię. ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/../

Vipera już mam, właśnie tylko ammo mi do niego brakuje. Próbowałem już kilka razy zabić tych posterunkowych, ale się nie udało więc korzystam z dziury o której mi napisałeś - wielkie dzięki.
Mógłby mi ktoś jeszcze wytłumaczyć po co mi te artefakty jak i tak je zakładam to mi życie spada ;/ i co to są te anomalie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.01.2009 o 15:39, sevrond napisał:

skąd brać ammo, bandaże, leki ?
Czy zabicie strażników którzy pilnują przejścia jest dobrym rozwiązaniem czy będą się
respawnować ( chodzi mi o przejście dzięki któremu nie będę musiał iść przez tunel kolejowy
w którym ciągle występują wyładowania.)


Możesz ich zabić ...będą się respanować ale nie zaczęsto... co do leków itp możesz zdobywać tak jak napisał Tobie Kłek, Ja jeszcze zbierał bym lekki przeciwpromienne - taka jakby strzykawka, możesz je oprócz wykorzystania na własne potrzeby sprzedać np u barmana za jeden taki lek dostaniesz 225rubli także mogą być dodatkowym źródłem kasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.01.2009 o 16:32, bart31 napisał:

Możesz ich zabić ...będą się respanować ale nie zaczęsto...

Daj spokój, nie siej dezinformacji: nikt się tam nie respawnuje.

Dnia 15.01.2009 o 16:32, bart31 napisał:

(co do leków itp możesz zdobywać tak jak napisał Tobie Kłek, Ja jeszcze zbierał bym lekki przeciwpromienne

zdaje się, że nie ma innych leków niż przeciwpromienne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.01.2009 o 16:39, zadymek napisał:

> Możesz ich zabić ...będą się respanować ale nie zaczęsto...
Daj spokój, nie siej dezinformacji: nikt się tam nie respawnuje.
> (co do leków itp możesz zdobywać tak jak napisał Tobie Kłek, Ja jeszcze zbierał
bym lekki przeciwpromienne
zdaje się, że nie ma innych leków niż przeciwpromienne


nie respanowują się tylko przychodzą ale są tam. A apteczki to nie leki???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.01.2009 o 16:29, sevrond napisał:

Vipera już mam, właśnie tylko ammo mi do niego brakuje. Próbowałem już kilka razy zabić
tych posterunkowych, ale się nie udało więc korzystam z dziury o której mi napisałeś
- wielkie dzięki.

Spróbuj w ten sposób w jaki ci wtedy podałem. Wdrap się na pobliski budynek i sukcesywnie ich wyeliminuj. ;-) A ammo ? Cóż, trzeba szukać ;-D. Zona jest bardzo nietypowym miejscem. Proponuję trochę poszperać ... opuszczone wagony, budynki etc mogą być źródłem ciekawych znalezisk.

Dnia 15.01.2009 o 16:29, sevrond napisał:

Mógłby mi ktoś jeszcze wytłumaczyć po co mi te artefakty jak i tak je zakładam to mi
życie spada ;/

Artefakty - czym są i po co ci one masz przecież opisane w PDA w Encyklopedii ;p. Ale tak w skrócie są to różnorakie paskudztwa [ wyglądające jak jakieś kamienie / grzyby lub coś w tym guście ], cześć z nich jest potrzebna do zaliczenia poszczególnych questów, część przydaje się a części z nich jeszcze nie znalazłem ;-D. Każdy z nich ma ciekawe właściwości np: redukują krwawienie, zwiększają zdrowie lub zmniejszają obrażenia od np: chemikalii czy prądu. Niektóre mogą np: zwiększać promieniowanie etc więc trzeba patrzeć co się przypina do pasa lub założyć inny artefakt niwelujący owo promieniowanie. Ogólnie całkiem łatwo jest je znaleźć ;-). A co do anomalii - to samo co wyżej - masz to w PDA. Anomalią jest chociażby to co widziałeś w tunelu w Kordonie. W skrócie - omijać je z daleka :P.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować