Zaloguj się, aby obserwować  
Ajko

Baldur's Gate

4815 postów w tym temacie

Dnia 10.03.2008 o 14:44, Abomek napisał:

Jak zalatwic Guenhwyvar na zmodowanym BG1?

Bestia jest o dziwo nieodporna na magiczne pociski, ale potrzeba sporo kulek :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam zapytanko.
Czy NTotSC ze złotej edycji działa bezproblemowo z BGT. Jeśli tak to czy zawiera DSotSC (czytałem gdzieś, że do BGT trzeba oba instalowac osobno, a instalowac po kilka razy całości mi sie nie chce.). Jesli to gdzieś już było to sory, ale temat jest dosyc duży, więc...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co dokładnie trzeba zrobić w Kniei Otulisko w 4 rozdziale.Bo chodzę po niej i za bardzo nie wiem co mam zrobić żeby znaleźć wskazówki naprowadzające mnie na żelazny tron.W kniei są chyba dwie jaskinie,w jednej jest typ który nasyła na moją drużynę pająki,a w drugiej te skrzydlate stwory,czy żeby pchnąć fabułę do przodu trzeba oczyścić je obie,bo w sumie to szukałem czegoś w rodzaju obozu bandytów i myślałem że jaskinie powiązane są z jakimiś zadaniami pobocznymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do Kniei Otulisko trzeba pójść i przebić się przez nią (są bodaj 3 czy 4 lokacje) i dotrzeć do kopalń, tam już będziesz wiedział co robić. O tutaj Xanax rzucił mapkę
http://forum.gram.pl/upl/forum/2008_11/20080313165901.jpg
Musisz dotrzeć do lokacji zwącej się Minas (czyli po ludzku do Kopalni)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O ile pamiętam musisz po prostu przechodzić do następnych lokacji, aż w końcu trafisz na tę, na którą powinna cię zainteresować ;)


edit : no tak, pan wyżej był pierwszy xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.03.2008 o 17:18, Ajko napisał:

Czy NTotSC ze złotej edycji działa bezproblemowo z BGT.

Jeśli mowa o wersji 2.01 dla BG1 to nie, nie działa z BGT. Musisz zainstalować specjalnie przygotowaną do tego instalkę w weidu o innej numeracji. Nie pamiętam już czy była dołączana na płycie.

Dnia 14.03.2008 o 17:18, Ajko napisał:

Jeśli tak to czy zawiera DSotSC

Wersja dla BGT nie zawiera DSotSC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.03.2008 o 19:06, Hubi Koshi napisał:

Musisz dotrzeć do lokacji zwącej się Minas (czyli po ludzku do Kopalni)


A więc trzeba się przebijać aż do kopalni,a myślałem że trzeba coś zrobić w samej Kniei,bo w tym dzienniku było napisane aby wskazówek szukać w kniei.Wielkie dzięki za pomoc ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze jedno. Czy wersja 1.05b zawiera polskie znaki w dialogach? Bo narazie zainstalowałem 1.04 i wyskakują mi krzaczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.03.2008 o 20:23, Ajko napisał:

To jeszcze jedno. Czy wersja 1.05b zawiera polskie znaki w dialogach? Bo narazie zainstalowałem
1.04 i wyskakują mi krzaczki.

Polskie znaki są już na pewno w tej starszej. Przeczytaj dołączony plik readme (swoją drogą - przy instalacji się otworzył!), jest tam informacja o konwerterze polskich znaków (kpzbg1.exe).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam drużynę na 4-5 lvl i szukam sposobu na Ogra Maga ( Tarcza+odporność na normalne pociski ) przy moście Firewere (czy podobnie)
Nie mam rozpraszania magii więc po wywołaniu Maga odpoczywam, żeby mu Tarcza przestała działać ;-) ale niewiele to pomaga bo od razu rzuca następną ;-/ Na początku Ja, Jaheira i Dynaheir strzelamy z proc +1 z amunicją +1, a Minsc i Khalid strzałami ukąszeń z długich refleksów, Anna z krótkiego łuku +1 też strzały ukąszeń.
Po paru rundach Ja i Jaheira przechodzimy na walkę wręcz przywołanymi ognistymi ostrzami, Dynaheir nawala magicznymi pociskami ( w sumie to nic innego nie ma ;-/ ) Minsc przechodzi na długi miecz +2 +1 od zimna (berekser on), Khalid z długim mieczem +1. Rzucam na drużynę odporność na strach i Błogosławieństwo.
Dostaje w dupę, że aż miło ;-/ Jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli możesz to przywołaj trochę potworków lub zwierząt jako wsparcie, Kahrkowi co prawda nic nie zrobią ale zajmą go czymś i przy odrobinie szczęścia zużyje na nie część swoich zaklęć. Klosz niewrażliwości trwa tylko jednąrundę na poziom więc można poczekać aż się rozproszy nawet kiedy się toczy walkę, jak klosz padnie zacznij go zasypywać swoimi zaklęciami (możesz sobie pomóc różdżkami lub zwojami jeśli je masz).
Kiedy wyczerpią mu się zaklęcia Kahrk rusza do walki wręcz w której jest całkiem mocny, dobrze jest w tym momencie odsunąć od niego całą drużynę za wyjątkiem jednej postaci przyspieszonej za pomocą zaklęcia lub mikstury. Użyj tej postaci aby krążyć dookoła jakiejś przeszkody terenowej i trzymać go cały czas na dystans.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.03.2008 o 15:38, Karharot napisał:

Jeśli możesz to przywołaj trochę potworków lub zwierząt jako wsparcie,

Tak robiłem walcząc z Sarevokiem ;-) ale teraz niestety nie mam żadnych zaklęć przywoływujących ;-( chociaż sam jestem Druidem. Na pierwszy ogień wysyłam Khalida bo ma buty z uziemieniem i KP -1 a Mag najpierw błyskawicami ciska.

Dnia 19.03.2008 o 15:38, Karharot napisał:

Kiedy wyczerpią mu się zaklęcia Kahrk rusza do walki wręcz w której jest całkiem mocny

Dokładnie ataki magiczne przeżyłem ale ta jego katana całą drużynę po kolei mi wysiekła. Najgorsze, że nie działa na niego Pajęczyna i Oplątanie.

Pamiętam, że gdzieś można było kupić strzałę, zabijającą jednego dowolnego ogra, tylko nie wiem czy to było w BG1 czy 2 i gdzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Strzała Zabójstwa której można użyć do zabicia dowolnego Ogrzego Maga. Jest do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach we Wrotach Baldura. Problem w tym że jak dojdziesz do tego etapu to Ogrzy Magowie nie będą już wielkim wyzwaniem.
Jeśli nie możesz sobie z nim poradzić z marszu to pozbieraj trochę dodatkowej pomocy - w tej lokacji do której wychodzi się z dolnego poziomu kopalni Nashkell w jednej z krypt jest różdżka przywoływania której możesz użyć jeśli sam jeszcze nie masz do dyspozycji takich zaklęć. W posiadłości w północno-wschodniej części Beregostu można na piętrze znaleźć różdżkę błyskawic która z pewnością pomoże przy pacyfikacji drania. Jakby tego by było jeszcze za mało to możesz też zabrać różdżkę mrozu która jest schowana w lokacji Kopalnie Nashkell (na powierzchni) w skrytce wewnątrz drzewa pod koordynatami (165,178).
Kup też miksturę szybkości jeśli twój mag nie potrafi jeszcze rzucić zaklęcia "przyspieszenie".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.03.2008 o 13:46, Aragloin napisał:

Wiecie jaka drużyna jest najlepsza?U mnie jest następująco:ja(krasnolud wojownik), Minsc,
Dynaheir, Khalid, Jaheira, Imoen


Tak jak u Ciebie :) tylko moja postać to pół-elf łowca. Reszta drużyny identyczna :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli moją główną postacią jest jakiś zbrojny (tak jak to ma miejsce u Ciebie) to jako drugiego zbrojnego biorę Minsca, jako maga Dynaheir, złodziejem jest niemal zawsze Imoen (a to niespodzianka:) a drużynową kapłanką jest Viconia. Jako szóstą postać dobieram sobie albo Xana albo Yeslicka.
Jeśli moją główną postacią jest mag to skład drużyny jest podobny tyle że jako ostatnią postać dobieram sobie (zależnie od humoru) Khalida, Ajantisa, Kagaina lub Kivana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś podać jakiś dobry sposób na pokonanie Horrorów Bitewnych w 4 rozdziale.Bo bez ich pokonania nie dojdę do tego typa od którego mam zabrać klucz w kopalni w Kniei Otulisko,próbowałem je pokonać już na kilka sposobów i jakoś nic nie wychodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.03.2008 o 15:24, raven91 napisał:

Może ktoś podać jakiś dobry sposób na pokonanie Horrorów Bitewnych w 4 rozdziale.Bo bez
ich pokonania nie dojdę do tego typa od którego mam zabrać klucz w kopalni w Kniei Otulisko,próbowałem
je pokonać już na kilka sposobów i jakoś nic nie wychodzi.

Mogę się mylić, ale czy Horrory nie wyskakują przypadkiem jako efekt jednej z pułapek, która zostają zastawione w korytarzu prowadzącym do tego gościa ?? Wystarczy ze je rozbroisz (powinny być chyba 4, 3 blisko siebie i jedno odrobinę dalej w głąb wejścia. Jeśli o ich pokonanie chodzi to najlepiej wziąć jedną postać (z najniższym KP) kopsnąć jej jakieś zaklęcia/miksturki obniżające KP i chyba odporność na ogień (nie jestem pewien ale czy te horrory aby nie używały ognistych mieczy ??) zwabić horrory pojedynczo i rzucić na nie wszystko co tylko masz pod ręką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te Horrory Bitewne są przywoływane przez dwie z pułapek zastawionych w przejściu prowadzącym z komnaty w której napotykasz strażnika Davaeorna do komnaty w której spotykasz samego Davaeorna. Jeśli poślesz przodem złodzieja z włączonym wykrywaniem pułapek i je rozbroisz to Horrory w ogóle się nie pojawią.
Ich zabicie daje jednak dodatkowego expa (po 2000 za każdego o ile dobrze pamiętam) więc warto jednak spróbować je pokonać, jeśli się tego podejmiesz to postaraj sę je ostrożnie wywabić nie wciągając do walki samego maga. Wzmocnij swoją drużynę błogosławieństwem i przyspieszeniem i jeśli możesz przyblokuj je przyzwanymi potworami lub zwierzętami, następnie atakuj czarami i bronią dystansową. Jak Horrory poradzą sobie już ze wszystkimi przywołanymi istotami to puść do przodu swoich zbrojnych aby wdali się w walkę wręcz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować