Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Medieval II: Total War - okiem Szarego

40 postów w tym temacie

Czy ta gra ma w ogóle jakieś błędy poza tymi, które są niewymienione, ale likwiduje je patch 1.01?

W w MTW2 nie grałem, ale obracam się wśród nałogowych fanów strategii i większość jest mocno niezadowolona z setek błędów, niedociągnięć czy stawiania estetyki nad taktykę.


Wybaczcie, że znowu się czepiam, ale taki los recenzji gier pisanych na stronie jej dystrybutora, że to czego się można czepiać, to zbyt mało krytyczne podejście. Albo artykuł pisana przez fana, który pierwszy raz w życiu dostał od kogoś grę do recenzji i entuzjastyczna radość wygrywa (to nie żaden przytyk, ale wydaje mi się, że szczera prawda, której sam doświadczyłem i obserwuję u innych).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pisał to fan Total War, owszem. Ale jednocześnie doświadczony fachura, który pracował w - o ile pamiętam - przynajmniej trzech redakcjach pism poświęconych grom, w tym na stanowiskach "kierowniczo-redakcyjnych" również. Aktualnie gry tworzy, pisuje już tylko na moją prośbę. Nie jest pracownikiem CDP, ja nie jestem, nikt z CDP nie widział i nie zatwierdzał tego tekstu przed publikacją. Recenzja jest zawsze nieco subiektywna, tego się nie przeskoczy. Ja należę do tych, o których Szary napisał że psioczą na niedoróbki, ale się MTW2 zagrywają. Mimo wad wybija się jednak wysoko ponad ogół produktów. Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ależ ja nie twierdzę, że pracujecie w CDP, co zresztą już sobie przy okazji wyjaśnialiśmy, ani nawet nie posądzałem o "odgórną" korektę, ale słyszałem o tej grze zbyt wiele złego (jak na świetą serię Total War), żebym mógł uwierzyć w wiarygodność tego autora - nie wiem, może "poczuł się" do tego, że powinien napisać dobrze.

Dnia 26.12.2006 o 16:09, Lucas the Great napisał:

Szary napisał że psioczą na niedoróbki, ale się MTW2 zagrywają


Wybacz, ale żaden argument. Jak ktoś przegrał Medievala i Rome''a na wszystkie strony i kupił bez wachania najnowszą część, to w nią gra.
Nie pamiętam czy autor wspomniał coś o setkach modów i tweaków, które już zdąrzyły powstać, w odpowiedzi na taki stan rzeczy, jaki zastali po instalacji.


Gothic III to też nie produkcja przeciętna, ale wykonana momentami żałośnie, co wiele razy (na różnych "łamach") piętnowałem i piętnować będę.
Nie byłbym prawdziwym fanem, gdybym napisał tu reckę o wydźwięku:
"wszystko super, masa pozytywnych nowości, co prawda pojawiło się trochę błędów, ale patch 1.08 jaki jest w wersji wydanej przez CDP większość usuwa" - z jednej strony byłaby to święta prawda (z pewnej perspektywy), ale z drugiej słowa osoby bez krztyny krytycyzmu wobec produktu, które ... nie wiem, z góry musi być dobry, chce ukryć wady albo woli o nich nie słyszeć?


Po prostu w recenzjach na Gram.pl chciałbym widzieć rzetelny obraz gry, zwłaszcza jej wad - wydźwięk artykułów z CDP Insider zrozumieć mogę, bo to broszurka reklamowa, ale jeśli ta strona ma aspirować do czegoś ponad witrynę dystrybutora, miło by usłyszeć jak się bezwzględnie depcze elementy, które rzeczywiście zostały spartolone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dopiszę, że o większym problemie niż niemożność przejmowania baszt w trakcie oblężeń nie słyszałem. Ogółem, gra jest niemal pozbawiona większych błędów.
I jeszcze drobna uwaga to kolejnego "specjalisty" od Total War''ów, a mianowicie do Lucasa the Great. Medieval II jest także krótszy od Medievala I , pomimo że obejmuje większy kawał czasu. Bo 364 tury z jedynki to wszakże więcej niż 225 z dwójki. Więc sam też sprawdzaj co piszesz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem pograć w przed chwilą w medievala II w sieci i nic, bo gamespy wyrzuca wszystkich graczy z wielu gier! Dosyć tego, bunt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm, gierka niezła, na gamespy nikogo nie ma (od sasu do czasu informuje mnie, że klucz nie właściwy), w instrukcji dostępne jest 17 frakcji, ja mam tylko 5 (bez Polski)....
Cóż kupiłem edycję kolekcjonerską Medieval II i...chyba przepłaciłem!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.12.2006 o 16:34, macieyo1 napisał:

hmm, gierka niezła, na gamespy nikogo nie ma (od sasu do czasu informuje mnie, że klucz nie
właściwy), w instrukcji dostępne jest 17 frakcji, ja mam tylko 5 (bez Polski)....
Cóż kupiłem edycję kolekcjonerską Medieval II i...chyba przepłaciłem!

Graczy na GameSpy jest mnóstwo, gwarantuję Ci, jeno z polską wersją (zresztą z innymi lokalizacjami m.in. włoską też taki był), że bez patcha grać z zagranicznymi graczami (anglojęzycznymi) nijak nie dało rady (poszczególne wersje "nie widziały siebie").
Co do nacji, to najpierw trzeba pokonać jedną z 5 dostępnych frakcji inną - wtedy będziesz mógł grać nią w nowej kampanii (oprócz kilku niegrywalnych jak Aztekowie).
Ale oczywiście wszystkie nacje można odblokować bardzo proso w plikach gry, chyba nawet było to opisane w temacie ogólnym gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie czy na GeForce 6600, AMD athlon 2500+ 1800 MHz 768Mb RAM mediwal będzie mi płynnie chodził, albo czy wogóle będzie chodził.

PS odpowiedż na moje pytanie prosze przysyłać na pele208@wp.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak Pelieton, Medievala będzie ci chodził, ale w sumie to tak sobie. Prawdopodobnie na niskich detalach i małej skali jednostek będzie chodzić płynnie. Gorzej z grą w sieci, bo tam zazwyczaj skala jednostek ustawiona jest na normalu co przy 1v1 daję ok. 1,5 tys żołnierzy, a przy bardzo popularnych 2v2 ok. 4tys.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.12.2006 o 21:30, Tar-Palantir napisał:

> hmm, gierka niezła, na gamespy nikogo nie ma (od sasu do czasu informuje mnie, że klucz
nie
> właściwy), w instrukcji dostępne jest 17 frakcji, ja mam tylko 5 (bez Polski)....
> Cóż kupiłem edycję kolekcjonerską Medieval II i...chyba przepłaciłem!
>
Graczy na GameSpy jest mnóstwo, gwarantuję Ci, jeno z polską wersją (zresztą z innymi lokalizacjami
m.in. włoską też taki był), że bez patcha grać z zagranicznymi graczami (anglojęzycznymi) nijak
nie dało rady (poszczególne wersje "nie widziały siebie").
Co do nacji, to najpierw trzeba pokonać jedną z 5 dostępnych frakcji inną - wtedy będziesz
mógł grać nią w nowej kampanii (oprócz kilku niegrywalnych jak Aztekowie).
Ale oczywiście wszystkie nacje można odblokować bardzo proso w plikach gry, chyba nawet było
to opisane w temacie ogólnym gry.


Z grą jest juz ok! Tak to jest jak się gra od razu, bez instrukcji...:)
Ale nadal nie mogę grać w multiplayer (widzę czat, ale nie widze gier), czy patch 1.01 musi być zainstalowany w jakiś szczególny folder M II TW?
POZDRAWIAM!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra dobra, ale brakuje mi dobrych filmików. Pod tym względem Shogun znacznie wyprzedza swoich następców, a powinno być odwrotnie. Pomimo,że Shogun zrobiony został tak dawno temu filmiki mają świetny mroczny klimat, dobrą grafikę i są dobrze wyreżyserowane. Doświadczony zabójca nie zabijał się sam na drzwiach od własnego sztyletu , a jeśli chodzi o dźwięki to odgłosy zabijanego przez sztych w plecy wogoóle nie pasują osobie, która ginie w ten sposób.To są uważam dwa największe błędy filmików w MII.Przykre jest to, że doświadczony agent jak ginie to robi to w stylu zwykłego wieśniaka, a jego niepowodzenia są wynikiem zaskoczenia przez przypadkowy patrol, który zauważa go na nieosłoniętym terenie, a nawet zwykła wieśniaczka jest w stanie pokrzyżować mu plany. Inną niedorzecznością jest to, że doświadczony agent(musi to być elitarny wojownik) nie jest w stanie uciec przed ciężko opancerzonymi i uzbrojonymi w ciężką broń strażnikami- oni przecież nie mogą dogonić agenta, który poza wyszkoleniem nie jest ograniczany przez ciężar zbroi i broni.Poza tym jak może się zdarzyć aby agent nie zrobił przed akcją rozpoznania i uciekał w ślepą uliczkę. Jeszcze bym zrozumiał, gdyby to nie był sam zabójca, ale zwerbowany przez niego wieśniak.
Kolejną rzeczą są obrazki.Dobrze, że bitwa ma ładną grafikę, ale mapa bitewna to nie wszystko.Obrazki na zwojach informacyjnych budynków i jednostek powinny być realistyczne i przesycone barwami. Obrazki wojowników powinny być mroczne przedstawiające ich w postawie bojowej tak aby wzbudzały szacunek i lęk a to można uzyskać dzięki odpowiednim barwom,tle, postawie wojownika gotowego do ataku lub atakującego lub atakującego i realistycznemu dokładnemu przedstawieniu. To również trochę lepiej wyglądało w Shogunie
Shoguna cenie również jeszcze za pomysł, który tam zastosowany był trafiony, ale nie doczekał nawet powielenia w następnych odsłonach. Mianowicie można było tam budować jednostki nodachi jak jeden z generałów uzyskiwał odpowiednią liczbę zwycięstw. Nie wystarczyło zgromadzić dużej kasy i zbudować kolejne przewidziane przez grę budynki. To o gracza zależało czy daną jednostkę będzie mógł stworzyć czy nie.Można ten pomysł rozwinąć, aby gracz na niektóre jednostki musiał zasłużyć.W Shogunie i tak miało się możliwość stworzyć tą jednostkę gdyż bardzo szybko uzyskiwało się takiego generała, ale kierunek myślenia uważam za dobry. Można w ten sposob wprowadzić zróżnicowanie i umożliwić wielotorowy rozwój infrastruktury militarnej w zależności od stylu walki(np. dużo doświadczenia zdobywają jednostki kawalerii to pojawiaja sie nam możliwiości szkolenie nowych, lepszych jej typów, a jeśli dużo walczymy piechotą to pozostają nam podstawowe jednostki kawalerii, a rozwija sie piechota ) Dzięki wielotorowości do gry będzie sie chętniej wracało mogąc wypróbowywać różne taktyki.
Dodam jeszcze, że brakuje mi epitetu "Legendarny", który zarówno przy jednostkach jak i przy budynkach w Shogunie bardzo działał na wyobraźnię.
Na koniec w hierarchii udoskonaleń budynku kowala nie mogą dwa poziomy nazywać się tak samo(Mistrz płatnerstwa)Jeśli już to Legendarny mistrz płatnerstwa.
Bardzo bym się cieszył gdyby następna propozycja Total War zastosowała i rozwinęła pomysły które uważam sprawdziły się już w Shogunie- na dzisiejsze czasy już banalnej, ale jakże klimatycznej gry. Jak dotąd kolejne produkty Total War chociaż są dobre, ale uważam niepotrzebnie zbaczają z torów wyznaczonych przez Shogun- grę w którą jeszcze dotąd gra wielu ludzi co świadczy o jej wielkiej klasie.
Pozdrawiam i dedykuję ten komentarz przedstawicielom CDP :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Największymi bugami tej gry są inteligencja jednostek, która gorsza niż w ROME, oraz interface który leży totalnie jest bardzo nieczytelny w porównaniu z ROME.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować