Zaloguj się, aby obserwować  
Yahoo

Dragon Age

10699 postów w tym temacie

Dnia 15.11.2009 o 20:37, Abi_Dalzim napisał:

- czy DA faktycznie jest spadkobiercą Baldursów?

Może im nie dorównuje ale robi co może. Sądzę że powinno Ci się spodobać bo ma całkiem ciekawą fabułę, dobrze zaprojektowane obszary i interesujące postacie.

Dnia 15.11.2009 o 20:37, Abi_Dalzim napisał:

- czy polecacie tę grę fanom BG i Tormenta?

Ja takim jestem i mi się podoba :) Choć z P:T to bym DA nie porównywał, mimo wszystko bliżej tej grze do serii BG.

Dnia 15.11.2009 o 20:37, Abi_Dalzim napisał:

- czy questy trzymają poziom, a nie są tylko "przynieś, zabij, pozamiataj"?

Trzymają. Są dość zróżnicowane i wiele z nich da się rozwiązać na różne sposoby. W niczym nie przypominają pustych i pozbawionych polotu "kłestów" pobocznych z Mass Effect.

Dnia 15.11.2009 o 20:37, Abi_Dalzim napisał:

Ogólne wrażenia?

Dobre :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2009 o 19:03, Wojman napisał:

Jak zainstalowac ten mod?

W katalogu \Dragon Age\bin_ship jest program "daupdater"
1. Uruchamiasz go.
2. Przeciągasz na jego okienko plik moda lub wybierasz opcję "Wybierz DAZIP", wskazujesz plik moda i zatwierdzasz. W kolumnie "Status" powinien pojawić się opis "Gotowy do instalacji".
3. Należny zaznaczyć moda lub mody (jeśli dodało się ich kilka), które chcemy aktywować. Klikamy na przycisk "Zainstaluj wybrane".
Koniec :-P
Po uruchomieniu gry w zakładce z modami już zainstalowanymi będą wszystkie aktywowane w ten sposób mody.

Abi_Dalzim

Dnia 15.11.2009 o 19:03, Wojman napisał:

A ja mam pytania do zwykłych graczy, bo portalom i pismom nie wierzę:
- czy DA faktycznie jest spadkobiercą Baldursów?

Czy jest duchowym spadkobiercą sagi BG, owszem jest, czy w pełni udanym - nie do końca, w jednych aspektach jest lepsza grą, wielu jednak zabrakło dopracowania.

Dnia 15.11.2009 o 19:03, Wojman napisał:

- czy polecacie tę grę fanom BG i Tormenta?

Ja jestem fanem sagi BG i dobrze się przy DA:O bawię.

Dnia 15.11.2009 o 19:03, Wojman napisał:

- czy questy trzymają poziom, a nie są tylko "przynieś, zabij, pozamiataj"?

Zacytuję sam siebie z innego wątku:
Może fabularnie BioWare nie zaskoczyło po raz kolejny ale trzeba im przyznać, że większość dialogów pomiędzy główną postacią, a jej kompanami oraz pomiędzy samymi NPC-ami z drużyny, stoi na wysokim poziomie.
Zdarzają się ciekawe zadania choć większość to typowy dla tego gatunku standard (niestety zabrakło nieco oryginalności, a gra często skupia się na przejściu z punktu A do B i wyrznięciu wszystkiego po drodze), jest kilka prostych zagadek, wyborów i sposobów rozwiązań danego problemu. Zadania związane z postaciami z drużyny mogłyby być nieco bardziej rozwinięte, AI przeciwników powinno zostać poprawione bo czasami zdarza się skryptom mocno szwankować.
Pozytywne wrażenie robi również ogólny projekt lokacji, wnętrza są dopracowane i przyjemne dla oka, gorzej niestety ma się sprawa z tłem na powierzchni, mocno odstają od pierwszego planu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2009 o 20:51, MacFlay napisał:

http://social.bioware.com/project/386/ - a tu coś na co warto czekać :)

Czekać może i warto ale wątpię by moderzy podołali takiemu wyzwaniu. To mnóstwo pracy dla wielu ludzi, przez kilka lat.
Świat, lokacje, zadania, relacje pomiędzy bohaterami, dialogi, przeciwnicy, cały ten złom do zdobycia, sam system zastosowany w sadze trzeba by było przerobić na ten z DAP.
To tak jakby stworzyć całą grę od nowa.
Takie doświadczone studio jak BioWare poświęciło masę pracy i czasu na stworzenie Dragon Age, a oni przecież znają swoje narzędzia od podszewki. Przeniesienie sagi Wrót Baldura na poletko Ery Smoków - inicjatywa godna podziwu ale prawie nie realna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2009 o 21:30, Marco_Polo napisał:

Czy jest duchowym spadkobiercą sagi BG, owszem jest, czy w pełni udanym - nie do końca,
w jednych aspektach jest lepsza grą, wielu jednak zabrakło dopracowania.

A ja właśnie tego ducha BG nie znajduje w tej grze. Owszem jest o wiele lepsza niż kilka ostatnich dzieł BioWare, ale to tylko poprawki kosmetyczne w moim odczuciu. Trzon konstrukcji gry pozostał bez zmian od czasu KotOR''a i martwi mnie bardzo, że tak znakomici twórcy nie potrafią się wyrwać z pewnej twórczej niemocy. Dialogi wewnątrz drużyny są fantastycznie napisane (gram w wersję angielską i naprawdę zachwyca - wymiany zdań między Alistair''em, a Morrigan są bezcenne :D ). Niestety bardziej skomplikowane kwestie już kuleją - romanse są dość prymitywne i w ogóle nie dorastają do poziomu z BG, niektóre questy poboczne są boleśnie proste (chociaż jak już niektórzy zauważyli jest o wiele lepiej niż w ME), a konstrukcja fabuły nadal opiera się na wzorze z NWN (udaj się do x liczby miejsc, gdzie znajdziesz x artefaktów/sprzymierzeńców w walce/elementów gwiezdnej mapy/etc., a następnie wykorzystaj to do pokonania ogromnego zła). Najgorsze jednak, że po raz kolejny tandetnie nakreślona jest motywacja postaci - zostajesz członkiem elitarnej grupy ratującej świat: akademia Neverwinter/Jedi/mnisi zakonu kung-fu/Widma/Grey Wardens i ratujesz świat. Wszystko opiera się o odgórne założenie scenarzystów, że grający będzie chciał ratować świat. W prawdziwym RPG coś takiego nie przejdzie - potrzebna jest osobista motywacja, nawet tak prymitywna jak zrobienie kasy. W BG lub P:T to było - w pierwszym wypadku walka o życie w ucieczce przed Sarevokiem (a później Irenicusem i Pomiotami Bhaala), w drugim pytanie o pochodzenie i sens istnienia postaci. To były osobiste i wiarygodne motywacje pchające wszystko naprzód, nadające fabule i działaniom postaci sens. A teraz...
- Idź matole jeden i uratuj świat!
- Dlaczego ja?!
- No jak to? przecież jesteś Grey Wardenem!

Dla mnie to zdecydowanie za mało, dlatego fabuła - mimo że bardziej znośna niż w poprzednich grach BW to jednak ma bardzo kruche i nijakie fundamenty :(

EDIT:
Kiedyś powstawał mod przenoszący BG w całości do tego co znamy z Icewind Dale 2: zmodyfikowanego Infinity i najnowszej wtedy wersji D&D. Przyznam szczerze, że wolałbym ukończenie tego moda niż powstanie takiego do DA:O.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem. Spadkobiercą jest ale sam tez przyznałem, że nie do końca udanym i wymagającym jednak wielu poprawek, podstawowym zarzutem z moje strony byłby brak oryginalności i prostota (w zadaniach, relacjach bohater - NPC). Faktem jest też, że brakuje osobistych motywacji głównej postaci, twórcy powinni więcej przysiedzieć przy "początkach". Brakuje mi też jakiś tajemnic, wątków detektywistycznych, wszystko jest tu zbyt oczywiste i wyłożone "kawa na ławę".

PS. Z innej beczki. Warto dopłacać 10 suwerenów do wykonania zbroi ze smoka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2009 o 22:19, Marco_Polo napisał:

PS. Z innej beczki. Warto dopłacać 10 suwerenów do wykonania zbroi ze smoka?

Z tego co słyszałem i sprawdzałem w necie, działa to tak, że aby uzyskać topową zbroję (wersja wzmocniona Heavy) potrzeba wykonać zbroję lekką za darmo (bez dopłaty, bo podobno nic nie daje), następnie średnią z dopłatą 20 suwerenów i potem za darmo otrzyma się tą najlepszą ciężką. Na całość zużyte zostanie 6 łusek z ciał Drake''ów i jedna z High Dragon (domniemana Andraste dla kultystów z Haven).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najpierw cytat:

"6. Kupiłem Dragon Age w sklepie gramer.pl. Gdzie znajde kody na dodatkowe przedmioty?
Kody odblokowujące dodatkowe przedmioty można znaleźć na stronie z listą zamówień. Link pozwalający na pobranie kodów znajduje się przy zamówieniu na grę Dragon Age.

UWAGA: Możliwość pobrania kodów mają jedynie osoby, od których otrzymaliśmy płatność. Niestety w przypadku zamówień płatnych przy odbiorze, informacja o pobraniu płatności od klienta, przekazywana jest przez spedytora z kilkudniowym poślizgiem w stosunku do faktycznej daty odebrania. Reasumując, osoby które opłacały zamówienia przy odbiorze otrzymają swoje klucze na początku przyszłego tygodnia, jak tylko otrzymamy informację od spedytora, że przesyłka została doręczona i pobranie zostało odebrane."

A teraz podchwytliwe pytanie: zamowilem gre z odbiorem osobistym w sklepie gram.pl. Odebralem w dniu premiery. Kodow nie mam do dzis.
Co z tym fantem zrobic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2009 o 22:35, costi napisał:


A teraz podchwytliwe pytanie: zamowilem gre z odbiorem osobistym w sklepie gram.pl. Odebralem
w dniu premiery. Kodow nie mam do dzis.
Co z tym fantem zrobic?



Zgłoś do gramu. Ja odebrałem w dniu premiery i kody miałem następnego dnia mimo że było święto.
Ps. a sprawdziłeś na liście swoich zamówień???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2009 o 22:35, costi napisał:

A teraz podchwytliwe pytanie: zamowilem gre z odbiorem osobistym w sklepie gram.pl. Odebralem
w dniu premiery. Kodow nie mam do dzis.
Co z tym fantem zrobic?


Najlepiej skontaktowac sie z obsluga sklepu gramer.pl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kojarzy ktoś sekwencje tekstów jakie należy wybrać "rozmawiając" z fontanną aby drzwi zostały otwarte tam gdzie polujemy na Chorego Kła ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.11.2009 o 18:40, BlackSnow napisał:

Teraz mój problem - zawitałem w Lothering drugą postacią i tym razem rozpocząłem od Stena,
Leliany i dokładnej eksploracji kieszeni mieszkańców. Gdy próbuję porozmawiać z Nestorką
Miriam albo Allison (obie mają nad głowami znaczek questa) mówią, że sprawiam kłopoty/nie
potrzebują tu kłopotów i odsyłają mnie w diabły. Poprzednia postać nie miała żadnych
problemów z tymi questami. Ktoś może pomóc/wyjaśnić o co chodzi?


Być może przyczyną niechęci jest obecność Stena w drużynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2009 o 23:27, Shadow napisał:

Mam pytanie czy ktoś wykonał zadanie związane z mieczem stena niech ktoś napisze gdzie
on się znajduje z góry dzięki


Spoiler

Zacznij od lokacji z karczmą przy przeprawie do wieży magów. Tuż obok wejścia znajdziesz człowiek nazwanego "Ścierwojad". Pogadaj z nim.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2009 o 16:34, juan48 napisał:

a ja mam taki problem :

>podczas przechodzenia "proby" jestem w tej tym miejscu gdzie staje sie na plytkach
>jestem na przedostatnim mijescu , i kiedy staram sie przejsc dalej , zawsze mnie wywala
>na poczatek

Spoiler

Podeszłam do zagadnienia następująco - najpierw pochodziłam trochę po tych płytach, żeby sprawdzić w jakiej konfiguracji działają. Potem wystarczy pamiętać w jakiej kolejności przestawiałeś postacie i cały czas trzymać się tej sekwencji. Wtedy nie ma możliwości, żeby cofnęło, bo zawsze puszczasz płytę za sobą, nigdy tę na której stoisz.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta sekwencja była zapisana na jakiejś tabliczce którą się znajdywało. O ile dobrze pamiętam to najpierw musisz napełnić dzban, potem postawić go na ołtarzu, następnie pokłonić się przednim, upić z niego trochę wody, zabrać go z ołtarza i wylać resztę wody w fontannie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem w jaki sposób gra oblicza te statystyki dostępne w "Heroicznych osiągnięciach", po zakończeniu rozgrywki "Stopień ukończenia gry" wynosił u mnie 51% a "Poznana część świata" 93%. Nie było by może w tym nic dziwnego gdyby nie to że gra przyznała mi osiągnięcia twierdzące że ukończyłem co najmniej 75% questów pobocznych i że odwiedziłem wszystkie obszary. Skąd więc te brakujące 49% i 7%?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować