Zaloguj się, aby obserwować  
Ajko

Baldur's Gate

4815 postów w tym temacie

Dnia 25.04.2008 o 00:10, Albatross napisał:

DSotSC jest do bólu liniowy. Ale czy aby na pewno dobrze szukasz smoka?
http://img170.imageshack.us/my.php?image=smoksb8.jpg


Tak, dokładniuteńko w tym miejscu go nie ma. Znowu odbija mi się czkawką nadpisywanie save''ów. Trudno, wrócę do starego save''a. Biedny licz będzie musiał zginąć jeszcze raz.
Najsmutniejsze jest to, że widzę tylko dwa sposoby na przechodzenie takich liniowych modów. Jeden gorszy od drugiego.
- przeczytanie solucji przed grą... kompletny bezsens.
- robienie save''ów przed ikażdą akcją i rozmową - broń boże nie nadpisując! Dojdzie do tego, że widząc zbliżającego się NPCa będę uciekał, żeby wcześniej zapisać grę, bo a nuż NPC chce porozmawiać, żeby mi spieprzyć questa :(
Przypomina mi to Shadows over Soubar z BG2. Klasyczny mod z gatunku "bez solucji nie podchodź" :(((

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za radę :-) przejdę się może ze dwa razy po tym terenie i jak nigdzie nie znajdę żadnego spłoszonego półogra to będę zmuszony obwrędzlować czyjeś kieszenie :D pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wracając do Siewcy - rzeczywiście trzeba całość zadania załatwić od razu. Jeśli wyjdzie się z jaskini bez figurki Siewca zwyczajnie odchodzi... Zabić na razie mi się go nie udało, może jeszcze popróbuję, ale chyba jednak wrócę kiedy drużynie się co nieco podniesie poziom (albo załatwię lepsze fanty);)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > DSotSC jest do bólu liniowy. Ale czy aby na pewno dobrze szukasz smoka?
> > http://img170.imageshack.us/my.php?image=smoksb8.jpg

Utknąłem z tym smokiem (albo z wiekierą?) na dobre. Postaram się szczegółowo opisać sytuację, może ktoś, kto niedawno przechodził tego moda uświadomi mi, gdzie tkwi błąd. Na początek fragment solucji, mówiący o tym.
Pobłogosławienie wekiery
Gdy odbierzemy od Otha wekierę powinniśmy iść do Świątyni Poranka, gdzie kapłan Jarent ją pobłogosławi.
Zabicie smoka
W Płonącym Czarodzieju jest kapłan Lathand Jarent - wysyła nas do walki ze smokiem (po walce musimy kapłanowi przynieść do gospody symbol Bassileusa).
W/w smok siedzi na tej planszy, z której mamy zabrać rannego gościa do Świątyni w Pomocnej Dłoni....* jest w północno wschodniej jej części (mniej więcej). Na tej samej lokacji można spotkać NPC niziołka Bardo, ze strzałami zabójstwa smoka. Smok jest dość trudnym przeciwnikiem, a w walce z nim lepiej nie używać czarów.

* AR5500 /Hathor/
A teraz jak sprawy wyglądają w rzeczywistości. Po wyjściu od Otha pojawia się Elminster i "dodaje" do wiekiery +2 przeciw nieumarłym. Mogę go uniknąć ale nie wpływa to na rozwój akcji. Idę do świątyni poranka (rozumiem, że chodzi tu o lokację na wschód od Beregostu?!). jest tam jak zawsze kapłan Keldath Ormlyr, oraz nowy NPC - Pelltar. który, jesli z nim porozmawiamy (po angielsku?!) i weźmiemy quest teleportuje nas do... nie sprawadzałem szczegółów, wycofałem się na razie z tego. W każdym bądź razie nie ma tam Jarenta. Chodząc po Beregoście zaczepia nas Kapłan Świtu Blane i kieruje nas do Jarenta w Płonącym Czarodzieju (bez rozmowy z nim Jarenta w Czarodzieju nie ma). Bez względu na to jak poprowadzę rozmowę (choć nie sprawdziłem wszystkich wariantów) rozmowa nigdy nie sprowadza się do błogosławienia wiekiery, a jedynie na temat smoka we wspomianej wyżej lokacji AR5500 (czy smok na pewno zawsze jest w tym samym miejscu?). Po wyjściu z Czarodzieja zaczepia nas Lord Norby Boozluck. on dla odmiany mówi o smoku w Naskel. Udaję się do lokacji ze smokiem. bez względu jednak na to, co wcześniej zrobiłem, smoka tam nie ma. Nie ma również NPCa Bardo, który ponoć ma się uaktywniać po otrzymaniu zlecenia na smoka. Wygląda to tak, jakby quest nie zastartował mimo rozmowy z Jarentem. Może to kwestia tego błogosławieństwa, ale jak to ugryźć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.04.2008 o 21:59, Albatross napisał:

A rozmawiałeś z burmistrzem Nashkel o smoku?


Haaa, dzięki, tu leżał smok pogrzebany.
Tak po prawdzie to byłem w Naskel, ale byłem już tak poddenerwowany i zaaferowany smokiem, że nie słuchałem co dzieciak do mnie mówi, tylko pogoniłem bąka. A on mówił, że zastepca burmistrza chce ze mną porozmawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co ile poziomów mag dostaje nowe czary?Bo Dynaheir przyszedł wlaśnie lvl i może zapamiętywac czary z 2 poziomu, tyle, że nie mam żadnych takich czarów.Może przy rozdawaniu lvla nie wybrałem czarów?Jeśli tak, to gdzie się je wybiera?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.04.2008 o 18:14, Erykknesz napisał:

Co ile poziomów mag dostaje nowe czary?Bo Dynaheir przyszedł wlaśnie lvl i może zapamiętywac
czary z 2 poziomu, tyle, że nie mam żadnych takich czarów.Może przy rozdawaniu lvla nie
wybrałem czarów?Jeśli tak, to gdzie się je wybiera?


Mag nie dostaje czarów. musisz kupić magiczny zwój włożyć do ekwipunku maga a potem z okna informacyjnego wybrać kopiuj/przepisz czar czy jakoś podobnie i dopiero wtedy trafi on do jego księgi zaklęć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.04.2008 o 18:41, Nufiko napisał:

Mag nie dostaje czarów. musisz kupić magiczny zwój włożyć do ekwipunku maga a potem z
okna informacyjnego wybrać kopiuj/przepisz czar czy jakoś podobnie i dopiero wtedy trafi
on do jego księgi zaklęć.


Aha, zupełnie inaczej niż w NWN sie gra w tego Baldura

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.04.2008 o 18:50, Erykknesz napisał:

Aha, zupełnie inaczej niż w NWN sie gra w tego Baldura

czary z automatu dostaje czarownik a nie mag (to 2 rożne profesje, chociaż asortyment czarów taki sam)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.04.2008 o 19:57, Erykknesz napisał:

A waszym zdaniem która wersja Dungeons & Dragons jest najlepsza?Ja sie na tym w sumie
nieznam ale chyba najbardziej mi sie podoba ta najnowsza, czyli 3.5


Dla mnie nie ma różnicy :) Kwestia przyzwyczajenia, czy na starych czy na nowych zasadach - zawsze się gra miodnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę to głupio z mojej strony, że się pytam dopiero teraz, ale która zbroja jest lepsza, płytowa, czy skórzana.Ta 1 ma KP 1 a druga...8...Ocb??Jak to możliwe?I tak jest ze wszystkimi.Dlatego się zaczynam zastanawiac czy to nie czasem kolejna anomalia z 2 edycji D&D i czy czasem mniej KP to lepiej niż dużo KP ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W AD&D im niższa klasa pancerza tym lepiej. Zapis KP 1 w opisie pełnej zbroi płytowej oznacza, że gdyby założyła ją postać z bazową klasą pancerza 10, to miałaby właśnie klasę pancerza 1. Natomiast w zbroi skórzanej miałaby KP równą 8.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.04.2008 o 21:21, Erykknesz napisał:

Trochę to głupio z mojej strony, że się pytam dopiero teraz, ale która zbroja jest lepsza,
płytowa, czy skórzana.Ta 1 ma KP 1 a druga...8...Ocb??Jak to możliwe?I tak jest ze wszystkimi.Dlatego
się zaczynam zastanawiac czy to nie czasem kolejna anomalia z 2 edycji D&D i czy czasem
mniej KP to lepiej niż dużo KP ;D

Masz rację, dobre zbroje mają nawet ujemne KP. Im mniej, tym lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest tak, że w starszych edycjach do rzutu była dodawana klasa pancerza, dlatego najlepiej miała postać z ujemną, bo to wtedy szło tak rzucało się kością 20-sto ścienną (komputer rzuca) dodawało klasę pancerza atakowanego i porównywało z TRAK0 atakującego jeśli wynik przeliczeń był większy lub równy od TRAK0 to było trafienie w przeciwnym wypadku nie trafiał. Poza tym wynik rzutu 20 oznaczał trafienie krytyczne a rzut 1 oznaczał zawsze pudło krytyczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.04.2008 o 22:34, Nufiko napisał:

To jest tak, że w starszych edycjach do rzutu była dodawana klasa pancerza, dlatego najlepiej
miała postać z ujemną, bo to wtedy szło tak rzucało się kością 20-sto ścienną (komputer
rzuca) dodawało klasę pancerza atakowanego i porównywało z TRAK0 atakującego jeśli wynik
przeliczeń był większy lub równy od TRAK0 to było trafienie w przeciwnym wypadku nie
trafiał. Poza tym wynik rzutu 20 oznaczał trafienie krytyczne a rzut 1 oznaczał zawsze
pudło krytyczne.


A co to jest ten TRACK? Warto go miec niski czy wysoki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DOBRA ZAYCZNAM GRAĆ W JADE EMPIRE. PYTANIE DO BARDZO DOBRYCH GRACZY :) JAK ROZIWJAC POSTAC PO KOLEI...JAKI STYL JEST NAJLPESYZ I W CO INWESTOWAC ZEBY LATWO I GLADKO PRZECHODIZC....P.S. LUBIE WLACYZ BARDZIEJ NIZ CZAROWAC :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować