Zaloguj się, aby obserwować  
Ajko

Baldur's Gate

4815 postów w tym temacie

No nic dziś i tak mam ligę hiszpańską więc mam decyzję i muszę ją podjąć do jutra rana gdy zacznę grać :P

Z drużyny wyrzucę Khalida i Jaheirę a dołączę Branwena i Ajantisa

Bo na 100% musi być u mnie:
1 mój mag
2. Mins (tank)
3 Imoen
4.Kivan jako łucznik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.08.2015 o 20:05, Azazell napisał:

Bo na 100% musi być u mnie:
1 mój mag
2. Mins (tank)
3 Imoen
4.Kivan jako łucznik

Twa wola, zresztą jak wspomniałem każdym składem da sie bezproblemowo przejść niezm(i)odowanego baldurka :) Co zaś do Kivana - patrząc na skład jaki chcesz sobie ustalić bardziej skorzystasz na Coranie, mimo iż ten jest późno dostępny bo dopiero w Kniei Otulisko: Coran w zwarciu prezentuje sie marnie ale łuccznikiem jest najlepszym w grze, zaś u Ciebie w pierwszej linii będą stać Minsc z Anjantisem.
Doradzam wymienić Kivana na Corana gdy dotrzesz do tego etapu (jak wspominałem kilka postów wyżej doświadczeniem nie ma sie coi przejmować bo jeszcze z naddatkiem Ci zostanie).
Ponadto mając Corana w drużynie (wieloklasowiec wojownik/złodziej) możesz spokojnie zdwuklasować imoen na czarodziejkę - niech każde z nich zajmie się jakąś jedna dziedziną złodziejskiego fachu, imoen wyćwicz w pułapkach, Corana w otwieraniu zamków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oki dziekuje


A o oco kaman jaheira mowi sie ze wartobja miec jesli mamy grac w bg2 po przejsciu bg1.. Chodzi o ten romans bo jesli tak to mi to zwisa to gra rpg a nie romansidlo hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.08.2015 o 23:46, Tuldor1 napisał:

na Coranie, mimo iż ten jest późno dostępny bo dopiero w Kniei Otulisko


Haha, no patrz. Niech no zacytuję, "litości, kto by czekał do tego czasu".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.08.2015 o 00:40, Noirr napisał:

Haha, no patrz. Niech no zacytuję, "litości, kto by czekał do tego czasu".

Trzy lokacje szybciej! :P A tak na serio - sam zwykle nie biorę do drużyny nikogo kogo nie można dołączyć przed obozem bandytów ale skoro Azazell koniecznie chce łucznika to Coran ze swoją zręcznością (20, najwyższa w grze) i trzema *** w łukach (coś normalnie nieosiagalnego dla jego wieloklasowości) robi z innych na tym polu miazgę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam edycje EE i jest domyślnie poziom trudności ustawiony lekko w lewo i pisze Normalny poziom.. Na środku suwaka pisze ze to poziom ze zwykłymi zasadami stosowanymi w BG1.. Jaki najlepiej wybrać? Zostawić ten domyślnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.08.2015 o 09:47, Azazell napisał:

Panowie mam edycje EE i jest domyślnie poziom trudności ustawiony lekko w lewo i pisze
Normalny poziom.. Na środku suwaka pisze ze to poziom ze zwykłymi zasadami stosowanymi
w BG1.. Jaki najlepiej wybrać? Zostawić ten domyślnie?

Co to znaczy najlepiej? Ja tam zawsze przesuwam maks w prawo i uważam że tak jest najlepiej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No bez przesady, wykaż trochę samodzielności. ;p

Poza tym poziom trudności można zmienić w trakcie gry, jak stwierdzisz że jest za trudno/za łatwo, użyj suwaka i po problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Misioo prawdę rzecze - Baldur jest grą tak prostą że ustawienie innego poziomu trudności niż ''szaleńczy'' to zbrodnia :) Acz wszystko zależy od Twoich preferencji, możesz sprawdzić czy sobie radzisz na takim trybie i w każdej chwili go w razie czego zmienić.
Wbrew opisom na wielu stronach/w instrukcji trudność nijak nie wpływa na ilość doświadczenia z zadań/zabijania monstrów - jedynie na obrażenia zadawane przez mobki i mobkom... no ok w niektórych modach trudnosć warunkuje np zaklęcia jakie wrodzy magowie stosują ale o modach nic nie pisałeś wiec to raczej taka dygresja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.08.2015 o 14:54, Tuldor1 napisał:

Wbrew opisom na wielu stronach/w instrukcji trudność nijak nie wpływa na ilość doświadczenia
z zadań/zabijania monstrów

W premierowej wersji wpływała (na najniższym poziomie trudności dostawało się tylko połowę punktów doświadczenia), w EE już nie. Stąd pewnie zamieszanie. ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.08.2015 o 23:51, Azazell napisał:

A o oco kaman jaheira mowi sie ze wartobja miec jesli mamy grac w bg2 po przejsciu bg1..


Serio? Coś takiego mowi? chyba to dolozyli w EE. A pamietaj, ze w wersji EE dodano 3 postacie jako czlonkow druzyny, czesc poradnikow moze tego nie uwzgledniac.
Poziom trudnosc zmienialo sie na latwy przed awansem by przyrost pkt zycia byl jak najwiekszy lub przy nauce zaklec czyli tam gdzie wystarczy load-save, bo zmiana trudnosci jest szybsza niz ciagle load co zly wynik. i na latwym postac co oberwie mocno bedzie mozna przywrocic do zycia, bo zwykle moze umrzec na stale/bez szarego portretu.
! chociaz mogli to zmienic w EE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.08.2015 o 15:09, Kadaj napisał:

W premierowej wersji wpływała (na najniższym poziomie trudności dostawało się tylko połowę
punktów doświadczenia), w EE już nie. Stąd pewnie zamieszanie. ;p

Nie, nie wpływa i nigdy nie wpływało - sam z klasycznej wersji korzystam i taką też moduję :)
Fakt, że jest to zawarte w opisie poziomu trudności w grze nie ma nic do rzeczy - jeśli chcesz możesz przetestować i zweryfikować na własne oczy: na szaleńczym i na najłatwiejszym dostaniesz tyle samo doświadczenia :) Możesz też uwierzyc mi na słowo bo właśnie przeglądam jeszcze raz pliki gry i ni grzyba nie znajduję nic co by przeczyło temu twierdzeniu :P

Jest to błąd opisu, nie pierwszy zresztą i nie największy - niestety wciąż dość popularny, podobnie jak mit o wpływie mądrości na rzuty obronne co również nie znajduje odzwierciedlenia w mechanice :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To chyba w inną wersję gry graliśmy. U mnie na pewno były różnice, grę przechodziłem więcej niż raz i dobrze pamiętam sztuczki z podniesieniem poziomu trudności na kilka sekund przed zadaniem końcowego ciosu, by uzyskać więcej punktów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, inaczej...
W plikach .CRE zawierających charakterystykę spotykanych w grze istot znajduje się parametr "XP Value" określający ile xp zdobywa się za uśmiercenie danego stworzenia. Parametr znajduje się pod offsetem 14h.
I tak np Mulahey (MULAHE.CRE) posiada wpisaną tam wartość 650xp.
Żaden z plików, w tym baldur.bcs (plik zawierający główne skrypty sprawdzane na bieżąco podczas całej gry) nie zawiera korelacji odnośnie przyznawanego doświadczenia w zależności od poziomu trudności.

Faktycznie mam wrażenie, że graliśmy w inne gry ^^
Albo po prostu grałeś w Baldurka jakiś czas temu z zainstalowanymi modami modyfikującymi otrzymywane doświadczenie (jest ich kilka, miedzy innymi mod CamDawg''ha) ale i one modyfikują otrzymane xp nie wzgledem poziomu trudności a tego jaką opcję wybierzesz przy instalacji (redukcja 50%, 25% itp).

Jeśli nie wierzysz - Odpal sobie nową grę, podejdź do Carbosa lub Shanka (dwóch wrogich BN jakich spotykasz w Candlekeep i sprawdź czy przy mianie poziomu trudności zmieni Ci ilość przyznawanego xp...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.08.2015 o 22:02, Tuldor1 napisał:

Faktycznie mam wrażenie, że graliśmy w inne gry ^^

Ale bajer. ;d

Dnia 30.08.2015 o 22:02, Tuldor1 napisał:

Albo po prostu grałeś w Baldurka jakiś czas temu z zainstalowanymi modami modyfikującymi
otrzymywane doświadczenie

Darzę pogardą wszelkie nieoficjalne dodatki do gier i na pewno była to "czysta" gra (konkretniej - wydanie zbiorcze z dodatkiem, jakaś "Złota Edycja" czy coś w tym stylu).

Jeśli jeszcze nie wywaliłem płytek, to kiedyś porobię screeny. Póki co, nie ma sensu się dalej spierać. :3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, jeszcze sam doświadczenie przeprowadziłem - rozpocząłem nową grę i raz ustawiłem przed spotkaniem z ww panami poziom trudnosci na szaleńczy, innym razem na najniższy. W obu wypadkach xp przyznawane za wysłanie opojów do krainy wiecznych łowów wynosiło tyle samo = 20xp.

EDIT: Jeśli masz na mysli taki zestaw w jakim było razem 12CD czyli BG1+dodatek oraz BG2 + dodatek (Saga baldur's gate) to posługujemy się tym samym :)

A co do modów - doradzam jednak przekonanie się do nich, co prawda istnieje sporo syfu ale zdarzają się też perełki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.08.2015 o 22:12, Tuldor1 napisał:

EDIT: Jeśli masz na mysli taki zestaw w jakim było razem 12CD czyli BG1+dodatek oraz
BG2 + dodatek (Saga baldur''s gate) to posługujemy się tym samym :)

Nope, ja miałem coś takiego jak na obrazku:
http://images61.fotosik.pl/929/44626d7d58ae8b5c.jpg

Nie wiem dlaczego to u mnie mogło działać inaczej, może w jakimś patchu później coś zmienili. ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.08.2015 o 22:19, Kadaj napisał:

> EDIT: Jeśli masz na mysli taki zestaw w jakim było razem 12CD czyli BG1+dodatek
oraz
> BG2 + dodatek (Saga baldur''s gate) to posługujemy się tym samym :)
Nope, ja miałem coś takiego jak na obrazku:
http://images61.fotosik.pl/929/44626d7d58ae8b5c.jpg

Nie wiem dlaczego to u mnie mogło działać inaczej, może w jakimś patchu później coś zmienili.
;p

Może Ci się pomyliło z IceWind Dalem? To chyba jedyna gra na silniku Infinity Engine gdzie doświadczenie zależało od poziomu trudności. Ewentualnie faktycznie zmieniono to jakimś paczem w BG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.08.2015 o 17:17, Nufiko napisał:

Są co prawda sposoby na pozbycie się tylko jednej postaci z pary, ale jak grasz dobrą
drużyna to one raczej nie przystoją.

Na dobre drużyny też są sposoby. Wchodzisz mniej fajną postacią z pary do dowolnego namiotu/sklepu i tam go odłączasz. Postać ta w znanych mi edycjach gry nie potrafiła sama wydostać się z namiotu/sklepu, nie mogła pogagać ani z Twoją postacią, ani z drugą z pary więc dialog odłączający nie następował i problemy z rozparowaniem znikały. Na dodatek postać ta nie potrafiła się sama ulotnić ze względu na brak wykonanego zadania lub coś podobnego. To jest wykorzystanie błędu, ale jak gra się na ekstremalnych ustawieniach trudności (np. zmniejszone uzyskiwane PD), to nie jest to jakimś wielkim cheatem. Zaletą takiego czegoś jest możliwość tymczasowej wymiany postaci sparowanych, żeby wykonać jak najwięcej zadań różnych postaci drużyny i dynamicznie zarządzać sobie postaciami w zależności od potrzeb przechodzenia fabuły lub walk. Na przykład ja za punkt honoru ustawiałem sobie takie przejście BG, żeby spotkać każdą z 26 postaci i każdą zrobić wszystko co się da z jakimś możliwie epickim zakończeniem. Nierzadko też zbierałem sobie wszystkie postacie drużyny w jednym miejscu i robiłem rodzinny screenshot... :)
No, ale to już wtedy kiedy wszystkie niuanse fabuły BG1 znało się na wylot.
Czasem przydaje się rozpiska postaci drużyny, którą wrzuciłem w obrazku.

I lista ważnych przedmiotów, która się czasem przydaje. W szczególności księgi dających podniesienie na stałe jakiejś cechy (niezbędne dla potencjalnych dwuklasowców z drużyny, o których istnieniu mało kto pomyślał...)
Niektóre kombinacje przedmiotów i podniesienia cech dają niesamowite rezultaty. Na przykład Coran może uzyskać w ten sposób siłę 20, co powoduje, że niemal każdy atak z ukrycia kończy się krytykiem z rozkawałkowaniem ofiary. Jest to realnie najskuteczniejszy zabójca magów bo nie daje żadnej szansy na odwet.

Ważne przedmioty w BG
=====================
Kij +3 "Kij Aule'a"
Miecz oburęczny +2 "Zguba Pająka" (+pod wpływem czaru swobody działania)
Miecz długi +2 "Varscona" (+1 od chłodu)
Miecz krótki +2 "Gwiżdżący Miecz"
Topór Bojowy +2 "Topór Mauletara"
Młot bojowy +2 "Ashideena" (+1 od elektryczności)
Miecz Półtoraręczny +1 +3 przeciw zmiennokształtnym "Kondar"
Pałasz +2 "Pazur Rhashada"
Halabarda +1
Sztylet Jadu
Długi łuk celności "Zabójczy Strzał"
Krótki łuk +1
Lekka kusza szybkości "?"
Miecz półtoraręczny +1
Morgensztern +1
Cep bojowy +1
Proca +1

Pełna zbroja płytowa (KP 1, waga 70)
Zbroja płytowa +3 "Praktyczny Obrońca" (KP 0, waga 18)
Zbroja płytowa z Ankhega (KP 1, waga 25)
Kolczuga +2 "Kolczuga Umarłych" (KP 3, waga 10)
Zbroja skórzana ćwiekowana +3 "Pancerz Cienia" (KP 4, waga 8)
Zbroja skórzana ćwiekowana +2 "Zbroja Telbara" (KP 5, waga 8)
Zbroja skórzana +2 "Obrońca Zastępcy" (KP 6, waga 5)

Hełm Slachetnego - Dom na Pn.-Zach. od Wieży Ramazitha (Pn. Wrót Baldura)
Hełm Baldurana - Po wykonaniu zadania czarodzieja Degrodela z Zach. Wrót Baldura
Hełm ochrony "Dar Pokoju"
Hełm infrawizji "Oczy Prawdy"

Pawęż +3 "?"
Pawęż +1
Średnia tarcza +1
Mała tarcza +1
Puklerz

Pas tłumienia "Niszczyciel Burzowców"
Pas przebić "Zguba Elfów"
Pas cięć "Złoty Pas Urnsta"

Rękawice zręczności
Rękawice siły ogra "Ręce Takkoka"
Rękawice mistrzostwa "Dziedzictwo Mistrzów"
Rękawice biegłości "Drugie Zbrojne Ramię Xarrnousa"
Bransolety łucznictwa "Obrońca Doliny"
Bransolety ochrony KP 6 "Bransolety Śmierci"
Bransolety ochrony KP 7

Buty ukrycia "Szepczące Trzewiki"
Buty szybkości "Łapy Geparda"
Buty uziemienia "Dar Talosa"
Buty uników "Kocie Zmysły"

Płaszcz Baldurana - Jest u Quenash w podziemnym burdelu (pod Spłonioną Syreną) po wykonaniu zadania Degrodela.
Płaszcz przesunięcia
Płaszcz Nimfy
Płaszcz wilka "Pomyłka Relaira"
Płaszcz niewykrywalności "Szept Ciszy"
Płaszcz ochrony +1

Amulet Metaczarów (+1 2. poziomu) - Ragefast (Zach. Wrót Baldura)
Amulet ochrony +1 "Protektor"
Amulet z nefrytem
Amulet tarczy
Naszyjnik pocisków "Utracony Dar"

Pierścień czarów (2x 1. poziomu) - Suzin (Symetryczny dom na Pd.-Zach. Wrót Baldura)
Pierścień świętości "Honorowy Pierścień Sune"
Pierścień energii "Zwycięzca"
Pierścień odporności na ogień "Paszport Batalisty"
Pierścień Druida
Piescień infrawizji "Laska Ślepego"
Pierścień ochrony +2 "Piescień Strażnika"
Pierścień ochrony +1 "Piescień Książąt"

Różdżka Niebios

Księga Inteligencji - Wieża Ramazitha na samej górze (Pn. Wrót Baldura)
Księga Kondycji - W jaskini Sirin blisko latarni
Księga Charyzmy - W jaskini u podnóża Twierdzy Gnolli
Księga Zręczności - w beczce obok Czarnej Lilii w Gildii złodziei we Wrotach Baldura
Księga Mądrości x3 - Świątynia Tymory we Wrotach (Chantalas Ulbright), Podziemia Candlekeep, Wieża Durlaga.
Księga Siły - Podziemia Candlekeep

20150830233934

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem Corana i się zastanawiam czy jego czy Kivana? Kivan ponoć lepszy gdy chcę ich używać do walki w zwarciu.. Ale ja właśnie nie chcę bo mam już dwóch tanków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować