Zaloguj się, aby obserwować  
Robson79

Morrowind kontra Gothic - w co grało wam się fajniej?

5114 postów w tym temacie

Przeszedłem i Morrowinda i Gothica (całą serię). I jedna gra i druga wciągnęła mnie na naprawdę długi czas, ale nic nie jest pozbawione wad:
1. Morrowind: z chwila zdobycia wysokiego poziomu gra zupelnie traci na wartości, zaczyna się ograniczać do łażenia, łażenia i jeszcze raz - a gdzie wyzwanie? Problemem jest również to, że postać można "napakować" w naprawdę krótkim czasie, przez co dalsza część gry, jak i ostatnie lokacje głównego wątku są po prostu za łatwe. W podstawce wszystkie współczynniki mojego maga wynosiły 100 (czyli max). Dodatki są (wybaczcie) do niczego - poziom trudności taki sobie, albo i znikomy, do tego wszystko jakieś takie wtórne. Jak grać to tylko w podstawkę (no i może Trójca)
2. Gothic I - ten sam problem z uzyskaniem wysokiego poziomu co w Morrowindzie, za szybko. Kończysz grę z wachlarzem najpotężniejszych zaklęć wymiatając przy okazji najlepszym orężem. Jednym słowem - brak balansu. Gothic II - tutaj już ciekawiej, w końcu masz możliwość prowadzenia jednej klasy postaci, ale końcówka po prostu za prosta (i znowu brak balansu). Gothic II NK - i dopiero po dodatku G II rozwija skrzydełka - potwory w końcu silniejsze, zastanawiasz się na co wydawać punkty doświadczenie i gra w końcu staje się wyzwaniem.

Ale i tak polecam zagrać w obie gry - zwłaszcza, że ceny spadły, że ho, ho, ho - i samemu wystawić ocenę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

(...) w morrowindzie większość świata stworzyła bezduszna maszyna toteż

Dnia 13.02.2006 o 10:56, Ponet napisał:

świat był jakiś taki "bezduszny"...


Nie maszyna, a twórcy - wszystko trzeba było poustawiać ręcznie (każdy kamyczek) pobaw się troszke edytorem to zobaczysz, że to wcale nie takie proste...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grałem w obie serie i obie były fajne. Każda z nich ma swoje wady i zalety.

Gothic:
Zalety: klimat, grafika, żywy świat, efekty czarów, walka, zachowana równowaga między rozwojem/handlem/kombinacją/questami/hack''n''slashem, oprawa muzyczna, efekty pogodowe, lepsze AI, fabuła trzyma w napięciu
Wady: mniejszy świat (3 dni i po grze), ograniczenie siła/zręczność do noszenia broni, nie można ściągnąć (inosić) zbroi z zabitego przeciwnika (dlaczego nie można założyć zbroi kruka)

Morrowind:
Zalety: mnogość itemów (wolność w ich noszeniu, zaklinaniu, mieszaniu), duży świat, sposób rozwijania umiejętności (mnogość)
Wady: statyczny, postacie stoją w miejscu, nie śpią, nie rozmawiają, można na początku gry w ciągu 2-3 godzin wypaść bohatera na max a potem nic nie jest w stanie go dotknąć (wystarczy zdobyć dużo kasy na naukę a kasa nie stanowi w tej grze problemu), dość prozaiczna fabuła (niewiele się dzieje lub jest za mało zaskakujące)

Oczywiście wolę Gothic, bo ma swój klimat a fabuła trzyma w napięciu. Zobaczymy co będzie po premierze Obliviona i Gothic 3. Mam nadzieję, że obie będą rewelacyjne do granic możliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

By przeciwnicy stali się silniejsi wystarczy podnieść poziom trudności (takie to trudne :) Ja obecnie gram w Tribunala i będąc na poziomie 53 i poziomie trudności na 65 po prostu byłem prawie niczym, dwóch z mrocznego bractwa mogło mnie zasiekać na dobre, albo 2 goblinów tak samo, po czym obniżyłem poziom do 40 bo grać się prawie nie dało, a jednak jeden gość z bandy rzutek (chyba) mnie dwoma rzutkami zabił (miałem 540 pkt życia i 296 pkt ciężki pancerz).
Więc nie gadaj mi tu że nie ma przeciwników, daj sobie poziom trudności na 100 to zobaczysz że i przed skrzekaczem będziesz uciekał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.02.2006 o 22:39, Budo napisał:

> poza tym w Morrowindzie trzeba czytać a w Gothicu mamy dubbing!!!

Nie żartuj se, robienie mówionych dialogów w takie ilości jak w morku byłoby szaleństwem, a
tłumaczenie tego spolszczeniem wszechczasów. Scenariusz do morro ma 5000 stron. To za duzo
na tkaie rozwiązanie jak w G.

Ale jest zawsze miło usłyszes ojczysty język nieprwdaż??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.02.2006 o 18:20, wdowiakm napisał:

Ale jest zawsze miło usłyszes ojczysty język nieprwdaż??


Nie. Dzięki grom można się naprawdę poduczyć angielskiego. Nie tylko codziennego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Scenariusz do morro ma 5000 stron. To za duzo

Dnia 12.02.2006 o 22:39, Budo napisał:

na tkaie rozwiązanie jak w G.

Scenariusz nie znaczy spisane dialogi jeżeli o to ci chodzi -.- scenariusz gothica ma chyba tez cos kolo tego -.- jakbys nie wiedzial ;) Ale obie gry lubie powiem szczerze, przy obu ( gothicu i morku ) spędziłem b. miło czas .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.02.2006 o 18:33, Arclight napisał:

Nie. Dzięki grom można się naprawdę poduczyć angielskiego. Nie tylko codziennego.

Ja akurat jestem patriotom więc lubię słyszeć polski język w grach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.02.2006 o 18:35, WorldWar3PL napisał:

Scenariusz nie znaczy spisane dialogi jeżeli o to ci chodzi -.- scenariusz gothica ma chyba
tez cos kolo tego -.- jakbys nie wiedzial ;) Ale obie gry lubie powiem szczerze, przy obu (
gothicu i morku ) spędziłem b. miło czas .


Przeciez wiem, masz mnie za jakiegos jełopa czy coś? Ale nie porównuj ilości dialogów w obu grach, bo takiego porównania w ogóle nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to Morrowind jest najbardziej rozbudowanym eRPeGiem.Tutaj nawet się ze mną nie kłóćcie bo przeszedłem wiele klasycznych RPG i żaden nie był taki rozbudowany jak Morrowin.Tylko Ultima może się z nim równać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.02.2006 o 21:48, YahooPL napisał:

Ogólnie to Morrowind jest najbardziej rozbudowanym eRPeGiem.Tutaj nawet się ze mną nie kłóćcie
bo przeszedłem wiele klasycznych RPG i żaden nie był taki rozbudowany jak Morrowin.Tylko Ultima
może się z nim równać...

Dobrze nie będe sie spierał tylko powiem tyle, że w Morku po osiągnięciu wysokiego poziomu wróg nie stanowi problemu a np. w Gothic''u może jeszcze Ciebie zaskoczyć więc nie porównuj w ten sposób gier gdyz każda ma swoja wadę i zaletę!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zresztą takie licytowanie się co jest lepsze a to grafa w tym ,fabuła w tamtym ,jest bezsensu bowiem KAŻDY fan RPG zagra w obie z przyjemnością (np. ja). Więc mówie wam "Pozyjemy ,zobaczymy"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależało od tego z jakim levelem zaczynasz Tribunal. Poziom trundości zawsze miałem na 100 i przejście Tribunala było banalnie łatwe. Breton level powyżej 100 z ekwipunkiem odporności na magię 110%, regeneracją zdrowia i umiejętnościami magicznymi oraz bojowymi na 100, siłą 1100, z ciężką zbroją i zaklętą deadryczną daikataną z obrażeniami od ognia na max powali 2-3 ciosami każdą grupę potworów. Można oczywiście wykonywać questy nago i na levelu 1 ale skoro mam możliwość rozwijania bohatera to to robię a ponieważ mogę to zrobić szybko to od tego momentu kończy się trudność. Nawet dodatek Giants nic nie zmienia. Bohater jest nie do zaciukania. A w Gothic wpada heros między grupę 20 orków z 8 elitami i może polec w walce wręcz (trzeba ich wybijać małymi grupami, chyba, że ma się śmiertelną falę wtedy wszystkich na raz da radę). W morrowind grupa deadr + złote bóstwa nie załatwią regenerującego się herosa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.02.2006 o 11:40, Hegemon napisał:

A ile Ci zajelo osiagniecie 100 poziomu w grze?

Za pierwszymrazem kilka dni, za drugim 6 godzin ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Schemat dla Bretona:
1. Zadania w Sytha Neen 15 min
2. Balmora: przyjęcie do magów i wojowników
3. Zwinąć trochę stafu i sprzedać Pełzaczowi w Calderze
4. Kupić u Galbator stuff o wartościach 3-5 tys. taniej i sprzeć Pełzaczowi za całą sumę (powtórzyć n razy)
5. Nauczyć się na max. magii i wojowania level 15.
6. Kupić na zamówienie zaklęcia: Lewitacja, Otwarcie 100, oznaczenie, przeniesienie, telekineza
7. Wycieczka do Tel Fyr (fanty na 100 tys. zabrać zbroja Hirycyne i Breton wtedy ma już odpornośc na magię 100%)
8. Buty prędkości (15 min.)
9. Upiorna Brama (fanty za pomocą lewitacji i telekinezy, wartość 400-500 tys.)
10. Nauka do 30 lvl
11. Polowanie na duże klejnoty duszy (przeczesać jaskinie)
12. Polowanie na złote bóstwo
13. Zaklęcie przedmiotów (regeneracja zdrowia 5 pkt, lewitacja na stałe)
14. Penetracja ruin i grobowców w poszukiwaniu fantów i broni, zaklęcie broni, sprzedaż reszty Pełzaczowi (po 2-3 godz. 1-2 mln w kieszeni).
15. Nauka (odnalezienie nauczycieli 2 godz.)
16. Powyżej 100lvl u orka w samotnej wierzy w Dagon Fel (bez zbroi musi być atutem) - to niestety bug

Oczywiście za pierwszym razem tak nie grałem, bo nie znałem świata gry a pełzacza odkryłem po paru dniach ale i wtedy nie było aż tak trudno. Teraz to pikuś. Znajomość świata (byłem w każdym zakamarku) przy kolejnej rozgrywce przeszkadza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.02.2006 o 14:15, ksenus napisał:

Oczywiście za pierwszym razem tak nie grałem, bo nie znałem świata gry a pełzacza odkryłem
po paru dniach ale i wtedy nie było aż tak trudno. Teraz to pikuś.


Czyli po spedzeniu nad gra kilkudziesieciu godzin jestes w stanie przejsc gre w kilkadziesiat minut? To nawet dosc normalne. Rekord przejscia Morrowinda to 7:30 (na speeddemosarchive.com), Fallouta ok. 20 minut, Quake''a chyba jeszcze szybciej, nawet nie pamietam.

Dnia 14.02.2006 o 14:15, ksenus napisał:

Znajomość świata (byłem
w każdym zakamarku) przy kolejnej rozgrywce przeszkadza.


Tak jest z kazda gra, moze z wyjatkiem cywilizacji - kiedy wiesz jak rozwiazac kazdy quest robi sie juz nudno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować