Zaloguj się, aby obserwować  
Yahoo

Dragon Age

10699 postów w tym temacie

No, po tym gameplayu trochę lepiej patrzę na DA, może nawet to kupię. Choć proces "zasypania" powalonych w walce npc to strasznie casualowe kretyństwo, które zupełnie nie pasuje mi do gry cRPg, ale może jakoś to przeboleję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mi rowniez i to bardzo :)

niepokoi mnie tylko fakt dlc, 7$ to drogo jak na kilka misji, a juz pierwsze dlc wyjdzie w dzien premiery, takie rzeczy powinni za free dodawac co jakis czas, ale liczy sie tylko kasa, niestety takie są realia :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.10.2009 o 13:24, GanD napisał:

No, po tym gameplayu trochę lepiej patrzę na DA, może nawet to kupię. Choć proces "zasypania"
powalonych w walce npc to strasznie casualowe kretyństwo, które zupełnie nie pasuje mi
do gry cRPg, ale może jakoś to przeboleję.


npc to nie są skoro można nimi kierować ;)

Ale masz poniekąd rację z tym zasypianiem- ale z drugiej strony wywołało to fajny efekt na końcu tego filmiku: jak już ostał się tylko jeden bohater to wszystko zależało od niego i jak dla mnie skojarzyło mi się to z takim czymś jak "punkty przeznaczenia" z tym, że do użycia grupowego... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gameplay prezentuje się ciekawie i w większości zgodnie z moimi oczekiwaniami. Te fragmenty Bioware już pokazał (a potem filmiki usunął ze strony, mimo że były najbardziej wartościowe xD). Choć nadal nie mogę się przyzwyczaić do tego, że mag leczy, buffuje i rzuca fireballe. Poza tym nadal brakuje mi ekwipunku w stylu BG (bez kratek, z uwzględnieniem udźwigu i ograniczoną ilością miejsca, w przeciwieństwie do NwN2).
Co się tyczy "zasypiania" postaci to ten pomysł pojawił się w grach opartych na 3 edycji DnD (tak mi się zdaje) gdzie gdy hpeki spadły do 0 postać mdlała. Oczywiście brakuje mi czasów BG czy IWD gdy trup w drużynie był prawdziwym problem. Na szczęście to nie NwN2, gdzie "drzemka" nie niosła ze sobą żadnych konsekwencji. w DA podobnie jak w Deakensangu dostajesz jakieś negatywne efekty związane z "śmiercią" (choć łatwo się jest ich pozbyć).
Ciekawa jest zabawa z portretem postaci (osobiście żałowałem, że nie było ładnie namalowanych wizualizacji a la BG czy NwN2 MotB), ale Bioware dał przynajmniej możliwość wpływu na obrazek.
Pozostaje jeszcze kwestia lootowania. Miałem nadzieję, że wrogowie zostawią po sobie cały sprzęt (i kolejne spojrzenie wstecz na BG)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.10.2009 o 11:50, michal_w napisał:

Ponad 20 min gameplay Dragona Age. Dla odmiany, tym razem 100% gry z minimalną ilością
cutscenek. Jeżeli interesuje kogoś prawdziwy wygląd rozgrywki to polecam. ;-)
http://www.giantbomb.com/quick-look-dragon-age-origins/17-1477/


mag rzucajacy spellsy i leczacy ? O.o
h''n''s pelna para - super szybkie cooldowny skilli, obecnosc many dzieki ktorej mozemy czarnowac non stop... jak widac crpgi bez jakiegos systemu sa mocno casualowate i te potiony - zadnego wyzwania poki co.

ten filmik baardzo mnie zniechecil - z tego co widze dostaniemy cos pomiedzy diablo a dungeon siege. jak tez fabularnie bedzie sredniak to sobie odpuszczam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.10.2009 o 12:37, EmperorKaligula napisał:

h''n''s pelna para - super szybkie cooldowny skilli, obecnosc many dzieki ktorej mozemy
czarnowac non stop... jak widac crpgi bez jakiegos systemu sa mocno casualowate i te
potiony - zadnego wyzwania poki co.


Czy przypadkiem h&s to określenie determinujące cały charakter rozgrywki (pomijając już fakt, zaangażowania zręcznościowo w walkę, vel zabijanie myszki)? Poza tym jaka jest relacja między casualowatością cRPGa a systemem mechaniki w jakim funkcjonuje. Trochę z innej beczki, Fallout też działał na autorskiej mechanice, a casualowosći mu chyba nie zarzucisz.
Co się tyczy many to np. w Drakensangu (opartym przecież na mechanice papierowego systemu) też występuje mana i potiony i o ile mnie pamięć nie myli nie było opcji odpoczynku tylko autoregeneracja. Nie wiadomo też jaki konkretnie (z pewnością wczesny, ale jak bardzo) moment prezentuje filmik (jak ten 5 lvl ma się do całości rozgrywki), więc trudno określić jak mocne (w kategoriach obiektywnych) mają być postacie. A wyzwanie: Te potworki to żadni niezwykli przeciwnicy w tej grze. Tak samo jakby utyskiwać na to, że Baldur''sowe kopalnie Nashkel nie były wielkim wyzwaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.10.2009 o 12:37, EmperorKaligula napisał:

h''n''s pelna para - super szybkie cooldowny skilli, obecnosc many dzieki ktorej mozemy
czarnowac non stop... jak widac crpgi bez jakiegos systemu sa mocno casualowate i te
potiony - zadnego wyzwania poki co.


Oglądałeś cały filmik czy po prostu popatrzyłeś na ekran z pierwszej sekundy i wyłączyłeś? Twoje wnioski w ogóle nie pasują do tego, co przestawiał film. Czarowanie non stop? W każdej walce mag użył może 4-5 spelle (głównie leczące), po tym nie miał many na cokolwiek, a regeneracja (w walce) była bardzo wolna. Potiony zaś nie są nieskończone, pod koniec filmiku nie miał ani jednego (a przecież tylko 3-4 bitwy stoczył).

Owszem, popełnił parę błędów w walce, ale trudno ich nie zrobić, gdy za plecami ma się paplającego idiotę. Z drugiej strony to był początek gry, na medium, a i tak zginąć było nietrudno. Masz jeszcze tryby hard i nightmare.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.10.2009 o 16:32, DragonLord napisał:

Oglądałeś cały filmik czy po prostu popatrzyłeś na ekran z pierwszej sekundy i wyłączyłeś?
Twoje wnioski w ogóle nie pasują do tego, co przestawiał film. Czarowanie non stop? W
każdej walce mag użył może 4-5 spelle (głównie leczące), po tym nie miał many na cokolwiek,
a regeneracja (w walce) była bardzo wolna. Potiony zaś nie są nieskończone, pod koniec
filmiku nie miał ani jednego (a przecież tylko 3-4 bitwy stoczył).


ale moze czarowac prawie non stop - jak w grze potki beda do kupienia za drobniaki to bedziemy klikac jak sprinterzy i czasem lykac, do tego specjalne umiejetnosci warkow to samo - na wyzszych poziom trudnosci co pare sekund pauza i kazda postacia naladowany skill odpalac... diablo tylko druzynowe. tak to widze.

system czarowania z d&d wg mnie jest duzo lepszy

Dnia 11.10.2009 o 16:32, DragonLord napisał:

Owszem, popełnił parę błędów w walce, ale trudno ich nie zrobić, gdy za plecami ma się
paplającego idiotę. Z drugiej strony to był początek gry, na medium, a i tak zginąć było
nietrudno. Masz jeszcze tryby hard i nightmare.


pare? gral beznadziejne, a taunt pod koniec rozbawil mnie do lez - po tych paru killach glownej postaci go odkryl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.10.2009 o 15:02, Hav5ock napisał:

Czy przypadkiem h&s to określenie determinujące cały charakter rozgrywki (pomijając już
fakt, zaangażowania zręcznościowo w walkę, vel zabijanie myszki)? Poza tym jaka jest
relacja między casualowatością cRPGa a systemem mechaniki w jakim funkcjonuje. Trochę
z innej beczki, Fallout też działał na autorskiej mechanice, a casualowosći mu chyba
nie zarzucisz.


no ale byl raczej bardziej skomplikowany, bylo cos wiecej ponad wybranie skilli 1,2,3,4 ;) i dodanie do sily czy magii w zaleznosci od klasy

Dnia 11.10.2009 o 15:02, Hav5ock napisał:

Co się tyczy many to np. w Drakensangu (opartym przecież na mechanice papierowego systemu)
też występuje mana i potiony i o ile mnie pamięć nie myli nie było opcji odpoczynku tylko
autoregeneracja. Nie wiadomo też jaki konkretnie (z pewnością wczesny, ale jak bardzo)
moment prezentuje filmik (jak ten 5 lvl ma się do całości rozgrywki), więc trudno określić
jak mocne (w kategoriach obiektywnych) mają być postacie. A wyzwanie: Te potworki to
żadni niezwykli przeciwnicy w tej grze. Tak samo jakby utyskiwać na to, że Baldur''sowe
kopalnie Nashkel nie były wielkim wyzwaniem.


ale baldursowa mechanika z rzutami to cos innego, ten gameplay mi przypomina zywcem dungeon siega - a liczylem na cos wiecej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.10.2009 o 18:17, EmperorKaligula napisał:

ale moze czarowac prawie non stop - jak w grze potki beda do kupienia za drobniaki to
bedziemy klikac jak sprinterzy i czasem lykac,


Wg CDA mikstur jest "zawsze za mało, a na zakupy w sklepach nie ma za bardzo co liczyć" + "A już w najgłębszym lesie są magowie - niezbędny do przygotowywania napojów regenerujących manę minerał w normalnych warunkach spotyka się bardzo rzadko", więc może będzie dobrze.
Niestety nie można mieć pewności, bo recenzent ogólnie narzekał na wysoki poziom trudności, więc wyjadacze może wcale tego nie odczują.
Wyjaśni się po premierze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.10.2009 o 20:33, Pablor napisał:

> Jaką notkę dostał DE w najnowszym CDA ?

Oczywiście DA, a nie DE ;-).


Dostał

Spoiler

8+



Plusy:
Spoiler


+ wielowątkowa fabuła,
+ klimat,
+ walka,
+ bardzo duże możliwości rozwoju,
+ długość!


Minusy:

Spoiler

- wygląda dość oldskulowo,
- niektóre walki dają popalić, nawet na niskim poziomie trudności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.10.2009 o 22:21, Marco_Polo napisał:

Minusy powinny wylądować w plusach

Bez przesady. Pierwszy może nie jest szczególnie ważny dla zapalonych fanów, jednak ogólnie na tym polu DA wypadnie raczej słabo, więc zgodzę się z tym punktem.

A drugi minus - wypowiem się jak zagram, bo też mi się wydaje że po prostu autor recki był cienki w uszach XP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na temat pierwszego minusa odpowiedział Tobie już Nagaroth, od siebie jedynie dodam, że jeżeli gra nie należy do łatwych to dla mnie jest to jak najbardziej na plus, mam naprawdę dosyć gier, które "przechodzą się same".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować