Zaloguj się, aby obserwować  
Ajko

Baldur's Gate

4815 postów w tym temacie

Dnia 31.08.2015 o 14:34, Azazell napisał:

Spotkałem Corana i się zastanawiam czy jego czy Kivana? Kivan ponoć lepszy gdy chcę ich
używać do walki w zwarciu.. Ale ja właśnie nie chcę bo mam już dwóch tanków.

Że Ci taka gra w ogóle sprawia przyjemność, gdzie co 5 minut pytasz wszystkich ''co zrobić''. Bądź dużym chłopcem i sam podejmij decyzję.
I tak, Kivan lepszy w zwarciu a Coran najlepszy łucznik w grze. A że w BG1 łuki to potęga to śmiało można powiedzieć że Coran jest najlepszym dpsem. A do tego jest kompetentnym złodziejem. Jak ktoś wcześniej pisał, gdy podzielisz umiejętności złodziejskie pomiędzy Corana a Imoen to możesz ją dwuklasować na maga, znacznie zwiększając możliwości drużyny. Bodaj na 6 poziomie złodzieja należy dwuklasować żeby dobić do max levela maga, odblokowując złodzieja.

PS. ta idea 'dwuklasowania' ludzi, w której z postaci 'wyparowuje' poprzednia klasa do czasu uzyskania w nowej levela poprzedniej +1 jest kretyńska, i liczyłem że w EE to zmienią, ale kapa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2015 o 15:57, misioo napisał:

PS. ta idea ''dwuklasowania'' ludzi, w której z postaci ''wyparowuje'' poprzednia klasa do czasu uzyskania w nowej levela poprzedniej +1 jest kretyńska, i liczyłem że w EE to zmienią, ale kapa...

Takie są zasady tej edycji AD&D więc nie miałeś co liczyć na taką zmianę, równie dobrze mogliby zmienić żeby skuteczność KP była tym większa im wyższy jej współczynnik. Zasady zawarte w BG były czasem nieźle pokręcone i fakt że nie zawsze trzyma się to kupy ale IMO dodaje to grze unikatowości i tym samym uroku :)
Jak się chce "normalnego" dwuklasowania to można sięgnąć po Neverwinter 2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2015 o 16:17, Karharot napisał:

Jak się chce "normalnego" dwuklasowania to można sięgnąć po Neverwinter 2.

Ale NwN ssie paukę... :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2015 o 15:57, misioo napisał:

> Spotkałem Corana i się zastanawiam czy jego czy Kivana? Kivan ponoć lepszy gdy chcę
ich
> używać do walki w zwarciu.. Ale ja właśnie nie chcę bo mam już dwóch tanków.
Że Ci taka gra w ogóle sprawia przyjemność, gdzie co 5 minut pytasz wszystkich ''co zrobić''.
Bądź dużym chłopcem i sam podejmij decyzję.
I tak, Kivan lepszy w zwarciu a Coran najlepszy łucznik w grze. A że w BG1 łuki to potęga
to śmiało można powiedzieć że Coran jest najlepszym dpsem. A do tego jest kompetentnym
złodziejem. Jak ktoś wcześniej pisał, gdy podzielisz umiejętności złodziejskie pomiędzy
Corana a Imoen to możesz ją dwuklasować na maga, znacznie zwiększając możliwości drużyny.
Bodaj na 6 poziomie złodzieja należy dwuklasować żeby dobić do max levela maga, odblokowując
złodzieja.

PS. ta idea ''dwuklasowania'' ludzi, w której z postaci ''wyparowuje'' poprzednia klasa do
czasu uzyskania w nowej levela poprzedniej +1 jest kretyńska, i liczyłem że w EE to zmienią,
ale kapa...


Ni no aż tak dużo to nie pytam :P Fajnie się gra naprawdę bardzo fajna gra, chocaiż po fabule spodziewałem się czegoś dużo lepszego - no ale na pewno ejst ciekawsza od Pillars of Eternity :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2015 o 21:52, Azazell napisał:

Ni no aż tak dużo to nie pytam :P Fajnie się gra naprawdę bardzo fajna gra, chocaiż po
fabule spodziewałem się czegoś dużo lepszego - no ale na pewno ejst ciekawsza od Pillars
of Eternity :)

Szczerze? BG1 się mocno zestarzał. NPCe są wyłącznie portretami zdolnymi do walki, większość miejscówek oferuje głównie pustkę a i interesujących przedmiotów jak na lekarstwo... Chociaż wciąż jest sporo świetnych miejsc: wszystko co wprowadza dodatek czy Wrota Baldura (wielkość i bogactwo miasta dalej robi wrażenie). Ale PoE to jednak inna liga. Znacznie wyższa. Choć BG2 jest jeszcze lepsze i dla BG2 warto się z jedynką troszku ''przemęczyć'', żeby wiedzieć o co be.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2015 o 16:29, misioo napisał:

Ale NwN ssie paukę... :(


Za NwN 2 przemawia jeden istotny dodatek: Mask of the Betrayer. Który prezentuje naprawdę wysoki poziom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2015 o 16:29, misioo napisał:

Ale NwN ssie paukę... :(

Jedynka jak dla mnie była prawie niegrywalna (to był de facto test nowego silnika i nic więcej) ale dwójka była całkiem fajna. Przynajmniej tak długo jak jest się w stanie zignorować całe góry bugów które w dowolnym momencie mogą wykoleić zabawę z najgłupszego powodu...

Dnia 31.08.2015 o 16:29, misioo napisał:

większość miejscówek oferuje głównie pustkę

To akurat mi się podobało. W BG1 mieliśmy okazję eksplorować świat który dobrze udawał że istnieje, dla porównania w BG2 poza samą Athkatlą Amn miał do zaoferowania zaledwie kilka lokacji z których część była do bólu wykorzystywana ponownie przez kolejne niepowiązane ze sobą questy, reszta lokacji istniała wyłącznie na potrzeby głównej linii fabularnej. Tak samo biednie wypadała zresztą sama Athklatla - we Wrotach Baldura można było wejść do niemalże każdego domu a sklepików i karczm było całe zatrzęsienia (większość z nich nie miała do zaoferowania nic specjalnego ale dobrze budowały klimat), w Athkatli natomiast budynków do zwiedzenia jest chyba mniej niż w Beregoście i wszystkie muszą spełniać jakąś funkcję dla naszej drużyny, nawet w Promenadzie Waukeen (teoretycznie gigantycznej dzielnicy handlowej) sklepów jest jak kot napłakał a co więcej do niektórych nie możemy wejść bo dostajemy jedynie wiadomość że nasza postać "nie widzi w środku nic ciekawego".
BG2 dobrze reprezentuje późniejszy kurs BioWare które buduje swoje gry wokół klaustrofobicznie małych zamkniętych lokacji podczas gdy BG1 było bliżej do otwartego świata z serii TES.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

. Ale PoE to jednak inna liga. Znacznie

Dnia 31.08.2015 o 22:18, misioo napisał:

wyższa. Choć BG2 jest jeszcze lepsze i dla BG2 warto się z jedynką troszku ''przemęczyć'',
żeby wiedzieć o co be.


PoE wydaje się wyższą ligą bo to nowy produkt dopracowany na dzisiejsze realia. Mimo to PoE mnie mega znudził w 3 akcie. Gra fajowa i bardzo ciekawa ale jednak BG bardziej mnie wciągnęło mimo tej grafiki i przestarzałych elementów które prezentuje.

Zastanawiam się czy Iomen dać drugą klasę - Maga hmm Mój główny to mag i muszę to przemyśleć. Bo wtedy Iomen nie może już władać łukiem ;/ by musiała przejść na procę a procą wali mój mag i Jaheira ;) Nie za dużo tych proc ?:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2015 o 09:18, Azazell napisał:

Zastanawiam się czy Iomen dać drugą klasę - Maga hmm Mój główny to mag i muszę to przemyśleć.
Bo wtedy Iomen nie może już władać łukiem ;/ by musiała przejść na procę a procą wali
mój mag i Jaheira ;) Nie za dużo tych proc ?:)

Będzie mogła władać łukiem, ale dopiero później. Dwuklasowość działa tak, że gdy dodasz jej drugą klasę, wszystkie umiejętności złodziejskie, w tym umiejętność strzelania z łuku, zostaną zablokowane do momentu gdy nowa klasa osiągnie poziom wyższy niż pierwsza. Jeśli więc masz Imoen na powiedzmy 6 poziomie i dodasz jej klasę maga, to z otwierania zamków, łuków etc. będziesz mógł korzystać dopiero gdy zdobędzie ona 7 poziom jako mag. Na dodatek nie będzie już możliwości by w żaden sposób podnieść jej poziom złodzieja.
Jak dla mnie trochę szkoda zachodu ;p Już pal licho że będziesz przez jakiś czas musiał strzelać z procy, ale co gorsza zostajesz bez pomocy łotrzyka co potrafi być dosyć uciążliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.08.2015 o 23:41, Olamagato napisał:

Niektóre kombinacje przedmiotów i podniesienia cech dają niesamowite rezultaty. Na przykład
Coran może uzyskać w ten sposób siłę 20, co powoduje, że niemal każdy atak z ukrycia
kończy się krytykiem z rozkawałkowaniem ofiary. Jest to realnie najskuteczniejszy zabójca
magów bo nie daje żadnej szansy na odwet.

Khe khe, with all due respect olamagato ale eee, nieco poniosła Cię fantazja :D
1) Coran ma bazową siłę 14
2) w niezmodowanej grze występuje jeden grimuar siły zapewniajacy bonus +1 i nie ma możliwości bez cheatowania go sklonować
3) W grze można znaleźć jeden item zmieniający siłę postaci - rękawice siły ogra - ale one USTALAJĄ siłę postaci na 18/00 i nie kumulują sie z premiami stałymi z grimuaru
Biorąc pod uwagę powyższe powiedz mi jak chcesz dać Coranowi 20 siły ^^
Ponadto:
4) Siła nie ma zadnego zwiazku z szansą na trafienie krytyczne, po prostu dzięki niej krytyk jest bardziej widowiskowy :)

Dnia 30.08.2015 o 23:41, Olamagato napisał:

Lekka kusza szybkości "?"

nie "?" a +1 atak na rundę ;) Chyba, że chodzi o nazwę zwyczajową, wtedy "wojskowa kosa"

misioo:

Dnia 30.08.2015 o 23:41, Olamagato napisał:

Szczerze? BG1 się mocno zestarzał. NPCe są wyłącznie portretami zdolnymi do walki, większość miejscówek oferuje głównie pustkę a i interesujących przedmiotów jak na lekarstwo... Chociaż wciąż jest sporo świetnych miejsc: wszystko co wprowadza dodatek czy Wrota Baldura (wielkość i bogactwo miasta dalej robi wrażenie). Ale PoE to jednak inna liga. Znacznie wyższa. Choć BG2 jest jeszcze lepsze i dla BG2 warto się z jedynką troszku ''przemęczyć'', żeby wiedzieć o co be.

Jest na to proste rozwiązanie - instalujesz BG1, instalujesz BG2 a potem dodajesz mody:
-BGTrilogy (przenosi BG1 na silnik BG2 i łączy obie gry)
-BG1 NPC projekt (przerabia NPC przyłączalnych jakich spotykamy w BG1 tak by bardziej przypominali tych z BG2 (dodatkowe konwersacje w drużynie, zadania dla postaci itp itd).
Oczywiscie możesz dorzucić jeszcze kilka innych, po wybraniu ich z głową świat BG jest dopieszczony tak że wszelkie PoE ssą przy nim niczym tirówka na A7 :P

Noirr:

Dnia 30.08.2015 o 23:41, Olamagato napisał:

World of Baldur''s Gate :)

Albo i WoBG, Dradiel odwalił kawał dobrej roboty, ale do WoBGusia doradzam siadać dopiero jesli ktoś ma nadmiar wolego czasu i może na grę poświęcić 600h ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2015 o 07:56, Karharot napisał:

To akurat mi się podobało. W BG1 mieliśmy okazję eksplorować świat który dobrze udawał
że istnieje, dla porównania w BG2 poza samą Athkatlą Amn miał do zaoferowania zaledwie
kilka lokacji z których część była do bólu wykorzystywana ponownie przez kolejne niepowiązane
ze sobą questy, reszta lokacji istniała wyłącznie na potrzeby głównej linii fabularnej.
Tak samo biednie wypadała zresztą sama Athklatla - we Wrotach Baldura można było wejść
do niemalże każdego domu a sklepików i karczm było całe zatrzęsienia (większość z nich
nie miała do zaoferowania nic specjalnego ale dobrze budowały klimat), w Athkatli natomiast
budynków do zwiedzenia jest chyba mniej niż w Beregoście i wszystkie muszą spełniać jakąś
funkcję dla naszej drużyny, nawet w Promenadzie Waukeen (teoretycznie gigantycznej dzielnicy
handlowej) sklepów jest jak kot napłakał a co więcej do niektórych nie możemy wejść bo
dostajemy jedynie wiadomość że nasza postać "nie widzi w środku nic ciekawego".
BG2 dobrze reprezentuje późniejszy kurs BioWare które buduje swoje gry wokół klaustrofobicznie
małych zamkniętych lokacji podczas gdy BG1 było bliżej do otwartego świata z serii TES.

A dla mnie BG2 jest taką kumulacją fajności, pominięto pustkę ale w zamian oddano mnóstwo treści. Ja nie przeczę że podejście BG1 ma swój urok, ale przeczesywanie tych wszystkich lokacji w których zazwyczaj jest kilka potworów, 2 npce i 3 przedmioty przy kolejnych podejściach jest męczące. Czuję bardziej jakbym wykonywał jakąś pracę, aniżeli grał w grę. A i z wyższością WB nad Athkatlą się też nie zgodzę. Choć jak napisałem akurat WB są przykładem świetnie zrobionego miasta, ale Athkatla jest jeszcze lepsza. Może i nie da się wejść do każdego domu, ale za to jak już się da gdzieś wejść to często jest to totalny rollercoaster! W samej Athkatli jest bodaj 5 liszy (liszów?), zamieszkują ją ilithidzi, kulą sfer można się wybrać w przygodę jaką próżno szukać we WB i tak dalej, i tak dalej. I choć nigdy tego nie sprawdzałem to stawiałbym na to iż wyczyszczenie całego miasta z misji/przedmiotów w BG2 trwa sporo dłużej aniżeli w jedynce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2015 o 17:08, Tuldor1 napisał:

Khe khe, with all due respect olamagato ale eee, nieco poniosła Cię fantazja :D
1) Coran ma bazową siłę 14
2) w niezmodowanej grze występuje jeden grimuar siły zapewniajacy bonus +1 i nie ma możliwości
bez cheatowania go sklonować

W BG istnieje pewna kombinacja dwóch przedmiotów oraz grimuaru siły zastosowanych w odpowiedniej kolejności, żeby móc osiągnąć taki cel. Oba przedmioty znajdują się na liście, która jest w moim poście. Natomiast nie powiem które, żeby nie podawać wszystkiego na tacy. Kto będzie chciał to się pobawi.

Dnia 01.09.2015 o 17:08, Tuldor1 napisał:

Ponadto:
4) Siła nie ma zadnego zwiazku z szansą na trafienie krytyczne, po prostu dzięki niej
krytyk jest bardziej widowiskowy :)

Wiesz, niestety BG1 nie jest grą idealną i zawiera też błędy. Zgodnie z AD&D masz rację, ale w BG1 dziwnym trafem krytyki przy sile podniesionej do 19-20 pojawiają się nieproporcjonalnie częściej niż by wynikało to z zasad rzucania kostkami.
O błędach kiedyś przekonałem się sam odkrywając brakującą połowę muzyki w BG1. :)

Dnia 01.09.2015 o 17:08, Tuldor1 napisał:

> Lekka kusza szybkości "?"

Nazwy podałem takie jakie widniały w ekwipunku.

Dnia 01.09.2015 o 17:08, Tuldor1 napisał:

nie "?" a +1 atak na rundę ;)

Prawdopodobnie tak, ale mogło to być również +2 ataki na rundę. Jednak tego nie pamiętam już od dawna a kiedy to pisałem, to musiałem przeoczyć. Stąd pytajnik dostawiony niedawno.

Dnia 01.09.2015 o 17:08, Tuldor1 napisał:

-BGTrilogy (przenosi BG1 na silnik BG2 i łączy obie gry)

Nie do mnie, ale też się odniosę. Mi graficznie bardziej odpowiadał BG1 bo dwójka była dla mnie jakaś taka blada i udziwniona. Bardziej mnie kręcił projekt IcewindGate, który wprowadzał do BG1 (i w projekcie 2 oraz TB) mechanikę 3 ed. D&D (w tym sensowną wieloklasowość) i miał równie ładne dla mnie graficzki przedmiotów jak BG1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.09.2015 o 23:46, Olamagato napisał:

W BG istnieje pewna kombinacja dwóch przedmiotów oraz grimuaru siły zastosowanych w odpowiedniej kolejności, żeby móc osiągnąć taki cel. Oba przedmioty znajdują się na liście, która jest w moim poście. natomiast nie powiem które, żeby nie podawać wszystkiego na tacy. Kto będzie chciał to się pobawi.

*Check*
Powodzenia, bo w BG1 oraz dodatku Opowieści z Wybrzeża Mieczy występuje tylko jeden przedmiot - rękawice o jakich pisałem, te zaś ustalaja siłę postaci na sztywno i użycie woluminu nijak na nie nie wpływa :) Moze grałeś w jakis mod typu NTotSC i DSotSC? (Opowieści z Północy Wybrzeża Mieczy i Dark Side of the Sword Coast)
Albo po prostu napoiłeś go odpowiednią miksturą siły...

Dnia 04.09.2015 o 23:46, Olamagato napisał:

Wiesz, niestety BG1 nie jest grą idealną i zawiera też błędy. Zgodnie z AD&D masz rację, ale w BG1 dziwnym trafem krytyki przy sile podniesionej do 19-20 pojawiają się nieproporcjonalnie częściej niż by wynikało to z zasad rzucania kostkami.

Cóż, właśnie przetestowałem empirycznie dla postaci z siłą 25 i takiej z siłą 12 - krytyki zdarzay się mniej więcej z podobną częstotliwością, różąnica polegała na tym iż ten z siłą 25 musiał cześćiej zmieniać cele do atakowania bo mu się rozpadały po kilku ciosach (spora premia do obrażeń). Z wiadomych powodów też i trafiał częściej, ale nie miało to wpływu na fakt czy trafienie jest zwykłe czy krytyczne.
Niemniej jest jedna ciekawa rzecz w 'bebechach' BG - osoba pijana ma o wiele większą szansę na złamanie niemagicznej broni, cóż, kolejny dowód na to że chlanie po karczmach nie popłaca ^^

Dnia 04.09.2015 o 23:46, Olamagato napisał:

O błędach kiedyś przekonałem się sam odkrywając brakującą połowę muzyki w BG1. :)

Hehe, tu sie zgodzę, sporo jest w BG rzeczy nieużywanych poupychanych po plikach, chociażby filmik po wejściu do tawerny Elfia Pieśń (tavern.wbm) - nie odtwarza się, ale w grze istnieje tyle że bez podkladu muzycznego.

Dnia 04.09.2015 o 23:46, Olamagato napisał:

> -BGTrilogy (przenosi BG1 na silnik BG2 i łączy obie gry)
Nie do mnie, ale też się odniosę. Mi graficznie bardziej odpowiadał BG1 bo dwójka była dla mnie jakaś taka blada i udziwniona. Bardziej mnie kręcił projekt IcewindGate, który wprowadzał do BG1 (i w projekcie 2 oraz TB) mechanikę 3 ed. D&D (w tym sensowną wieloklasowość) i miał równie ładne dla mnie graficzki przedmiotów jak BG1.

Wciąż istnieje sporo modów jakie podmieniają BAM''y (grafiki) przedmiotów na takie które możemy np w ID spotkać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.08.2015 o 22:12, Tuldor1 napisał:

Ok, jeszcze sam doświadczenie przeprowadziłem - rozpocząłem nową grę i raz ustawiłem
przed spotkaniem z ww panami poziom trudnosci na szaleńczy, innym razem na najniższy.
W obu wypadkach xp przyznawane za wysłanie opojów do krainy wiecznych łowów wynosiło
tyle samo = 20xp.


Wygrzebałem swoją starą wersję (jak na zdjęciu). Zrobiłem 2 screeny, najpierw na najniższym poziomie trudności, później na standardowym.

20150924143120

20150924143125

20150924143130

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować