Zaloguj się, aby obserwować  
Ajko

Baldur's Gate

4815 postów w tym temacie

mam problem w baldurs gate I wejscie do twierdzy gnolii nie moge znalezc za zadne skarby , juz cala lokacje przeczesalem i nic moglby mi ktos wskazac dokladnie gdzie ono sie znajduje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wejścia do twierdzy gnolli nie ma. Cała twierdza to tylko budynek, który można zwiedzić z zewnątrz.

P.S. Nie zapomnij, ze w jednej z "dziur" jest mag ;- )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.02.2007 o 22:00, Mumin napisał:

No cóż - może moje pozytywne podejście wynika z tego, że Baldurek był pierwszym cRPG z jakim
zetknąłem się jakoś bardziej na poważnie. W każdym razie zgadzam się co do gustu - to od niego
bardzo dużo zależy.

Tak, rzeczywiście dużo zależy od tego, czy dany rpg był pierwszym, czy też którymś z kolei. Może stąd moje uwielbienie Fallouta. ;)

Dnia 17.02.2007 o 22:00, Mumin napisał:

> Aha, fakt, że Gorion był magiem, nie przeszkadzał mu w byciu mnichem w Candlekeep (nie
chodziło
> mi o DeDekową klasę postaci). ;)
W zasadzie to był bardziej uczonym przebywającym w Candlekeep niż mnichem z tamtejszego klasztoru
:P

Niech Ci będzie. :P

Dnia 17.02.2007 o 22:00, Mumin napisał:

Tak, tak, Edwin to mag, którego można dołączyć, ale to nie była próba zgadnięcia imienia kurczaka
(który nazywał się Melikamp), tylko kolejna pozycja na liście ciekawych dialogów. Edwin był
jedną z ciekawszych postaci w tej grze.

Dobra, tu muszę się zgodzić, że Edwin był dobrze pomyślany. :)

Dnia 17.02.2007 o 22:00, Mumin napisał:

> Nie wydaje mi się. Dokładnie tak wyglądała większość questów w Candlekeep. Argument, że
jest
> to swego rodzaju samouczek, nie przekonuje mnie.
Zgadza się - tak wyglądała większość questów w Canldekeep. Ale nie rozumiem czemu nie przyjmujesz
argumentu o tym, że to samouczek. Przecież tak właśnie jest. Całe Candlekeep zostało pomyślane
jako rodzaj tutoriala dla początkującego gracza i zbudowane właśnie na tym założeniu, dlatego
wszystkie co bardziej rozbudowane questy znajdują się poza nim. Moim zdaniem twórcy bardzo
zręcznie stopili razem samouczek (który bardzo mi się przydał, gdy grałem w BG po raz pierwszy)
i wprowadzenie do fabuły.

Zgadzam się, że tutorial jest potrzebny, ale nie uważam, że to usprawiedliwia robienie pierwszego etapu gry na "odczepnego". Bo dla mnie takie właśnie jest Candlekeep - uważam, że mogli się bardziej przyłożyć i trochę pokombinować przy tych dialogach/zadaniach. Idealnie wyszedł samouczek chociażby w Tormencie - miodzio!

Dnia 17.02.2007 o 22:00, Mumin napisał:

Skomentuję jeszcze przy okazji tekst o Opowieściach.
Dodatek może rzeczywiście nie jest rewelacyjny, ale wystarczająco dobry, by warto było go mieć.
Już nie tylko ze względu na nowy ekwipunek i czary, ale również na kilka czysto technicznych
usprawnień, np. w interfejsie gry. Poza tym nowe obszary...
Wyspa wilkołaków w sumie niezła, choć może bez rewelacji, natomiast Wieża Durlaga to moim zdaniem
mistrzostwo! To miejsce ma niesamowity klimat - po prostu czuje się, że zostało stworzone przez
jakiś ześwirowany umysł i tak naprawdę drużyna nie może być pewna ile jeszcze pożyje, bo kolejny
krok może się okazać ostatnim. Uznałeś za wadę rozległość tej lokacji, ja natomiast poczytuję
to za dużą zaletę, bo tak klimatycznego miejsca nigdy za wiele.
Rzeczywiście - Opowieściom z Wybrzeża Mieczy brakuje wątku przewodniego, ale też wydaje mi
się, że to nie miał być dodatek, który by modyfikował główny wątek. Miał raczej rozszerzać
świat i dawać większą swobodę. Jeśli patrzeć na niego w ten sposób to wywiązuje się ze swojej
roli całkiem przyzwoicie.


Tak, podchodząc do sprawy w ten sposób, to dodatek spisuje się całkiem nieźle. Zresztą, każdy oficjalny dodatek, jakby nie patrzeć, jest wart zainstalowania i poznania. :)

Pozdrawiam. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.02.2007 o 15:42, KooZka napisał:

Dobra, tu muszę się zgodzić, że Edwin był dobrze pomyślany. :)

Tak, dobrze pomyślany, choć mojej sympatii nigdy nie zdobył :D W końcu to, że jest ciekawie stworzony niekoniecznie oznacza, że musi mi akurat odpowiadać.
Z resztą, jak już napisałem wcześniej, interesujących postaci w Baldurku jest cała masa, a konfiguracji drużyny - bez liku.

Dnia 18.02.2007 o 15:42, KooZka napisał:

Zgadzam się, że tutorial jest potrzebny, ale nie uważam, że to usprawiedliwia robienie pierwszego
etapu gry na "odczepnego". Bo dla mnie takie właśnie jest Candlekeep - uważam, że mogli się
bardziej przyłożyć i trochę pokombinować przy tych dialogach/zadaniach. Idealnie wyszedł samouczek
chociażby w Tormencie - miodzio!

Ok, mogli trochę skomplikować sprawę i jakoś bardziej Candlekeep rozbudować. Ale to jest punkt widzenia gracza, który już z niejednego pieca chleb jadł, natomiast gdy sobie przypomnę moje wrażenia z pierwszego przejścia gry, to prolog wspominam dobrze, bo pozwolił mi łatwo opanować sterowanie, poćwiczyć formacje drużyny i wprowadził mnie do interakcji z innymi postaciami.
Nie będę się upierał, że tutorial w BG jest świetny, bo pewnie nie jest. Ale będę protestował przeciwko uznawaniu go za słaby :P
Natomiast w Tormenta, wstyd się przyznać, nie grałem :/ Miałem zamiar go sobie kupić i akurat miesiąc wcześniej wycofano go ze sprzedaży :/ Ale właśnie Torment znajduje się na szczycie mojej listy "do nadrobienia" jeśli chodzi o gry.

Dnia 18.02.2007 o 15:42, KooZka napisał:

Tak, podchodząc do sprawy w ten sposób, to dodatek spisuje się całkiem nieźle. Zresztą, każdy
oficjalny dodatek, jakby nie patrzeć, jest wart zainstalowania i poznania. :)

Owszem, dodatek zawsze warto mieć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeszedłeś podstawową wersje z dodatkiem? Radziłeś sobie nieźle? No to możesz brać się za NTotSC, ja miałem spore problemy gdzieś w 6 rozdziale i zarzuciłem gre ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.02.2007 o 23:06, Marcelpol napisał:

jeszcze nie przeszedlem nigdy podstawki z dodatkiem. no to zabiore sie najpierw za czystego
baldura :)


to tak jak ja...najpierw podstawka później dodatek... tak i w BG1 i w BG2..
ostatnio się za Baldursa wziołem ostro bo chory jestem XD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam, że porównywanie Fallouta i BG 1 jest trochę nie fair w obie strony, bo gry wyszły niemal równolegle, natomiast BG 1, jeśli chodzi o dopracowanie zdecydowanie przewyższa F 1, bo trafić w BG na NPC, który z uporem maniaka powtarzałby te same kwestie przed i po queście w zasadzie nie sposób. I w zasadzie w F 2 jest z tym jeszcze gorzej. Ja osobiście odejmuję dużo punktów Falloutom właśnie za kiepskie konwersacje, właśnie pod względem tego, że wielu NPC po jakimś tam upływie postępu w grze nie mieli dostosowanych dialogów do sytuacji co z reguły powodowało, że choć jakiś tam gościu nie żył od dłuższej chwili to wciąż (nie wyłaczając jego kumpli) mówili o nim jakbym jeszcze mu nie wypruł flaków. A zabawa była tym lepsza im więcej przypadkowych trupów ścieliło się na trasie. W BG tego nie ma, w wiekszości wypadków NPC-e bardzo poprawnie są prowadzeni skryptami i nigdy nie wyślą cię do kogoś martwego albo lokacji, którą już załatwiłeś. Owszem, w Falloutach starano się za to wykorzystać różne cechy postaci (jak CHA, INT itp.), co w BG jest niemal szczątkowe, ale w Fallach efekty bywały różne - od bardzo udanych po zupełnie niezrozumiałe. I ja osobiście, pomimo, że BG wyszedł po F1 też jestem zdania, że to pierwszy tego typu cRPG pełną gębą.

Co do fabuły i questów, to naprawdę trudno znaleźć grę w której miałoby się taką swobodę bezcelowego szwędania się i możliwości posłuchania całkiem bzdurnych i nic nie wnoszących do fabuły opowieści. I oto min. chodzi. Ja sam zmarnowałem kilka dni na kolekcjonowanie - do niczego nie potrzebnych - książek i zawsze z przyjemnością wysłuchiwałem opowieści pałętających się tu i ówdzie postaci. A skutki spłaszczania fabuły tylko do ważnych i niezbędnych dialogów można właśnie uświadczyć w np. beznadziejnym (dla mnie) Gothicu.

Nie wiem czego można chcieć od wstępu w Candlekeep - bo i nie widzę żadnej różnicy we wstępie do PST - jest prosty bo gra była, jak oceniano nowatorska na tyle, by nikomu nie utrudniać życia - natomiast zaraz po opuszczeniu Candle zaczynają się niemal od razu schody... Jeżeli ktoś doszukuje się banalności w jakiejkolwiek z tych gier-klasyków to zawsze ją znajdzie - jak i zresztą w każdej grze - to zawsze będą tylko imitacje a nie życie "na żywo". I jeśli szuka się głębszych doznań dialogowych to chyba czas zainteresować się siecią... Gry nastawione na singla będą jakie będą i pewnie zawsze będą bardziej odpowiadać introwertykom (i im podobnym) niż extra-.
Reszta to już prywatne odczucia nad którymi nie sposób dywagować z puentą - ja np. jakoś muzy z BG nie zapomniałem, może to kwestia słuchu... tak jak i grafika - widziałem różne cuda, ale nawet Fallout mnie nie razi... ani przeszkadza. Niejedna nowsza gra może pozazdrościć za to animacji - tyle ruchów postaci ile mają awatary z Infinity i SPECIAL-a rzadko można podziwiać w innych grach, a już szczególnie fabularnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W imieniu Zeda informuję, że:

"Druga odsłona TWM demo (TWM demo2 v23.3, marzec 2007) jest dostępna pod tym adresem:
http://www.yourfilelink.com/get.php?fid=296594
http://coin.augrafi.net/mod/TWMdemo2%5bv23.3%5d.exe

Mod jest całkowicie niekompatybilny z poprzednią wersją TWMdemo1. Należy odinstalować całkowicie TWMdemo1 i zainstalować TWMdemo2. SAVE''y zapisane pod TWMdemo1 nie będą prawidłowo działać z TWMdemo2, nie powinny to być błędy krytyczne, da się grać, ale dla pełnego cieszenia się z treści TWMdemo2 lepiej zacząć grać od nowa.

Najwięcej nowych rzeczy będzie widocznych, jeśli w drużynie znajdą się Imoen, Viconia i Ann''amorth - nowy NPC.

A oto co się zmieniło:
Dodane nowości:
- nowy moduł @14 "Ann''amorth - nowy NPC do przyłaczenia v5b2b_1"
- nowy moduł @15 "Romans Viconii by Tyhe wersja alfa25_2"
- nowy moduł @53 "Zniesienie (złagodzenie) restrykcji noszenia magicznych przedmiotów +KP"
- nowy moduł @62 "Różnice płci w Fearunie"
- nowy moduł @63 "Akceleracja banterów BG1"
- nowy moduł @89 "Różne drobiazgi", gdzie będę pakował wszystko, co nie pasuje do żadnego z modułów, ani nie zasługuje na utworzenie nowego odrębnego
- nowy moduł @92 "Doświadczenie za zapamiętywanie czarów mistycznych v1.5"
- rozbudowanie modułu @09 "Podarunek Winthropa"
- rozbudowanie modułu @10 "Piesni barda"

Poprawki błędów i przeróbki:
- poprawka w module @03 "Lepszy płaszcz ukrycia" - kupiec w dodanym sklepie nie odkupuje mikstur z powrotem za większą cenę
- poprawki w module @10 "Pieśni barda": poprawki grafik i tekstów, cen zwojów z pieśniami w sklepach, pieśni nie można śpiewać przed uzyskaniem odpowiedniego poziomu
- poprawienie groźnego błędu w module @91 powodującego brak EXPa za odblokowywanie drzwi i różne losowe modyfikacje na planszach.
- zmiana w module @93 - zamiast mniej EXPa za potwory przerywające sen, limitowana liczba ich respawnów (zamiast nich pojawiają się szczury)

Reorganizacje techniczne:
- uaktualnienie WeiDU do wersji 198
- podzielenie moda na "TWM core" instalowane zbiorczo i moduły tweakowe do wyboru przy instalacji
- wyodrębnienie modułów technicznych #00 i #99 instalowanych automatycznie na samym początku i końcu moda
- zmiana prefiksu dodawanych plików w TWM z "z#" na "z!", mimo testów, może to być przyczyną nieoczekiwanych błędów w modułach #08, #09, #10, #93.
Prefix "z!" zarejestrowałem na "IE Community Filename Prefix Reservations ( http://forums.blackwyrmlair.net/index.php?showtopic=113&st=0)",
ponieważ "z#" był już zajęty.
- przeredagowanie modułu @91 "EXP za pułapki i zamki" (analogicznie do @92) na używający składni SpellRES, dla gracza bez widocznych zmian.

Aby dotrzymać terminu (marzec 2007), obecna wersja nie zawiera patcha przedmiotów Shinigamiego, który ukaże się w TWMdemo3 za jakieś 2-3 miesiące, w każdym razie do wakacji."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super! Po prostu dzięki ;)

Wiem, że daleko odbiegam w przyszłość, ale kiedy można się spodziewać pełnej wersji? Czy też pełna nigdy nie powstanie, bo pomysłów wciąż będzie przybywać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.03.2007 o 19:49, Taschon napisał:

Wiem, że daleko odbiegam w przyszłość, ale kiedy można się spodziewać pełnej wersji?

Na to pytanie trudno jest mi odpowiedzieć, ponieważ pomysłodawczyni moda, Hathor, zrezygnowała z modowania i nie wiadomo jaki los czeka stworzone przez nią lokację i pomysły na fabułę. Co prawda mamy zgodę na wykorzystanie jej lokacji, ale co dalej z fabułą jeszcze nie wiem. W wakacje na pewno popracuję nad rozwinięciem wątku Ann''amortha, natomiast Zed ma w planach kilka pomysłów, których raczej nie mogę jeszcze zdradzać. Mod będzie rozwijany powoli, stopniowo, ale kiedy uzyska status "pełnej wersji" ciężko powiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A kto tworzy tego moda? Jak rozumiem, "śmietanka" z Zapomnianej Wyspy i okolic (Hathor, Aurelinus, Ty, Zed, Welverin, etc). A współpracujecie z BGiF, CoBem, OCW, Insi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.03.2007 o 20:16, Taschon napisał:

A kto tworzy tego moda? Jak rozumiem, "śmietanka" z Zapomnianej Wyspy i okolic (Hathor, Aurelinus,
Ty, Zed, Welverin, etc). A współpracujecie z BGiF, CoBem, OCW, Insi?

Autorem TWM jest Zed Nocear. Współpracuję ja (Ann''amorth), Tyhe (romans z Viki), a w następnych wersjach najprawdopodobniej też Coin (szykuje się coś fajnego) i Shinigami (poprawki itemów z NTotSC). Verden zdaje się pracuje nad nowym NPC. Kilka komponentów jest też innych autorów (muzyka Olamagato). Ale to wszystko moduje i umieszcza do gry Zed. Było jeszcze kilka innych osób, ale nie dają znaku życia.

Niestety Grjgori i Welverin już od dłuższego czasu nie pokazują się na scenie. Jeśli chodzi o fora to dyskusja o modzie odbywa się na BGiF i TB.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.03.2007 o 19:49, Taschon napisał:

Wiem, że daleko odbiegam w przyszłość, ale kiedy można się spodziewać pełnej wersji? Czy też
pełna nigdy nie powstanie, bo pomysłów wciąż będzie przybywać?


Masz rację, mod będzie rozwijany, póki się to nie znudzi, lub póki da się uruchomić BG1 na komputerach (ciekawe co z Vistą?) i znajdą się ludzie, którzy zechcą w to zagrać. Ale mam też pewną listę zadań/założęń, która jeśli zostanie zrealizowana, TWM przestanie być oficjalnie demem. Część fabularna, tak jak to zostało opisane na stronie twm.px.pl Hathor, raczej nie powstanie już nigdy.

Alb --> Nie zapomnij o wkładzie Adamilithara! Jest też kilku nowych chętnych do współpracy, których dzieła może zostaną dodane w następnych wersjach.

Bardzo żałuję zniknięcia Grjgori i Welverina ze sceny modingu IE.

Dla zachęty fragment rozmowy Ann''amortha z Viconią.

20070313151442

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.03.2007 o 15:14, Zed Nocear napisał:

Dla zachęty fragment rozmowy Ann''amortha z Viconią.


Niezłe. :-)
Tyche pisze też pozostałę dialogi z Viki czy tylko romans?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.03.2007 o 15:30, Amistan napisał:

Niezłe. :-)
Tyche pisze też pozostałę dialogi z Viki czy tylko romans?


Na razie tylko romans, ale więcej takich pochwał, a nie bedę miał problemu z przekonaniem jej, aby objęła pieczę nad całością wypowiedzi Viconii.

Poniżej przykład wyboru złej odpowiedzi we flircie z Viki.

20070313170308

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.03.2007 o 17:04, Zed Nocear napisał:

Poniżej przykład wyboru złej odpowiedzi we flircie z Viki.


Jak dla mnie super.
Według mnie Tyche mogłaby dołożyć coś do Jaheiry - podobny trochę charakrerek ;-)
A co właściwie dzieje się z Branwen w tym modzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Viki i Jaheirę łąćzy tylko to, że obydwie są zarozumiałe, poza tym dzieli wszystko inne.

A co ma się dziać z Branwen? Mod na razie nie rozbudowuje innych NPC-ów. Są tylko pojedyncze bantery Viki i Amortha do Branwen.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować