Zaloguj się, aby obserwować  
SDRaid

Microsoft Office - porady / rozwiązywanie problemów !

116 postów w tym temacie

Tematu nie znalazłem. Temat dotyczy wszystkich wersji Ofiice, wszystkich programow :)

Mam wersje Microsoft Office 2003. Tak się składa że muszę coś zrobić, wszystkich na gg pytam i nikt nie umie tego zrobić :P Otóż mam problem, gdyż chcę obliczyć wartosć procentową w poniższej tabelce. Niestety nei mogę włączyć wartosci procentowej, co mam zrobić ?? Chodzi mi o takie cos ( http://forum.gram.pl/upl/forum/2006_3/20060810211323.jpg ) , kiedyś to robiłem, lecz tym razem nie da się :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem. Mam prezentacje zrobioną w OpenOffice ale msuze nia miec do szkoly w Power Poincie. Power point nie otworzy prezentacji zrobionej w OO wiec potrzebuje jakiegos konwertera do tych plikow.

Bardzo tego potrzebuje i blagam o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O szty! A ja chciałem identyczny temacik rozkręcić. Ale ok. Skoro już taki jest, to ja postaram się, stworzyć poradnik "Profesjonalne obsługiwanie Word''a". Będzie się ukazywał, przynajmniej postaram się co tydzień. Będą tam różne porady dotyczące jak dobrze się posługiwać, a także jak dobrze wydrukować, w zależności od drukarki. Może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2007 o 22:01, bitelz90 napisał:

Ej, jak zrobić twardą spację w Microsoft Word 2003 ?? HELP!


Chyba jak we wszystkich - Ctrl+Enter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.04.2007 o 19:22, Xantus napisał:

> Ej, jak zrobić twardą spację w Microsoft Word 2003 ?? HELP!

Chyba jak we wszystkich - Ctrl+Enter


No wiem =P Już do tego doszedłem =D ;)) ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś jak jednym ruchem wyłączyć w tekście .doc albo .rtf wszelkie justowania, akapity i punktowanie? Tak, żeby z tekstu sformatowanego pozostał "lity", bez formatowania.

Z góry dzięki za odpowiedź :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Male zadanie dla wszystkich sadzacych ze znaja sie na Wordzie :)
Mam liste adresow w excelu i musze wydrukowac (najlepiej wordem) te adresy. Oczywiscie zeby nie bylo za prosto mam je wydrukowac w formie etykiet po kilka na jednej kartce (3 kolumny i 5 wierszy). Czy ktos wie jak to jakos automatycznie zrobic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2007 o 18:34, Volvox napisał:

Czy ktos wie jak to jakos automatycznie zrobic?

Oczywiście. To jedno z podstawowych zadań worda od wersji 2.0 (1993 r.)
Przeczytaj sobie w pomocy worda dział "Korespondencja seryjna". To dział kobyła, ale wszystko powinno się wyjaśnić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2007 o 22:22, Bialer napisał:

Zapomnialem dodać, że oczywiście po zaznaczeniu wszystkiego (ctrl + a)

Najpierw musiałem przekopiować całość do notatnika, potem z powrotem i dopiero WTEDY działało czyszczenie formatowania...

Czasem tęsknię za Open Office :p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze krótka porada dla tych, którzy potrzebują odczyścić dokument tekstowy ze śmieci lub formatowania a la html. O ile nie bedzie inaczej napisane wszelkie zamiany wykonujemy na całym tekście automatycznie:

1. Usuwanie wielokrotnych spacji
Polecenie zamień: dwie spacje zamienić na spację i zamienić wszystko. Powtarzać do likwidacji ostatniej pary. Jest to wyszukiwanie o charakterze binarnym, więc wykonywane z niewielką ilością koniecznych powtórzeń.

2. Usuwanie wielkich przerw między akapitami
Polecenie zamień: dwa znaki końca akapitu zamienić na jeden. Podobnie jak wyżej.

3. Zaimportowany tekst przerywa wiersze w środku zdań oraz nawet w środku łamanych wyrazów
Trzeba najpierw wyświetlić znaki formatowania i ustalić czy wiersze są przerywane znakami końca wiersza czy końca akapitów oraz czy akapity są w ogóle wyróżnione przez pusty wiersz po każdym akapicie (czyli podwójny znak akapitu).

a) Najpierw trzeba ocalić prawdziwe akapity od zniszczenia, o ile są wyróżnione pustym wierszem. Trzeba ustalić jaki znak w tekście na pewno nie występuje. Zwykle są to znaki @, #, $, %, ^, &. Można dla pewności spróbować wyszukać je w całym tekście. Brak oznacza, że możemy go użyć.
- Zamieniamy więc podwójne znaki akapitu czyli ^p^p na nasz znak specjalny np. @^p. Spowoduje to, że przed każdym prawdziwym zakończeniem akapitu będziemy mieć @. Nawet gdyby usunąć przypadkiem wszelkie końce akapitów, to i tak będziemy znali ich położenie.

b) Następnie pozbywamy sie twardego dzielenia wyrazów, które zwykle są w tekście reprezentowane przez znaki -^p lub -^l (małe L).
- Zamieniamy te kombinacje znaków na pojedynczą spację. Po wykonanej zamianie usuwamy podwójne spacje wg p.1.

c) Pozbywamy się ręcznego dzielenia wierszy
- Zamieniamy ^l lub ^p na spację. Operacja ta może usunąć wszelkie dzielenia na akapity w całym tekście w drugim wypadku. Po wykonanej zamianie usuwamy podwójne spacje wg p.1.

d) Odzyskujemy formatowanie akapitów przez zamianę naszego znaku specjalnego (np.@) na prawdziwy znak końca akapitu ^p. Po wykonanej zamianie usuwamy podwójne akapity wg p.2.

Po tych kilku działaniach nie wymagających ani programowania, ani zaawansowanych konstrukcji worda mamy tekst sformatowany poprawnie i gotowy do właściwego formatowania akapitów (nadającego się do druku). Aczkolwiek i bez tego tekst nadaje się już do druku na dowolnym rozmiarze papieru i w dowolnej konfiguracji ustawień strony. Jest to klasyczne formatowanie książkowe.

Funkcja zamiany w Wordzie jest bardzo potężna i jej możliwości są o wiele większe niż ktokolwiek zdaje sobie z tego sprawę. Odpowiednie jej stosowanie potrafi zdziałać cuda w bardzo krótkim czasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.08.2007 o 13:44, Sephirath napisał:

Najpierw musiałem przekopiować całość do notatnika, potem z powrotem i dopiero WTEDY działało
czyszczenie formatowania...


Przecież jeżeli przekopiujesz coś do Notatnika to tekst, który tam przekopiowałeś od razu traci wszystkie formatowania. Jeżeli masz jakiś tekst sformatowany to najprawdopodobniej chcesz go skopiować z jakiejś strony internetowej, prawda? Jeżeli tak to wystarczy przy wklejaniu do Word wybrać Edycja / Wklej specjalnie... / Tekst niesformatowany i masz tak jak chciałeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.08.2007 o 13:44, Sephirath napisał:

Najpierw musiałem przekopiować całość do notatnika, potem z powrotem i dopiero WTEDY działało czyszczenie formatowania...

Możliwe, że zapomniałeś przywrócić domyślne formatowanie akapitu dla wszystkich akapitów w tekście, co wykonuje się kombinacją ctrl+spacja.
Word to potężny i skomplikowany program, lecz trzeba go dobrze znać. :)

Dnia 22.08.2007 o 13:44, Sephirath napisał:

Czasem tęsknię za Open Office :p

Open Office ma dokładnie te same możliwości, co MS Office o jeden numerek mniej (czyli prawie się nie różnią funkcjonalnie:).
Nie znam nikogo, kto potrafi również w tym programie wykorzystać wszystkie możliwe funkcje. Te pakiety biurowe są po prostu zbyt wielkie, żeby je ogarnąć, a wiele rzeczy można wykonać na wiele sposobów.

I żeby nie było niedopowiedzeń. Ja również nie potrafię wykorzystać w 100% choćby Worda. Oceniam siebie na jakieś 80%. Na 20% mam po prostu za małą wyobraźnię. :)
A na Excela mam za słabe wykształcenie matematyczne. Tego ostatniego potrafiłby w pełni wykorzystać prawdopodobnie profesor matematyki i to specjalizujący się chyba w algebrze dyskretnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Temat pasujący do problemu.
Mój znajomy aktualnie robi taką linię historii Ziemii. Zaczął od tworzenia w WordPadzie ale potem przeniósł sie na Worda 2003. Ale kiedy otworzył plik przez Worda zrobił sie bałagan (patrz. obrazek). Można jakos temu zaradzić? ;) Bo ja jak narazie nie znalazłem roszwiązania tego problemu :P

20070822143630

20070822143648

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrzut ekranu Worda wygląda tak jakby program poprostu zawijał tekst, z powodu ograniczeń nadanych rozmiarem strony/marginesami. Proponował bym w ustawieniach strony (zakładka plik) dać po pierwsze poziomą stronę, po drugie niestandartowy rozmiar papieru i maksymagnie zwiększyć szerokość. Narazie inna metoda nie przychodzi mi do głowy. Tak czy inaczej są to dwa różniące się od siebie programy, więc nawet jak te linie będą się mieścić, mogą wymagać lekkich korekt ustawienia. Odrazu mówie że będzie problem z wydrukowaniem tego jeżeli zwiększy rozmiar kartki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, ja używam Worda jako po prostu "notatnika z formatowaniem", gdzieś muszę pisać opowiadania etc. Kiedyś pewnie mi się przyda MS Office jako narzędzie pracy, ale na razie... I tak najbardziej lubię PowerPointa ;-)

A Open Office miałem sto lat temu i pamiętam, że w ogóle problemów nie robiło :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy da radę przypisać jakąś kombinację klawiszy by otwierało się okno Microsoft Equation a nie jak do tej pory, za każdym razem muszę wybierać Wstaw/Obiekt itd. Wersja programu - MS Word 2003.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować