Zaloguj się, aby obserwować  
Ajko

Baldur's Gate

4815 postów w tym temacie

Z innego forum, ale moje:
- prawa do D&D ma Atari, więc reedycja BG1/2 na zasadach D&D wymagałaby licencji Atari. Prawa do samej marki "Baldur''s Gate" (nie wiem czy tylko nazwy jako składnika D&D czy pełnej marki dosłownie) też ma Atari, więc ewentualna reedycja bez zgody Atari nie mogłaby nazywać się "BG" ani nie mogłaby zawierać D&D, ani też zapewne zawierać nazewnictwa ze świata D&D. Byłby to wtedy dość pokraczny reedit, który musiałby unikać pełnej bazy fabularnej tych gier, zakładając, że prawa fabularne zachowało Bioware. Poza tym, z tego co widzę na stronie Bioware - mają support tylko do BG 1, prawa do BG 2 najprawdopodobniej są (nadal) własnością Interplay, bo o ile BG 1 jest wytworem Bioware kolportowanym przez I-play, to BG 2 zleciło Interplay jako ich produkcję (tak mniemam) Bioware''owi. A samo BG 2 jest już na pewno powiązane licencyjnie z IWD (np. pożyczone animacje), do których BW praw nie ma z pewnością i nawet nie tknęło tej serii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.02.2012 o 21:37, Henrar napisał:

A wszyscy wiemy, jak wygląda obecnie Bioware - z jednej strony mamy popędzaną
z bata ekipę od Dragon Age''a, która jak się postara, to może całkiem fajnego RPGa zrobić,
ale ma jedną (a nawet dwie) wady - Hepler i Gaidera, oraz z drugiej strony team od ME,
którzy owszem, robią fajne gry, ale nie będące RPGami. Problem ze scenarzystami podobny.
Błagam, oby to nie była trójka.


Pamiętasz, że Gaider zajmował się designem BG2 i jest twórcą Ascension?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.03.2012 o 19:33, Vel_Grozny napisał:

Pamiętasz, że Gaider zajmował się designem BG2

Designem a nie scenariuszem. Pewna różnica.
A nawet gdyby się nim zajmował to i tak istnieje ogromna różnica między jakością jego prac teraz a tymi z BG2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taa, "Trzeci Baldur" to temat jaki wraca jak bumerang od ilu lat? 5? 6? Teraz jest tak samo, już w 3d kiedyś baldurka też mieli robić :P Nie napalałbym się bo prędzej mi kaktus na... wyrośnie niż to ktoś porządnie zrobi i wykończy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.03.2012 o 12:43, HiroshiTakubo napisał:

O cio chodzi z tym licznikiem na http://www.baldursgate.com/ ? W ogóle z jakiej czapy
ta strona?


Jak dojdzie do zera to ogłoszą info o projekcie związanym z Baldur''s Gate. HD remake albo wersja na iOS/Android albo to i to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.03.2012 o 12:50, Oxva napisał:

Jak dojdzie do zera to ogłoszą info o projekcie związanym z Baldur''s Gate. HD remake
albo wersja na iOS/Android albo to i to.


Po 13 latach... Legenda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Haha, no świetnie... Z całym szacunkiem dla mojego ukochanego Baldurka, ale... odgrzewanie kotletów?! No bez kitu... Chyba że faktycznie się postarają, odpicują szatę graficzną, usuną błędy, stworzą nowe, szersze możliwości modowania, a może wręcz dołączą jakieś mody "na stałe". Ale poważnie się obawiam, że to zwyczajny skok na kasę, bez specjalnej ambicji.

Chciałbym się mylić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.03.2012 o 20:53, HiroshiTakubo napisał:

Tymczasem na stronce oficjalnej nowa infromacja zapowaidająca BG na iPada...


Pomijając podejrzenia o zwyczajny skok na kasę - jest jedna interesująca obserwacja. Mianowicie:
http://www.baldursgate.com/news/wp-content/uploads/2012/02/sc1.jpg - sala treningowa z Candlekeep, z BG1. Interfejs z dwójki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2012 o 18:10, Thalanthas napisał:

Znalazły by się osoby chętne na grę przez sieć?

Ja bym chętnie zagrał, ale bg1 przez sieć chyba nie działa, przynajmniej mi od kiedy porzuciłem win 98 nie działał. Może się uda jak będzie Enhanced Edition???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2012 o 20:29, HiroshiTakubo napisał:

Ja bym chętnie zagrał, ale bg1 przez sieć chyba nie działa, przynajmniej mi od kiedy
porzuciłem win 98 nie działał. Może się uda jak będzie Enhanced Edition???


Dwojka dziala napewno, wiec jezeli jedynka nie zadziala to rozwiazaniem bedzie instalacja BG Trilogy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze rozwijać postać z nastawieniem na krasnoluda wojownika/ kapłana? Kiedy wziąć drugą klasę przede wszystkim, ale też inne rady dla kogoś kto wieloklasowcem nie grał bardzo proszę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2012 o 22:03, Thalanthas napisał:

Jak dobrze rozwijać postać z nastawieniem na krasnoluda wojownika/ kapłana? Kiedy wziąć
drugą klasę przede wszystkim, ale też inne rady dla kogoś kto wieloklasowcem nie grał
bardzo proszę.


Jeśli grasz klasnoludem to przy tworzeniu postaci musisz wybrać Wojownik/Kapłan. Tylko ludzie mogą się dwuklasować. Pozostałe rasy mogą być wieloklasowacami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś czy w lokacji Most Firewine znajduje się wejście do jakiś pomieszczeń z wampirami? Znalazłem w komentarzach do solucji dotyczącej tej lokacji http://crpg.insi.pl/baldurs-gate/most-firewine-4500/385a takie coś:

"No i znów ma problem: nieco poniżej wejścia do ruin natrafiłem na wejści do innej dziwnej kondygnacji[x;3842 y;2458]. Niby na początku wszytko wporzo przy wejsciu jakieś ghasty i wilki-wampiry. Następny poziom mnie zaskoczył, bo po wejsciu natknołem sie na wampira, który zadaje mi od 50 do około 100 obrażeń. Zrobił ktoś tą kondygnację?"
i dalej
"pierwszy raz gram z dodatkiem i mam ten sam problem z wampirem ktorego spotkałem, pierwszego wampira zabijam ale gdy ide dalej napitykam na nastepnego, jego także udaje mi sie zabić ale odrazu po śmierci wampira pokazują się 3 naraz!!! i wtedy już nie mam żadnych szans, za wampira jest AŻ 9000 doświadczenia!!! więc warto zabic chociaż jednego, jeśli sie ma pierscien z dodatku który daje niewrażliwość na zwykła bron to posyłamy jaheirę do przodu a reszta nawalamy z dystansu. Ale z 3 naraz wampirami nie miałem szans, widze że dawno nikt tutaj nic nie pisał ale moze ktos ma taktyke na te wampiry i coś moze pomóc"

U mnie w tym miejscu niczego nie ma. Próbowałem tę sprawę wygooglować i dotarłem do takiego wpisu:

"Wejście do podziemi z wampirami jest możliwe po wykonaniu zadania w wykopaliskach w czerwonych kanionach (chodzi o relikt (symbol bóstwa)), którego poszukuje archeolog - nie pamiętam jak się nazywa. Była jeszcze możliwość pójścia na układ z kompanem tego archeologa, który proponuje nam go załatwić w zamian za pieniądze.

Jeśli wykonamy misje archeologa, da nam zwój z zaklęciem przeniesienia i powie nam że trzeba rozprawić się ze złymi duchami w Firewine. Mając ten zwój drzwi do wejścia do podziemi (ale nie tych z koboldami) stoi otworem.
Wejście znajduje się na południe od wejścia do podziemi z koboldami. A przy okazji wykonaliście misje demona, który zleca znalezienie nam wampirzego miecza?"

Wykonałem misję z archeologiem, ale nic o duchach nie mówił, zabrał jedynie owy symbol i dał mi 1000 xp + 1 punkt do reputacji, nic więcej. Wie ktoś coś o tym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować