Zaloguj się, aby obserwować  
Ajko

Baldur's Gate

4815 postów w tym temacie

Bonus do reputacji otrzymuje się chyba tylko wtedy jak przy pierwzej rozmowie z tym gościem odmówimy przyjęcia nagrody od niego (wtedy kiedy myli nas z Szarym Wilkiem). Wydaje mi się że był tam jakiś numer w takim stylu że można było mu oddać tylko jeden szmaragd (drugi trzeba było na czas rozmowy upuścić na ziemię) a drugi sprzedać, ale tego już nie jestem pewien.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ponownie zacząłem grac w BG po długiej przerwie i chcę skompletować dream team dobrych. Wybrałem już 5 członków drużyny, ale mam problem z wyborem maga. Zastanawiałem się nad przyjaciółką Minsca, bo z tego co pamiętam, to jest całkiem dobra. Czy BG jest jakiś inny dobry mag, którego można dołączyć na początku gry?
PS. Mam zainstalowany dodatek, jeśli to w czymś pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Minsc jest łowcą a nie magiem, jednak jego towarzyszką (o której odnalezienie prosi Cię Minsc) jest Dynaheir która jest magiem i to całkiem niezłym (i podobnie jak Minsc ma dobry charakter). Jeśli chcesz utworzyć drużynę stworzoną tylko i wyłącznie z dobrych postaci to Dynaheir jest jedynym sensownym wyborem na maga.
Opowieści z wybrzeża mieczy niestety nie dodają żadnych nowych postaci do przyłączenia:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.09.2007 o 18:40, Karharot napisał:

Minsc jest łowcą a nie magiem, jednak jego towarzyszką (o której odnalezienie prosi Cię Minsc)
jest Dynaheir która jest magiem i to całkiem niezłym (i podobnie jak Minsc ma dobry charakter).
Jeśli chcesz utworzyć drużynę stworzoną tylko i wyłącznie z dobrych postaci to Dynaheir jest
jedynym sensownym wyborem na maga.


Najwidoczniej przed kopalnią Nashkel będę musiał udać się do twierdzy gnoli. Dzięki za pomoc.

Dnia 26.09.2007 o 18:40, Karharot napisał:

Opowieści z wybrzeża mieczy niestety nie dodają żadnych nowych postaci do przyłączenia:(


Szkoda. Ale przynajmniej nowe przedmioty trochę to rekompensują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorry za drugiego posta i za pomyłkę:)
Czytając twojego posta odczytałem "Zastanawiałem się nad przyjęciem Minsca" zamiast "Zastanawiałem się nad przyjaciółką Minsca":) Mea culpa:)
Ale reszta się zgadza, Dynaheir jest najlepszym wyborem na maga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem sobie ostatnio śliczniutkie wydanie Sagi Baldur''s Gate na dvd. Wszystko wydawało mi się piękne etc., ma dusza radowała się, że mam tą legendarną i świetną pozycję w całości. Niestety, Sagowa wersja BG1 mnie zawiodła w 2 kwestiach - moja od zawsze ulubiona pozycja w opcjach BG pt. ''krwawa łaźnia'' jest... niedostępna! Mało - zrozumiałbym jeszcze ograniczenie przemocy, etc. (swoją drogą sic!) ale brak tej opcji powoduje taki efekt: jak zadasz potworowi obrażenia, w wyniku których powinien się rozpaść na kawałki... on znika. Paskudny efekt. I druga sprawa - brak wrzasków pośmiertnych potworów. Mój Boże, co jest z tą Sagą?! Toż nie było nic piękniejszego niż mordowanie bandytów i wysłuchiwanie ich jęków. Ponieważ się we mnie gotuje, jak widzę takie zepsucie BG zadaję pytanie - czy ktoś wie, w jaki sposób można któryś z tych *wałów* naprawić? Próbowałem się bawić z plikami ini, ale nie widać efektu. Szczerze dziękuję za każde info.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Krwawa Łaźnia:

otwierasz w notatniku baldur.ini
i pod
[Game Options]
wpisujesz
Memory Access=100

I znów niektóre potworki ślicznie wybuchają fruwającymi na wszystkie strony kończynami =)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.09.2007 o 15:05, Witcher21 napisał:

Krwawa Łaźnia:

otwierasz w notatniku baldur.ini
i pod
[Game Options]
wpisujesz
Memory Access=100

I znów niektóre potworki ślicznie wybuchają fruwającymi na wszystkie strony kończynami =)

Ach, dzięki wielkie! A ja, głupi testowałem zmiany w BG2 w baldur.ini po włączeniu i wyłączeniu łaźni i wiedziałem, że to Memory Access, ale wartości dawałem na 10 miast 100. Blisko byłem... Jeszcze raz dzięks. Gdyby ktoś wiedział coś odn. aktywacji krzyków pośmiertnych, to już totalnie byłoby pięknie.

...a teraz, idę ponapawać się rozczłonowywaniem. Czas na odrobinę chamstwa i brutalności!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.09.2007 o 16:47, lordkoval napisał:

Ok, okazuje się, że krwawa łaźnia aktywuje także krzyki :) Dzięki jeszcze raz, to wszystko,
co potrzebowałem. Mniam!


No proszę proszę, jak niewiele człowiekowi do szczęścia jest potrzebne =)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jedno: dawno temu grałem w BG i tuż przed wejściem do labiryntu prowadzącego do Podziemnego Miasta zainstalowałem dodatek, który zwiększa siłę Sarevoka i jego kompanów. Nie wykonałem żadnego zadania z dodatku i od razu poszedłem na spotkanie z "braciszkiem". Czy w takim razie walczyłem już z mocniejszym przeciwnikiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2007 o 16:21, Albatross napisał:

Tak.


No to już wiem, dlaczego tak trudno było mi ich pokonać. Na szczęście czar "Nienaruszalna strefa Outlike''a" (nazwy nie jestem pewien) okazał się bardzo przydatny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm mam pewien mały problemik. Otóż mam do BG + Opowieści zainstalowany mod NTOSC i jeśli się nie mylę, mod ten podmienia zbroję Ankhega, którą można znaleźć w Nashkel na Płaszcz Noobera. No i tu się zaczął problem, dałem ten płaszcz Imoen do używania niewiele sobie robiąc z tego "5% szansy na ześwirowanie) i teraz mam za swoje. Imoen za każdy razem gdy pojawia się przeciwnik wpada w berserka. Co ja u licha mam z tym zrobić T-T Jest jakiś sposób by ją z tego wyleczyć ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można go zranić mieczem półtoraręcznym +1, +3 przeciw zmiennokształtnym (w posiadaniu Aldetha którego spotykamy najpierw w Kniei Otulisko a potem we wrotach Baldura), srebrnym sztyletem +1, +4 przeciwko likantropom (na 2 poziomie wraku statku Baldurana), mieczem Baldurana (jest schowany w biurku w kabinie za Kaurogiem - uważaj na podłodze jest pułapka) oraz mieczem długim +1 "Płomiennym Jęzorem" (do zdobycia na najniższym poziomie lochów Wieży Durlaga). Kaurog będzie regenerował się cały czas i nic na to nie poradzisz dlatego wszystkie osoby w twojej drużynie które posiadają broń mogącą go zranić powinny skoncentrować się na nim, zanim wejdziesz na ten pokład powinieneś odpalić wszystkie czry wspomagające (takie jak psalm, błogosławieństwo i co najważniejsze przyspeszenie) oraz wzmocnić swoje postacie miksturami.
Postacie używające czarów powinny się skoncentrować na przywoływaniu potworów/zwierząt/szkieletów aby zablokować resztę łakowilków i przy odrobinie szczęścia dać dodatkowe cele samemu Kaurogowi.
Ta walka jest naprawdę ciężka - Kaurog jest co najmniej tak trudnym przeciwnikiem jak Sarevok i do tego trzeba go pokonać w małej zamkniętej przestrzeni przez co jest bardzo trudno ochraniać własne postacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Strzelam tu w ciemno ale może warto by użyć czaru "zdjęcie klątwy". Przyznam że nigdy tego płaszcza nie używałem właśnie z powodu tej cechy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info, sprobuje skurczybyka zalatwic dzis wieczorem :)
Pa,ietam, ze jak kiedys dawno temu gralem w TotSC to nie mialem jakiegos wiekszego problemu z zabiciem tych lakowilkow, nawet loup garou nie sprawil mi takich problemow jak teraz ten wilk :/ Za to Tanarri to dopiero jest ciekawa walka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować