Zaloguj się, aby obserwować  
Ajko

Baldur's Gate

4815 postów w tym temacie

Dnia 23.03.2015 o 18:54, Bartkula napisał:

Czyli nie potrzebuję innych modów, o których pisało w linku Walgierza ( http://yetiograch.pl/gry/renowacja-klasyki-baldurs-gate-1-i-2)?

Jeśli chcesz po prostu połączyć obie gry i ich dodatki w jedną całość na silniku i zasadach BG2 to nie potrzebujesz nic poza BGT. Mody wymienione w linku podanym przez walgierza wprowadzają jednak dodatkowe zmiany których sam BGT Ci nie da (choć zmiany te niekoniecznie muszą Cię interesować), sam musisz zdecydować czy masz ochotę na dodatkową "zabawę" przy instalacji czy też możesz się obejść bez tych innych modów.

Dnia 23.03.2015 o 18:54, Bartkula napisał:

W takim razie jak to instalować? Czy będzie dostępna wyższa rozdzielczość?

Silnik BG2 daje Ci do dyspozycji wyższe rozdzielczości niż BG1, o ile jednak dobrze pamiętam nie ma wśród nich rozdziałek dostosowanych do monitorów szerokoekranowych, jeśli chcesz takiej używać najprawdopodobniej będziesz musiał także zainstalować Widescreen.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem wszystko zgodnie z instrukcją(BGT+widescreen mod+w_gui), ale gra ma błędy graficzne jak na załączonych obrazkach, da się to naprawić?

20150323210114

20150323210123

20150323210130

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Popróbowałem i trochę pomogło, ale gra klatkuje, praktycznie nie da się grać. Ehh chyba będę musiał dać sobie z tym spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.03.2015 o 22:24, Bartkula napisał:

Popróbowałem i trochę pomogło, ale gra klatkuje, praktycznie nie da się grać. Ehh chyba
będę musiał dać sobie z tym spokój.


To wygląda jak standardowy błąd z directdraw, który miały Baldury na geforcach. Wpisz w gogel zapytanie na ten temat, możliwe że znajdziesz rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2015 o 01:17, Noirr napisał:

To wygląda jak standardowy błąd z directdraw, który miały Baldury na geforcach. Wpisz
w gogel zapytanie na ten temat, możliwe że znajdziesz rozwiązanie.

A mam Radeona :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2015 o 01:17, Noirr napisał:

To wygląda jak standardowy błąd z directdraw, który miały Baldury na geforcach. Wpisz
w gogel zapytanie na ten temat, możliwe że znajdziesz rozwiązanie.

Zresztą jak włączam czystego baldura (Cienie Amn + Tron Baala) to nic nie klatkuje, więc to chyba nie to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2015 o 08:30, Bartkula napisał:

Zresztą jak włączam czystego baldura (Cienie Amn + Tron Baala) to nic nie klatkuje, więc
to chyba nie to.


Próbowałeś w konfigu zmieniać opcje dotyczące akceleracji 3d i wspomagania sprzętowego? Generalnie to trochę dziwne, ja jak kiedyś miałem problemy graficzne (też na radeonie) to instalacja BGT pomogła, a nie zaszkodziła. Generalnie polecam zadać pytanie na forum Children of Bhaal albo Spellhold Studios. Zwłaszcza druga strona zajmuje się od lat modyfikacjami Baldurów i istnieje duża szansa na to, że ktoś będzie wiedział ocb.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2015 o 08:30, Bartkula napisał:

Zresztą jak włączam czystego baldura (Cienie Amn + Tron Baala) to nic nie klatkuje, więc
to chyba nie to.


Napisz jakie masz mody albo zamieść gdzieś weidu.log, może masz jakieś konflikty modów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2015 o 11:35, Noirr napisał:

Napisz jakie masz mody albo zamieść gdzieś weidu.log, może masz jakieś konflikty modów.

Zainstalowałem jedynie ddrawfix + bg2 fixpack + bg trilogy, może ddrawfix coś popsuł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2015 o 11:46, Bartkula napisał:

Zainstalowałem jedynie ddrawfix + bg2 fixpack + bg trilogy, może ddrawfix coś popsuł?


Hmmm, no to jedyna rzecz, która miesza w grafice, więc możliwe. BG2Fixpack instalowałeś po BGT? Zamieść weidu.log na pastebin i zapodaj link.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Instalowałem w takiej kolejności: ddrawfix -> bg2 fixpack -> bg trilogy

>Zamieść weidu.log na pastebin i zapodaj link.

Nie rozumiem za bardzo :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2015 o 11:55, Bartkula napisał:

Nie rozumiem za bardzo :P


http://pastebin.com/ - strona do zamieszczania tekstu, a weidu.log to plik, który masz w głównym folderze instalacji i zawiera właśnie kolejność instalowania modów.

Dnia 24.03.2015 o 11:55, Bartkula napisał:

Instalowałem w takiej kolejności: ddrawfix -> bg2 fixpack -> bg trilogy


Czyli całkiem w odwrotnej niż powinieneś. Generalnie zasada jest taka, że wszystkie mody do jedynki instalujesz przed BGT, wszystkie mody do dwójki po, z kilkoma wyjątkami, obv. Więc u ciebie to powinno być:

kpzbg1 (konwerter polskich znaków) -> BGT -> BG2Fixpack -> sprawdzić czy działa ->ewenmtualnie drawfix.

Pamiętaj również, że BGT ma wbudowany widescreen mod, więc nie instaluj drugiego czasem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2015 o 12:00, Noirr napisał:

Czyli całkiem w odwrotnej niż powinieneś. Generalnie zasada jest taka, że wszystkie mody
do jedynki instalujesz przed BGT, wszystkie mody do dwójki po, z kilkoma wyjątkami, obv.
Więc u ciebie to powinno być:

kpzbg1 (konwerter polskich znaków) -> BGT -> BG2Fixpack -> sprawdzić czy działa
->ewenmtualnie drawfix.

Tak? No to możliwe, że w tym tkwi problem. Znalazłem na innej stronie poradnik, tam taka kolejność była wypisana i tego się trzymałem. Odezwę się późnym popołudniem, bo dopiero wtedy będę mógł to sprawdzić. Póki co dzięki za info :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2015 o 12:04, Bartkula napisał:

Tak? No to możliwe, że w tym tkwi problem. Znalazłem na innej stronie poradnik, tam taka
kolejność była wypisana i tego się trzymałem. Odezwę się późnym popołudniem, bo dopiero
wtedy będę mógł to sprawdzić. Póki co dzięki za info :)


Hmmm, możliwe, że to ja teraz mylę BG2fixpack z BG2tweaks, ale to i tak nie powinno zrobić żadnego problemu, bo te mody nie ingerują w UI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2015 o 12:09, Noirr napisał:

Hmmm, możliwe, że to ja teraz mylę BG2fixpack z BG2tweaks, ale to i tak nie powinno zrobić
żadnego problemu, bo te mody nie ingerują w UI.

W instrukcji było o BG2tweaks, ale wypisany był dopiero po BGT i jego nie instalowałem. Instalowałem jedynie to co wypisałem powyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2015 o 12:00, Noirr napisał:

Pamiętaj również, że BGT ma wbudowany widescreen mod, więc nie instaluj drugiego czasem.

Pomogło w modzie ddrawfix wybór "WineD3D''s DDraw Library", teraz działa płynnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do wyjadaczy, bo mnie pamięć zawodzi ;) Gdzie można znaleźć w miarę dobre czary? Fabularnie jestem po kopalniach Nashkel, a przydałby mi się jakiś czar ofensywny typu Płomienie Agannazara albo Kwasowa Strzała Melfa. W Wysokim Żywopłocie mag sprzedaje czary ale wybór jest dosyć ubogi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2015 o 13:15, Bartkula napisał:

...


Może we Wrotach Baldura, ten mag w okrągłym namiocie? Też w sumie dawno nie grałem, ale najpotężniejsze czary, typu zabójcza chmura albo przywołanie szkieletów dla maga, i tak się znajdowało w plenerze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować