Zaloguj się, aby obserwować  
Ajko

Baldur's Gate

4815 postów w tym temacie

Dnia 03.06.2008 o 21:13, Karharot napisał:

Pieniądze to nie jedyny problem - musisz uważać bo ilość mikstur w świątyniach jest ograniczona.
Jak pierwszy raz grałem w BG to miałem nawyki z Diablo i osuszyłem wszystkie miksturki
lecznicze jeszcze zanim udałem się do Kniei Otulisko...

o kurde...
No cóż ciężko jest :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odpoczynek pod chmurką przywraca jeden punkt życia. Na początku może nawet by uszło, ale na wyższych poziomach nie jest to chyba najlepsza metoda;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.06.2008 o 20:54, Vel Grozny napisał:

Tak przeglądałem nową stronkę o BG w kolektywie i zauważyłem, że znikła pewna przydatna
rzecz. Mianowicie patch muzyczny do BG1. Wiecie może czemu? Parę razy przechodziłem grę
i nie powodował żadnych błedów. A sam patch odkrywał kilka świetnych kawałków (które
ponoć i tak były w grze, tylko nie działały przez jakiegoś buga).

W momencie przejęcia Bezpiecznej Przystani nie widziałem patcha muzycznego - musiał widocznie zniknąć wcześniej, zanim uzyskałem tam dostęp. Wiem, że autorem patcha był Olamagato. Może napisz do niego? Patch na pewno został zaimplementowany w NTotSC, ale jest też w TWM, który nie wymaga wgrania całości i pozwala na instalowanie wybranych przez siebie komponentów. Komponent nazywa się "~Lepsza muzyka w BG1~".

Dnia 03.06.2008 o 20:54, Vel Grozny napisał:

I drugie pytanko - czemu nic nie idzie ściągnąć z tej strony z podstawowego serwera?

Ostatnio zgłaszałem ten problem, podobno na wakacje mają się tym zająć. Oby jak najwcześniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciężki ten dodatek z Tajemnicami Wybrzeża Mieczy ... myślałem że pójdzie gładko a jednak jestem podłamany x( Jak na razie główkuje jak pokonać dziadygę Karuog`a ze swoją bandą :-/ strasznie ciasno w tym wraku i nie ma za bardzo nawet jak zastosować jakiejś taktyki. Pasek trudności mam ustawiony standardowo na środek, już miałem zacząć się nim bawić ale postanowiłem że będę twardym graczem ;D może coś wykombinuje :-) A za każdą radę bądź sugestię będę wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tym poście:
http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=188&pid=3045
umieściłem parę porad do tej walki. Oprócz tego zwróć uwagę jak są rozmieszczone Twoje postacie, jeśli np. mag stoi tuż obok przeciwnika a wojownik jest zablokowany z tyłu to załaduj grę i zamień tych dwóch miejscami w drużynie zanim użyjesz schodów (czy też drabiny).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.06.2008 o 16:18, Abi Dalzim napisał:

Nie chcę zaśmiecać wątku o BG2, w którym mi ostatnio odpowiedziałeś, więc zapytam tu:

Czy mod Easy of Use z tej stronki ( http://www.bg2.gram.pl/index.php?file=article&id=298
) działa również w Opowieściach z Wybrzeża Mieczy?

Generalnie opowieści są "megamodem", bo wszystkie zadania z nich są poboczne (gra się kończy tak jak się kończyła, pokonaniem saveroka) więc problemów z modami niema (to nie TOB którego z podstawką łączy tylko twierdza strażnika)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dałem rade z wstrętnym Karuog`iem. Dzięki Karharot za jak zawsze cenne wskazówki :) tym razem jednak postąpiłem własną, raczej zawsze sprawdzoną lecz nieco czasochłonną taktyką, tak zwany Hit&Run :D NA szczęście przy wraku można śmiało odpoczywać i przeciwnicy często nie atakowali :) Jeszcze trochę grania i będę mógł przykleić się do dwójki :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta gra jest nie do przejścia :/ Gdziekolwiek nie pójdę to mnie zabijają, na mikstury nie ma kasy a jak odpocznę to 2 shoty i cała drużyna rozgromiona :/ W ogóle jak i gdzie szybko awansować bez trudu? Bo ta gra dla mnie to jest DNO.... w porównaniu do 2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.06.2008 o 12:36, ShaDoW Energy napisał:

Ta gra jest nie do przejścia :/ Gdziekolwiek nie pójdę to mnie zabijają, na mikstury
nie ma kasy a jak odpocznę to 2 shoty i cała drużyna rozgromiona :/ W ogóle jak i gdzie
szybko awansować bez trudu? Bo ta gra dla mnie to jest DNO.... w porównaniu do 2.

Rada na początek - graj wojownikiem, łucznikiem z najlepszym łukiem który możesz kupić. Idziesz do lokacji na wschód 9chyba 2 pola) od Beregostu, są tam bazyliszki. Przyłącza sie do ciebie na krótko ghul, który jest odporny na zamianę w kamień. Posyłasz go do walki, bazyliszek próbuje go bezskutecznie przemienić, a ty go wykańczasz z łuku, i tak ze wszystkim. Uzbierasz expa na co najmniej 4 poziom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.06.2008 o 12:44, ShaDoW Energy napisał:

Mam Jaheirę, Imoen, Khalida i ja czyli Wieloklasowiec Woj/Mag/Zło

Skoro możesz w grze stworzyć drużynę, mieć w ekipie maga czy złodzieja - to po co robić trójklasowca. Nie będziesz dobry w żadnej klasie. Poza tym połączenie mag + woj, pierwszy nie potrzebuje wysokiej siły i kondycji, a a drugi inteligencji i mądrości. Cechy będą równomiernie rozłożone czy dalej w niczym nie jest dobry. Nie będziesz ani dobrym wojownikiem, ani magiem i złodziejem. Wieloklasowość jest dobra na samotne przechodzenie gry. Ale co kto woli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.06.2008 o 12:44, ShaDoW Energy napisał:

Mam Jaheirę, Imoen, Khalida i ja czyli Wieloklasowiec Woj/Mag/Zło

Oj źle, nie opłaca sie grać woj/mag, zło z drużyną, strasznie powoli będziesz zdobywał doświadczenie. Zacznij od nowa inną postacią, lub graj bez drużyny, i KONIECZNIE ŁUKIEM!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozgryzłem 4 zagadki na pierwszym poziomie labiryntu Durlaga no i znowu czeka mnie ciężka walka :-/ Wpadł mi pomysł do głowy by może w jakiś sposób wykorzystać do walki 3 pułapki znajdujące się obok głównej sali, a których rozbroić się raczej nie da. Wie może któryś z doświadczonych graczy czy się da i czy jest opłacalne wciąganie przeciwników w te zasadzkę? Wiem że "miłość" jest chyba odporna na magię ... nie wiem jak z resztą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Suajcie jest problem.

Rozdział 5. Wrota Baldura. Quest z 7 słońcami.

Zadanie, które zlecił Scar na moście. Idę bez problemu do Jhasso, on każe mi udac sie do Scara, który przedtem kazał szukac siebie w Koszarach PP. Ide tam, a tam go nie ma. Próbowałem możliwości.

1. Reinstalowałem, nie działa.
2. Wpisalem kod na utworzenie postaci. Pojawia się scar i jeszcze raz przedstawia nam zadanie z 7 słońcami (juz je wykonałem) po czym znika. I nie ma go ani w koszarach, anie przed nimi, ani na moście.

Wczytywałem z róznych sejwów, nigdzie go nie ma.

Prosze pokornie o pomoc, bo bez Scara ani rusz. Z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.06.2008 o 19:13, pienio1 napisał:

Suajcie jest problem.

Rozdział 5. Wrota Baldura. Quest z 7 słońcami.

Zadanie, które zlecił Scar na moście. Idę bez problemu do Jhasso, on każe mi udac sie
do Scara, który przedtem kazał szukac siebie w Koszarach PP. Ide tam, a tam go nie ma. (...)


Obstawiam, że w tzw. międzyczasie rozmawiałeś z księciem Eltanem. W takim wypadku Scar znika z koszar, a przynajmniej u mnie zawsze tak jest. Nie wiem czy to bug czy celowe zamierzenie twórców gry, w każdym razie teraz o zakończeniu zadania musisz powiadomić właśnie księcia. Nie pamiętam tylko jak wygląda w takim wypadku sprawa XP za tego questa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.06.2008 o 23:06, Yorguś napisał:

Obstawiam, że w tzw. międzyczasie rozmawiałeś z księciem Eltanem. W takim wypadku Scar
znika z koszar, a przynajmniej u mnie zawsze tak jest. Nie wiem czy to bug czy celowe
zamierzenie twórców gry, w każdym razie teraz o zakończeniu zadania musisz powiadomić
właśnie księcia. Nie pamiętam tylko jak wygląda w takim wypadku sprawa XP za tego questa...

Z tego co było pisane wcześniej exp przepada ;-/ coś ostatnio wszystkim ten Scar przepada ;-(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przeszedłem prolog w Baldur''s Gate i gra jest na prawdę ciekawa...
Jako bohatera wybrałem elfa łowce. Co muszę w nim inwestowac? Jakie cechy itp.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2008 o 08:26, kavior15 napisał:

Właśnie przeszedłem prolog w Baldur''s Gate i gra jest na prawdę ciekawa...
Jako bohatera wybrałem elfa łowce. Co muszę w nim inwestowac? Jakie cechy itp.?

Prolog, czyli dopiero wyszedłeś z Candlekeep? Poczekaj co będzie dalej - dopiero tam zrobi się ciekawie :]

Elf łowca to bardzo dobry wybór (BTW: moja ulubiona klasa i rasa ;) ), zwłaszcza jeśli w perspektywie masz potem granie w drugą część. Jeśli chodzi o inwestowanie w cechy, to teraz wiele nie zdziałasz. Ważne jest, żeby przy tworzeniu postaci dobrze rozlokować punkty atrybutów, tzn. mieć jak największą siłę, zręczność i kondycję, bo to są dla łowcy kluczowe współczynniki. Elfy mają premię do zręczności, co pozwala ustalić tą cechę na 19 i daje świetnego łucznika. Siła oczywiście 18, z jak największym narzutem (te dwie cyfry po "/"), najlepiej 18/00 (czyli tak naprawdę 18/100, ale wyświetlane są tylko dwie cyfry). Daje to największe premie do trafienia i obrażeń, a dodatkowo pozwala nosić mnóstwo sprzętu, bo udźwig jest bardzo wysoki.

Dlaczego wylosowanie dobrych cech jest tak ważne? Dlatego, że w trakcie gry nie ma zbyt wielu okazji do podniesienia ich. Są grimuary, ale jest ich bardzo niewiele, zaledwie po jednym na cechę (chyba grimuarów mądrości jest więcej, dwa, jeśli dobrze pamiętam), a poza tym zdobywa się je dopiero później w grze.

Jeśli chodzi o broń (punkty biegłości), to łuki i długie albo oburęczne miecze będą chyba najlepszym rozwiązaniem. Podpowiem Ci, że jak napotkasz quest z Szarym Wilkiem, to jest on w posiadaniu jednego z lepszych mieczy w pierwszej części gry ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>/.../

Tzn siłę mam na 18 a reszty nie pamiętam ^^. Na razie mam jakąś pałkę obuchową z kolcami. Teraz próbuje pokonac ogra lecz nie za bardzo mi to wychodzi. ;|
I o co chodzi z tymi cyferkami, np. pałka obuchowa 2K4 lub miecz krótki 1K6. Co jest lepsze i czym się mam sugerowac w wyborze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować