Zaloguj się, aby obserwować  
Ajko

Baldur's Gate

4815 postów w tym temacie

Niekoniecznie trzeba od razu instalować mody. Jednym z rozwiązań jest wyłączenie przyspieszenia sprzętowego. Kliknij prawym klawiszem na pulpicie i wybierz Właściwości. Przejdź na kartę Ustawienia i kliknij na przycisku Zaawansowane. Przejdź na kartę Rozwiązywanie problemów i przesuń suwak maksymalnie w lewo. Ktoś już kiedyś podawał tutaj ten sposób i podobno działa. Możesz spróbować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.10.2008 o 23:13, Mroku21 napisał:

Witam, zaisntalowałem Baldur''s Gate z EK Gold i mam pewien problem z grafiką (screen).
Podobne "czarne kwadraty" pojawiają się przy rzucaniu czarów czy da się coś z tym zrobić?
Nie instalowałem żadnych modów.

Rozwiązanie podane wyżej (to z przyśpieszeniem sprzętowym) może uniemożliwić granie w nowsze gry, spróbuj tego http://ja.gram.pl/sig./4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, ale przestawienie suwaka z powrotem na poprzednią pozycję nie nastręcza jakichś szczególnych trudności, chociaż jest trochę kłopotliwe, bo trzeba o tym pamiętać. Poza tym ktoś kiedyś zgłaszał, że wyłączenie potrójnego buforowania (czyli to, co proponujesz na swoim gramsajcie) nie pomogło. Dla takich osób wyłączenie przyspieszenia może być jedynym wyjściem.

A w ogóle, to może by tak zrobić jakiś przypięty post z podanymi sposobami na problemy graficzne w BG? Pytania o to pojawiają się dość regularnie, więc było by to chyba niegłupie. Może i mało osób zwraca uwagę na przypięte posty, ale przynajmniej łatwo można by nakierować w odpowiednie miejsce.
Chociaż z drugiej strony problemy te dotyczą wszystkich gier na silniku Infinity, więc trzeba by zrobić taki post we wszystkich tematach z grami na tym silniku... Decyzję pozostawiam Tobie. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem sobie ostatnio BG jeszcze w wersji 6-płytowej. Zna ktoś może jakiegoś patcha albo moda dzięki któremu będę mógł zmienić rozdzielczość na większą? BG2 nie mam, więc Tutu odpada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2008 o 08:55, Sisiu21 napisał:

Zainstalowałem sobie ostatnio BG jeszcze w wersji 6-płytowej. Zna ktoś może jakiegoś
patcha albo moda dzięki któremu będę mógł zmienić rozdzielczość na większą? BG2 nie mam,
więc Tutu odpada

wide screen mod
http://tnij.org/bwpw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2008 o 08:59, hans olo napisał:

> Zainstalowałem sobie ostatnio BG jeszcze w wersji 6-płytowej. Zna ktoś może jakiegoś

> patcha albo moda dzięki któremu będę mógł zmienić rozdzielczość na większą? BG2
nie mam,
> więc Tutu odpada
wide screen mod
http://tnij.org/bwpw


Dzięki, już instaluje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spotkaliście się kiedyś z sytuacją, że na BG z zainstalowanym dodatkiem OzWM brakuje niektórych lokacji? W sensie, że niektóre wejścia do jaskiń/wież są nieaktywne. Gra z extra klasyki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.10.2008 o 12:42, walgierz napisał:

Spotkaliście się kiedyś z sytuacją, że na BG z zainstalowanym dodatkiem OzWM brakuje
niektórych lokacji? W sensie, że niektóre wejścia do jaskiń/wież są nieaktywne.

Które przykładowo? Może to przyzwyczajenie z grania z modami, które takie wejścia wprowadzały?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.10.2008 o 16:16, Albatross napisał:

> Spotkaliście się kiedyś z sytuacją, że na BG z zainstalowanym dodatkiem OzWM brakuje

> niektórych lokacji? W sensie, że niektóre wejścia do jaskiń/wież są nieaktywne.
Które przykładowo? Może to przyzwyczajenie z grania z modami, które takie wejścia wprowadzały?



nom ja sie spotkalem. po prostu wyglad jakby bylo wejscie ale nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.10.2008 o 16:16, Albatross napisał:

Które przykładowo? Może to przyzwyczajenie z grania z modami, które takie wejścia wprowadzały?


Nie ma wejścia do wieży gdzie mag z nami handluje (knieja Larsa, albo coś obok) i jest tylko jedno wejście koło mostu Firewine. Nie występują też niektórzy NPCe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.10.2008 o 19:26, walgierz napisał:

> Które przykładowo? Może to przyzwyczajenie z grania z modami, które takie wejścia
wprowadzały?

Nie ma wejścia do wieży gdzie mag z nami handluje (knieja Larsa, albo coś obok) i jest
tylko jedno wejście koło mostu Firewine. Nie występują też niektórzy NPCe.

Te wejścia i dodatkowi NPCe są z moda OZPWM, w podstawce ich niema.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.10.2008 o 19:26, walgierz napisał:

Nie ma wejścia do wieży gdzie mag z nami handluje (knieja Larsa, albo coś obok) i jest
tylko jedno wejście koło mostu Firewine. Nie występują też niektórzy NPCe.

hm knieje Larsa albo obok.. ..... jesttam co prawda wieża, ale bez wejścia (pewnie któryś mod je dodał jak i samego maga). Akurat gram w bg1 bez ozpwm (pożarło się z tym modem co go wymaga, oba wyżucały jakieś komunikaty o tym drugim że im nie pasuje i w końcu zrezygnowałem) jak by co daj konkretną lokację/screena to loknę u siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.10.2008 o 19:31, zebara napisał:

Te wejścia i dodatkowi NPCe są z moda OZPWM, w podstawce ich niema.


Racja :D
Miałem chyba zaćmienie, bo o tym nie pomyślałem.
Dzięki wszystkim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.10.2008 o 20:39, sig. napisał:

pożarło się z tym modem
co go wymaga, oba wyżucały jakieś komunikaty o tym drugim że im nie pasuje i w końcu
zrezygnowałem


Mógłbyś rozwinąć ten temat?
OzPWM (NTotSC) nie wymagają niczego poza podstawową wersją gry i oficjalnym dodatkiem. Nie ma więc z czym się "gryźć". Przynajmniej wg mojej wiedzy, a w końcu to mój moduł...

Instalator nie ma prawa odmówić instalacji, bo robi backup wszystkich plików, które ew. mogą wywoływać konflikt, tak jakby instalował gre od nowa. Krótko mówiąc: cokolwiek byś nie zainstalował, to instalator to zlikwiduje i w efekcie otrzymasz zawsze BG1+OzWM+NTotSC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Instalowałem go bez BGT (brak miejsca na dysku) a wtedy chyba wymaga instalacji innego wcześniej (a może mi się mody pomyliły). w każdym razie miałem tak żę najpierw był jakiś komunikat przy uruchamianiu instalki, potem pojawia się pytanie czy coś tam zainstalować i wtedy:
wybiorę t/y - pytanie pojawia się 2 raz
wybiorę a (w sumie niewiem czy ten mod obsługuje instaluj pan wszystko)
wybiorę n pojawia się następne
wybiorę wyjście - ładnie kończy instalację (oczywiście moda brak)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.10.2008 o 07:12, sig. napisał:

Instalowałem go bez BGT (brak miejsca na dysku) a wtedy chyba wymaga instalacji innego
wcześniej (a może mi się mody pomyliły). w każdym razie miałem tak żę najpierw był jakiś
komunikat przy uruchamianiu instalki, potem pojawia się pytanie czy coś tam zainstalować
i wtedy:
wybiorę t/y - pytanie pojawia się 2 raz
wybiorę a (w sumie niewiem czy ten mod obsługuje instaluj pan wszystko)
wybiorę n pojawia się następne
wybiorę wyjście - ładnie kończy instalację (oczywiście moda brak)


Zamiast grać w skomplikowaną konwersję na BGT zagraj po prostu w zwykłe BG 1 + OzWM + NTotSC + inne moduły, bez udziwnień. Wtedy nie będziesz miał kłopotów.
BGT to ciekawostka, ale nadal bardzo niedopracowana. Wersja NTotSC na BGT nie jest mojego autorstwa, tylko czymś w rodzaju licencji, na dodatek bardzo obcięta w stosunku do wersji normalnej.
Powinieneś precyzyjniej udzielać odpowiedzi (tak myślałem, że chodzi o BGT), bo nie ukrywam, że karzesz w ten sposób bogu ducha winną wersję pod normalne wydanie gry mojego autorstwa.

PS. Wam chyba też powinno zależeć (tak jak mi) na promowaniu BG bez BGT, to w końcu jedna z wielu przyczyn ciągłego piracenia tej gry, a przynajmniej 1 części. Poza tym BG1 jest ładniejsze niż BG2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w sumie to z rozpędu próbowałem najpierw instalować tą wersję dla BGT, bo myślałem że miejsca starczy.. może jakieś resztki zostały i stąd problemy.

ps gram bez BGT, z nim zamierzałem grać 1 (jednak interfejs z 2 lepszy) raz ale miejsce nie pozwoliło....... zresztą teraz i tak już mi tylko zostały same wrota i dodatek, bo całą resztę mapki już odkryłem (jakoś mi się z likwidacją obozu bandytów nie śpieszyło, co u mnie jest normalne)

pps przydało by się "podświetlanie" schowków, ale tego chyba nawet bgt nie zapewnia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.10.2008 o 15:59, sig. napisał:

pps przydało by się "podświetlanie" schowków, ale tego chyba nawet bgt nie zapewnia

Nie wiem, w samej 2 jest. Nie gram z wynalazkami, bo nie mam czasu testować mln ustawień, by coś chodziło.

Ale wogóle nie gram w BG 2 bo denerwuje mnie to lustrzane kopiowanie tj. jak postacie mają tarczę/broń raz w jednej a raz w drugiej ręce. Obrzydliwe. Poza tym w BG2 nie ma nic do odkrycia, nawet po 1 przejściu, modułów jest za dużo - w tym dobrych - 1 Tower of Deception, a w BG1 jeszcze kilka dni temu odkryłem schowek, o którym nikt nigdy nie wspominał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>... a w BG1 jeszcze kilka dni temu odkryłem schowek, o którym nikt nigdy nie

Dnia 15.10.2008 o 18:41, Aurelinus I napisał:

wspominał...


Co to za schowek? I co tam było? Niedawno bawiłem się jedynką więc jestem prawie na bieżąco.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować