Zaloguj się, aby obserwować  
Ajko

Baldur's Gate

4815 postów w tym temacie

Dnia 15.04.2008 o 19:07, dominikańczyk napisał:

Do czego służy zaklęcie lustrzanego odbicia?


Z tego co pamiętam to tworzy kilka "kopii" rzucającego, co sprawia, że trudniej jest go trafić. Atakujący może zarówno trafić w kopię, niszcząc ją, jak i od razu w rzucającego, rozpraszając całe zaklęcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.04.2008 o 19:13, dominikańczyk napisał:

Mam problem z zabiciem Nimbula który cały czas mnie atakuje. Nie mogę go pokonać nawet
przy pomocy Amnijskich żołnierzy. Co zrobić?


Zależy jaką masz drużynę. Ja z drużyną w składzie Khalid, Jaheira, Minsc, Xan, Imoen + mój poradziłem sobie z nim bez problemu. Może spróbuj czarów typu migoczące barwy, itp.,które na moment mogą oszołomić przeciwnika. Co do innych strategii to nie wiem... Możesz np. rzucić do walki kilku wojowników walczących wręcz, a jak jeden z nich osłabnie, to wycofać go na czas uleczenia, albo też spróbować przekierować walkę bardziej na północ. Tam, z tego co pamiętam było jeszcze więcej amnijskich żołnierzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam dylemat ;-) Wyrżnąłem w końcu ochronę maga (Upiorniaka, kilku Strażników Zagłady i paru Niewidzialnych Łowców ) Pogadałem z magiem i dał mi wybór albo mnie zabije albo przyniosę mu Hełm Baldurana (nie lubię jak ktoś mnie stawia pod ścianą ale przyjąłem zlecenie-najwyżej później go wykończę ;-) ) A teraz mój problem odpetryfikowałem drużynę która ma Hełm i nie wiem co wybrać :
1. Darować im życie i w nagrodę dostać Płaszcz Baldurana od laski szefa grupy
2. Zabić grupę, wziąć Hełm i oddać go magowi
3. Zabić grupę wziąć Hełm, zabić maga i mieć Hełm ;-P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Istnieje jeszcze jedno wyjście: darować życie grupie (z ich zabicia i tak nie masz żadnego pożytku, bo nie mają przy sobie hełmu), znaleźć hełm, oddać go Degrodelowi, po czym zabić podłego magika i mieć i płaszcz i hełm. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Daruj życie drużynie i w zamian weź płaszcz. Hełm możesz zabrać bez najmniejszego problemu - jest schowany za obrazem na piętrze gospody "Hełm i Płaszcz", można go znaleźć nawet jeśli jeszcze nie wykonuje się questa dla maga.
Jak wrócisz do maga z hełmem to przygotuj się na ostrą sieczkę - nie dość że przyzwie nową grupę tego z czym już walczyłeś to jeszcze będziesz miał bardzo mało czasu na zabicie samego maga bo zaraz po przywołaniu pomagierów on sam wyteleportuje się z hełmem i tyle go będziesz widział.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tworzy do kilku kopii maga który je rzucił. Za każdym razem gdy przeciwnik wykona przeciwko temu magowi atak (nieważne czy fizyczny czy magiczny) to istnieje spora szansa że trafi w jedną z kopii, pojedyncza kopia zostaje natychmiast zniszczona ale twój mag nie odnosi żadnych obrażeń. W przeciwieństwie do tego co napisał Maka1992 jeśli atak jednak trafi w maga to nie anuluje to lustrzanych odbić i wciąż będą one oferowały szansę ochrony przed następnymi atakami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.04.2008 o 20:05, Karharot napisał:

Daruj życie drużynie i w zamian weź płaszcz. Hełm możesz zabrać bez najmniejszego problemu
- jest schowany za obrazem na piętrze gospody "Hełm i Płaszcz", można go znaleźć nawet
jeśli jeszcze nie wykonuje się questa dla maga.

Hełm i płaszcz, w to mi graj :-D Kurcze tylko ten płaszcz jest gdzieś w Głębokich Piwnicach, nie znam takiego miejsca.
O a może ktos się natknął na mapę BG (miasta) z zaznaczonymi Tawernami? bo juz mnie denerwuje przechodzenie z jednej dzielnicy do drugiej szukając co chwilę jakiejś piwiarni ;-/

Dnia 15.04.2008 o 20:05, Karharot napisał:

Jak wrócisz do maga z hełmem to przygotuj się na ostrą sieczkę - nie dość że przyzwie
nową grupę tego z czym już walczyłeś to jeszcze będziesz miał bardzo mało czasu
na zabicie samego maga bo zaraz po przywołaniu pomagierów on sam wyteleportuje się z
hełmem i tyle go będziesz widział.

Mam na nich sposób ( siła Chmurnych olbrzymów i przyśpieszenie ) ;-D

Edit: aha rzadko spotykam jakąś dobrą broń ;-( Minsc ma miecz od Szarego Wilka (+2 +1 od zimna) a Khalid ten pajęczy z Kniei Otulisko (+1 / wolność )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

EDIT:
To miała być odpowiedź ale coś się sypnęło:(
-> sodolis

> Hełm i płaszcz, w to mi graj :-D Kurcze tylko ten płaszcz jest gdzieś w Głębokich Piwnicach,
> nie znam takiego miejsca.

"Głębokie Piwnice" to burdel, więc chwali Ci się że tego miejsca nie znasz:) Jest do nich kilka wejść, najłatwiejsze do odnalezienia znajduje się chyba w "Spłonionej Syrenie" (na parterze w pomieszczeniu w zachodniej części).

> O a może ktos się natknął na mapę BG (miasta) z zaznaczonymi Tawernami? bo juz mnie denerwuje
> przechodzenie z jednej dzielnicy do drugiej szukając co chwilę jakiejś piwiarni ;-/

Niestety nie mam takiej mapy:( Te gospody mam już tak oblatane że od lat nie potrzebowałem żadnej pomocy w orientowaniu się gdzie co jest.
Najważniejsze lokale we Wrotach to:
"Elfia Pieśń" (wschodnia część miasta, centralna część obszaru)
"Ostrze i Gwiazdy" (południowo-wschodnia część miasta, zachodnia część obszaru)
"Spłoniona Syrena" (w północno-wschodniej części miasta, zachodnia część obszaru)
"Pod Trzema Baryłkami" (północna część miasta, wschodnia część obszaru)
"Hełm i Płaszcz" (północno-zachodnia część miasta, południowo-wschodnia część obszaru)
"Pochyła Latarnia" (południowa część miasta, statek w południowo-wschodniej części doków)
"Głębokie Piwnice" (znajdują się pod miastem)

> Mam na nich sposób ( siła Chmurnych olbrzymów i przyśpieszenie ) ;-D
>
> Edit: aha rzadko spotykam jakąś dobrą broń ;-( Minsc ma miecz od Szarego Wilka (+2 +1
> od zimna) a Khalid ten pajęczy z Kniei Otulisko (+1 / wolność )

W BG1 rzadko spotyka się magiczne bronie, te miecze których używasz to obok sejmitarów Drizzta jedne z najlepszych jakie możesz znaleźć w grze. Swoją drogą bardziej mi to odpowiada niż to co ma miejsce w TB gdzie zwykły karczmarz ma na sprzedaż całe tony wyposażenia +3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.04.2008 o 20:16, sodolis napisał:

Hełm i płaszcz, w to mi graj :-D Kurcze tylko ten płaszcz jest gdzieś w Głębokich Piwnicach,
nie znam takiego miejsca.
O a może ktos się natknął na mapę BG (miasta) z zaznaczonymi Tawernami? bo juz mnie denerwuje
przechodzenie z jednej dzielnicy do drugiej szukając co chwilę jakiejś piwiarni ;-/

Ciężkie życie poszukiwacza przygód. ;) Nieraz trzeba się nieźle naszukać jakiegoś miejsca. Wejście do Głębokich Piwnic znajdziesz w gospodzie Spłoniona Syrena. Znowu się naszukasz... :P Nie no, nie będę wredny. Knajpa znajduje się w północno-wschodzniej części miasta. Ewentualnie możesz poszukać wejścia w kanałach. Hełm i Płaszcz znajduje się w tej samej części miasta, co dom Degrodela.

Dnia 15.04.2008 o 20:16, sodolis napisał:

(...) Edit: aha rzadko spotykam jakąś dobrą broń ;-( Minsc ma miecz od Szarego Wilka (+2 +1
od zimna) a Khalid ten pajęczy z Kniei Otulisko (+1 / wolność )

Nie spodziewaj się znaleźć lepszego sprzętu. Pod względem wyposażenia BG1 jest bardziej realistyczne niż dwójka. Tutaj magiczne zabawki zdarzają się dość rzadko. Varscona +2 (miecz od Szarego Wilka) to najlepszy długi miecz w CAŁEJ grze. Zgubę Pająków +2 też będziesz długo nosił zanim znajdziesz coś mocniejszego. Oczywiście Przeklęty Berserker +3 jest lepszy, ale używanie go jest raczej ryzykowne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> EDIT:
> To miała być odpowiedź ale coś się sypnęło:(
> -> sodolis
>
> > Hełm i płaszcz, w to mi graj :-D Kurcze tylko ten płaszcz jest gdzieś w Głębokich
> Piwnicach,
> > nie znam takiego miejsca.

> "Głębokie Piwnice" to burdel, więc chwali Ci się że tego miejsca nie znasz:) Jest do
> nich kilka wejść, najłatwiejsze do odnalezienia znajduje się chyba w "Spłonionej Syrenie"
> (na parterze w pomieszczeniu w zachodniej części).

> > O a może ktos się natknął na mapę BG (miasta) z zaznaczonymi Tawernami? bo juz mnie
> denerwuje
> > przechodzenie z jednej dzielnicy do drugiej szukając co chwilę jakiejś piwiarni
> ;-/
>
> Niestety nie mam takiej mapy:( Te gospody mam już tak oblatane że od lat nie potrzebowałem
> żadnej pomocy w orientowaniu się gdzie co jest.
> Najważniejsze lokale we Wrotach to:
> "Elfia Pieśń" (wschodnia część miasta, centralna część obszaru)
> "Ostrze i Gwiazdy" (południowo-wschodnia część miasta, zachodnia część obszaru)
> "Spłoniona Syrena" (w północno-wschodniej części miasta, zachodnia część obszaru)
> "Pod Trzema Baryłkami" (północna część miasta, wschodnia część obszaru)
> "Hełm i Płaszcz" (północno-zachodnia część miasta, południowo-wschodnia część obszaru)
> "Pochyła Latarnia" (południowa część miasta, statek w południowo-wschodniej części doków)
> "Głębokie Piwnice" (znajdują się pod miastem)
Dzięki :-) chyba druknę sobie tego posta ;-) a tak w ogóle to chciałem Ci podziękować za całą dotychczasową pomoc :-)
> > Mam na nich sposób ( siła Chmurnych olbrzymów i przyśpieszenie ) ;-D
> >
> > Edit: aha rzadko spotykam jakąś dobrą broń ;-( Minsc ma miecz od Szarego Wilka (+2
> +1
> > od zimna) a Khalid ten pajęczy z Kniei Otulisko (+1 / wolność )
>
> W BG1 rzadko spotyka się magiczne bronie, te miecze których używasz to obok sejmitarów
> Drizzta jedne z najlepszych jakie możesz znaleźć w grze.
To dobrze bo odkryłem cały świat wykonałem gro qestów i głupio byłoby coś przegapić ;-) szkoda, że nie mam nikogo biegłego w młotach ;-( chyba najbardziej umagiczniony item w grze zadający obrażenia od elektryczności :-)
> Swoją drogą bardziej mi to odpowiada
> niż to co ma miejsce w TB gdzie zwykły karczmarz ma na sprzedaż całe tony wyposażenia
> +3.
W pełni się z Tobą zgadzam :-) i te wszystkie odporności jakie można narzucić na siebie z przedmiotów, tyle ikonek na fotce, że prawie twarzy nie widać ;-/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.04.2008 o 20:42, Karharot napisał:

"Głębokie Piwnice" to burdel, więc chwali Ci się że tego miejsca nie znasz:) Jest do
nich kilka wejść, najłatwiejsze do odnalezienia znajduje się chyba w "Spłonionej Syrenie"
(na parterze w pomieszczeniu w zachodniej części).

czy mi się wydaje, czy też to właśnie tam jest do zdobycia pewne ważne dla fabuły zaproszenie? pół bóg nie pół bóg, "domu publicznego" nie ominiesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.04.2008 o 21:13, sodolis napisał:

To dobrze bo odkryłem cały świat wykonałem gro qestów i głupio byłoby coś przegapić ;-)
szkoda, że nie mam nikogo biegłego w młotach ;-( chyba najbardziej umagiczniony item
w grze zadający obrażenia od elektryczności :-)


Tak, ten młotek ma całkiem ciekawe umagicznienie ale... zwróć uwagę jak tragiczne bazowe obrażenia zadają młoty (zaledwie 1k4). Któryś z twórców gry miał chyba jakiś uraz do tego typu broni, albo też myślał że młot bojowy niczym się nie różni od młotka do wbijania gwoździ...
Jeśli nikt w Twojej drużynie nie specjalizuje się w tej broni to niczego nie tracisz:)
Jeśli już to ciekawą bronią jest Toporek do Rzucania +2 który sam wraca do ręki, niestety znajduje się go niemal pod sam koniec gry.

Dnia 15.04.2008 o 21:13, sodolis napisał:

W pełni się z Tobą zgadzam :-) i te wszystkie odporności jakie można narzucić na siebie
z przedmiotów, tyle ikonek na fotce, że prawie twarzy nie widać ;-/


No właśnie. I do tego nie ma przez to żadnej radości ze zdobycia większości magicznych przedmiotów("Póltorak +3? A na co mi on, w plecaku mam już takich 10."), a w BG1 człowiek się cieszy nawet ze znalezienia prostej tarczy +1.

EDIT:
-> sig.
SPOILER
Tak, ale to zaproszenie trzeba zdobyć na dużo późniejszym etapie. Poza tym po tej jatce którą się tam rozpętuje lepiej jest jak najszybciej opuścić to miejsce i nie rozmawiać z panienkami (zakładając że jakieś wciąż żyją i nie zdążyły jeszcze uciec:D).
KONIEC SPOILERA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.04.2008 o 19:22, Maka1992 napisał:

> Mam problem z zabiciem Nimbula który cały czas mnie atakuje. Nie mogę go pokonać
nawet
> przy pomocy Amnijskich żołnierzy. Co zrobić?

Zależy jaką masz drużynę. Ja z drużyną w składzie Khalid, Jaheira, Minsc, Xan, Imoen
+ mój poradziłem sobie z nim bez problemu. Może spróbuj czarów typu migoczące barwy,
itp.,które na moment mogą oszołomić przeciwnika. Co do innych strategii to nie wiem...
Możesz np. rzucić do walki kilku wojowników walczących wręcz, a jak jeden z nich osłabnie,
to wycofać go na czas uleczenia, albo też spróbować przekierować walkę bardziej na północ.
Tam, z tego co pamiętam było jeszcze więcej amnijskich żołnierzy.


Ja mam identyczną drużynę i raz udało mi się zabić tego maga ale straciłem w ostatniej xhwili Khalida. Spróbuje jeszcze raz :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Edwin jest o wiele potężniejszym magiem niż Xan, ma jednak dwie potencjalne wady:
Po pierwsze jest zły, co oznacza że może odejść jeśli reputacja drużyny osiągnie 19 lub 20 punktów.
Po drugie, możesz mieć duże problemy z utrzymaniem w grupie i jego i Minsca, najprawdopodobniej skończy się to tym że jeden zabije drugiego.

-> grabopendzik
Jaheira odłączy się od Ciebie jednak po pewnym czasie ją odzyskasz, taki jest przebieg jej romansu.
Przy okazji - temat dotyczący gry BG2 jest tutaj:
http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=82&u=17771
pisząc w nim masz większe szanse na odpowiedź:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować